Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1295 ggr
[MargaretaA]
8/14/08, 4:19 PM

Fullmåne och månförmörkelse 16/8

Den 16 augusti är det dags för månadens fullmåne som också blir en månförmörkelse. Man kan beskriva denna eclips som en turbofullmåne på steroider. Det betyder att denna fullmånens effekt kommer att bli betydligt mera märkbar än vanligt för dem som hamnar i "vägen".

 Det är sannolikt Vattumän med födelsedag runt den 13 februari som får känna på mest, men även Lejon som fyller år 16 augusti plus minus fyra dagar är måltavla för detta kosmiska klimax.  
För att göra det hela ännu mera spännande så slår sig Neptunus -  mysticismens, drömmarnas och idealens planet - ihop med denna turbo-Måne.

Neptunus goda sidor gör dig fantasifull och inspirerad. Den intresserar dig också för dina drömmar, för allt osett; dina psykiska förmågor och din sensitivitet gentemot atmosfären runt omkring dig.

Eftersom Neptunus också står för illusioner kan de som påverkas av dess inflytande bli något orealistiska.

Kort och gott; Nu är det dags att visa upp resultaten av tidigare arbete och gå ut öppet med dina framtidsplaner, men se upp för Neptunus dimslöjor och drömska önsketänkande - men utnyttja tillfullo den kreativa kraften som flödar nu.

Annons:
Kurina
8/15/08, 9:58 AM
#1

Ojdå. En annan får passa sig. Lite spännande e det.

[MargaretaA]
8/15/08, 4:39 PM
#2

he he… jag brukar hålla ögona lite extra öppna och se mig omkring lite noggrannare vid såna här tillfällen. Folk i omgivningen och nyhetsrapporteringen t ex -  alltid kul att se om man ska upptäcka några samband

Nosy Neighbor

[BigMama]
8/23/08, 2:12 AM
#3

Stämmer det att månförmörkelsen får oss att känna oss lite dystrare än vanligt men att nästa helg så vänder det? Litet inlägg bara, lyssnade på Marc Husson tidigare idag.

[MargaretaA]
8/23/08, 2:59 AM
#4

Nej jag har aldrig hört att månförmörkelserna skulle ha den effekten på oss. Däremot så ställer den saker på sin spets på ett sätt som en vanlig fullmåne kanske inte gör.

En fullåneförmörkelse är som en vanlig fullmåne med lite (eller mycket) extra tryck, men det gäller att månen träffar någon av dina personliga planeter i ditt födelsehoroskop för att du ska märka av det. Det personliga planeterna är  Solen, Månen, den planet som styr ditt Ascendentecken (horoskopshärskaren) och Ascendentpunkten. Du måste titta på ditt eget horoskop för att få ett svar.

Om den aktuella månen inte berör någon av dina "kritiska punkter" så är det mest troliga att du inte märker så mycket av det hela.

Vem är Mark Husson?

[BigMama]
8/24/08, 11:56 AM
#5

En amerikansk astrolog - kör ett program på nätet som heter "power peek hour" , jag vet lika litet om honom som om astrologi. Flört

[MargaretaA]
8/24/08, 5:04 PM
#6

#5 skicka gärna en länk - jag vet ingenting om detta heller!

Annons:
Aracco
9/1/08, 10:24 PM
#8

Jag är inställd på månen totalt, kan säga när den är full utan att läsa i efemerider eller någon annanstans.. hela jag bara VET att det är fullmåne.. brukar känna tre dagar innan och tre dagar efter också..

20 timmar innan jag föddes var det sol förmörkelse (En total men månen är för långt i från jorden för att skuggan ska nå jordens yta så det syns en smal ring runt solen) och jag är född under mörkmåne (nymåne - ingen månskärva syns) Min sol ligger i 11:e huset och månen i det 12:e konjunktionen mellan dem är separating.

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: