Annons:
Etikett1-allmänt-om-framtidshoroskop
Läst 4854 ggr
Lill-Kisse
2008-10-20 21:13

Uranus i transit

Nu kan Uranus vara extra intressant för en del. Den rör sig inte så snabbt, utan stannar på samma grad en lång period. Vilken inverkan anses den ha, när den placerar sig på samma grad som solen i ett födelsehoroskop? Just nu bör många med Solen i Fiskarna få extra kraft av ett eller annat slag. Vilket?

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-21 11:42
#1

Det stämmer att Uranus är i konjunktion med Solen för personer födda den 10 mars plus minus en dag eller två. Det är ett inflytande som kan sträcka sig över 1 - 1.5 år och eftersom Uranus också har perioder när han går i Retrograd så kan han passera fram och tillbaka upp till tre gånger innan han vandrar vidare. Det betyder att vi får vila ibland Flört

Plötsliga förändringar, insikter och plötslig inspiration är de krafter Uranus står för.

Vill man veta hur Uranus påverkar oss personligen måste man titta på hans husposition i våra personliga horoskop, och de aspekter han gör till andra planeter.

Om Uranus exempelvis transiterar det sjunde huset kan vi förvänta oss förändringar eller insikter gällande en nära relation. ¨

I det fjärde huset är det i hemmet och familjen det händer saker och i det sjätte kanske vi byter arbete.

Så vill man veta exakt är det en bra idé att titta i sitt eget horoskop i vilket hus Uranus/Solen befinner sig.

Lill-Kisse
2008-10-23 01:28
#2

Hoppsan! Varför denna betoning på "plötslig"? Det har jag varken hört eller läst tidigare. Dessutom är Uranus en planet som snarare anses ha "generationsinflytande" p g a sin långsamma rörelse genom zodiaken. Det som sker under en generation är knappast särskilt plötsligt. De är väl snarare förändringar som uppkommer efter prövning av nya idéer, experiment och efterföljande insikt. Att det hjälper med inspiration i ett sådant sammanhang verkar rimligt.

På ett personligt plan tycks det handla om ett inflytande under 1 - 1,5 år och det är inte ingen hastig (plötslig) passage precis.

Är någon intresserad av en diskussion om hur man kan uppfatta Uranus' inflytande?

NinaHq
2008-10-23 18:14
#3

Hejsan!

Så här tänker jag kring Uranus och plötsligheter samt generationsinflytande:

I ett födelsehoroskop behöver man titta efter om Uranus är en personlig planet eller inte. Om den inte är det får den mer av ett generationsinflytande och man ska inte lägga så stor vikt vid vilket tecken den ligger i, eftersom de flesta i samma ålder har den teckenplaceringen. Samma sak gäller aspekterna som denna planet har till andra långsamma (generations-)planeter. "Alla" har ju dessa vinklar i sina horoskop. (Titta istället på om Uranus aspekterar någon av dina personliga planeter.)

Däremot finns det tolv olika livsområden/hus, där även den mest "generationsaktige" Uranus hamnar, och det livsområdet får då en mer personlig touch. Bland annat visar Uranus placering i ett hus inom vilket livsområde det är viktigt för oss att känna oss fria, unika och rebelliska. Var det är viktigt för oss att vi går vår egen väg och är uppfinningsrika.

När det sedan gäller hur Uranus vandrar genom tecken bidrar Uranus med plötsligheter när den hamnar i apekt till en personlig planet. Konjunktionen är tydligast - då kan det ske plötsliga uppbrott och snilleblixtar.

Summan av kardemumman: Uranus kanske inte är speciellt uttalad i ett födelsehoroskop, men när planeten rör sig och kommer i kontakt med en personlig planet eller Asc/desc, MC/IC eller går in i ett nytt hus så visar det sig genom att något oförutsägbart och plötsligt sker i ens liv.

[MargaretaA]
2008-10-23 19:30
#4

#2
Hoppsan! Glad

Jag tycker det är konstigt att du har missat det här plötsligt - det står i det mesta jag har läst.

Visst stämmer det att det inte kan hända plötsliga saker hela tiden under en passage genom ett visst hus, utan det ska vara vanligast just vid tiden för de långsamma planeternas inträde till huset. De hamnar ju då ofta i aspekt till Ascendenten. Om de sedan också gör aspekter till andra planeter på sin vandring kan man förvänta sig plötsliga händelser även då. Men långa tider finns inga aspekter alls och sedan tar de ju också time out under retrogradperioderna.

Vad som sedan triggar dessa plötsliga förändringar kan ha olika orsaker. Insikter leder ofta till förändring, eller tvärtom. När vi får våra aha-upplevelser och "polletten trillar ner" kan det leda till förändringar både på ett inre plan men också i det yttre. Så jag ser ett samband och ingen motsättning här.

#3
Hejsan Glad

Du har läst på läxan ordenligt ser jag - jag hade inte kunnat sagt det bättre själv Flört

NinaHq
2008-10-23 21:18
#5

Tack!Glad

Jag har Uranus-tranister just nu, så jag upplever effekterna på nära håll. Tycker att det är underbart! Äntligen skakas det om i livet och nya saker kommer upp. Jag känner mig kreativ, unik, oerhört idérik och dessutom väldigt ungdomlig. Faktiskt mer ungdomlig än jag var i tonåren.

Så här ligger det till: I mitt födelsehoroskop har jag Uranus i tionde huset. Just nu går Uranus genom mitt andra hus och har ställt sig mitt i konjunktionen mellan Venus och Merkurius i Fiskarna. Dessutom passar planeten på att bilda en trigon till natala Uranus.

Vad har då hänt? Jo, det största och viktigaste för mig är att jag har bestämt mig för att satsa seriöst på astrologin. Det är rätt tid för det här nu. 

Jag känner mig "ny", ivrig. Och befriad.

Uranus brukar anses som astrologins planet. Mitt astrologi-intresse och min kunskap om detta har alltid varit en del av min stolthet och hört till det jag strävat/strävar efter att utveckla i mitt liv (Uranus i tionde huset).

Det känns som att jag stått och stampat i ett par år med astrologin utan att komma vidare till nästa nivå. Det har känts för svårt med vissa saker och jag har inte varit tillräckligt motiverad - det har inte känts som rätt tid. Men efter en resa i augusti, när Uranus ställde sig på Venus, så lossnade allt och jag är på väg mot nya kunskaper. Har nästan förköpt mig på astroböcker (ha, ha Uranus genom ekonomi-huset gynnar väl inte direkt sparande - men tillgångarna får däremot andas frisk luft!). Och jag som i princip aldrig köper eller ens läser böcker - har hållt mig till samma tegelstens-favoriter trots att maken är bibliotekarie och ofta försöker få mig att läsa mer. Så stod jag där på flygplatsen och hoppades att jag inte skulle behöva betala övervikt för resväskan på hemvägen…

Livet är väldigt spännande. Att slantarna far och flyger spelar inte så stor roll, för jag köper saker som gynnar min livsuppgift. Och på köpet har jag kommit på ett par riktigt häftiga idéer kring hur jag ska tjäna pengar lite längre fram.

[MargaretaA]
2008-10-23 21:40
#6

Oj jag blir riktigt avis på dig Flört 

Uranus är definitvt en av mina favoriter och det kan bero på att han är i konjunktion med min Måne (jag är kräfta) och med Merkurius (ASC i jungfrun) så vi får liksom aldrig ledigt från varandra.

Uranus är helt klart Astrologins beskyddare och jag hoppas få se mer av dig här på sajten. Jag saknade alltid någon att diskutera med när jag började - det är så värdefullt med ett bollplank.

Du kan vikariera för mig när jag vill vara ledig.Oskyldig

Skämt åsido, det är jätteroligt med alla som ställer frågor här men det är också otroligt roligt med flera som kan svara på frågorna Glad

Annons:
NinaHq
2008-10-24 15:02
#7

Jag hjälper gärna till lite här på sajten! Glad

Förstår att du inte får ledigt från Uranus med den placeringen. Vad spännande! Du är rätt snabb i såväl tanke som känsla antar jag? Oberäknerlig, spontan och med stark känsla för din egen individualitet.

Intressant med en sådan betoning på självständighet och "ändå" en solplacering i Kräftan. Jag fascineras alltid över hur olika personlighetsdrag kan existera sida vid sida inom en och samma person. I ditt fall tänker jag på behov av närhet och frihet. Distans och intimitet.  Kanske går Uranus in och hjälper dig att sätta upp det berömda kräftskalet om någon obehörig kommer för nära? (Lite nyfiken bara. Glad)

[MargaretaA]
2008-10-24 18:49
#8

snabb ja! För snabb för vad som är bra ibland.

Oberäknelig tycker jag är ett negativt laddat ord, men oförutsägbar är jag med största förtjusning.

Distansen är också spot on.

Det är intressant att se din tolkning för själv har jag haft problem med den - det är lite för "close to home" om du förstår hur jag menar - man blir ju lite hemmablind i sitt eget horoskop.

Så tack för den - det gav lite att tänka på.

donnatessa
2008-10-25 17:43
#9

Eftersom uranus står i fiskarna i världshoroskopet och saturnus i jungfrun påverkas alla av den oppositionen. Saturnus motverkar uranus inflytande. Jag har venus 18 gr i skytten så min venus har hård transit från både saturnus och uranus som jag skrev tidigare.

studerat astrologi i 20 år men det är kul att höra nån annans synvinkel och tolkning.

I mitt horoskop står uranus i trigonaspakt till min sol,mars och merkurius.

Lill-Kisse
2008-10-26 13:54
#10

Jag misstänker att en del associerar till "plötslig", när ord som upptäckt, innovation, utmaningar, inspiration, insikt och förändring används i beskrivningar av Uranus. Det är ingenting som säger att nya idéer, upptäckter och förändringar sker plötsligt - tvärtom. De föregås i allmänhet av en tid av funderingar, omvärderingar, experiment, prövningar o dyl.

Reflektera över Uranus' inverkan som en tid av sökning, prövningar, experiment, inspiration, lust att pröva andra vägar, testa nya idéer, se nya möjligheter, nå insikt etc. Varför skulle det ske plötsligt?

Fundera lite på vad som föregår utveckling och mognad.

donnatessa
2008-10-26 15:24
#11

Du har en poäng där om insikt och mognad. Jag associerar uranus med snilleblixtar,nya ideer och uppvaknande.

personer som påverkas mycket  av uranus i sitt personliga horoskop-har starka aspekter- är lite av rebell går sin egen oplogade väg tycker ofta om att retas lite med sitt nytänkande som kan ruska om omgivningen.

Tycker det är viktigt att vara genuina o ärliga avskyr slentrian och monotoni.

10. spännande med uranus transit till din venus, innebär ofta förnyelse i venus områden som utseende,kärlek,ekonomi och värderingar, nya möjligheter för de områdena i ditt liv. Spännande!

Lill-Kisse
2008-10-26 18:39
#12

Om man går från tankarna på Uranus' generationsinflytande till ett mer personligt plan, föreställer jag mig tiden för konjunktion till Solen som en period av omprövning av det egna jaget. I det avseendet nämner MargaretaH förändringar eller insikter, NinaHq talar om snilleblixtar och uppbrott och donnatessa lägger till nya idéer och uppvaknande.

Det kanske handlar om att ha tröttnat på vissa rutiner, vakna upp och känna behov av att finna sig själv inom det område (hus) man har Solen. Då skulle sökning, experiment, inspiration, lust att pröva andra vägar, testa nya idéer och se nya möjligheter vara till god hjälp att utvecklas, nå insikt och mogna.

[MargaretaA]
2008-10-27 14:50
#13

#9

Donnatessa; starta gärna en ny egen tråd om du vill veta hur ditt personliga horoskop kan tolkas. Vi få försöka att håll oss till urspungsfrågan i denna tråd, som är Uranus tranister.

#10
Det är ingenting som säger att nya idéer, upptäckter och förändringar sker plötsligt - tvärtom. De föregås i allmänhet av en tid av funderingar, omvärderingar, experiment, prövningar o dyl.

Nej det finns inte det. Däremot finns en lång rad astrologer (nästan alla jag läst) som säger att Uranus inflytande handlar om sånt som kommer plötsligt och oväntat - däribland insikter. Man kan säkert få insikter på många olika sätt - men uranus sätt är ofta beskriven som blixten från klar himmel. Det är inte jag som har hittat på det - jag är bara budbäraren Flört

Annons:
NinaHq
2008-10-27 14:56
#14
#8 Ja, oförutsägbar låter bättre. Det var det jag menade. Flört
NinaHq
2008-10-27 14:57
#15

Hoppsan - det blev visst något fel med texten. Sorry.

Airamya
2008-10-28 13:42
#16

Jag tycker nog att ordet 'plötslig' passar mycket bra på mycket som har med Uranus att göra. Uranus bär på mycket kaoskrafter, som jag ser det, och kan mycket snabbt kasta om saker o ting och vända dem på huvudet utan förvarning. Det är i alla fall min upplevelse av Uranus :)

Sedan betyder inte det att allt sker plötsligt, det finns ju ett väldigt djup och mycket visdom hos denna avlägsna planet. För mig är Uranus en visdomslärare, en mentor. En egensinnig sådan… :)

Tack för ordet :) /Airamya - vattuman

[MargaretaA]
2008-10-28 14:24
#17

#16 ja fast han kan vara helt galen också. jag menar att Uranusinflytandet definitivt inte garanterar klokskap - tvärtom. Han kan lika gärna vara den galna vetenskapsmannen, som har tappar kontakten med verkligheten. Skrattande

Sedan har vi rebellen och revolutionären - inte alltid så mycket djup visdom i de kretsarna heller kanske Obestämd

Airamya
2008-10-28 15:58
#18

#17 Nej visst, det är ju kaoskrafter. Med Uranus finns väl aldrig några garantier öht :)

Lill-Kisse
2008-10-29 22:55
#19

#13 Budbärare?

Att flera här beskriver Uranus inflytande som "blixt från klar himmel" o dyl har jag inga svårigheter att förstå, utifrån det faktum att man kan tolka texter utifrån de associationer man får. Däremot har jag faktiskt inte stött på det eller liknande uttryck tidigare som särskilt typiskt för Uranus. Beskrivningar på händelser som kan ske plötsligt, finner man exempel på i samband med alla planet.

Kan du nämna några astrologer, som beskriver Uranus inflytande som mer plötsligt än andra planeters och i vilket sammanhang?

Jag vill passa på att tacka alla som tipsat om olika webb-sidor om astrologi!

Airamya
2008-10-30 10:22
#20

#19 Frågan var inte ställd till mig, så jag ber om ursäkt att jag lägger mig i. Men Lise Fredriksen (astrolog och tidigare redaktör för tidskriften Astrologiskt Forum) skriver i sin bok 'Astrologiboken' att Uranus nyckelord är 'plötsliga förändringar'.

Googlar man på Uranus + plötslig så får man mängder med träffar:

Google-resultat

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-30 16:52
#21

#20 På den här sajten är alla frågor i öppna forum tillgängliga för vem som helst att svara på.

Först en länk till min amerikanska favoritastrolog Susan Miller - här är hennes beskrivning av Uranus. Notera särskilt den här raden;

Uranus always works in sudden ways, and is called the Great Awakener.

Jag har kollat den enda bok jag för närvarande har tiillgänglig (de andra ligger i en kartong på vinden) det är Derek och Julia Parkers Stora Astrologiboken, som många i min generation har haft som "bibel". Där står nyckelorden för Uranus som är;

Förändring, omvälvningar och chock.

Den ursprungliga frågan i denna tråd var;

Vilken inverkan anses den (Uranus) ha, när den placerar sig på samma grad som solen i ett födelsehoroskop?

Eftersom jag ändå har boken framme, kan vi låta Julia och Derek svara på det.

"En mycket kraftig influens då individen vill vidta viktiga förändringar antingen i hemmet eller i sin yrkesverksamhet. han/hon står förmodligen vid en skiljeväg i livet och även om förändringarna görs för att förbättra läget måste man definitivt varna personen för att vara för impulsiv och kanske förhasta sig.

Kanske tycker han/hon sig omöjligt kunna "fortsätta som förut" (det är det vanliga mönstret) och tiden kan mycket väl vara mogen för en förändring."

Om denna transit får stöd i progressionshoroskopet (en form av prognoser vi inte har talat så mycket om här än)  säger författarna vidare;

"-så är allting gott och väl. I annat fall kan det tänkas att förändringen, hur viktig den än förefaller vara, i själva verket inte är särskilt genomgripande. Utvecklingen kan ta en ny och oväntad vändning, men eftersom transiten är så personlig är det sannolikt man själv som åstadkommer förändringarna.

Jag ser ingen anledning att söka på nätet efter fler "bevis" och jag tackar Airamya för den genialiska Googlesökningen som med några enkla tangenttryckningar gav ett mycket informativt och illustrativt resultat - och besparade mig en massa jobb.

Lill-Kisse. Jag har inte sett en enda astrolog som har beskrivit de andra planeterna som lika "plötsliga" och "oväntade" som Uranus. Möjligen kommer Pluto med på ett hörn - men där Uranus står för förändringar, står Pluto för förvandling.

Men om du har några exempel där andra planeter beskrivits som "plötsliga"  så får du gärna dela med dig. Ingen blir gladare än jag om jag får lära mig nåt nytt.

Airamya
2008-10-31 01:50
#22

#21 Tack för fin bukett! Nu blev jag glad Skrattande

*sätter i vas*

[MargaretaA]
2008-10-31 03:00
#23

#22

you are welcome Flört

Lill-Kisse
2008-10-31 06:01
#24

#20 Jättekul att du och andra vill vara med för att komma med tips och synpunkter. Det var liksom det som var meningen från början, när jag startade det här ämnet. När Uranus, som rör sig väldigt långsamt, anses ge plötsliga effekter, väcker det onekligen min nyfikenhet på hur det kan komma sig. Nu börjar det dessutom bli riktigt roligt. Airamya råkade visa på ett vanligt fenomen, som vi drabbas av när vi tror på en sak. Har man exempelvis nyss köpt en ny bil, så hittar man en fantastisk massa tester, som visar att just den bilen är den bästa. Några dåliga tester vill man verkligen inte hitta då.

Tror man att Uranus står för plötsligheter, så letar man omedvetet efter bevis på det och hittar sådana överallt. Googlar man på Uranus + plötslig blir det många träffar. Glöm bara inte att googla på alla andra planeter + plötslig och se hur många träffar det blir då. Alla planeter utom Neptunus och Merkurius ger skyhögt fler träffar. Sedan kan man vända på sökfrågan och googla på varje planet i tur och ordning + långsam. Gör ett par tabeller och jämför utfallet.

Nåja. Vem har sagt att man bör betrakta astrologi på ett logiskt sätt? Jag vet verkligen inte, men blir lite betänksam när det sker en personifiering av planeterna så att man skriver "han" i stället för "den" och på olika sätt uttrycker sig som om man ägnar sig åt en religion eller något övernaturligt.

Jag har läst om hur babylonierna tittade upp mot himlen, ritade av planeternas positioner och rörelser och räknade ut vinklar. Det var matematik som successivt utvecklades till statistik, när de hade noterat händelser, som tycktes mer eller mindre vanliga beroende på planeternas positioner. De gjorde sitt bästa för att förstå allt vad de kunde se och finna någon mening i det. Att sedan människor i deras omgivning önskade utnyttjade dessa s k vetenskapliga rön för egen vinnings skull, verkar ganska logiskt.

Nu kom jag förstås långt ifrån frågan om Uranus inflytande under konjunktion till solen, men det intresserar mig att vända och vrida på en fråga på olika sätt, för att se hur man kan tänka om en sak. Några säkra sanningar och bevis får man ju sällan, vad än det gäller.

Airamya
2008-10-31 10:10
#25

Eh? Du har nog inte riktigt tittat på Googleresultatet om Uranus? Det är stor skillnad på vilken typ av träffar man får fram.

Resultatet om Uranus handlar till majoriteten om att astrologer ser Uranus som en planet för just plötsliga händelser. Det är inte det resultat man får fram när man googlar på andra planeter. Det intressanta i sammanhanget är ju inte hur många träffar man får, utan vilken typ av träffar - vad det står i träffarna.

Jag har inte 'drabbats' av något 'fenomen' som du skriver. Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad det är du fiskar efter. Det hela känns väldigt manipulativt och konstigt, så detta blir mitt sista inlägg i denna diskussionen.

[MargaretaA]
2008-10-31 14:36
#26

Ett sånt ståhej om ett litet ord!

Jag personifierar planeterna därför att det är lättare att tolka horoskop (att göra personbeskrivningar)och överhuvudtaget förklara astrologi, om man ser på planeterna som om de var människor med vissa personlighetsdrag.

Den som betraktar astrologi som en religion är nog rejält ute och cyklar, men jag tror faktiskt inte att någon här gör det.

Vi vet nog alla att även om planeterna är döpta efter gamla gudar så är de inga gudar. Vi ser inte upp til dem och dyrkar dem, eller ens följar deras "förslag" om hur vi borde leva.

Astrologi är en metod att lära känna sig själv. Ingenting annat.

Lill-Kisse
2008-10-31 19:39
#27

Hej! Att ifrågasätta tolkningar har väl inget med manipulation att göra? Man kan göra olika tolkningar. Sedan är frågan hur någon kan ta sig rätten att hävda vad som är den sanna tolkningen inom exempelvis astrologi.

Här kommer ett citat av Curt Roslund: "Praktiserande astrologer är fullt och fast övertygade om att födelsehoroskopet ger korrekt information om en persons karaktär och livsöde. Det är säkert så de upplever astrologin. De konsulteras ju främst av personer som redan tror att stjärnorna styr deras liv och som därför är beredda att godta allt vad en astrolog kan tänkas se i deras horoskop." Innebörden är samma som mitt exempel på den nöjde bilköparen som bara läser positiva tester.

Se mer om olika synsätt på vad astrologi anses eller har ansetts vara: http://sv.wikipedia.org/wiki/Astrologi

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-31 20:56
#28

Naturligtivs kan man göra olika tolkningar om man går in på detaljnivå. Men jag är övertygad om att om flera astrologer tolkar samma horoskop så kommer de att likna varandra i det stora hela.

Sedan undrar jag vem du anser sig ha tagit sig rätten att "hävda den enda sanna tolkningen"?

Jag instämmer till fullo i det du säger; Några säkra sanningar och bevis får man ju sällan, vad än det gäller.

Vad beträffar citatet från Curt Roslund så låter det som en person som inte tror på astrologi, utan han vill dumförklara både astrologerna och deras klienter.

Vad gäller de olika synsätten på wikipedialänken så är det inga nyheter för mig.

Jag får ärligt säga att jag inte riktigt hänger med i svängarna och jag förstår inte riktigt vad ditt problem är. Du spretar åt olika håll och ena stunden verkar du vara en som tror på astrologi för att i nästa börjar bete dig som en skeptiker.

Jag vill mycket noga poängtera att denna sajt inte är ett diskussionsforum där man ska diskutera om astrologi är något man ska tro på eller inte - detta är ett intresseforum för astrolgiintrsserade.

givetivs kan man diskutera om hur något ska tolkas och jag tar gärna en fight. men jag kommer inte att tolerera inlägg som antyder att mina medlemmar är korkade som tror på astrologi.

Fisken63
2010-09-29 02:10
#29

Jag har haft en Uranus-transit i konjunktion till min Sol och Jupiter och kvadratur till min Måne, av och till sedan omkring aug -08 (känner fortfarande av transiten).

Jag kan bekräfta att saker och ting ofta har skett oväntat eller plötsligt, både beträffande egna insikter och beträffande sådant som har verkat komma som en blixt från en klar himmel. Mycket stark påverkan på mitt nerv- och hormonsystem pga extremt ökad "snurr" i livet.

Det gäller både arbetet, där jag har varit centralpersonen kring en mycket turbulent tid i ett stort projekt, som utgick från en idé, höll nästan på att duka under av processen när det var som mest intensivt. Dessutom i privatlivet med flytt och en ny relation med en hel del Uranska inslag. Sistnämnda kanske mera en effekt av Uranus kvadratur Månen i och för sig.

Nåväl, rejält omtumlande har det varit, spännande på många sätt, nu går Uranus framåt och blir i mer exakt position till min Måne och sedan är det dags för trigon till Mars, jag antar att jag har fortsatt en hel del omtumlande händelser framför mig…

[BigMama]
2010-10-02 00:10
#30

#29 Tack för att du puttade upp denna tråd! Denna har jag missat, eller förstod inget av den då det begav sig.

Men visst är det så att Jupiter (som förstorar) ligger nära (konjunktion?) Uranus. Hur ska man tolka detta? Stora oväntade förändringar i det hus dessa planeter befinner sig?

Kurina
2011-03-13 16:12
#31

URANUS IN ARIES … REVOLUTION IN CONSCIOUSNESS 
 
 
The greatest revolution in human history begins March 11th, 2011 with the planet Uranus' entrance into the constellation of Aries. This is a pinnacle moment in human history that will come to be known as the Revolution of Consciousness.. Unlike revolutions of old, this revolution will be centered in the hearts and minds of the men, women, and children that inhabit the planet Earth. What is about to unfold is nothing less than the most brilliant period of not only our lifetimes, but of all lifetimes - and it starts in just a few short weeks!

The first 'shot' of this revolution will be a metaphysical one, fired from a Divinely awakened quantum gateway in the heart of the Milky Way Galaxy. This gateway will unleash powerful, higher-dimensional energy that has never before been felt on Earth. This radical new energy will totally immerse the planet, affecting an instant evolution of consciousness in the spiritually awakened; a quantum leap of the mind that has never before been experienced on Earth.

As we journey closer and closer to the 2012 event horizon, this spectacular cosmic event serves as a crucial step in mankind's ascension and acceptance of the realities of the higher dimensional nature of existence. This galactic gateway that will soon open is comparable to the concept of a 'wormhole' in that it will serve as a channel to higher octave energy sourced from the 8th dimension. The 8th dimension is that of unity consciousness, or simply put, God's consciousness. This energy is the essence behind the events that will soon come to pass. God's unity consciousness will soon begin to flourish in us all.
This new level of consciousness, sourced from God, is of course universal in nature. As such, it will provide the foundation for the acceptance of extraterrestrial life, which brings us to a major aspect of what the upcoming Uranus transit entails: mainstream acceptance of extraterrestrial life. Humanity will soon become intimately aware that not only does extraterrestrial life exist, but it has been influencing events on Earth for quite some time. This singular aspect of the coming Uranus transit alone is enough to exact an instant, global, paradigm shift, and that is exactly the nature of this transit's energy: instant paradigm shift.

Mainstream acceptance of extraterrestrial life will instantly shatter paradigms of the past and create a new way of thinking and feeling in us all. We will no longer accept the artificially-maintained status quo that we have for so long. Exotic new technologies will begin to go public as if a science fiction movie had become reality. Free energy technology will be a major part of this, as well as revolutionary advances in medicine, agriculture, communications, computer sciences, optics, magnetics, and terraforming. This technology will transform the way we live and interact with one another forever.

The coming explosion in technology and innovation will spur levels of humanitarianism the world has never seen. A tremendous global movement to eradicate poverty, uplift the nations, and heal the ecosystems of the world will begin to manifest. Hundreds of millions of passionate, altruistic, like-minded souls will begin to connect, collaborate, and push projects to success that in years past would have never come to fruition. Imagine dormant neurons in a brain, flashing into life and connecting billions of times over until the entire mind is illuminated, totally beaming with light - that is where we are going as a civilization.
I must warn that this astrological movement also signals the beginning of the greatest amount of political and economic turmoil the world has ever known. As a revolutionary spirit inflames the globe, we will experience wide-spread instability, manifesting in a variety of ways. The newly awakened society will begin to revolt in such massive ways that they will absolutely cripple 'the system.' First World nations will be swept with peaceful protests, sit-ins, and demonstrations while Third World nations will erupt with war-like violence. The world over, corrupt government agendas will come to a screeching halt by the will of the people.

Within the first year of this transit as people begin to awaken, it will become understood that the extraterrestrial elements that have been embedded deep in human society haven't been playing a positive role in our evolution as a civilization. This understanding will kindle a united, warrior-like attitude among global citizens that will serve as the most important driving factor in the coming revolution. Make no mistake that the power structure of Earth is currently 'operating from the shadows', but that the time of their authority has expired by Divine Decree and in perfect timing with Cosmic Order.

Intervention has and will continue to happen in strategic, surgical strikes that will ultimately lead to their defeat. This battle will be most intense during the summer months of 2012 as the planet Uranus squares the planet Pluto. By winter of 2012, it will become clear that humanity is free, finally, after thousands of years of manipulations. After December 21st, 2012, as many of the world's most infamous prophecies come to a crossroads, mankind's Golden Age will finally commence.

An aspect of astrology that I find absolutely beautiful is that as events happen on a global or macrocosmic level, they also happen on a personal, microcosmic level - in exact synchronicity. This upcoming Uranus transit is no different, and soon we will all be going through our own personal revolutions, albeit in unique ways, all in accordance with God's Divine Plan for each of us. This is where the Sacred Science of Astrology can enlighten so brilliantly; it can identify the source and the expression of the coming revolutions in our lives, with mind-boggling accuracy.

On a cultural level people will start to openly embrace and seek out the profound wisdom of the Occult Sciences, which are rooted in the higher dimensional nature of existence. People will realize that there is a hidden, perfect order to creation. In times of great change, they will increasingly want to understand, at the deepest levels, exactly what their role is in this perfect symphony that they may navigate through the coming changes and manifest the highest outcomes. The best way to create personal security and abundance during the coming times will be identifying, accepting, and properly expressing one's personal revolutionary energy.

This personal revolution, which will manifest for many as the development of extraordinary, even Biblical-level spiritual and metaphysical gifts, will be the answer to all our present and future problems. It is up to each of us to totally embrace the shocking changes in order to fulfill our destinies in the coming global revolution. Those who succumb to fear and resist these changes will do so at their own peril. Those who embrace the changes will skyrocket to prominence and success. This can be a very frightening thought to entertain, which brings me to the significance of Uranus being in the constellation of Aries, the archetype of the warrior.

In Astrology, attunement to archetypal energies is an extremely important concept to understand and integrate. In simplistic terms, one must 'vibe' with the virtues of the sign to manifest the greatest outcomes of the transit or placement. With Uranus being in Aries, we can manifest magnificence in our lives by cultivating and expressing bravery, confidence, fearlessness, independence, and novelty in the area of our life (and natal chart) where Aries energy lies. This is a time where a warrior will be born in all of us, though it's up to us to decide what to do with this new energy.

As this fiery, Uranian energy blasts through the collective consciousness, the values of people will be changed and elevated in an instant. The lust for the trivial will be transmuted into the yearning for spiritual and metaphysical talents. Materialism will be replaced by spiritualism. The so-called celebrities of today will fade into obscurity as a new breed of celebrities, deriving their power from spiritual development and humanitarian passion will be catapulted into the limelight. These will be the heroes and heroines of the New Age that is being birthed before our eyes.

After intense personal changes these past few years I have come to understand and accept my role in the coming revolution. As an Intuitive Astrologer that can interpret the language of the Heavens, I can relay the most important information to my fellow brothers and sisters that they might align with and benefit from synchronicity with Cosmic Order. My vision for our future is golden and brilliant, and it is my sincere wish to impart this same vision to you all through my writing and my astrologically-based spiritual counsel.

As we find ourselves rapidly approaching a quantum explosion in our lives I leave you with these words of wisdom: 'These things I have spoken unto you, that in me ye might have peace. In the world ye shall have tribulation: but be of good cheer; I have overcome the world.' John 16:33

~ Astrologer Salvador Russo

[MargaretaA]
2011-03-13 16:22
#32

Tack Kurina! det ser spännande ut även om jag inte läst hela den långa texten än. Glad

Astell
2011-03-20 19:54
#33

Tack Kurina! Jättespännande…jag var på ett astrologiföredrag för 3 v sedan om Uranus inträde i Väduren…bra att ha det på pränt här…Glad

Jag har själv IC 0 grader Väduren…det började med en dramatisk brand i ett hus intill här..huset och tomten tillhör lite mina domäner därför räknar jag dom till mitt 4:e…Killen som bodde där låg o rökte o soffan och somnade…det tog fyr under soffan…han sprang o hämtade mig för att försöka släcka men det fanns inte en chans, huset brann ner o där stod vi totalt chockade…Uranus var 28.45 ca i Fiskarna då och exakt på hans måne…han hade bott där i 4 år och just då så bam!! Så visst är den kännbar planeten och sen allt detta med Japan och arabvärldens befrielse….Förvånad

Kurina
2011-04-12 15:10
#34

#33 Visst är det intressant med Uranus med tanke på allt som händer, men tråkigt för din granne.

Undrar också om det behöver vara så dramatiskt med Uranus i Väduren? Det borde ju finnas några mer positiva egenskaper också med denna position, hoppas jag

Annons:
[BigMama]
2011-04-12 21:40
#35

#34

Nog måste det finnas positiva saker med Uranus i väduren!

Vad säger hsitorien? Vad hände senast när Uranus befann sig här?

Kanske någon uppfinner något nytt som förändrar samhället i positiv riktning?

Vill gärna tro att det i slutändan är positivt med alla transiter - vissa jobbigare än andra, men ändå med ett personligt utvecklande slutresultat.

Astell
2011-04-12 21:58
#36

Ja Kurina..ibland kan man undra…visst tycks det som om det är mest omskakande upplevelser… men efterverkan brukar vara positiv :)

[MargaretaA]
2011-04-12 22:12
#37

Man bör nog ta en titt på sin Uranus i födelsehoroskopet också. har man honom bra placerad med "snälla" aspekter till andra planeter kan han inte ställa till med så mycket elände i en transit heller.

Sedan är det i första hand huspositionen som är intressant för individen när det gäller de tre yttersta planeterna. Deras transiter genom tecken ser man i samhället i stort.

Uranus - vetenskap

Neptunus - kultur

Pluto - makt

Upp till toppen
Annons: