Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 751 ggr
hyacintia
2008-11-07 21:35

neptunus i opposition med jupiter

Margareta kan du vara snäll och förklara lite vad denna opposition betyder?Flört

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-11 12:45
#1

Här har vi en drömmare och idealist. En person med svårigheter att stå med fötterna på jorden. Svårigheter att skilja på fantasi och verklighet. Se till att du säkert vet vad som gäller innan du litar på någon eller något Flört

hyacintia
2008-11-11 18:44
#2

Hejsan,har märkt själv att jag drömmer mycket och vill gärna prova fantasivärldens möjligheter,o andra sidan är mycket bestämd jungfru som måste ha koll på alltCoolmen jag tror jag fattar vad du menarSkrikandes

Bra!ska försöka landa ner.Ha en lugn kväll Margareta.Marjuh

[MargaretaA]
2008-11-11 19:06
#3

Fast det är inte en Opposition mellan dessa planeter i ditt horoskop (kollade nyss). Det är en trigon - mycket bättre m.a.o  Här ställer drömmar och fantasier inte till med nåt större elände.

Här kan du lära dig om de olika aspekterna i horoskopet.

hyacintia
2008-11-11 19:14
#4

oj då men det står ju i mitt horoskop,vad konstigt,Glad

[MargaretaA]
2008-11-11 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Så här ser det ut i horoskopet jag gjorde åt dig - med just den trigonen markerad

[MargaretaA]
2008-11-11 19:23
#6

Om du nu absolut vill ha en opposition så finns det en mellan Månen och Mars Flört

Annons:
hyacintia
2008-11-11 19:31
#7

ja absolut,vad ställer det till för mig då?lite utmaningar är braGladtror nämligen att mars fixar mig en del temperament.Hur är det med mars i nionde huset,stämmer det att man har att göra med utlandet,och resor?Mars i kräftan?är oppositionen oftast jobbig?

hyacintia
2008-11-11 19:41
#8

Margareta kan jag oxå få en liten översikt om framtidsprognos?har ju den saturnusåtkomsten aktuell just nu,den har precis börjat i sept el.okt.Har en fråga,kan du se om det finns några jobbiga ställningar mellan planeter som har fixat en problem i relationer under 3 år?och depressioner?

Tungan ute

[MargaretaA]
2008-11-12 09:55
#9

#7

en opposition fungerar ju som ett motsatsförhållande. Om du kan föreställa dig en dragkamp där dina emotionella behov och önskningar befinner sig i i den ena änden av ett rep och din drivkraft och energi drar i den andra, så kan du kanske föreställa dig att det är svårt att få ihop det hela.

Men det är därför det är så bra att bli medveten om sitt horoskop, för då vet man vad man har att jobba med, och man kan lära sig hur man ska göra för att komma runt, och komma framåt i allfall.

Medvetenhet om sina olika sidor är nyckeln till förändring och framgång Glad

Mars ger oss alla temperament, hur det uttrycker sig beror på i vilket tecken och vilka övriga aspekter som är inblandade.

Mars husposition visar var - inom vilket livsområde vi bäst använder Marskraften. Det nionde huset står mycket riktigt bl a för utlandet. Läs gärna mer om husen här.

[MargaretaA]
2008-11-12 09:57
#10

#8

Jag kommer att ersätta de små framtidsprognoser jag gjort med en liten "frågelåda" i stället, där ni medlemmar kan ställa den typen av frågor.

Så håll ögonen öppna Flört

ps

Saturnusreturen har jag svarat på i den tråden

Upp till toppen
Annons: