Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1698 ggr
iaspar
2008-10-13 22:43

Iaspars födelsehoroskop

Hej detta är mitt horoskop som MargaretaA varit snäll och satt ihop. Är det någon som känner för att tyda det så var så god. Jag har alltid undrat varför jag inte är någon typisk kräfta, går det att uttyda varför?

glada hälsningar

Iaspar

Nej, jag klarade inte av att bifoga den. Sorry!

DS

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-13 23:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag får väl göra ett ingripande igen - det är konstigt att flera inte kan lägga in bilder.

[MargaretaA]
2008-10-13 23:21
#2

Du har ju både Solen, merkurius och Asc i Kräftan! Du är en Kräfta, talar som en kräfta och ser ut som en Kräfta Flört

Berätta varför du inte tycker det. Och vad känner du dig som annars?

[MargaretaA]
2008-10-14 12:55
#3

Du har ett horoskop som uppvisar de aspektmönster som kallas strotrigon (triangel) och yoden som ser ut som en drake.

Detta är astrologi i den högre skolan och jag är inte kompetent nog att göra en tolkning av dessa - som är mycket viktiga i ditt horoskop - särskilt som Månnoderna är inblandade också!

Jag rekommenderar att du kontaktar en duktig astrolog som kan hjälpa dig med dessa tolkningar.

Så ger vi oss på de lite vanligare grejerna;

Solen i kräftan kan du redan så det hoppar vi över.

Solen i det tolfte huset är en tung punkt eftersom Solens hus är det viktigaste huset, så den tar vi med.

ASC är en mycket viktig punkt i horoskopet särskilt för dig som är dubbel - både Sol och ASC i samma tecken, Kräftan, så den tittar vi närmare på.

Din horoskopshärskare är Månen så dess placering är mycket intressant att titta på. Du har Månen i Skorpionen i fjärde huset, Månens eget hus, där hon är som allra starkast, så jag väljer att göra en tolkning av din Månes husplacering.

Din Ascendent i Kräftan

Med den känsliga och försiktiga Kräftan i stigande över horisonten vid tiden för din födelse, relaterar du till livet med dina känslor och din intuition, hellre än med intellektet. Du har en vårdande och beskyddande inställning och du känner stor empati med människor i din omgivning, uppfattar dold smärta och svarar på minsta signal de sänder. Men du visar inte alltid hur känslig du är själv och du tenderar att gömma dig bakom en hård fasad om du känner dig hotad. Du har också en stark kreativ drivkraft och du behöver få utlopp för dina visioner för att kunna känna dig tillfreds och lycklig.

Med Kräftan i stigande, är den intuitiva, instinktiva Månen din härskare. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Månen gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Sol i det Tolfte Huset

Det tolfte huset styr det omedvetna, och är platsen där vi söker enhet med allt liv. Telepati och psykiska krafter, intuition och förmågan att uppfatta gömda behov och känslor, både i oss själva och andra, finns här. Det är också självuppoffringens hus, och hemligheternas, och platsen där vi är länkade till den andra sidan.

I tolfte huset finns en kraftig längtan att smälta in i det ett som är allt i existensen, och släppa taget om känslan av ett eget separat jag. Då Solen representerar din känsla av det sanna jaget och verkliga identitet, blir din uppgift att upptäcka att du tillhör något större - och mycket viktigare - än dig själv. Denna solposition brukar finnas hos "gamla själar" vars andliga resa nu är mycket långt utvecklad. Du uppfattar det som är dolt och är medveten om allt de osedda som cirkulerar i atmosfären runt omkring dig. Så mycket att du ibland känner ett behov av att dra dig tillbaka och omdefiniera dina personliga gränser.

Med Solen här, är du ett naturligt medium och kan mycket väl ha psykiska krafter utöver det vanlig. Du passar bra i en karriär där du får hjälpa andra, då denna position ger stor förståelse och medkänsla.

Din Måne i Hus Fyra

Det fjärde huset representerar det mest privata, dolda området av ditt psyke, motsatsen till din offentliga image och ansiktet du visar för världen. Det står också för allt du bär med dig från det förflutna, dina rötter, din familjehistoria och ditt hem. Här slutar sökandet efter den kunskap som började i hus tre, och vi kommer hem till oss själva, varvar ner och återvänder till källan för vårt varande.

Den passiva och moderliga Månen är som starkast i det fjärde huset vilket den härskar över.

Du är en mycket privat, familjeorienterad person, för vilken hemmet är en fristad och reträttplats, och du finner verklig trygghet genom att söka dig tillbaka till dina rötter. Den tro och sättet att leva du lärde dig av dem som uppfostrade dig, representerar fortfarande en sorts trygghet för dig, och du har ingen önskan att utmana eller förändra status quo. Genom att återvända till dina rötter och återknyta kontakten med det förflutna, och med din inre värld, blir du starkare, och kan ta itu med livet igen. Du skulle bli en bra historiker och kan bli framgångsrik inom det området. Du har också förmågan att uppfatta vad som pågår i atmosfären runt omkring dig, och din känslighet för vad som förblir osagt är finstämd.

iaspar
2008-10-14 21:55
#4

Hej Margareta och många tack både för att du la in horoskopet för mig och din tolkning!

En kräfta ska ju vara hemkär och värna om sina relationer och jag har alltid upplevt mig själv som mycket krigiskt lagd. Jag håller inte tyst när jag ser saker som är felaktiga i mina barns eller någon annans beteende och det har jag svårt att lägga hos en typisk kräfta. Men det är kanske en tolkningsfråga, man kan väl värna om andra genom att inte alltid vara försiktig och snäll.

I mitt jobb brukar jag fråga eleverna om det är snällt att låta dem slippa vissa läxor. Svaret är direkt att "då är du jättesnäll". Men när jag sedan påpekar att de om ett antal månader ska ha ett betyg som de är nöjda med och kanske inte klarar det pga läxbrister och om de fortfarande tycker jag snäll, så blir svaret ett annat.

Min tolkning är nog att försiktig och snäll är samma sak, fast jag logiskt sett vet att de inte är synonymer..

Från det ena till det andra kan du rekommendera någon som kan och har möjlighet att tolka mitt horoskop?

Hälsningar

Iaspar

[MargaretaA]
2008-10-15 11:05
#5

Att Kräftan är hemkär skriver jag under på (är Kräfta själv) men det här med att värna om relationer är jag inte lika säker på, familjerelationer möjligen, men annars är nog relationsbiten Vågens avdelning.

Mycket av det du beskriver om dig själv stämmer in på mig med, och faktiskt några till som jag känner, så möjligen har du kanske missförstått vad Kräftor är för sorts folk - vi har nog inga problem att fräsa ifrån när behov uppstår. Förvånad!

Tyvärr känner jag inte till några astrologer som jag kan rekommendera, men kolla de jag har lagt in på länksidan - jag tror att de är seriösa och duktiga. Eller gör en sökning å nätet, det finns många att välja på.

Se bara till att du vet vad du får innan du betalar. En datorgenererad tolkning kan inte förklara aspektmönster. Du måste få en personlig tolkning - och de är inte billiga!

iaspar
2008-10-15 12:06
#6

Hej

Tack för rådet om seriösitet, det är lätt att dundra på och bara vilja veta mer. Jag kollar länkarna och skickar även ut en förfrågan till vänskapskretsen här och i etern.

I övrigt så stämde din tolkning bra, det glömde jag tala om. Jag har alltid haft en längtan efter lung och ro och tillbaka till andra sidan och jag vet att jag stängde av mina smärtupplevelser första gången jag hälsade på en kompis som låg på sjukhus. Den upplevelsen var svimfärdig, vill jag lova. Var på besök till Gbg för ca två veckor sedan och hade svårt att förstå varför jag kände mig så uppgiven, försmådd, övergiven och oälskad. Det är inte min normalstatus längre, men efter en liten tankesmedja…AHA! Alla varsel som lagts till Volvofabriken i Torslanda.

Känslostormen började redan före Kungälv, så jag antar att det var väldigt starka känslor eller så är det många därifrån som jobbar på Volvo?

Än en gång tack, det var mycket som blev förklarat.

Annons:
Upp till toppen
Annons: