Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1651 ggr
sweetnovember
11/30/08, 11:04 PM

Sweetnovembers tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
[MargaretaA]
12/2/08, 2:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Wow. Du har ett iögonfallande horoskop!

Ascendenten,  Solen och Pluto i konjunktion (sammansmälta) i Skorpionens tecken.

Eftersom Pluto styr över Skorpionen, är han både Horoskopshärskare och solteckenhärskare. Att han är i konjunktion med Sol och ASC gör honom ännu starkare.

Eftersom ditt födelseklockslag inte är exakt, finns frågetecken om din Ascendent - men Solen och Pluto i konjunktion i Skorpionen är inte fel i vilket fall som helst.

Här kan du läsa om Solen (#0) Pluto (#27) och Ascendenten i Skorpionen (#37)

[

 ](../?ThreadId=309c2309-4b4c-451e-8381-06bf74b8b66e)

Sedan tittar vi närmare på;

Din Sol i konjunktion med din Ascendent

Den här aspekten dominerar ditt horoskop och ger värme, generositet och kraft till din personlighet. Det finns något "större än livet" omkring dig och du sticker ut i massan och drar andra till dig. Att skaffa vänner är lätt för dig och du bjuder gärna på det lilla extra för att vinna hjärtan hos dem du möter, för med Solen i stigande, behöver du feedback och erkännande från världen.

Du vill också stå i centrum för uppmärksamheten och ta ledningen i alla situationer. Faktum är att du är en naturlig ledare, och med både Solen och Ascendenten i samma tecken, är du också ganska enögd, seendes livet genom bara en lins.

Din Pluto i konjunktion med din Ascendent

Denna aspekt dominerar ditt horoskop, och ger stor magnetism, intensitet och djup till hela din personlighet. Du känner på dig vad som händer under ytan, och du är inte intresserad av ytliga värderingar eller känslor. Sanningen, och endast sanningen, kan göra dig fri, är mottot för personen födda med Pluto i stigande, och du är beredd att möta vilka kriser som helst för att nå dina mål. För även om du har mycket starka känslor, har du en enorm styrka och förmåga att, när det behövs, lämna det gamla bakom dig.

Du har svårt för att visa dina känslor, vilket betyder att du kan verka hemlighetsfull för mera lättsamma personer. Du vet också exakt hur du ska hantera och manipulera världen omkring dig, och eftersom du har en misstänksam natur litar du inte på någon förrän du är helt säker på vart du har dem.

Din Sol i konjunktion med din Pluto

Denna aspekt ger dig stor känslomässig intensitet och stora energireserver som både du, och andra människor kan utnyttja och dra fördel av. Du har en enorm energi och du avslutar alla uppgifter du tagit på dig, och tvekar inte att acceptera varje utmaning som kommer i din väg.

Du har förmodligen en intensiv blick och tillräckligt med beslutsamhet för att gå till botten med varje fråga. Du har också tillräckligt känslomässigt djup för att nå fram till andra, och högre nivåer av medvetenheten för att förstå dem. Makt - över både dig själv och andra människor - är något som intresserar dig mycket.

Din Sol i det Tolfte Huset

Det tolfte huset styr det omedvetna, och är platsen där vi söker enhet med allt liv. Telepati och psykiska krafter, intuition och förmågan att uppfatta gömda behov och känslor, både i oss själva och andra, finns här. Det är också självuppoffringens hus, och hemligheternas, och platsen där vi är länkade till den andra sidan.

I tolfte huset finns en kraftig längtan att smälta in i det ett som är allt i existensen, och släppa taget om känslan av ett eget separat jag. Då Solen representerar din känsla av det sanna jaget och verkliga identitet, blir din uppgift att upptäcka att du tillhör något större - och mycket viktigare - än dig själv. Denna solposition brukar finnas hos "gamla själar" vars andliga resa nu är mycket långt utvecklad.

Du uppfattar det som är dolt och är medveten om allt de osedda som cirkulerar i atmosfären runt omkring dig. Så mycket att du ibland känner ett behov av att dra dig tillbaka och omdefiniera dina personliga gränser.

Med Solen här, är du ett naturligt medium och kan mycket väl ha psykiska krafter utöver det vanlig. Du passar bra i en karriär där du får hjälpa andra, då denna position ger stor förståelse och medkänsla.

Din Pluto i det Första huset

Det första huset representerar din syn på livet, linsen genom vilken du ser på världen.

Det styr också din personlighet, ditt yttre och hur du framstår för andra. Eftersom det första husets tecken var det som steg upp över horisonten vid tidpunkten för din födelse, representerar det ditt första intryck av livet - och hur du även i framtiden kommer att se på det.

Med den intensiva planeten Pluto här, har du en mäktig, magnetisk personlighet och du kan bli emotionellt extrem. Om en person, eller en situation, inte längre får dig att känna dig levande, drivs du att gå vidare, ibland emot din bättre natur. Du känner saker intensivt, och nöjer dig inte med ytliga kontakter med dina älskade eller vänner.

Men du är också mycket hemlighetsfull och visar vanligen inte dina känslor för andra. För dig är en kärleksaffär en stor passion och du är på ett naturligt sätt intonad på både dina egna och andras djupa känslor. Tills du lär dig att kanalisera din energi, kan du vara självdestruktiv, men du kan också vara en stark kraft i det godas tjänst, och är alltid på jakt efter den verkliga sanningen. Om du kunde uttrycka dina känslor direkt, istället för att vänta tills du likt vulkanen får ett utbrott, kommer du att kunna uppnå stora saker under din livstid.

sweetnovember
12/2/08, 5:27 PM
#2

Tack så mkt!:))

Jag tror att allt stämmer, jag är ganska svår:D

Det där om ledarpersonligheten, jag är ledare hemma, men inte utanför hemmet, kanske ibland.

Men om jag är en skorpion varför är jag så dålig på konflikter som dessutom händer så ofta i mitt liv://

[MargaretaA]
12/2/08, 5:56 PM
#3

Antingen är man en ledarpersonlighet eller så är man det inte. Det spelar ingen roll i vilken miljö. Men du är fortfarande väldigt ung och har det mesta framför dig - bland annat att lära känna dig själv - det är nog bara så att dina ledaregenskaper inte har fått en chans att visa sig än. De kommer sannolikt att komma fram med tidenFlört

Sedan vet jag inte om Skorpionen skulle vara så bra på konflikter?

Snarare tvärtom tror jag. De passionerade Skorpionerna vill nog gärna att saker ska göras på deras sätt. men givetvis måste man titta på andra inflytanden också, för att få hela bilden.

sweetnovember
12/3/08, 6:01 PM
#4

Jo, du har nog helt rätt, jag har mycket framför mej.

 jag märker faktiskt själv att jag hela tiden förändras, hmmmSkrattande

Upp till toppen
Annons: