Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1421 ggr
NinaHq
2008-09-04 17:05

Solar return

Hej!

Kan någon berätta lite om solreturer eller "solar return", tror att det är samma sak?

Annons:
[MargaretaA]
2008-09-04 17:24
#1

Solreturen - om vi nu pratar svenska - betyder enkelt att det är den tid Solen på sin bana återkommer till den plats den befann sig på vid tidpunkten för vår födelse. Då inträffar vår astrologiska födelsedag.

Eftersom som Solen inte går exakt som en klocka så kan solreturen inträffa även dagen före eller efter vår kalenderfödelsedag.

Jag som är född 8 juli kl 10,00  fick min Solretur 7 juli kl 07,07 (snyggt med alla sjuor) i år.

Om man vill veta hur det kommande året ska bli kan man ställa ett horoskop efter solreturtiderna och får då ett helt annat horoskop än det man föddes med. Men glöm inte att födelsehoroskopet alltid är starkast Flört

Solreturshoroskopet är lite roligt på det viset att man faktiskt i förväg kan påverka hur det ska se ut genom att se till att befinna sig på rätt plats - beroende på vilken Ascendent man vill ha Glad

NinaHq
2008-09-04 18:12
#2

Oj, intressant det där med att kunna välja ascendenten! Då ska jag bege mig in på astro.com (astrodienst) och kolla om de har ett sådant gratishoroskop.

Jag har hört att solreturer inte används så ofta numera. Håller du med? Varför tror du att det är så i så fall?

[MargaretaA]
2008-09-04 19:00
#3

Jag är inte så insatt i hur solreturer används eller har använts tidigare…

Jag antar att det som med allt annat som berör tillgång och efterfrågan - om människor frågar efter dessa horoskop så ser astrologerna givetvis till att leverera!

Det är med astrologi som med så mycket annat - det går mode i det. Just nu tror jag många vill ha partnerhoroskop, barnhoroskop och t.o.m husdjurshoroskop…  vad ska det bli sen tro? Glad

NinaHq
2008-09-04 19:31
#4

Hi hi, ja, det blir intressant att se. Kanske blir det efterfrågan på "äktenskapshoroskop"? Förutom alla typer av partnerjämförelser man kan göra så går det ju att ta astrologin till hjälp när man ska bestämma bröllopsdatum. Jag och min man bestämde detta med hjälp av astrologi. Inte för att det är det viktigaste i sammanhanget när man ska gifta sig, men det var ett roligt komplement tyckte vi. Glad

Upp till toppen
Annons: