Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1193 ggr
soulwings
9/13/08, 1:47 PM

sjätte huset

Flört med solen,mars,neptunus konjunkt merkurius,saturnus i ett sjätte hus.Vad sysslar jag med ? Solen ,saturnus i skorpan,resterande planeter i vågen,Gissa ,gärna!

Annons:
intressant
9/13/08, 6:21 PM
#1

oj mycket arbets-energi….nästan arbetsnarkoman….?

journalist skulle kunna vara

nånting med sport skulle kunna vara

nånting konstnärligt bilder….språket….

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

[MargaretaA]
9/15/08, 12:45 PM
#2

Planeterna visar på energier som vi alla har, men det är olika från person till person, var och hur vi använder dem. Du har dem i sjätte huset som står för arbete och dagliga rutiner.

Du lägger ner hela din själ (solen) all din energi (Mars) och fantasifulla intellekt (Neptunus/Merkurius) och använder också dina ansvarsfulla sidor (Saturnus), i ditt arbete.

Det är givetvis inte lätt att veta exakt vad du sysslar med med utgångspunkt från planeterna, däremot vet vi att vad du än gör så är det mycket viktigt för dig då du lägger så många resurser här.

Ditt sjätte hus ligger över Skorpionen och Vågen och jag tror att Skorpionens inflytande är starkare än Vågens eftersom Solen är i skorpionen. Så om du har ett arbete som överensstämmer med Skorpionens intressen så trivs du sannolikt bra på jobbet.

Skorpionen styr allt som är dolt och hemlighetsfullt. Skorpioner är bra på att locka hemligheter ur andra. Passande Skorpionyrken är allt inom helande verksamheter (död och återfödelse) eller undersökande arbete (detektiv, utredare, forskning).

Om du istället har ett yrke som passar Vågen så är du kanske verksam inom juridiken eller diplomatin. Relationsexpert.

En korsning av skorpionen och vågen kan blir en relationsterapeut Glad

intressant
9/17/08, 3:36 PM
#3

#2 ja det var lite mer nyanserat

skorpioner kan vara psykologer eller terapeuter I guess

locka hemligheter ur andra….

ofta intresserade/passionerade av den psykologiska djupa sidan

Vilka är de oändliga möjligheterna?

Vad mer är möjligt än uppgivenhet,värdelöshet?

 

[MargaretaA]
9/17/08, 3:54 PM
#4

ja det är svårt att ha hemligheter för dem. Men de avslöjar inte gärna sina egna Flört

soulwings
9/20/08, 6:02 PM
#5

Cool Har jobbat mkt inom vården,socionomutbildad,men gick in i den berömda väggen o numer jobbar jag som konstnär,sniffar på andligheten en del kurser i medialutveckling,är nog en som går mina egna vägar,det finns mkt att utforska……..

[MargaretaA]
9/22/08, 9:46 AM
#6

Vård och socionomin kan vara skorpionen liksom andligheten.

Npetunus ligger ofta bakom konstnärlighet Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: