Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 897 ggr
[MargaretaA]
10/20/08, 3:57 PM

Prognos till Loma

För din del gick Saturnus in i ditt tolfte hus den 2008-10-05 och kommer att stanna där till 2011-09-05

Den tolfte huset är Neptunus hus, därför känner sig Saturnus inte särskilt hemma här. Saturnus handlar om tydlighet, Neptunus tenderar att dölja saker. Denna transit skulle kunna tjäna som en längre fas av introspektion där du tar det fulla ansvaret för dig själv. Detta kommer att förbereda dig inför den tidpunkt då Saturnus passerar Ascendenten och kommer in i första huset. Det kommer också att leda till att du tar itu med saker med större medvetenhet och tydlighet.

Nu bör du se tillbaka på allt du har åstadkommit under de senaste åren och ta en titt på allt du har lämnat oavslutat. Även om du har en ökande tendens att vara alltför kritisk mot dig själv, ska du inte göra det till en vana eller låta det störa din kontakt med omvärlden. Viss självkritik är okej, men låt det inte dra iväg och börja se mer ut som självförminskande. Acceptera det faktum att du inte kan ändra det förflutna.

Om vi sedan tittar på Jupiter är han på väg in i ditt fjärde hus från 2008-10-24 och stannar där till den 2009-03-14

I det fjärde huset kommer Jupiter att göra sig så bekväm som möjligt och alla aspekter av familjeliv betonas.

En ökad förmåga att sondera den nuvarande situationen inom din familj och inleda förändringar som kommer att få långtgående konsekvenser.

Detta inkluderar investeringar i ditt hem eller förvärvande av egendom. Om du är medlem i en familj som bor tillsammans, kommer du att vara mer generös och ditt beteende mot din familj kommer att bli mer kärleksfull. Naturligtvis, kan dina föräldrar också spela en stor roll.

I vilket fall som helst kommer du att göra allt för att stabilisera din inre grund med hjälp av ett varmt hem.

Annons:
Loma
10/21/08, 12:38 AM
#1

Hej Margareta.

Tack för din spännande och intressanta prognosGlad

Har kännts lite flummigt denna period.Har nyligen börjat fundera extra på nytt yrke o så. Har haft tankar på arbete inom kyrkan. Kan kyrkan hamna i 12:e huset? Lite festligt isåfall med kombinationen Saturnus -ansvar-tydlighet.

Festligt var det med Jupiter och 4:e huset.

Flyttar 1 januari-2009 och har kännt just det du skrev att mitt fokus ligger på att skapa ett nytt varmt hem.

Tack Margareta hälsningar Marianne

[MargaretaA]
10/21/08, 11:45 AM
#2

Jag tror inte att kyrkan i sig har något med tolfte huset att göra. Men däremot dina funderingar på att byta yrke kan mycket väl knytas till Saturnus här - särskilt om du har hållit dessa funderingar för dig själv och kanske inte pratat så mycket med andra om det.

Ska vi gissa att du ska flytta till något större? Flört

Loma
10/22/08, 3:16 AM
#3

Nu när jag tänkte på det i efterhand.Lät ju mindre kul att Saturnus skulle vara så länge i mitt 12:e hus…Blir det dubbelt så tufft då?Förvånad

(Tänkte fritt utifrån det jag vet om Saturnus och 12:e huset…Nybörjare med astro o så…)

Känner att jag redan  har flera tuffa år bakom mig med enorma slag o flera års sjukskrivning…

Lite större är det mitt nya boende.Men framförallt känns det mysigare med  egen uteplats och en slags skön bullerbykänsla på områdetFlört…Min syster kommer bo nära där oxå med sina 4 barnGladSå det stämde väl.Familjekänslan blir större…Positivt… Trist bara att transiten inte varade så länge…Flört

Får fråga… Är det graven nästa för mig (ha ha)… efter mars månadFlört?Med en lång Saturnusperiod släpande i 12:e huset..El  finns ngt annat skoj som kan lätta upp för ibland känner jag att nu räcker det med att fundera,analysera,summera tungt tungt…Har varit så i flera år nu tycker jag…Mystiskt…

Glad för alla vinklingar…Glad

Vänliga hälsningar Marianne

[MargaretaA]
10/22/08, 9:53 AM
#4

Saturnus är ju en tråkmåns eftersom han står för så mycket av det vi inte tycker är så särskilt kul - ansvar, struktur, att dra lärdom av tidigare misstag och fundera på hur man ska gå vidare, det är rösten som säger "stopp ett tag nu inte så bråttom". Bara för att nämna något. Man ska också tänka på att vi behöver Saturnus inflytande i våra liv - någon sa att utan honom skulle vi flyta ut och bli platta som pannkakor - det tror jag på.

Visst kan det ta upp till 2,5 år för Saturnus att resa genom ett hus - men man ska minnas att när ett hus är avklarat så går han genast in i nästa - så vi slipper honom aldrig - vi har alltid Saturnus på bromsen i något hus

Saturnus i tolfte huset som du har är en tid för sammanfattning och om du läser igenom texten ordentligt så ser du att den inte är så negativ som man kanske kan tycka vid första anblicken.

Det är tur dock att vi har Jupiter - denna hjärtevarma optimist. Han finns ju tack och lov också alltid någonstans och kan agera som gasen när Saturnus står på bromsen - är det inte lite så det är att leva - som att köra bil - det gäller att ta sig fram med både gasen och bromsenFlört

Du har Jupiter i hus fyra nu - sedan blir det hus fem som handlar om kreativitet, kärleksaffärer och barn, och sedan hus sex som styr över jobb, hälsa och dagliga rutiner osv. osv.

Om du vill ha en mera ingående och detaljerad prognos för det kommande året så finns den möjligheten, men tyvärr inte gratis. Skicka mig ett PM om du är intresserad. Glad

Loma
10/24/08, 12:09 AM
#5

Tack Maggan!

Du förklarar bra! Lättare o få ihop det hela…Gott o höra att Jupiter fortsätter sin bana runt genom husen så glädjen finns kvar. O visst är det så att bromsen oxå behövs annars bränner man hjulen på bilenFlört

Kanske det oxå kan bidra på sitt sätt att vi växer än mer med vår läromästare i hasorna som förmanar oss. 

Struktur och ordning har inte tidigare varit min starkaste sidaFoten i munnen …Kanske är det Saturnusenergin som börjar göra sig påmind?Slog mig idag att jag tittar nu extra efter priser på varor när jag handlarFlört

Återigen tack Maggan för en intressant prognos. Välkomnar nu Saturnus i mitt nya liv för att kunna förändra o ta bort det gamlaGlad

Hör av mig framöver om en prognos eller astrotolkning är intresserad av det…

Marianne

Upp till toppen
Annons: