Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 4690 ggr
Ewerhof
2008-09-20 01:31

Tolkning av Yod 'Guds finger'...

Kopierar texten som jag lade in i 'fel' tråd.

Jods finger kallas väl också Guds finger? Alltså att man är lite beskyddad ovanifrån? Jag tror jag också har en i mitt horoskop, om jag inte missminner mig. Eller så var den inte särskilt stark. Nåja, det borde ju finnas lite att läsa om det någonstans.

Fritt fram för tolkningar. Någon?

Mitt horoskop finns i mitt fotoalbum.

Annons:
soulwings
2008-09-20 17:40
#1

FlörtJag gogglade på Yod,och det fanns mkt på engelska,så hoppas att din engelska funkar.Liv

Ewerhof
2008-09-20 20:19
#2

#1 Nä, inte vidare värst med 'facktermer'. Men tack ändå.

[MargaretaA]
2008-09-22 09:41
#3

Är Yoden den aspektmönster som bildas av en opposition, en trigon och en sextil?

[MargaretaA]
2008-09-22 09:42
#4

Tog mig friheten att lägga till Yod i rubriken - så blir det lättare att hitta Flört

Aracco
2008-09-22 22:51
#5

# 3 en Yod är när 1 planet är i quincunx till 2 andra vilka är i sextil till varandra. Tex:

Chiron Quincunx Pluto

Chiron Quincunx Neptunus

Pluto Sextil Neptunus

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Aracco
2008-09-22 22:53
#6

Du har inte en aspekt tabell till ditt horoskop.. Var en lite suddig bild.. eller så ser jag galet Flört

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
Aracco
2008-09-22 23:37
#7

Överfört från YODAR…….

Jag skulle tycka att det vore mycket intressant att höra andras tankar om min yod.. och Yodar över huvudtaget

Den är som följer:

Chiron quincunx Pluto/Mars

Chiron quincunx Neptunus

Pluto/Mars Sextil Neptunus

Chiron 18 Grader Oxen Hus 9

Mars 18 Grader Vågen Hus 1 Mycket nära hus kusp 2

Pluto 19 Grader Vågen Hus 1 Mycket nära hus kusp 2

Neptunus Retrograd 20 Grader Skytten Hus 4 Konjunktion IC

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

[MargaretaA]
2008-09-23 00:04
#8

 Som jag redan har sagt tidigare så är jag värdelös på att tolka om jag inte har själva horoskopskartan framför ögonen, så jag skulle uppskatta om alla som vill ha utlåtanden om sina konstellationer att de fixar kartan i sitt fotoalbum.

Sedan till Yodar. Om de kan jag inget! Jag hoppas verkligen att det kommer någon som kan ge en tolkning för då får jag lära mig nåt nytt Flört

Ewerhof
2008-09-24 01:23
#9

Nä, nån yod är det inte, ser jag så här efter att ha kollat upp lite. Det är mer som ett starkt konjunktionspar i opposition till en planet. 

Nåja, då vet jag det. Ledsen för att det blev fel.

[MargaretaA]
2008-09-24 10:17
#10

Det är en drake Ewerhof..

och sedan har du två stortrigoner så du är rätt så väl utrustad med aspektmönster ändå Glad

Ewerhof
2008-09-24 16:02
#11

#10 En drake? Hm. Har bara hört talas om drakhuvudet och draksvansen, du vet, södra och norra noderna. 

I alla fall kan jag säga att den påverkar mitt liv väldigt mycket. Har, och håller på, att jobbar mycket med den. Både medvetet och omedvetet.

[MargaretaA]
2008-09-24 17:14
#12

#11 Du har nog en del att jobba med oavsett vad det kallas. Jag är tyvärr dålig på dessa mönster, men vad jag har förstått så ger de en del extra tyngd åt de olika inblandade planeterna. Vi får hoppas det dyker upp någon som är duktig på sånt här Glad

Ewerhof
2008-09-25 15:24
#13

Kollade lite till och…Jaha, du menar den sortens drake. *ler* Tänkte bara på mitten delen, liksom. Jo, den sortens drake har jag läst om. Ska nog plocka fram böckerna igen och friska upp minnet. 

Det är verkligen länge sedan som jag höll på med det här så jag känner mig riktigt ringrostig. Det märks va? ;)

Annons:
Kurina
2016-01-24 17:31
#14

A Yod is a name for an aspect which forms a triangle shape. The two sextile (60° apart) planets means that they are harmonious to each other but weak where as the quincunx (150° apart) planet is incompatible to that pairing as it shares neither gender (masculine/assertive or feminine/receptive), element (fire, water, air, or earth), or modality (cardinal, fixed, or mutable). This aspect activates either a powerful conduit of energy, or a deeply felt block, in the direction of the third, separated planet. /Wikipedia

Kurina
2016-01-24 18:02
#15

Undrar om en Yod måste bestå av planeter enbart?

Farwuq
2016-01-25 17:17
#16

Bara planeter ? Det beror på hur du tänker och lägger in i ordet.
🤔

Det gäller Inte bara planeter i strikt "astronomisk mening".
Du har t.ex. månen, solen ACS och MC. De är inte planeter i dess egentliga mening, men är likväl "planeter" inom astrologin.

http://theastrologydictionary.com/wp-content/uploads/2012/06/yod-example.jpg

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: