Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1154 ggr
[MargaretaA]
2008-10-10 17:07

Fullmåne den 14 oktober

Så var det dags för fullmåne igen. Denna gång den 14 oktober i Vädurens tecken.

Det betyder att vädurar födda runt den 12 april plus minus fyra dagar är som mest i centrum.

Kanske kommer något som är mycket viktigt för dig personligen att nå sin kulmination nu - vad det än är - go for it! Det är nu det gäller.

Även Vågar som fyller år runt detta datum är i Fullmånens sken lite extra. Det handlar om kulmination inom partnerområdet Det kan gälla en romantisk relation (förlovning eller bröllop) eller ett samarbete inom andra områden - kanske avslutar du ett projekt du haft tillsammans med en annan person.

Sannolikt kommer vi alla att känna av Fullmånen på ett eller annat sätt - sömnströrningar och annat är inte ovanligt.

Kom ihåg att Markurius fortfarande är retrograd så försök att behärska eventuella behov (Månen) av att rusa iväg och skriva på kontrakt och dylikt. Fram till ungefär den 20 oktober bör vi knipa - sen är det grönt ljus även där.

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-10 18:48
#1

Samma dag är ju också en stor dag för oss som med spänning väntar på om Ashtar-flottan ska visa sig.

För de intresserade finns en tråd om detta här på www.utomjordiskt.ifokus.se

kvinna76
2008-10-10 19:48
#2

okej dem som är oxar känns  inte av så mycket då hehe kram

[MargaretaA]
2008-10-10 20:21
#3

he he du har ju Månen i Kräftan (kikade i facit) så du slipper aldrig undan Flört

det blir mycket Gråter och Rynkar på näsan och Skrikandes fast det slutar vanligen med Skäms och Kyss och Oskyldig

vi är såna vi månstyrda Skrattande

[MargaretaA]
2008-10-10 22:37
#4

En intressant iaktagelse jag gjort sedan jag blev medlem på fokus för ett halvår sedan, är att de här tjafstrådarna har en förmåga att öka vid fullmåne. Det är som att folk blir lite mera grälsjuka - eller ska vi säga mera benägna att rensa luften - under dessa perioder.

jag har redan sett det (spelar ingen roll var) och jag undrar om fler har lagt märke till detsamma?

Ewerhof
2008-10-11 00:16
#5

#4 Nej, det har jag inte tänkt på. Men det förvånar mig inte om det skulle stämma. *funderar* Man kanske kan gå tillbaka lite i trådarna och kolla datum… Jag brukar däremot försöka 'hålla i mig' då jag vet att det är dags igen. 

Den här månen tycker jag dock att jag känner av redan nu?! Kan det vara möjligt? Jag tycker också att omgivningen är mer känslig redan nu, mer lättstötta och allmänt 'kinkiga'.

[MargaretaA]
2008-10-11 00:28
#6

Naturligtivs är det möjligt. Det är inte givet att vi själva påverkas av Månen direkt - men om människor i vår omgivning påverkas kan det även "drabba" oss indirekt. Om du förstår hur jag menar?

Annons:
Elisabeth-J
2008-10-11 01:17
#7

#4 Exakt! Det har vi märkt av en lång tid inne hos oss :) Det blir något varje gång och det brukar starta ett par dagar innan fullmånen. Sista tiden har det varit lugnare än det var tidigare men det beror nog på annat :)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

siberlina
2008-10-11 01:32
#8

hur    är det  med  tvillingen      när  det  är  fullmåne   14  oktober  , blir dom  extra påverkade

[Vintersaga]
2008-10-11 02:28
#9

#8 - Jag kan inte så mycket om det här, men det jag läst är att det är de som har planeter på de punkter som månen och solen står på vid fullmånen är de som blir tydligast påverkade.

Det vanligaste är att man tittar på solen där, dvs. för oss som är födda runt tiden för fullmånen (och de som är födda mitt emot, dvs. ett halvår senare/tidigare). Men har man en viktig planet eller axel där så kan det betyda ganska mycket!

Vad jag läst är att fullmånen (och även nymånen) är igångsättare av ett skeende - det är som om någon trycker på en knapp… och vips så aktiveras något Flört

Ska bli roligt denna gång att se vad som händer - min sambo och jag fyller nämligen år precis då, dvs. vi har våra solar där :-)

[MargaretaA]
2008-10-12 21:40
#10

#8 det är precis som Vintersaga säger. man behöver se horoskopet för att veta om man är i skottgluggen på något sätt.

#9 Det är kanske läge att önska Rickard grattis på födelsedagen då!
Och din sambo också givetvis. Skrattande

[Vintersaga]
2008-10-12 22:17
#11

#10 - Tack Maggan Skrattande

Kram Rickard

Hoppfull
2008-10-12 22:51
#12

Hahaha, här hade du ju skrivit om det Maggan, kul! Och vädur som man är så kanske det inte var konstigt att man kände av hettan i luften extra mycket nu då :)

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

molly57
2008-10-13 19:46
#13

Fullmånen är nog extra stark denna gång. Jag brukar alltid känna av fullmånen.Men just den hära gången,är det extra mkt. Vaknar hur många gånger,som helst i om nätterna minst 6-7 ggr. Och har  en också väldig oro i kroppen (så det är svårta,att somna också) så det  har varit extremt dåligt med sömnen nu i ett par nätter .  För mig är det jobbigast dagarna för fullmånen.

Men det är kanske,att fullmånen,nästan samman faller med min födelsedag.Eller så är månen extra stark denna gång.HAr märkt att jag blir olika påverkad av fullmånen.Som denna gång. Har flera än jag kännt extra starkt den hära gången…

Molly

Annons:
[MargaretaA]
2008-10-13 20:08
#14

Det har nog med din födelsedag att göra molly. Alla som har födelsedag nu runt fullmånen har större chans/risk än vanligt att märka av den - men det är ju bra att man vet vad det är. Det är tur att allt går över Flört

Bybo
2008-10-14 22:28
#15

Jag brukar känna av när det är fullmåne, och dessutom är jag Vädur :-) Kanske ska flirta lite extra..*S* Och min son fyller år i morgonbitti :-)

[Vintersaga]
2008-10-15 21:59
#16

#13 - Det där skiljer sig nog från person till person. Jag och min sambo fyller år igår och idag och det är ju exakt på fullmånen - ändå känner vi inte av den som något jobbigt… Faktiskt så har vi haft en alldeles fantastisk minisemester i tre dagar nu och bara njutit av den, trots fullmåne (eller kanske tack vare) Skrattande

\Rickard

NinaHq
2008-10-16 14:02
#17

Jag brukar känna mig mer "hel" och harmonisk när det är fullmåne i Väduren. Jag är Vädur och har månen i Vågen. Planeterna är i opposition till varandra, vilket kan vara ganska slitigt. Men när det är fullmåne i Väduren och den hamnar i konjunktion med min sol är det som att allt flyter smidigare.

Motsatsen brukar ske när månen går genom Vågen, där den då hamnar i konjunktion med min födelse-måne (och för all del även i konjunktion med Pluto). Då kan det kännas som att jag har ett stort hål inom mig.

[MargaretaA]
2008-10-16 14:37
#18

ja jag som Kräfta vill gärna försvara Månen (när den är full) och menar att man även kan uppleva den som positiv. Jag tycker att både Rickards och Ninas berättelser visar på det också Glad

Det skulle vara trevligt att få se lite mera rapporter om hur ni har upplevt fullmånen som en positiv kraft i era liv.

Ewerhof
2008-10-16 22:58
#19

Ja, även om jag påverkas starkt utav månen så var upplevelsen utav den nog mer negativ på den tiden då jag inte kunde något om astrologi. Numera upplever jag visserligen en höjning av energier men 'vilar' ganska nöjd i det. Har slutat sucka över att inte kunna sova ordentligt och tar istället det hela med ro och läser eller ritar de nätterna. Tar vara på att vätskorna flödar lite lättare och kreativiteten med det. Jag har gjort ett val att inte jobba mer än halvtid så det finns tid att slumra på dagarna om det behövs. Dessutom är det en härlig, magisk känsla att stå och bara titta på detta vackra klot. :)

Bybo
2008-10-17 04:02
#20

Kan bara säga att jag påverkas mycket av månen, med både positivt och negativt…denna gången har det känts bra :-) möjligen lite het bara…

Annons:
Upp till toppen
Annons: