Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 1953 ggr
[MargaretaA]
2008-10-27 14:30

Prognos till Soulwings

Okej - vad har vi här?

Jupiter kommer att lämna ditt åttonde hus den 23 december 2008 efter ha varit där sedan december 2007.

Åttonde huset handlar mycket om resurser - särskilt dem vi delar med andra - alltså inte de vi tjänar själva. Arv, lån, försäkringspengar, underhåll och lotterivinster hör hemma här - så kanske har du fått något klirr i kassan det senaste året?

Jupiter i hus nio Från 2008-12-24 till 2010-01-02

I det nionde huset, som är knutet till Skytten, känner sig Jupiter som mest hemma och här utökas hans inflytande. Detta är en utmärkt tid att ge sig ut på en lång resa, särskilt om syftet är att i första hand vidga dina horisonter. Du är öppen för främmande kulturer och eftersom denna transit kommer att pågå minst ett år, du kommer att ha tillräckligt med tid att förbereda dig grundligt. Dessutom kan du använda denna fas att komma in på nya områden för forskning, helst med anknytning till filosofi. Om du någon gång känner ett behov av att få veta mer om astrologi, satsa på det, börja lära sig på egen hand. I grund och botten handlar detta hus om att bli medveten om dina mål i ett större sammanhang.

Saturnus sedan befinner sig sedan 2007-08-07 i ditt fjärde hus och där stanna han till 2009-09-30

Denna transit har att göra med den inre stabilitet som bör finnas närvarande i hemmet och som kan omstruktureras under den här tiden, om det är nödvändigt. Om du har försummat att göra förändringar när de var nödvändiga, kan du nu bli uppskrämd av Saturnus satsning för att få saker uppstädade. Om du har goda relationer med din familj och inte smiter från konflikter, ska detta inte behöva leda till några större problem. Tyvärr, tenderar dock människor att bedra sig själva i detta avseende och stöter sedan på konflikter helt oförberett.

_Denna fas gynnar konstruktiva nystarter som kan ge dig harmoni med ditt liv och hjälpa dig att hitta ärliga uttryck. Om du inte är i behov av det, kommer du att vara i stånd att ta ansvaret i hemmet och inom familjen på större allvar och ge andra en känsla av trygghet.

Denna transit kan orsaka problem med dina föräldrar eller kanske de har ett problem, som väntar på att tas om hand. Föräldrar i hög ålder är ofta spröda och i behov av vård. Den här perioden kan utgöra början på en sådan skyldighet._

Annons:
soulwings
2008-10-28 13:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Cool Om du tittar på min födelsekarta,här är uppgifterna till denna

Nov 06 1955         04:30:00 PM

Uddevalla        Så ÄR mina transitjupiter på väg mot mc o transitsaturnus i sjätte,Flört har jag gjort mig tydlig?

[MargaretaA]
2008-10-28 14:15
#2

hi hi den bilden var då inte tydlig, jag ser ingenting…

Det är möjligt att det horoskop du själv har, har ett annat Hussystem som placerar Saturnus i ditt sjätte hus i stället. Förmodligen har du Placidus Hussystem - då blir husen oftast olika stora.

Jag använder lika hussystemet. Då blir MC inte startpunkten för det tionde huset, utan hamnar i lite olika hus i ditt fall det åttonde.

Därför är den transiterande Jupiter är helt riktigt på väg mot din MC - i åttonde huset, och den transiterande Saturnus befinner sig i ditt fjärde hus.

som jag säger i Vad händer i framtiden?

vill jag först att man ordnar en horoskopskarta

där får man info om vilket Hussystem jag använder och att man även kan få ett annat om man säger till.

Jag använder lika hus-systemet av det skälet att det är det äldsta och mest ursprungliga av de system som finns. Därför kan det inte vara fel enligt min enkla logik. Men jag vet att inte alla astrologer håller med mig Flört

soulwings
2008-10-29 11:42
#3

Flört ja du man lär sig hela tiden,klart att det inte funka,använder placidus,tack i alla fall.skorpan

[MargaretaA]
2008-10-29 12:00
#4

fast Jupiter i Åttonde huset blev ju rätt!

eftersom det blev ett missförstånd från början, så lägger jag in en tolkning för Saturnus i sjätte huset också, så får du själv välja vilken du gillar bäst Flört 

Transiterande Saturnus i ditt Sjätte Hus

I denna fas är det viktigt att utöva din yrkesverksamhet på ett ansvarsfullt sätt och också att noggrant observera din kropps reaktion på dina olika aktiviteter. I värsta fall måste du vara beredd på en period av självkännedom medan du låter en sjukdom läka. Få inte panik, men Saturnus har mer att göra med konsekvenserna av ett skadligt beteende än någon av de andra planeterna. Se upp för ytterligare tecken på skada. Denna period, som kommer att pågå i två till tre år, kommer att tjäna till att förbättra kvaliteten på ditt arbete, men inte göra det perfekt. I stället för orealistiska förväntningar på dig själv, försök att hitta den gyllene medelvägen mellan din förmåga och din chefs "överdrivna" krav. Efter att denna transit har gått över, bör du ha lärt känna din verkliga kapacitet lite bättre. Insikter inom  detta område kommer automatiskt att minska risken för sjukdom.

Upp till toppen
Annons: