Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1344 ggr
geekblondie
2008-11-14 15:12

Symetriska horoskop? (Ngn som vet...)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ganska länge sedan fick jag mitt horoskop tolkat och den symetri man ser tydligt i min horoskopskarta uppmärksammades som ovanligt nära "exakt symetri". Jag fick en tolkning av detta men har helt glömt bort vad den handlade om.

När jag såg horoskopskaratan för Dalai Lama såg jag samma symetriska bild, dock ej utifrån samma himlabild. Därför kom jag ihåg det jag beskrev ovan och hittade ej något om detta här. (Ursäkta om jag slarvletat.)

Jag laddade upp min karta och klistrade in Dalai Lamas brevid för att förtydliga vad jag syftar på. Nu hoppas jag någon kan berätta för mig hur detta påverkar ett horoskop eller hänvisa till någon länk eller annat med info.

Tack på förhand.

Min karta till vänster…

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-15 13:14
#1

Det är det aspektmönstret som kallas Yod, eller Guds pekfinger.

Vi har haft en tråd om det, men jag tror tyvärr inte att någon här är tillräckligt kunnig för att göra en rättvis tolkning av det. Jag vågar mig inte på det i allfall.Obestämd

Men med lite tur dyker det kanske upp någon snart Flört

geekblondie
2008-11-15 16:23
#2

#1

Tack Margareta, du gav mig sökord som jag genast måste googla på. Om jag finner ngt seriöst så kan jag länka.

Marie

Lean
2008-11-23 01:16
#3

Om jag inte missminner mig, har du markerat en drake i ditt och Dalai Lamas horoskop.

Det är i allafall den figuren du ritat bredvid båda horoskopen…

/Lean

[Vintersaga]
2008-11-23 01:27
#4

#3 - Håller med Lean - det är en stortrigon med en opposition i sig och det har jag också för mig kallas för en drake…

#0 - När det gäller en sådan här aspekt så är det både en välsignelse och en frustration! Stortrigonen är fantastisk att ha - som att vinna tio miljarder på lotteri - men brukar inte leda till särskilt mycket handling. Trigonen är ju passiv i sig och en stortrigon är definitivt väldigt passiv!

Välsignelsen, som också är en frustrerande del av mönstret, är just oppositionen - som genererar den energi som behövs för att göra något konkret av detta! Dvs. få dig att använda de där tio miljarderna på ett vettigt och lämpligt sätt… istället för att bara slösa bort dem… Samtidigt är den frustrerande, eftersom den också kräver att du ska handla och inte ta saker för givna! Det kan göra att trots att du har stora gåvor inom något eller flera områden, så kan du ha svårt att njuta av dessa om du inte känner att du har förtjänat det.

Låter det som något du kan ta till dig?

\Rickard

Upp till toppen
Annons: