Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2211 ggr
Loma
2008-10-04 03:17

12:e huset,Pluto,

Hej alla på forumet!

Intressant forum med många bra artiklar spännande inlägg o fakta om astro.

Har mycket med 12:e huset i mitt astro samt många aspekter med Pluto,Neptunus. Även Vågen har jag mycket av.

Har kännt att det är svårt att få ett bra grepp om just 12:e huset…Känns som jag är en komplex person.

Kan någon här säga ngt om mitt astro…?

Tacksam för alla reflektioner…Skrattande

Solen i Vågen 12:e huset.

Månen i Väduren 6:e huset.

Ascendenten i Vågen.

Uranus i Ascendenten.

Merkurius i Ascendenten.Merkurius i Skorpionen.

Venus i Jungfrun 12:e huset.

Mars i Vågen 12:e huset.

Pluto i Vågen 12:e huset.

Jupiter i Fiskarna 5:e huset.

Neptunus i Skytten 2:a huset.

Norra noden Skytten 3:e huset

Södra noden Tvillingarna 9:e huset.

Oj blev en del tacksam för alla typ av reflektionerOskyldig

Marianne

Annons:
Loma
2008-10-04 03:32
#1

Just d kom på jag har Mc i Kräftan.

Saturnus  i 9:e huset Kräftan.

Förstår att det tar tid med astro att man måste väga in aspekter etc men tänker om du fick säga ngt spontant om uppgifterna vad kan man säga då. Just med tanke på 12:e huset,Pluto,Neptunus som de starkaste i mitt astro.

Läste Stenudd som från början skrämde mig bra med beskrivningn om att 12:e huset är Zodiakens helvete…Hmmm

Mindre upplyftande…

Så vad kan man säga 12:e husets funktion?

[MargaretaA]
2008-10-04 14:08
#2

Hej Loma och hjärtligt välkommen hit!

Jag vill börja med att säga att det är jättesvårt att göra horoskopstolkningar utan att se själva horoskopet - åtminstone har jag svårt för det Skäms

du får jättegärna PM:a dina uppgifter så kan jag ordna en karta åt dig. Så blir det också lättare för mig och andra att få en överblick över helheten.

Vad gäller det 12e huset så tycker jag att det är ett jättespännande hus där även jag har Venus och Pluto och jag återkommer senare med lite tankar om det.

måste bort nu men återkommer i eftermiddag.

på återhörande Glad

[MargaretaA]
2008-10-04 21:12
#3

Läste också Stenudd som första lärobok. Där satt man med sitt nykrossade flickhjärta, dumpad av den "stora kärleken" (trodde jag då) och fick veta att jag hade kärleksplaneten Venus i Uppoffringarnas hus. Jag var övertygad om att jag skulle få leva ensam eller möjligen som någons hemliga älskarinna resten av livet och aldrig få uppleva verklig kärlek för egen del Gråter

Det var ett under att jag inte slängde boken i väggen och sa att astrologi är strunt! Jag köpte andra böcker i stället och fick en lite mer nyanserad bild av det hela.

Natruligtvis hade jag fel i mina slutsatser - jag är nu lyckligt gift sedan 23 år så uppoffringen av Venusenergierna måste ha manifesterats på nåt annat sätt i mitt liv Flört

Sedan kanske det inte är helt rätt att tala om uppoffringar heller - då tycker jag det är bättre att tala om det dolda och gömda. Jag associerar ordet uppoffring med att man måste avstå något, medan det dolda betyder att det fortfarande finns där men det syns kanske inte så tydligt.

Du har ju många planeter i tolfte huset och det är sannolikt så deras energier fungerar mera i det dolda, inombords och inget du gärna vill avslöja för omgivningen. Många planeter här ger ett rikt inre liv och de tär väl inte så dåligt.

Vad gäller Pluto i tolfte huset så ska vi vara hemlighetsfulla som Greta Garbo och det är ingen idé för folk att försöka dölja sina verkliga motiv i vår närhet - vi avslöjar dem direkt!

Det stämmer rätt bra in på mig Cool

Vad gäller ditt horoskop för övrigt vill jag gärna se hela bilden.

Du har både Solen och ASC i Vågen det gör dig till dubbelvåg. Står de nära varandra?

Står Saturnus nära MC? Det är viktigt att veta för att kunna se det som är speciellt.

Loma
2008-10-04 23:49
#4

Hej!

Kul att du oxå har med Venus och Pluto 12:e huset i ditt astro!Skrattande

Skrattade gott när jag läste det du tänkte med Venus i 12:e huset men att du nu varit lyckligt gift i 23 år!Gott!

Tänkte liknande 1:a gången jag såg att jag hade Venus i 12:e huset och dessutom med Jungfrun. Tänkte då att jaha kanske jag är dömd att leva ensam hela mitt liv då kärleksrelationer har varit ett lite knepigt område i mitt liv…Ha ha men det finns hopp alltså…Flört

12:e huset kan det oxå stå för andlighet,avskildhet,intuition?

Saturnus tror att den ligger ganska nära min MC.

Solen i Vågen 12:e huset.

Ascendenten Våg ja i 1:a huset tillsammans med Merkurius och Uranus.

Har sedan jag varit ung kännt det som att andra kan ha svårt att få grepp om min sanna potential då mycket ligger dolt mer i den inre livsvärlden…Som du sa ett rikt inre liv…

Och med Solen i vågen,men Månen i Väduren puh kan man bli mer kluven eller? Ha ha

Intressant det du skrev med Pluto i 12:e huset känner jag igen mig i oxå att vara hemlighetsfull som en Greta Garbo men att genomskåda andras motiv. Absolut. Både en välsignelse o jobbigt ibland då man inte får fastna i det man ser hos andra. Om det är saker som är mindre positiva…Foten i munnen

Har pmat mina uppgifter till dig Maggan. Spännande…

Trevlig lördag allesammans!

Ljus,Kärlek

Marianne

[MargaretaA]
2008-10-05 20:01
#5

Jag såg att du har problem att komma åt PM. Ibland funkar det om man loggar ut och sedan in igen.

Jag har skickat ett PM till dig där jag talar om att du ska få din horoskopskarta och lite tolkningsförsök av de viktigare bitarna. Men du får ha tålamod tills i morgon då jag behöver vara ensam när jag jobbar med sånt Glad 

kanske har du hunnit läsa det redan - men då fick du samma budskap en gång till nu Flört

Loma
2008-10-05 21:12
#6

Kommer fortfarande inte åt mina mail… Såg att jag inte är ensam om det. Lämnade en felrapport på en tråd där man kan meddela fel.

Hoppas snart d löser sig…Foten i munnen

Visst har jag tålamod. Det får man ha när du är så snäll o hjälper mig.

Skrattar lite gott för mig själv för du satte annars tummen på just tålamod. Vilket jag ofta prövas medSkrattande Tid,tillit,tålamod…

Nyfiken på vad du kommer få fram…GladSer du ngt speciellt spontant du tänker när du ser mina uppgifter får du gärna säga det fritt…Är öppen. Tål det mestaFlörtKänner mig ofta väldigt motstridig. Hmm.

Tackar så länge!

Ljus,värme

Marianne

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-05 21:39
#7

he he… tålamod som sagt Tyst

i morgon eftermiddag försvinner gubben till jobbet och då lovar jag att ta en titt på ditt horoskop och försöka skriva ihop något om vad jag ser - om inget oförutsett inträffar vill säga. Glad

okej en liten då… klart du känner dig motstridig om du har månen(känslor) i opposition till solen (vilja) Flört

Loma
2008-10-05 22:46
#8

Relaxar o tar det med ro…(Väntar oxå nyfiket)Oskyldig…Ha ha jag i ett nötskal…Dubbelbottnat..Det får ta den tid som behövsFlört

Ha ha sant!Det du förklarar mina motstridiga känslor. Detta livet känns ibland som jag inte precis valt enklaste vägen…FlörtOpposition Sol o Måne.Vågen och Väduren som mer känns som natt o dag… Första gången jag läste det fick jag en aha-upplevelse. Kändes som att det förklarade en del…Kul att läsa att solen oxå står för vilja det visste jag inte….

Hmm ja man kan känna sig snurrig och motstridig för mindreFlörtVäduren snabb,kraftfull, bra chef, bestämd,effektiv,målinriktad,jag först…

Vågen,harmoni,kärlek,balans,fred,obeslutsam,grupporienterad, väga av och an….Hmmm ingen enkel ekvation…

Ja Maggan, snällt av dig att titta lite på mitt astro!Ser fram emot o höra vad du kommer att sägaCool

Ha en fortsatt trevlig kväll o dag imon!

Marianne

Loma
2008-10-06 15:40
#9

Min mail här är fortfarande knas kan inte komma åt Pm….

Ja astro är spännande….Skrattande

Tänka er om Försäkringskassan och arbetsförmedlingen kunde ha det som en ny arbetsmetod vad många fler de skulle kunna hjälpaFlörtSkojar men tror ändå på att de skulle kunna hjälpa fler än med rådande system….

Pratade precis med Försäkringskassan som har sina direktiv om hur sjukskrivna inklusive mig skall komma ut på arbetsmaknaden.

Blir alltid lite lätt trött med dem då de sällan ser vad personen har för förmåga eller gåva för det tror jag vi alla har. Ngt som vi är speciellt bra på!Glad

Nä istället ser man att det viktigaste är att personen kommer ut på den reguljära arbetsmarknaden med vad som helst…Bara de arbetar! Men om kroppen o själen en gång sagt stopp kanske de kan löna sig att titta på vad den personen har för unikhet istället för att se personerna som brickor som skall placeras ut varsomhelst. Bara deras statistik på sjukskrivna minskar….Hmmm detta passar kanske bättre in på en blogg tankar om livet….Men nu har jag skrivit det så det får stå kvar….Cool.

Blir spännande vad Margareta kommer att se i stjärnorna om kverulant MarianneFlört

[MargaretaA]
2008-10-06 19:08
#10

Okej då kör vi då. Detta är ett förslag till tolkning av planeterna i hus 12 och deras opposition till Månen. 

Du har som du redan berättat många planeter i det tolfte huset. Det tolfte huset står för det dolda, mystiska, hemligheter och uppoffringar. Det är också den plats där vi är länkade till den andra sidan.

Att din Sol finns här gör detta till ditt viktigaste hus. Det är Solens position i hus som visar inom vilket livsomräde vi lägger ner vår själ och vårt innersta.

Solen här gör dig sannolikt tillbakadragen och mycket av det som är du syns inte särskilt tydligt för andra. Du ser också det som ingen annan kan se och sannolikt har du mediala förmågor som du borde utveckla. Denna solposition anses vara vanlig hos "gamla själar" som kommit mycket långt på sin resa.

Din Sol är också i konjunktion med Pluto vilket ger dig enorma energireserver en stor känslomässig intensitet.

Att sedan Sol/Pluto- konjunktionen i sin tur är i konjunktion med Mars ökar givetvis på din styrka ännu mer. Här krävs en mycket kunnigare astrolog än mig att bena ut det hela på ett bra sätt - men du vet säkert redan att du kan konkurrera med ett kärnkraftverk när det gäller kraft och energi. Att sedan Mars i sin position i tolfte huset också står i konjunktion med ASC gör inte saken lättare för amatörastrologen.

Hela detta sällskap beskrivet ovan står sedan i opposition till din Måne i sjätte huset.  Sjätte huset - Jungfruns hus - handlar om arbete, hälsa och dagliga rutiner. Det är här du finner tryggheten i det dagliga knoget. Du häller ett öga på de små detaljerna och njuter av livets enklare nöjen. Kontinuitet och ordning är grundläggande för dig.

Solen står bl a för vad vi vill ha och vart vi är på väg, Månen, för våra behov, våra instinkter och känslor och vårt förflutna. Solen representerar också fadern och Månen, modern. En opposition är en motsättning och du har alltså svårt att få dessa olika sidor att fungera samtidigt. En opposition betyder ju ett motsatsförhållande där antingen den ena eller den andra vinner.

Pluto i Opposition till Månen kan betyda att du dominerar din familj (något att jobba med här kanske Flört

Och Mars opposition till Månen kan göra att dina emotionella behov, och dina önskningar och drivkrafter, drar dig åt två olika håll.

Slutligen några ord om Venus. Hon står också i tolfte huset (vad det betyder har vi redan berört) men är inte med i konjunktionen med Solen/Pluto/Mars/Asc men väl även hon i opposition till Månen.

(klipper och klistrar nu)

Du är ganska blyg och introvert när det gäller att visa dina verkliga känslor. Ingen kan gissa sig till hur sensitiv du är, innan de känner dig väl, då du tenderar att gömma dina känslor bakom ett hårt skal. På grund av detta kan du verka kylig och distanserad. Men, i verkligheten, är du mycket medkännande med andras belägenhet, då du vet hur det känns att må dåligt eller har svårigheter att förmedla dina egna känslor. Men när du väl skaffat dig vänner är du lojal och ärlig i vått och torrt.

Loma
2008-10-07 02:19
#11

Hej Margareta!

Tack! Häpen över det du fick fram för det stämmer så bra! Tack för att du hjäpte mig förstå 12:e huset mer i sitt sammanhang och som du skrev att 12:e huset blir viktigt då jag har min sol där…Kul att lära sig o förstå mer. För mycket av det jag läst på nätet och hört av en del andra om 12:e huset fick mig att känna att jaha är man en stackars människa som är dömd att lidaObestämdEn del jag hört som sagt oj har du så många i 12:e huset hmm jobbigt..Stenudd pratar bla om att man kan vara säker på att man inte kommer vara kärnfrisk ngn gång i livet om man exempelvis har Solen i 12:e huset.

Klart ngn poäng har han kanske när jag tänker tillbaka. Utreddes som 3-åring för misstänkt epelepsi och fick sedan epelepsimediciner som jag åt från 3-10 års ålder. Det festliga är att det står i journalerna. Flickan vill nu gärna inte ta sin medicin och då hon varit anfallsfri ett år kan vi avsluta behandlingen…Jag var 9 år när jag själv ville avsluta.GladJa Plutokraften fanns nog tidigt fastän jag som du skrev inte visat mig för andra utan gömt mig mer…Men jag arbetar på det att våga visa mig mer. Vilket jag nu gör då jag utelämnar en del privata saker…

Ja fick höra här omdagen, det du skrev med energi från en bekant som sa -Ja du är allt ett riktigt energiknippe. Då jag svarade jaså tycker du? Jag ser inte alltid det jag gör som så energiskt men det är det nog för jag gör ibland saker ex byter miljö lätt utan att bli så påverkad i min balans…

Blev väldigt berörd med det det du skrev om att solen i 12:e huset är vanlig hos gamla själar som kommit mycket långt på sin resa. Ja det känns så….Tack! Du satte ord på något jag kännt länge o brukar få höra…Många av mina närmsta vänner är 50+…(En parentes för detta jordelivet.)Skrattande

Nu blir jag privat men tänker att det kan vara positivt för dem som läser för att förstå lite vad jag tror kan hänga ihop ihop en del kanske oxå med 12:e huset i mitt astro…

Båda mina föräldrar har hastigt gått bort i sjukdom utan förvarning.

(Har nu läkt mina sår…) 

Pappa för 8 år sedan. Mamma förra sommaren. Känns som att mina föräldrar har hjälpt mig att se mycket klarare på många saker med livet…

Spännande det du skrev med det mediala.För jag har så länge jag kan minnas kännt andras smärta…Först nu jag börjar förstå mig själv mycket tack vare astro.

Stämmer också det du skrev med att vardagliga sysslor och hälsa Jungfrun är viktigt för mig. Hälsa är ett av mina största intressen. Har oxå mycket kunskaper. Mår dåligt om jag inte har vardagliga aktiviteter inbokat…

Kärleksbiten stämde så bra med att jag kan verka kall o distanserad medans det snarare är tvärtom jag kan förstå och känner med mycket men skyddar mig bakom ett skal….Oj vad det stämde….men att jag är lojal och finns där i vått och torrt.

Även det du skrev med familjen att jag kan dominera….Ha ha sant jobbar på det då jag haft en stor förmåga att lägga mig i för att hjälpa beskydda dem….

Men alla har vi vår egen väg att vandra!Skrattande

Stämde oxå det du skrev med Att dras åt två håll… Stämmer ofta för mig…Senast nu när jag skulle bestämma mig för att flytta höll på o bli tokigFlört…Åt ena riktningen, nä åt andra….nä åt ena riktningen…

Ja tänkte på det ikväll att 12:e huset börjar klarna mer för mig nu…

För det du skrev stämmer så bra att mycket av vad jag är syns inte så mycket utåt. Har märkt att det kan ta bra med tid innan folk förstår vem jag är…

Så återigen tack Maggan för detta…Du är duktig!

Ljus Värme

Marianne

[MargaretaA]
2008-10-07 16:24
#12

 Det var roligt att höra att du känner igen dig.

Jag kan hålla med om att Stenudd är något överdriven i sina tolkningsförslag - men jag har för mig att han nånstans sa att han tog i lite extra medvetet och gjorde det lite som karikatyrer - bara för att vara tydlig.

Vad man ska göra är naturligtvis att läsa flera böcker och ta till sig flera olika tolknigsidéer plus fråga folk ur levande livet hur de upplever sina horoskop. Då lär man sig bäst. Så jag får tacka dig för att du ville dela med dig och därmed lärde oss andra något Glad

Loma
2008-10-15 16:07
#13

Jo kan vara så…Var just mest 12:e huset jag reagerade på men inte bara med honom utan det har varit mycket överlag när jag slått på 12:e huset…Ofta som det bara stått fängelse,sjukhus,slutna instutioner,sorger,olyckshus….Det dolda det gömda. Styrs av Neptunus drömmar,fantasier. Hmm

Med min Sol,Venus,Pluto,Mars i 12:e huset lät det mindre positivt.

Tror alltid det är viktigt när man skriver något negativt att man tar med den positiva aspekten och förklarar bra annars förstår man inte helheten…

Ex… Hade de oxå skrivit om medialitet,telepati,psykiska krafter etc hade jag förstått snabbare… För jag har haft en känsla om det. Det konstiga var oxå att jag innan tänkte om min Sol i 12 huset att det låter ju enligt det jag hade läst tidigare mindre positivt men hade en känsla om att den kunde innebära ngt bra oxå. Så när du skrev det med gamla själar samt medialitet,telepati kändes det befriande och ngt jag kännt… Så återigen tack Maggan…Skrattande

Ja nu slutar jag predika…FlörtKanske var jag präst i mitt förra livFlört

Känns bra o kunna dela med sig om ngn annan kan få glädje av det…

12:e huset om det är ngn annan som har reflektioner på sitt egna eller mitt atro så skriv en rad…Glad

Annons:
Jeani
2008-10-28 19:20
#14

Hej!

Läste om din oro att förbli ensam pga venus i 12:e huset. Då vill jag bara tala om för dig att jag har sex planeter i mitt 7:e hus och trots det, varit ensamstående i drygt 17 år. Kan du förklara det?Förvånad

[MargaretaA]
2008-10-29 11:45
#15

hmm jag kan göra ett försök. Men var så snäll och starta en egen tråd om detta. Döp den till "Singel med fullt sjunde hus" eller nåt. jag tror att flera kan vara intresserade av den frågeställningen Flört

Loma
2008-10-29 14:19
#16

Detta var lustigt!…Jag har tidigare frågat Maggan via mail just om hon kan tolka en kompis horoskop här på siten just med tanke på att han oxå har 6 planeter i 7:e huset men lever som en evig ungkarl!Glad Trots gott utseende,populär bland kvinnorna och att han är fenomenal på att lyssna och kommunicera.Har han aldrig varit gift.

Pga etiska själ blev det aldrig ngn tolkning här på siten

.Detta är intressant om dina planeter i 7:e huset…

(Hmmm telepati säger jag bara.Kan det vara 12:e huset som bidrar till detta fenomen att det jag undrar kommer via ngn annan?Ha ha..

Jag är själv relativt nybörjare men såg att en planet som min kompis hade i 7:e huset var Saturnus vilken jag förstod det som kan bidra till att det kan dröja med kärleken..

Starta gärna en ny tråd så får vi lära oss mer!Glad

Upp till toppen
Annons: