Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 959 ggr
[MargaretaA]
2008-10-29 18:44

Tema Skorpionen

Som ni kanske har sett så har det kommit flera nya artiklar. De har alla det gemensamt att de på ett eller annat sätt handlar om Zodiaktecknet Skorpionen.

Dels huvudartikeln som beskriver Solens betydelse i Skorpionen. Det är är i sig ingen nyhet då alla aktuella tecken varit på huvudplats.

Nytt nu är att jag även kommer att beskriva Månens och de andra planeternas betydelse i Skorpionen. Allt kommer inte på en gång utan jag duttar in dem lite sådär en om dagen ungefär.

Detsamma gäller artikeln som handlar om Pluto. Pluto härskar över Skorpionen och nu ska vi lägga honom under luppen. Eftersom Pluto är som mest intressant genom vilket hus han befinner sig i kommer jag att lägga in Plutos betydelse i Hus allteftersom.

Det Åttonde Huset är det astrologiska hus som är sammanbundet med Skorpionen. Här ska vi undersöka närmare vad planeterna i detta hus kan betyde. Vi tittar både på inflytandet i födelsehoroskopet och inflytandet från de transiternade planeterna.

Sist men inte minst tar vi en närmare titt på betydelsen av att ha Ascendenten i Skorpionen. Ascendenten är ju starpunkten för det första huset och det får följder även för de andra husen och avgör vilka tecken de hamnar i. Läs Astrologen Stefan Stenudds mycket informativa texter i ämnet.

Så nu bästa medlemmar - läs och begrunda - kommentera och dela med er.

Vilket förhållande har just du till Skorpionen?

Annons:
Upp till toppen
Annons: