Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 2064 ggr
Aracco
9/1/08, 7:04 PM

Retrograda Planeter

Egentligen så rör sig planeterna bara framåt men eftersom de går i en eliptisk bana kring jorden verkar det ibland som att de rör sig baklänges. Det är när planeten befinner sig längst bort från jorden och igen börjar närma sig den som denna optiska illusion inträffar. Man skulle kunna säga att jorden så att säga kör om planeten i fråga.

Det finns olika uppfattningar om huruvida retrograda planeter har någon betydelse. vissa anser att det har med karma att göra, andra menar att det är energier som riktas mer inåt och används för självreflektion.

Merkurius är retrograd 20 dagar 2 till 3 gånger om året och vid dessa tillfällen sägs det att kommunikationen blir försämrad, missförstånd och förseningar är vanliga. det finns mycket information om Merkurius Retrograd på nätet.

Venus är retrograd 42 dagar var 18 månad och vid dessa tillfällen kanske vi ser över våra värderingar om oss själva och andra. Gamla kärlekar och vänner dyker kanske upp igen. Har man haft en jobbig tid i en relation är det troligt att man avslutar den under denna period.

Mars är retrograd 60-80 dagar vartannat år. och ger dig en chans att dra dig tillbaka och tänka över dina handlingar och hur du uttrycker dig. De saker i ditt liv som saknar stadig grund faller troligen bort. Din inställning till ilska, konflikter kan förändras.

Jupiter är retrograd i ca 120 dagar var 9:e månad. Saker du var säker på kan stanna av. Att utforska sin inre vishet är bra under denna tid. Samt att objektivt titta på sina projekt och se om man verkligen gör det som krävs för att lyckas eller inte.

Saturnus är retrograd ca 140 dagar var åttonde månad. förseningar och upprördhet hör till vanligheten vid denna tid. Sånt du skjutit under mattan kan nu kika fram igen och kräva att du ger det uppmärksamhet, det hus som Saturnus transisterar genom är där du kommer känna effekten av denna lärare. Att fatta beslut och starta nya saker nu är inte en bra ide, utan man bör avvakta tills Saturnus är direkt igen.

Uranus är retrograd ca 150 dagar om året. Tona in dig på dina inre kreativa tankar för där kan du hitta mycket nytt som är användbart. Behöver du göra dig fri från begränsande mönster är detta en bra tid för det.

Neptunus är retrograd ca 160 dagar om året. gärnserna mellan verklighet och overklighet är oklara och troligen tar drömmandet över. Lägg märke till vad du drömmer för inspirerade budskap kan fångas upp nu. Lyssna till din intuition men var observant på dina gränser.

Pluto är retrograd ca 160 dagar om året. Sökandet efter din inre sanning är bra nu, ha tålamod och medkänsla med dig själv. rena dig själv och gör av med gammalt så att nytt kan komma in.

Alla Transisterande retrograda planeter påverkar det hus som de är i - i ditt födelse horoskop. Så om du har transisterande pluto i 1:a huset kanske det är dags för dig att se över hur du ser på dig själv.

Hoppas att detta var till lite hjälp

Gällande hur de påverkar i födelsehoroskopet kanske det finns någon annan som är sugen att berätta om *ler*

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Annons:
[MargaretaA]
9/1/08, 8:06 PM
#1

Oj!!! Vad roligt att se lite mera matnyttigt information här. Retrogada planeter ligger inte direkt inom mitt område så allas kunskaper tar tacksamt emot Skrattande

Nu kommer både Jupiter och Pluto att gå i direkt rörelse igen den 8 september - efter att ha varit retrograd ett antal månader. De kommer att hålla fart nu ända till våren/försommaren 2009.

Det ska bli intressant att få tal del av berättelser om hur dessa planeters "sömnperiod" har påverkat er medlemmar - om den har gjort det?

Själv har jag både planeterna i fjärde huset som styr hem, familj och våra rötter. Det är utan tvekan ett av de livsområden där mycket hänt för min del, då menar jag ända sedan nämnda planeter gjorde entré där.
MIn far blev svårt sjuk och jag och min man har tagit över hans hus och ägnat sommaren åt att täppa till de värsta hålen…

Plutos "att göra sig av med gammalt" stämmer nästan för bra och Jupiters "Saker du var säker på kan stanna av" stämmer också - det har hänt rätt ofta i sommar att jag bara fått nog av alltihop och undrat om vi verkligen gjorde rätt. Ett renoveringsobjekt går väl an - men två????Obestämd

Aracco
9/1/08, 10:00 PM
#2

Va kul att jag kunde dela med mig av lite insamlad kunskap och att den gav någon annan något!!!*ler*

Jag har haft jupiter och pluto transisterande genom mitt fjärde hus och det har hänt mycket. jag har flyttat till en ny bostad. Min katt dog och givetvis var det oerhört tragiskt och gjorde mig fullkomilgt förtvivlad men ur den förtvivlan släppte min damm av sorg jag inte har släppt ut tidigare. Jag växte och fann insikter om mig själv som jag inte hade fått om det inte vore för min Lilla älskade katts död.

Jag har tidigare i år och förra haft Saturnus först direkt och sen retrograd pendlandes över min sol måne konjunktion i omgångar och jäklar det har inte varit lätt vill jag lova snacka om heavy rannsakan av mig själv…

Det brukar normalt sät räcka med ett renoveringsobjekt åt gången men varför inte slita ut sig medan man kan *fnissar* (från en tidigare arbetsnarkoman)

Min tarot blogg: http://ladylightningtarot.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: