Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1045 ggr
Lean
2008-07-20 01:23

Skytt både här och där...

Kan någon ge förslag på hur man kan tolka följande i ett horoskop:

Ascendenten i Skytten

Solen i Skytten - Tolfte Huset

Jupiter i Skytten - Första Huset

Detta är definitivt en tankenöt för mig, men säkert inte för en del av er på den här sidan.Glad   Hur väger man dessa faktorer mot varandra; jag tänker på husplaceringen - tolfte och första huset…

Jag tycker jag lärt mig så mycket på era svar och resonemang, så jag kastar ut frågan, så får vi se om någon nappar…  /Lean

Annons:
[MargaretaA]
2008-07-20 20:24
#1

Det är intressanta och komplicerade frågor du ställer (mera sånt :-) tyvärr har jag ingen möjlighet att just nu ta den tid som krävs för att kunna ge ett bra svar. jag hoppas på att få återkomma senare för det här är verkligen intressanta frågeställningar.

på återhörande Maggan

Lean
2008-08-05 19:51
#2

Hej i sommaren!

Jag puttar upp min fråga och ser om det finns någon som vill kommentera… /Lean

[MargaretaA]
2008-08-05 21:21
#3

Jag vågar mig på lite spekulerande…

 

Ascendenten i Skytten

ASC är ju den punkt som visar hur vi ser ut och vill framstå inför andra. Det bör betyda att en person med ASC i Skytten i sitt yttre visar upp den typiska Skyttenkaraktären. Desutom har en person med Skyttenascendent Skyttens härskarplanet Jupiter som horoskopshärskare så Skytten/Jupiter energierna kommer att synas tydligt på personen.

Solen i Skytten - Tolfte Huset

Med Solen i Skytten är man en Skytt i sitt innersta, sin själ och sitt väsen. Skyttekraften är själva grunden och kärnan i personligheten. Denna person kan ha en annan ASC och horoskopshärskare som kan synas tydligare för andra vilket kan medföra att en Solskytt kanske inte känns igen lika snabbt som en ASC-Skytt.

Jupiter i Skytten - Första Huset

Jag tror att det är svårt att se någon avgörande skillnad på personer med Skyttenascendent och personer med Jupiter i Skytten/Första huset. Antagligen ses denna person nästan som en karikatyr av Skytten/Jupiter - vi får hoppas att vederbörande har andra stabiliserande inflytanden som en jordande Saturnus som ankare nånstans i närheten Foten i munnen

Maggan

Lean
2008-08-14 16:33
#4

Tack för detta Maggan! Alltid lika roligt att få ta del av andras tankar och erfarenheter!

Någon annan som vill kommentera? /Lean

Aracco
2008-09-01 17:50
#5

Skytt ascendent; För mig är du den sprudlande entusiastiska personen som blickar mot framtiden, och kastar dig in i äventyr. du tror alltid att gräset är grönare på andra sidan. Den eviga optimisten som snabbt hämtar dig från besvikelser. Men du kan upplevas som opålitlig av andra eftersom ditt ihållande intresse ibland kan saknas och du byter riktning när rastlösheten slår sina klor i dig.

Att ha Jupiter i första huset har för mig en förstärkande inverkan på ovannämda eftersom Jupiter Härskar över Skytten. Du njuter av livet och oftast vet du när du inte ska ta saker på för stort allvar. du är fördomsfri och har humor och du skrattar förmodligen ofta och hjärtligt. Du har turen med dig och hamnar du i trubbel så tar du dig ur det med mycket små skråmor och blåmärken.

Har du Jupiter och/eller Solen i konjunktion med Asc??

Solen i tolfte huset; Du kan ibland undervärdera din potential och dina förmågor. Även om du är utåtriktad så behöver du tid för dig själv i stillhet med dig själv. Det är viktigt för dig att få grepp om dig själv och vem du är, vad du längtar efter och så vidare. din kreativitet borde flöda och hjälpa dig med det du vill uträtta. Osjälviskt tjänande för andras bästa skulle vara en givande sak för dig att sysselsätta dig med.

Bara några tankar…. *ler*

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: