Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1404 ggr
molly57
10/14/08, 3:49 PM

Molly57 tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hHejsan!

Väntar på förväntan på tolkningen.Tack på förhand.

Kram Åsa

Annons:
[MargaretaA]
10/14/08, 7:33 PM
#1

Jag lade in bilden åt dig Glad

Förutom ASC i Skorpionen är det mest påfallande i ditt horoskop, den stora ansamlingen av planeter i ditt tolfte hus. Förutom Solen (anden) har du Merkurius (kommunikation) Mars (energi) och Jupiter (expansion) i samma hus i ett Stellium (alla tillsammans) att tolka ett Stellium är svårt men, man kan beskriva det som att alla de inblandade planetkrafterna smälter samman till en enda kraft - unik och svårtydd. Även Neptunus (overklighet) finns i detta hus men hamnade utanför Stellium.

Så låt oss titta lite närmare på detta;

Din Sol i det Tolfte Huset

Det tolfte huset styr det omedvetna, och är platsen där vi söker enhet med allt liv. Telepati och psykiska krafter, intuition och förmågan att uppfatta gömda behov och känslor, både i oss själva och andra, finns här. Det är också självuppoffringens hus, och hemligheternas, och platsen där vi är länkade till den andra sidan.

I tolfte huset finns en kraftig längtan att smälta in i det ett som är allt i existensen, och släppa taget om känslan av ett eget separat jag. Då Solen representerar din känsla av det sanna jaget och verkliga identitet, blir din uppgift att upptäcka att du tillhör något större - och mycket viktigare - än dig själv. Denna solposition brukar finnas hos "gamla själar" vars andliga resa nu är mycket långt utvecklad. Du uppfattar det som är dolt och är medveten om allt de osedda som cirkulerar i atmosfären runt omkring dig. Så mycket att du ibland känner ett behov av att dra dig tillbaka och omdefiniera dina personliga gränser.

Med Solen här, är du ett naturligt medium och kan mycket väl ha psykiska krafter utöver det vanlig. Du passar bra i en karriär där du får hjälpa andra, då denna position ger stor förståelse och medkänsla.

Din Neptunus i det Tolfte Huset

Med Neptunus i det tolfte huset, där den härskar, är den hemma och som allra starkast. Dina andliga krafter är betydande, och, ibland, verkar du veta saker som du inte har någon personlig erfarenhet av, eller få glimtar av sanningar som andra inte har tillgång till. Du är mycket sensitiv gentemot andras känslor, för mycket ibland, vilket kan ge dig svårigheter att stå för dina övertygelser och fatta egna beslut.

Din Jupiter i det Tolfte Huset

Med den optimistiska Jupiter i det område av horoskopet som styr din inre värld och dina länkar till det undermedvetna, har du stor tilltro till livet. Som regel kommer din skyddsängel, som du så starkt tror på, inte att svika dig. Med Jupiter här, finner du inte meningen med existensen i den yttre världen, eller i ortodoxa religioner, utan genom att göra en resa i själen, finna den djupt inom dig själv. Du kan också vara en född healer, då du inte bara har en instinktiv tilltro, utan också en stor medkänsla med de mindre lyckligt lottade än du själv, och din optimism och tilltro kan vara till stor hjälp för andra.

Din Merkurius i det Tolfte Huset

Detta är en introvert position för den flyktiga och snabbtänkta planeten Merkurius. Dina intressen finns inte i den yttre världen, utan i det som pågår i din själ. Ditt mål är att utforska och analysera dina motiv och placera dem i ett nytt sammanhang för att förstå dem bättre. Du är också mycket öppen för atmosfären omkring dig, och kan ibland ha svårt att skilja på vart dina idéer slutar och andras börjar. Du är också begåvad med en stark fantasi - och med förmågan att sätta ord till din mycket subtila intuition. Merkurius här förstärker också den psykiska kraften.

Din Mars i det Tolfte Huset

Med den kraftfulla Mars, i den mest privata, gömda delen i ditt horoskop, kan du verka vara mycket mildare till din natur, och mera villig att låta andra få sin vilja fram, än du faktiskt är. Därför att bakom scenen, är du en mycket beslutsam person, men du får din vilja fram med mera omständliga och subtila metoder. Kanske uppfostrades du till att känna dig plump om du bad om det du ville ha, eller kanske hade du svårt att vara påstridig, i rädsla för att misslyckas eller att bli avvisad. Men du får ändå som du vill, ofta utan att andra förstått att du har jobbat på det hela tiden. Med Mars här kan du också ha ett aktivt drömliv, och ibland, kan dina drömmar slå in.

molly57
10/14/08, 8:46 PM
#2

Oj! vad otroligt mycket som stämmer.Det var mkt mer än vad jag trodde. Att stjärnornas/planeterna kan säga,så mkt om ens  personlighet,viste jag inte.Men jag är ett riktigt "blåbär" när det gäller astrologi.Att jag har lätt att känna in andras känslor,har varit jobbigt (har börjat finna verktyg,att handtera det) Likaså att vara beslutsam.Vilket har varit tur för mig,gått igenom mkt i mitt liv.Just min envishet (tja ibland allt för envisSkäms måste jag väl erkänna) hjälpt mig igenom mkt.Sedan fuskar med healing på fritiden.Jobbar också inom vården,vilket passar mig bra.Även om det kan var tungt,både fyskiskt och psykiskt. Så ännu ett stort tack till dig.DU ÄR VERKLIGEN DUKTIG::

Många kramar Åsa//molly

[MargaretaA]
10/14/08, 8:51 PM
#3

Nej ÅsaMolly det är astrologin som stämmer så bra - jag är bara budbärare - jag har inte hittat på det Flört

men det var roligt att du känner igen dig - det gör det här jobbet roligt!

molly57
10/14/08, 9:48 PM
#4

En otroligt bra budbärare må' jag säga!!

Men inte så' "bara", du besitter ju kunskapen och verktygen,Så sträck på dig…

Kram Ås

[MargaretaA]
10/14/08, 9:55 PM
#5

okej *sträcker på mig* Skrattande

Farwuq
4/2/13, 10:56 AM
#6

putt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Sol69]
4/2/13, 5:29 PM
#7

Är det någon som brukade göra horoskop åt andra?? eller misstolkar jag inlägget. skulle vara kul om man fick se hur andra tror man ska vara enligt astrologin..

Kram Maria

Upp till toppen
Annons: