Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1130 ggr
hyacintia
2008-10-31 18:43

Hej har någon flera planeter i tionde huset?

Vad kan det betyda,är man då en offentighetsprson som man brukar säga,väldigt social och öppen,hyperkommunikativOskyldig

Tacksam på alla svar!varm hälsning Hyacintia

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-31 19:01
#1

Nedanstående är en kort beskrivning av vad det Tionde Huset står för.

Det tionde huset representerar vår sociala image, vår karriär och position i världen. Det tecken som huset står i, liksom eventuella planeter här, visar hur vi projicerar oss själva gentemot andra och den roll vi spelar på livets scen. Detta hus visar också vår attityd gentemot auktoriteter och är knutet till våra föräldrar, då det är från dem vi får vårt första intryck av världen och lär oss hur vi ska fungera i den. Det är här vi ger konkret form åt den vision av världen vi utvecklade i det nionde huset, som styr vår livsfilosofi.

Det kan mycket väl stämma det du beskriver, men det måste inte bli så. Alla med många planeter här blir inte offentliga personer, men jag tror att många offentliga människor har ett starkt tionde hus.

Det här med hyperkommunikativ är jag osäker på. Det är Merkurius som sköter våra kommunikativa uttryck, men jag vet inte om det räcker med en Merkurius i tionde huset för att man ska bli "hyperkommunikativ" kanske om även Mars är iblandad.

Intressant fråga faktiskt. Jag hoppas fler vill dela med sig om sina tionde hus Glad

Själv har Solen där. Men jag har aldrig haft mycket till karriär Obestämd

hyacintia
2008-10-31 19:14
#2

tack för snabbt svar,Ja med har solen i tionde då,oxå merkurius,saturnus, venus.Om man talar om mars så är den i 9nde huset i kräftan,tror att det har mycket att göra med min temperament och överflödig energi som inte hittar rätt väg iblandObestämd

Men jag har en annan fråga till dig, hur kommer det sig att ibland  visar det att jag istället har några planeter i elfte huset?med något annat system?mitt horoskop är gjort i estland av mckt erfarna astrologer.

Upp till toppen
Annons: