Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 589 ggr
Soffe
2008-10-15 18:17

Soffes tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle gärna vilja få min tolkad om det går bra :-)

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-15 18:50
#1

Soffe jag tog mig friheten att ändra din rubrik och lägga in bilden direkt i inlägget.

Det är svårt att välja vilket som är viktigast i ditt horoskop då du har många intressanta punkter. Solen (anden), Pluto (förvandling) och Merkurius (kommunikation) i Stellium (sammansmälta) i hus nio (vidgade vyer) och tio (social status). Dessa tre i en fin sextil (positiv aspekt) till konjunktionen (sammansmältning) Jupiter (expansion)/Mars (energi) i det tolfte huset (det dolda). Bara för att nämna något.

Men eftersom jag måste välja så får det bli de allra viktigaste punkterna. ASC (det yttre), horoskopshärskaren Uranus (insikter) och Solteckenshärskaren  Venus (kärlek).

Hängde ni med allihop? Cool

Din Ascendent i Vattumannen

Med Vattumannen stigande över horisonten vid tiden för din födelse, har du en vidsynt, filosofisk syn på livet. Personliga frågor är mycket mindre viktiga för dig än de är för dem med andra tecken i stigande, detaljer tråkar ut dig och du strävar hela tiden efter att se den större bilden. Du fungerar bättre i en grupp av människor med samma intressen som du, än i en till en-relationer, vilka du kan uppfatta som både tråkiga och klaustrofobiska. Du är mer intresserad av samhället i stort, än av de individer det utgörs av, dig själv inkluderad. Du vill finna nya, utopiska livsstilar, där människan kan leva i frihet, men eftersom Vattumannen är ett fast tecken, kan du vara mycket envis om dina avant garde idéer ifrågasätts.  Du kan också verka frånvarande och distanserad, eftersom du har svårt att relatera till instinkter och känslor. Men du är mycket generös på ett abstrakt sätt och strävar ständigt att förbättra livet för andra.

Med Vattumannen i stigande styrs du av den liberala och fritänkande planeten Uranus. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Uranus gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Ascendenttecknet Vattumannens härskare - Uranus i det Elfte Huset

Uranus styr det elfte huset, och alla människors lika värde, med allt vad där tillhör, är vad du strävar mot. Du känner ett släktskap med hela mänskligheten och har inte något tålamod med dem som inte delar din vision av en bättre värld. Du är inte intresserad av det sociala livet för dess egen skull, utan ansluter dig hellre till andra i arbete mot gemensamma ideal. Vänskap betyder också mer än kärlek för dig. Frihet är något bra i dina ögon och i din idealvärld finns inte svartsjuka och ägandebehov. Mellan själsfränder, bör inte finnas någon anledning till tvivel och rädsla, utan endast frihet att kunna arbeta mot målen, tillsammans eller var för sig.

Soltecknet Vågens härskare - Venus i Skytten

För Skytten är livet ett äventyr och en resa för att upptäcka sanningen. Skytten visar hur vi vidgar våra vyer och vår törst efter kunskap och erfarenhet. Den intresserar sig för utbildning, och vår livsfilosofi. Skytten ser den större bilden och intresserar sig inte för detaljer. Den styr också främmande länder och kulturer, samt allt som är förknippat med religion och religionsfrihet.

Ömsesidig respekt är det du värdesätter högst i en relation. När du älskar, kan du stiga till sådana själsliga höjder att du ibland har svårt att komma ner på jorden igen. Du strävar efter att förverkliga alla dina ideal genom dina kärleksrelationer. Förhoppningsvis är du medveten om att det inte är en lätt uppgift. Din uppmuntrande läggning och positiva inställning kommer att öppna många dörrar för dig, men du vill ha mer än så. För dig är kärlek ett sökande efter själsliga sanningar och ideal och du kräver absolut ärlighet i en relation. Du kan slösa med tillgivenhet på dina älskade, men ibland tar du av de rosafärgade glasögonen. Du lyder vanligen den traditionella moralen, om inte Venus har utmanande aspekter från andra planeter, men du är också tolerant och accepterar alla former av fredlig samexistens. Din estetiska smak går åt det extrema hållet; du kan ha drömmar om att hänga upp en kristallkrona i vardagsrummet. På något vis brukar du lyckas med det.

Soffe
2008-10-15 19:00
#2

Tack Margareta! Jag hänger nog inte riktigt med.. Va mkt det ser ut att vara med tecknen o husen.. Jag ska spara detta :-)

[MargaretaA]
2008-10-15 19:10
#3

haha ja det blir väldigt mycket. En fullständig tolkning är på 20 sidor Glad

Soffe
2008-10-15 21:06
#4

Får jag fråga vad du menar med det du skriver om många intressanta punkter?

[MargaretaA]
2008-10-16 16:11
#5

Jag menar att när jag väljer ut vilka punkter jag ska tolka så brukar jag försöka hitta de viktigaste och intressantaste - det var lite svårt att välja i ditt horoskop Flört

Soffe
2008-10-16 17:02
#6

Ahaa.. Heh :-) Har jag ett så knepigt horoskop..

Annons:
Upp till toppen
Annons: