Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1951 ggr
[MargaretaA]
9/22/08, 5:54 PM

Sveriges horoskop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

 Här kommer det som utlovat.

Så här har födelsetiden bestämts:

"Alltså baserar jag mitt horoskop för Sverige på tidpunkten för den andra voteringen och klubbslaget i riksdagen, som ägde rum klockan 16.40 den 27 februari 1974. Det exakta klockslaget är inte noterat, däremot tidpunkter runt det: anförandena avslutades klockan 16.38, sedan avslogs två motioner, därefter kom voteringen på regeringsformen. Det sätter beslutet till ganska precis 16.40.      Ett horoskop beräknat på detta datum gäller ända fram till den stund då Sverige skaffar sig en ny regeringsform."

läs hela tolkningen på

http://www.astrologi.nu/horoskop/76-sveriges-horoskop.html

Annons:
[MargaretaA]
1/16/09, 2:00 PM
#1

putt

Farwuq
4/29/13, 6:42 AM
#2

Detta kan vara roligt.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
4/29/13, 4:23 PM
#3

Vad säger det oss? Kan någon förklara, för visst låter det intressant.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
4/29/13, 5:06 PM
#4

Stenudd förklarar lite i länken ovan.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[greenseng]
4/30/13, 4:57 AM
#5

Jag har för mig att jag sett mer än tre olika förslag till tidpunkter med plats som då kommer att definiera Sveriges horoskop. Då har jag ändå inte räknat med den jag först träffade på för många år sedan och som då ansågs självklar. Alltså att Sverige är Vattuman. ♒

Än idag hittar jag referenser där Sverige är Vattuman men tyvärr hittar jag inga källor som talar om varför. Alltså ger en historisk källa.

Jag är nog lite skeptiskt till att ändra ett lands födelsedatum bara baserat på en enkel politisk händelse. Naturligtvis så baseras väl ett lands horoskop oftast på en politisk händelse men då är den nog mer grundläggande. Annars kommer nog ett land att få uppleva många snabba reinkarnationer. 🙂

हूं

Farwuq
4/30/13, 7:03 AM
#6

Jag är nog benägen att hålla med föregående talare.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Seglarina
5/1/13, 8:27 PM
#7

27 februari 1974, skulle inte Sverige vara äldre? Detta förstår jag inte. Ny regeringsform? Känns lite som om jag skulle få nytt liv för att jag byter jobb…typ. Var bodde jag innan 1974 undrar jag? Jag tycker det passar mycket bättre med Gustav Vasas enande av Sverige. Åtminstone ingen nu levande som var född innan detta datum.😉

Farwuq
5/2/13, 7:40 AM
#8

Hur gör man då med de "riksdelar" som tillkommit senare?

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Seglarina
5/2/13, 1:56 PM
#9

Tja, detta blir krångligare och krångligare.

Bohuslän till exempel ( där jag bor) bör ha ett eget horoskop då eftersom det blev svenskt någon gång under 1658, vid freden i Roskilde. Då kan man fundera på om det ögonblicket är när danskarna kapitulerade, eller i samband med förhandlingarna som förmodligen var tillstäde efteråt. Då något slags fredsfördrag skrevs under kanske. 🤔

Farwuq
5/2/13, 2:57 PM
#10

Samma problem för mig som skåning.

1658 tog svenskarna över här nere i södern.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Seglarina
5/2/13, 6:08 PM
#11

#10 skrivet av Farwuq 

Det var väl i samma strid, den som slutade med freden i Roskilde då.

Farwuq
5/2/13, 6:11 PM
#12

Jo.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: