Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 2277 ggr
Kurina
2008-10-05 12:09

Synastriska horoskop

Jag har ofta haft hjälp av en bok för att förstå varför vissa förhållanden ter sig som dom gör. Boken heter "Astrologi för två". Förhållandet mellan syskon eller vänner för att inte tala om förhållandet med den "äkta hälften" kan man få viss förståelse för om man vet hur planeterna förhåller sig till varandra i bådas horoskop.
En fråga som kan uppstå t ex "Varför kan min bästa kompis förstår mig utan att jag behöver förklara något men min sambo vill inte förstå?" Om någon vill veta och har uppgifter om båda horoskopen så kan jag slå upp i boken för att se vad som sägs om hur planeterna samverkar. Jag gör inga tolkningar dock, det lämnar jag åt andra.

Annons:
Kurina
2008-10-05 12:15
#1

Ibland så skulle man kunna önska att unga par som ämnar gifta sig sökte rådgivning innan de gifter sig istället för att flera år senare söka rådgivning för att lappa ihop förhållandet som knakar i fogarna.

Kurina
2008-10-05 12:20
#2

Ett exempel på aspekter mellan två planeter i olika horoskop

Venus konjunkt mars: Mars begärsnatur inspirerar venus kärleksnatur. Detta är en stark attraktionsaspekt mellan könen. Starka känslor är i rörelse. Mars kan ibland vara mycket dominerande, svartsjuk eller impulsiv idenna förbindelse. Venus har en lugnande inverkan på mars. Detta är en gynnsam aspekt för kärlek och äktenskap om andra aspekter i jämförelsen stöder den. Passionerade tillfälliga förbindelser kan inte uteslutas!

[MargaretaA]
2008-10-05 13:00
#3

tack för den här tråden Kurina! synastri är spännande även om jag tror att man ska vara lite försiktig med det och inte dra förhastade slutsatser av den.

Men jag har fått många aha-upplevelser efter att ha kollat synastrin mellan mig och andra så det är väl värt att testa om man vågar Flört

Kurina
2008-10-05 13:07
#4

Det är ganska mycket som spelar in ändå. Oftast så finns det fler aspekter mellan horoskopen som man måste ta hänsyn till. Och även om förhållandet inte är harmoniskt så är den säkerligen själsutvecklande. Det har jag själv erfarit. Allt negativt är inte av ondo, så att säga.Glad

[MargaretaA]
2008-10-05 13:12
#5

instämmer! Det vore för sorgligt om någon dumpade en person bara därför att planetkonstellationerna är svåra. Min erfarenhet är också att det är av problemen vi utvecklas och växer som människor.

[Vintersaga]
2008-10-07 02:30
#6

Synastri är riktigt spännande ja - och mest spännande är när du skapar ett gemensamt horoskop av båda parternas egna horoskop, ett s.k. komposithoroskop. Det blir en karta över hur relationen utvecklas under åren…

Tyvärr finns ingen (mig veterligen) svensk bok eller översättning av detta - utan man får gräva sig ner i det genom engelsk och amerikansk litteratur.

Att det är av svårigheter i livet som vi utvecklas håller jag fullständigt med om! Det är därför det är en välsignelse om man har både hårda och mjuka aspekter i ett horoskop - utan de hårda utvecklar man varken karaktär eller känsla för problemlösning :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: