Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1421 ggr
azlan
2008-12-04 22:38

skerike`s tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar att du tolkar efter eget bevåg

Annons:
azlan
2008-12-04 22:49
#1

att skynda är att sena , därför låter jag  tiden följa sin egen bana,allt kommer falla på plats i sin rätta tid, men visst lockar det att få ett svar//

[MargaretaA]
2008-12-04 23:21
#2

såja såja lugn och fin Flört

Skerike

Du har också Ascendenten i Skorpionen (se Perla). Det är märkligt vad mycket skorpionfolk det finns här!

Pluto är din Horoskopshärskare. Han finns i det Nionde Huset. Är du och Perla släkt med varandra?

Du har Solen i Skytten vilket gör Jupiter till din Solteckenshärskare. Jupiter och Solen huserar i det andra huset, där du även har Mars och Merkurius. Ett mycket viktigt hus för dig.

Eftersom du kan kolla Perlas tolkning så kan du där läsa om Ascendenten i Skorpionen och Pluto i det Nionde huset.

Jag ska berätta mera ingående här om din konjunktion mellan Ascendenten och Venus i det första huset. Solen i det Andra, där du även har Jupiter, Merkurius och Mars. Phu… det är ofta svårt att välja.

Din Venus i konjunktion med din Ascendent

Denna aspekt dominerar ditt horoskop och lägger stor charm och magnetism till din personlighet. Med Venus i stigande är du populär vart du än kommer. Du sticker ut från mängden, då du vet hur man får andra att lägga märke till dig. Du har också ett behov av beundran - vilket du vanligen får, då du inte bara är magnetisk, utan också attraktiv och förförisk. Skönhet, bekvämlighet, nöjen och god smak är viktigt för dig och du kanske väljer ett yrke med anknytning till konst.

Din Sol i hus två

Det andra huset visar din attityd till trygghet, pengar och ägodelar. Det handlar också om att etablera en verklig känsla för vem du är, genom att skapa en stark position i den verkliga världen, den stabila grunden under dina fötter. I hus ett föds den första insikten om detta. I det andra huset ger vi en solid bas till våra liv och definierar vilka vi är. Planeter i hus två visar vår potential - den vi kan förverkliga genom att ta oss an livet och deala med det. Det visar också vad vi värderar högst och vad vi hoppas att uppnå, samt hur vi värdesätter oss själva.

Med Solen här är pengar och ägodelar viktigt för dig, och tillfredsställelsen i ditt liv kommer från vad du kan uppnå i den verkliga världen och genom att etablera en stark identitetskänsla. Du är stark och energisk och kan lätt utveckla tillräcklig självsäkerhet för att resa dig över livets alla utmaningar. När du väl har nått ditt mål, är du lojal och generös mot andra, och ger dem gärna allt du kan av livets lyx och bekvämlighet. Du blir också mer intresserad av att ta reda på dina verkliga värderingar och du upptäcker att verklig trygghet kanske inte är beroende av hur mycket pengar du har på banken.

Din Jupiter i det Andra Huset

Med Jupiter; tur- och lyckoplaneten i den del av horoskopet som styr dina finanser, är du sällan utan tillgångar, då materiella välsignelser ofta kommer åt ditt håll. Du vet hur man njuter av det goda i livet, och du älskar lyx och komfort. Ägodelar kan ha ett nästan symboliskt värde för dig, men du kan också vara en spelare; som så ofta med Jupiter - lätt fånget, lätt förgånget. Men då du verkligen förlorar, har du förmågan att återhämta dig snabbt, då din medfödda optimism och entusiasm hjälper dig att studsa upp igen för att återhämta dina förluster. Din sorglösa attityd kan vara en inspiration för dem mindre självsäkra, mera försiktiga personerna.

Din Merkurius i konjunktion med din Jupiter

Det finns inget smått eller obetydligt i hur din hjärna arbetar. Du är inte intresserad av de små detaljerna och du ser alltid den större bilden. Faktum är att vilka frågor du än engagerar dig i - och det kan bli många - eller vilka projekt du än påbörjar, så arbetar du i stor skala. Du är vanligtvis framgångsrik, både socialt och yrkesmässigt, och denna aspekt öppnar dörrar och låter världen lägga märke till dig. Du är bra med ord, och med människor, och dem du arbetar med respekterar och trivs med dig. Sociala frågor engagerar dig mest och du kan mycket väl finnas i fronten för rörelser som försöker att skapa viktiga livsförbättrande förändringar.

azlan
2008-12-05 15:03
#3

Margareta A.

Tack för en läsning som får mig att erkänna, efter att oxå tagit till mig av Perla`s text.

 Kan jag inte mer än säga suveränt gjort.

Leênde tar jag till mig och säger att med minst 88% träff stämmer det som jag vill ta till mig i igenkännandets tecken, resterande % kan vara Arv,Miljö som påverkat en att fladdra iväg eller strama upp sig .

Totalt ser jag en ganska bra bild av "mitt jag" , men eftersom vi inte var helt säkra på tiden så kan det finnas andra sidor oxå.

 Man är hungrig på information o kunskap, detta vara en början det finns förmodligen annat djupt vilande .

Jag vandrar vidare men ett leende inom mig, vi kommer mötas igen.

// Skerike

[MargaretaA]
2008-12-05 19:34
#4

Nåja jag har ju faktiskt inte gjort så mycket. Jag fungerar mest som budbärare Flört

De är roligt att du säger 88% - det är ett gott betyg. jag brukar dra till med 80/20.

Astrologi är ett fantstiskt sätt att lära känna sig själv, och ibland hamnar man i ett läge när man inser att det man först inte tyckte stämde, senare faktiskt visar sig göra det ändå. Det beror givetvis mycket på hur gammal man är hur väl man lärt känna sig själv. men man blir aldrig för gammal för att upptäcka nya sidor. Det beror myckt på vilka prövningar vi blir utsatta för.

jag ser fram emot att mötas igen Skerike Glad

azlan
2008-12-07 14:46
#5

Som en virvelvind dras jag till din tolkning , som jag läser om och om igen för att distansiera mig o få nya influenser,det får jag oxå

Som du nämnde nya "Aha" upplevelser vid varje ny granskning ,

 men det är ju Jag , jag läser om, mitt jag , borde inte alls förundras ,

kan det vara att man slipar sig under jordevandringen man infogar sig där det är lugnast o bekvämast, man stramar upp sig där man är negativ.

Torde läsas mången gång än, för jaget finner nya vinklar allt eftersom…

Nu blev man törstande efter djupare information // Skerike

[MargaretaA]
2008-12-08 17:22
#6

För mig är det en självklarhet att vi slipas under jordevandringen - är det inte liksom själva vitsen med den?

Men det är nog ytterst individuellt vart vi känner behov av att foga sig eller stramar upp sig. Glad

Annons:
Upp till toppen
Annons: