Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1987 ggr
kvinna76
2008-10-11 10:53

hej skulle gäna vilja ha min karta tolkat

vore tacksam om ni vill tolka den

Ram för förhandsgranskning

hmm verkar ju inte synas nåt

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-11 16:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag lägger in den åt dig Flört

[MargaretaA]
2008-10-11 17:19
#2

Det första jag ser i ditt horoskop är Ascendenten i Kräftan i konjunktion med Månen i samma tecken. Det gör dig till en utpräglad Månmänniska. Denna konjunkiton är i sin tur i konjunktion med Saturnus och Mars.

Problemet är att din födelsetid inte är exakt vilket betyder att det är svårt att veta om planeterna är i rätt hus. I detta horoskop med den födelsetid du angivit hamnar Månen och Mars i hus tolv och Saturnus i Hus ett. I verkligheten kan de lika gärna vara i tolfte huset allihop eller hela högen i det första - beoende på om du är född säg bara 20 minuter tidigare eller senare.

Det är stor skillnad på att ha en planet i tolfte huset (det vi döljer) mot att ha den i det första (det vi visar för världen). Därför hoppar jag över tolkningen i husen så får du känna efte själv hur du tror att det är.

Månen (känslor) Mars (aktion) Saturnnus (ansvar) Alla dessa tre i konjunktion (sammansmälta) med varandra och med ASC (det yttre) är utan tvekan den viktigaste punkten i ditt horoskop oavsett husplacering.

Här nedan kommer lite tolkningar punkt för punkt.

Din Ascendent i Kräftan

Med den känsliga och försiktiga Kräftan i stigande över horisonten vid tiden för din födelse, relaterar du till livet med dina känslor och din intuition, hellre än med intellektet. Du har en vårdande och beskyddande inställning och du känner stor empati med människor i din omgivning, uppfattar dold smärta och svarar på minsta signal de sänder. Men du visar inte alltid hur känslig du är själv och du tenderar att gömma dig bakom en hård fasad om du känner dig hotad. Du har också en stark kreativ drivkraft och du behöver få utlopp för dina visioner för att kunna känna dig tillfreds och lycklig.

Med Kräftan i stigande, är den intuitiva, instinktiva Månen din härskare. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Månen gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Måne i konjunktion med din Ascendent

Denna aspekt dominerar ditt horoskop, och gör dig supersensitiv mot atmosfären runt omkring dig och andras sinnesstämningar. Du har ett sjätte sinne för människors behov, och en instinkt att skydda och ta hand om alla du är involverad med. Du är långt mer intresserad av personliga, emotionella frågor än med logik och abstrakta koncept, och du använder din intuition, inte ditt förnuft när du gör bedömningar och fattar beslut. Du har också ett gott väderkorn för vad allmänheten vill ha och förmågan att projicera tillbaka till människor det de vill se. Därför att liksom Månen, som reflekterar Solens ljus, är du en spegel av andras känslor och synpunkter. Faktum är att med Månen i stigande, kan du ha svårigheter att skilja andras känslor från dina egna.

Din Måne i konjunktion med din Mars

Du har sinne för trender, stil, fantasi, energi och framåtanda. Dock har du en benägenhet till humörsvängningar som kan, när de är som värst, visa sig i temperamentsutbrott. För du är en mycket passionerad, emotionell person och kan ha svårigheter att kontrollera dina starka känslor. Du är också mycket komplex, och kan med lätthet vara försiktig och tillmötesgående ena stunden, för att i nästa bli både envis och aggressiv. Allt sammantaget gör dig något svår att hantera, men om du kanaliserar din potential på ett positivt, kreativt sätt, finns mycket lite du inte kan uppnå. Du är mycket ambitiös och har en säker känsla för hur du ska få din vilja fram hos andra. Du är också stark och oberoende, även om du ibland har en benägenhet för svartsjuka i dina relationer med andra.

Din Mars i konjunktion med din Saturnus

Denna aspekt ger en enormt uthållig och beslutsam personlighet, och det du påbörjar avslutar du alltid. Det ger dig möjlighet att bygga en stark och bestående bas för ditt liv; när du väl kommer igång. För du kan ha svårigheter att frigöra dig från begränsningar och restriktioner och uttrycka ditt unika jag på ett avslappnat och självsäkert sätt. Men när du väl skaffat dig självförtroende, finns inte mycket du inte kan uppnå och din lojalitet och ansvarskänsla betyder att andra kommer att ha förtroende för dig och lita på dig i vått och torrt.

kvinna76
2008-10-11 17:38
#3

okej stämde verkligen in på mig  om nu alt det du skrev var om mig

ska försöka o se när ja föddes ehhe

kan man få detta via mail?   va spännde detta var

kan man även beräkna framid o sånt?

[MargaretaA]
2008-10-11 17:48
#4

vad roligt att du kände igen dig Glad

Vad menar du med mail?

Visst kan man kika in iframtiden med hjälp av astrologi, men man kan aldrig vara säker på att "spådomarna" slår in så man bör ta det med en nypa salt. jag tror mest på de långsiktiga inflytandena som händer över en längre period och som vi knappast märker av i det dagliga livet.

Är det något särskilt du vill veta om kommande tendenser i ditt horoskop så starta gärna en ny tråd i Personliga Framtidshoroskop.

Något litet svar bör jag kunna knåpa ihop Glad

kvinna76
2008-10-11 20:52
#5

ok ska kolla in tråden  o ja föddes visst 7.10 hehe kram

[MargaretaA]
2008-10-12 21:33
#6

hm jaha… ja då blir det nåt helt annat. Kollar det också i morgon måndag Glad

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-13 15:33
#7

Nu har jag bytt bilden i #1 så vi har den rätta enligt klockslag 7,10

Det betyder att alla de tre Månen, Mars och Saturnus är i första huset och i konjunktion med ASC.

Det är svårt att säga vad tre sammansmälta planetpunkter verkligen betyder i verkliga livet, men tolkningarna i #2 kan ge en viss vägledning även om de inte säger allt. En sak är dock säker och det är att eftersom de är i första huset och dessutom i konjunktion med ASC så är det något alla kan se på dig. Inga hemligheter här inte! Glad

kvinna76
2008-10-13 16:48
#8

nu hänger ja inte me alls hehe

[MargaretaA]
2008-10-13 17:40
#9

gör du inte?! men det är ju kristallklart Oskyldig

skämt åsido så förstår jag om du tycker det är rörigt. Men med det första klockslaget du gav mig hamnade Månen och Mars i hus tolv (det vi döljer) nu visar det sig med rätt klockslag att de ska vara i hus ett (det vi visar för världen) okej?

kvinna76
2008-10-13 19:25
#10

okej o va är det ja visar världen menar du?

det me kan inte va helighet

hängde inte me rikigt ehhe  vilket av dem ska ja tolka o vilket inte o så det me du sa nåt om hemlig kram

[MargaretaA]
2008-10-13 20:06
#11

det hemliga var det tolfte huset - men där hade du ju inget så det är bara glömma.

Det du har i första huset som du visar världen är Månen (känslor) Mars (energi) och Saturnus (ansvar).

Dessa är dessutom så nära varandra att man säger att de är i konjunktion. Deras betydelse har jag redan tolkat åt dig i #2.

kvinna76
2008-10-13 21:50
#12

jaha ok:)  så ja är som en öppen bok hehe

så den tolkningen du skrev innan är den samma då som den du fick me mitt föd tid

har ja fattat rätt? ehhe kram

kasnke bättre göra ny tråd helt me den rätta ehhe kram

[MargaretaA]
2008-10-13 22:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

ja den tolkning jag gjorde tog inte med dessa planeters position i hus så den är fortfarande rätt. Tillägget senare blev precis som du säger "öppen som en bok" Glad

jag tror vi behäller den här tråden - det blir ännu virrigare med en till.

här kan du se en närbild på vad i ditt horoskop jag har tolkat.

Du ser från vänster; ASC, Månen, Saturnus och Mars - alla mycket nära varandra och i hus ett.

Annons:
kvinna76
2008-10-13 22:51
#14

ja men det är sat ja är som en öppen bok ahha kram  väntar på framtids horoskopet så späänade me detta..visste ja inte alls

Upp till toppen
Annons: