Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1053 ggr
tufs
11/3/08, 5:39 PM

Tufs tolkning

Jag gjode nog fel…skulle ha valt Personliga horoskop.

Men som sagt, ser fram emot tolkningen, Horoskopkartan får du nog hjälpa mig med att lägga in, Margareta….det är nog lätt som en plätt när man kan ; )

Annons:
[MargaretaA]
11/3/08, 6:12 PM
#1

Jag fixar det Glad

tufs
11/3/08, 10:05 PM
#2

Vad jag skulle vilja veta är vad som "väger tyngst" i mitt horoskop, om det är pluto ensamt i första huset eller om det är månen i 8:de huset. Bägge planeternas positioner har ju mycket med starka känslor att göra, antar jag.

Tufs

[MargaretaA]
11/4/08, 5:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hej Tufs

Det är ingen som helst tvekan om att det är Pluto som väger tyngst i ditt Horoskop.

Du har visserligen Ascendenten i Lejonet, vilket gör Solen till din Horoskopshärskare, men större delen av ditt Första Hus ligger i Jungfruns tecken, och där finns också Pluto. Dessutom i Konjunktion (sammansmält) med ASC.

Som om inte det räckte…

Din Sol är i Skorpionen och som vi alla vet, så är det Plutos tecken, Din Solteckenshärskare är alltså Pluto.

Vad gäller Månen så är den alltid viktig i allas horoskop. Extra mycket för dem med betoning på Kräftans tecken, men det har inte du. Jag vill säga att efter Solen, så kan Plutos position i ditt horoskop knappast överskattas. Jag förstår dock din fråga, för din Månen i det Åttonde Huset är givetvis påverkad av Plutos starka inflytande - det Åttonde Huset är till syvende och sist Plutos hemmahus.

Jag lägger in din karta med de nämnda punkterna markerade.

Så låt oss nu se vad som finns att säga om detta;

Din Pluto i det Första huset

Det första huset representerar din syn på livet, linsen genom vilken du ser på världen.

Det styr också din personlighet, ditt yttre och hur du framstår för andra. Eftersom det första husets tecken var det som steg upp över horisonten vid tidpunkten för din födelse, representerar det ditt första intryck av livet - och hur du även i framtiden kommer att se på det.

Med den intensiva planeten Pluto här, har du en mäktig, magnetisk personlighet och du kan bli emotionellt extrem. Om en person, eller en situation, inte längre får dig att känna dig levande, drivs du att gå vidare, ibland emot din bättre natur. Du känner saker intensivt, och nöjer dig inte med ytliga kontakter med dina älskade eller vänner.

Men du är också mycket hemlighetsfull och visar vanligen inte dina känslor för andra. För dig är en kärleksaffär en stor passion och du är på ett naturligt sätt intonad på både dina egna och andras djupa känslor. Tills du lär dig att kanalisera din energi, kan du vara självdestruktiv, men du kan också vara en stark kraft i det godas tjänst, och är alltid på jakt efter den verkliga sanningen. Om du kunde uttrycka dina känslor direkt, istället för att vänta tills du likt vulkanen får ett utbrott, kommer du att kunna uppnå stora saker under din livstid.

Din Pluto i konjunktion med din Ascendent

Denna aspekt dominerar ditt horoskop, och ger stor magnetism, intensitet och djup till hela din personlighet. Du känner på dig vad som händer under ytan, och du är inte intresserad av ytliga värderingar eller känslor.

Sanningen, och endast sanningen, kan göra dig fri, är mottot för personen födda med Pluto i stigande, och du är beredd att möta vilka kriser som helst för att nå dina mål. För även om du har mycket starka känslor, har du en enorm styrka och förmåga att, när det behövs, lämna det gamla bakom dig. Du har svårt för att visa dina känslor, vilket betyder att du kan verka hemlighetsfull för mera lättsamma personer. Du vet också exakt hur du ska hantera och manipulera världen omkring dig, och eftersom du har en misstänksam natur litar du inte på någon förrän du är helt säker på vart du har dem.

Din Måne i Åttonde Huset

Det åttonde huset står för avslutningar och nystarter, med pånyttfödelse och förvandling. Här gör vi oss av med det vi har vuxit ur för att skapa plats för det nya. Här går vi också ända in till kärnan av saker, skalar av det ena lagret efter andra av sånt som skymmer sikten, för att avslöja sanningen eller själva essensen i det vi vill veta mer om. Detta hus styr också arv och andra finansiella spörsmål, sexualitet och allt vi delar med andra.

Med Månen i detta hus har du ett sjätte sinne för kommande trender och en naturlig gåva att snappa upp vad som sker runt omkring dig. Eftersom du är så öppen för känslomässiga underströmningar, är du alltid högst mottaglig för känslor och sexuella behov hos de du är involverad med. Som barn kan du ha upplev dina föräldrars känslor som överväldigande; du har säkerligen lärt dig en del om emotionella realiteter när du var ung. som resultat, vet du hur man delar och det finns inget konstlat i ditt gensvar till andra.

Med Månen här har du också en naturlig förmåga att hantera pengar, eller du kan ärva tillgångar från andra.

tufs
11/4/08, 9:51 PM
#4

Det stämmer bra med att jag inte är mycket för ytliga kontakter. När jag träffar nya människor så hamnar jag ofta i samtal om existentiella frågor, livets mening och vår existens å sånt…..älskar att sväva i väg i tankarna om livets mysterium.

Jag vet inte om jag är så extremt emotionell… visst har jag starka känslor….när något eller någon berör mig så kan jag bli helt uppslukad av personen eller saken…..jag ger mig hän totalt tills jag av ren utmattning inser att jag måste lugna ner mig eller att jag tappar intresset….här är det Plutos inflytande, definitivt. Men samtidigt stämmer det också att jag har svårt att visa känslor…i alla fall mina djupaste, sannaste känslor….jag känner ju så mycket hela tiden, .så jag delar in mina känslor i olika kategorier….om ni förstår vad jag menar, lite svårt att förklara….kanske det är så att jag visar de känslor som jag tycker är passande för situationen…låter kanske lite märkligt!!

Det stämmer också bra med att jag ändrar mitt liv och leverne. Ungefär vart 10:de år byter jag jobb, flyttar och ändrar livsstil. För fyra år sedan flyttade jag och min man till Umeå och jag startade ett eget företag, jag är massör, och jag vet redan nu att jag inte kommer att bo kvar här så många år till och jag vet att jag inte kommer att orka massera  så många år till, det tar på krafterna…men än så länge vet jag inte vad jag kommer att rikta in mig på härnäst.

Ska fundera ett tag till på tolkningen, det blev så mycket på en gång….men det var intressant, verkligen. Jag återkommer.

Tufs

[MargaretaA]
11/4/08, 10:35 PM
#5

Ha ha jag blir lite full i skratt när du först säger "jag är inte så extremt emotionell"… sedan kommer en redogörelse på ungefär tio rader som tydligt talar om att du faktiskt är det Flört

Det är dock lite märkligt att du har fått någon form av tioårscykler - Pluto brukar stanna längre i varje hus och vilka aspekter han sedan gör till olika planeter kan ju variera väldigt från det ena året till det andra… men säger du det, så är det säkert så också, för dig.

Maggan

Upp till toppen
Annons: