Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1180 ggr
Jeani
2008-11-08 19:40

Horoskopanalys inför yrkesval

Hur tar man hjälp av horoskopet för att hitta fram till möjliga yrkesval?

Som jag har förstått det visar 6:e huset det yrkesområde vi utövar för att klara vardagen medan det 10:e huset visar det yrkesområdet vi strävar efter. Planeter i husen ger ytterligare information om yrkets art men behöver tydligen aspekter från merkurius, venus eller mars för att bli relevant. Annars stannar det på en hobbynivå. Det måste också finnas någon anknytning till ascendenten.

Om man inte har planeter i dessa hus eller inga aspekter till nämnda punkter ovanför, hur hittar man då fram till yrkets art?

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-11 12:24
#1

Du verkar ha läst på ganska bra. Som jag ser det visar sjätte hur vi jobbar och det tionde vad vi gör/vilket yrke vi väljer.

Det sjätte huset står för dagliga rutiner och det är något som vi alla försöker att ha tror jag - även dem som inte har ett jobb att gå till.

Yrkesvalet är nog bäst att överlåta på det tionden huset, eventuella planeter i det huset och dess teckenhärskare.

Sedan vet jag inte riktigt vad du menar med "Merkurius, Mars eller Venus för att bli relevant." Jag tror helt enkelt inte att det stämmer för att vara helt ärlig. Jag har i vilket fall som helst aldrig hört talas om det. Dessa planeters inblandning är sannolikt en god fingervisning och bra att ha med, men jag tror inte att det är absolut nödvändigt för att man ska hitta ett arbete man trivs med. Samma sak med anknytning till ASC. Men berätta gärna hur de har kommit fram till detta.

Jeani
2008-11-12 22:44
#2

Jag har hittat det i en dansk bok tryckt 1971: ASTROLOGI -riktigt lärt av Ferenc Szöllösi. Tycker själv boken är lite förlegad, speciellt hans syn på dynamiska aspekter. Dessa ser han endast som faror och problem. Glad

[MargaretaA]
2008-11-15 13:44
#3

Det är tråkigt med den här "svartvita" antingen-eller inställningen.

Att dessutom kalla det "Riktigt lärt" är väl magstarkt Obestämd

Jag rekommenderar dig att skaffa fler och nyare böcker Flört

Upp till toppen
Annons: