Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2609 ggr
Jeani
2008-10-30 21:18

Singel med många planeter i sjunde huset

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har varit ensamstående i 17 år trots att jag har många planeter i sjunde huset. Har läst att det är äktenskaps/partner huset vilket dock är missvisande i mitt fall. Dessutom har jag tidigt fastnat i ett yrke jag vantrivs med eftersom jag inte visste och fortfarande inte vet, vad jag vill bli när jag blir "stor".

Skulle vara intressant att få höra om min horoskopkarta kan ge ledtrådar till mina problem.

Jeani

Annons:
cgmoto
2008-10-31 11:13
#1

Hej,

Det där var intressant! Kan känna igen mig i det du skriver.

Jag har venus, solen, neptunus i sjunde huset. DC i vågen. Jag har varit singel i tio år nu…suck…..jag klarar mig visst men det verkar lite onormalt nästan….och jag tror inte jag är såå konstig.

Vad gäller yrken så har jag under många år velat något annat…typ. men nu har jag accepterat mitt öde och det känns helt ok konstigt nog! Jag fortsätter med det yrke jag haft de senaste tio åren. Det e ok.

cgmoto

[MargaretaA]
2008-10-31 18:10
#2

cgmoto

Du är nog inte konstig alls Flört

Däremot tycker jag att det är mycket konstigt att du har varit singel i tio år om du verkligen har Venus i sjunde huset. Jag säger inte att det är omöjligt, men jag säger att det nästan är omöjligt. Åtminstone om man ska gå efter de astrologiska "reglerna".

Naturigtivs finns det en hake nånstans - kanske har du också det (i mina ögon) helknasiga Placidus Hussystem som kan göra enskilda hus hur stora som helst. Då är det inte svårt att få många planeter i samma hus.

Jag skulle väldigt gärna vilja titta på ditt horoskop, så skicka mig dina uppgifter i ett PM så ska vi nog få en förklaring på det hela.

[MargaretaA]
2008-10-31 18:47
#3

Jeani

när man tittar på ditt horoskop så är det första som drar blicken till sig din Sol i Lejonet (Solens allra starkaste placering) den är i konjunktion (sammansmält) med Jupiter - den stora lyckostjärnan som vill expansion i alla lägen och "förstorar" allt den rör vid. Ta en redan urstark Sol och kombinera den med Jupiter och det lyser som en hundrawattslampa i ditt horoskop.CoolCoolCool

De befinner sig i sjunde huset, och här ska jag inte pipa om olika Hussystem. Det blir sjunde huset oavsett. Så det är säkerställt.

Det kan finnas många olika förklaringar till varför du förblivit singel, även om jag tror att du på något sätt gärna vill ha en partner vid din sida. Solen i hus sju skvallrar om djupt behov av att dela sitt liv med någon - men är inte garanti för att det blir så. Men det vet du ju redan.

Sannolikt är ditt singelliv något du själv har valt. Du har säkert inte saknat friare, men av någon orsak så har du inte ansett dig ha plats för en partner i ditt liv. Det kan vara dina Jupiterintressen som har tagit all ledig tid. Det kan också vara Jupiters fasa att känna sig instängd och låst som gett dig kalla fötter. Det kan vara din extrema styrka som skrämmer bort dem…

Sedan är Lejonet det mest egocentrerade tecknet av alla, och månget Lejon är "sig själv nog". Om Lejonet kunde klona sig skulle han gärna göra det, bara för att kunna få gifta sig med sig själv Flört

Jag avslutar här men jag kommer givetvis tillbaka och fortsätter denna utmanande tolkning efter helgen..

Vi ska undersöka vilken sorts partner du kan tänkas passa ihop med. Vi ska skärskåda Venus och vi ska ta en titt på Saturnus och Neptunus som  kan ha något att avslöja.

Läs gärna på ordentligt om Lejonet och försök att hitta flera olika astrologers beskrivningar. Varje ny pusselbit är värdefull. Gör en sökning på nätet, där finns hur mycket som helst.

På återhörande Glad

hyacintia
2008-10-31 19:31
#4

Hej roliga inlägg,har inga planeter i sjunde hus men har hunnit en del  med relationenOskyldigfast man känner ju att man har sådana ensamhetsperioder som är otroligt starka och påverkar, det går i vågor för mig på nåt sätt,ibland blir det mycket aktivitet.Obalans kan man väl säga om det dåra sjunde huset kanske?utan planeter?Fin helg!Hyacintia

[MargaretaA]
2008-11-03 18:27
#5

#4 nej jag tror inte att hus utan planeter tyder på en obalans, utan mera att det är livsområden som inte har en avgöande betydelse i våra liv - man kan säga att det som regel flyter på utan större toppar och dalar.

Det är givet att de flesta av oss vill ha en partner, eller jobb, eller familj, eller vilka livsområden (hus)vi än tittar närmare på. Men om man skrapar på ytan så visar det sig att det är de hus vi har planeter i som sägs "väga tyngst" - sedan är vi kanske inte så medvetna om det förrän vi har gått några solvarv och lärt oss mer om oss sjäva Glad

[MargaretaA]
2008-11-03 19:09
#6

När det gäller Jeanis horoskop är jag rätt övertygad om att det är Jupiter i Konjunktion med solen som ger den bästa fingervisningen om vilken partner som passar bäst. Det är en Lejonpersonlighet vi har att göra med här, men Lejon passar bra ihop med andra Lejontyper, någon som har sin egen plats i Solen se upp bara så att ni inte är så lika så att det blir tråkigt.

Här har vi också en Trigon, en snäll aspekt, mellan Solen/Jupiter och Saturnus i det fjärde huset. Den skvallrar om en mycket ambitiös och målinriktad person som bygger sitt hus, sten för sten, och planka för planka. Kanske har du avstått partnerlivet därför att du har låtit förpliktelser i hemmet komma i främsta rummet?

Den goda nyheten är att belöningen kommer alltid till den som strävar i Saturnus anda - det vanliga är att den kommer senare i livet - När Saturnus är inblandad brukar man säga att framgångarna kommer i den senare halvan av livet. Det finns med andra ord fog att vara optimistisk inför framtiden.

Din Jupiter i Lejonet

Storsint, stolt och generös, liksom lejonet är djurens konung, har personer födda i Lejonets tecken, en nästan kunglig syn på livet och är byggd på den grandiosa skalan. Det finns inget elakt eller småaktigt kring det eldiga Lejonet, som också har stor värme och charm och en medfödd kreativ och dramatisk gåva. Men bakom dess självkänsla finns också en rejäl portion känslighet dold. Lejonet tycker om att stå i rampljuset och är alltid i centrum.

Med Jupiter i det eldiga, självsäkra Lejonet, kommer ingen att missa dig när du gör entré i ett rum. Du delar din syn på livet med andra på ett lättsamt och fritt sätt, och att föra fram dina synpunkter och nå mål som lönar sig är viktigt för dig. Så är också erkännande. Du har stor närvaro och självkänsla, vilket gör det lätt för dig att stå i centrum. Du har ett stort hjärta och tvekar inte att hjälpa andra. När du mognat tillräckligt för att inte längre kräva en plats i centrum, kan du göra mycket gott i världen, eftersom din energi och ditt mod fungerar som förebild för mindre dynamiska själar. Du kommer att vara speciellt bra på att plocka fram det bästa hos barn.

Din Jupiter i det Sjunde Huset

Det Sjunde huset står för långvariga partnerskap, en-till-en relationer, och med allt som sammanbinder oss, och gör oss medvetna om andra. Det är samarbetets sfär. Det tecken sjunde huset står i, och eventuella planeter här, visar också hur du relaterar till andra - och vilka kvaliteter du söker hos en partner. Det visar också på vilka sorters relationer vi har, samt de aspekterna av oss själva vi projicerar på andra.

Med den idealistiska och äventyrliga Jupiter i det Sjunde huset, som styr dina närmaste relationer med andra, söker du efter den perfekta kärleken. Kärleken är nästan som en religion för dig. Det beror kanske på att du ser den som ett stort äventyr som kan öppna upp livets mysterium för dig, du kan bli rastlös när du tvingas ta itu med mera vardagliga frågor. Givetvis blir allting större och bättre med Jupiter och när väl den första, fina bekymmerslösa hänryckningen är över, kan gräset mycket väl verka grönare på andra sidan. Trots detta; Jupiter i det sjunde huset handlar om personlig lycka i relationer. Om du finner en partner som är självständig och ger dig frihet, är du fullt kapabel till en långvarig relation. Det kommer heller inte att bli tråkigt, för du kommer att stå för spänningen.

Annons:
Jeani
2008-11-03 20:47
#7

Du har helt riktigt MargaretA, det har funnits några friare. Jag är dock väldigt blyg och lever och har alltid levt väldigt isolerat (undrar om det syns i horoskopet). Min vardag fungerar med jobb osv men annars lämnar jag ogärna mitt hem. Skulle vara intressant att få se min horoskopkarta med lika-hus systemet istället. Kan det vara saturnus påverkning som gör mig så knuten till hemmet och minskar möjligheten till ett partnerliv.

Under min dotters uppväxt har jag varit nöjd med det vi hade och aldrig behövt eller önskat ha någon annan i vårat liv. Jag har varit fullständigt fixerad (kanske lite överdriven) vid min dotters utbildning och engagerad i hennes fritidsaktiviteter. Har nog pressat min dotter rätt hårt och tog det hårt de gånger hon misslyckades. Hon skulle helt enkelt vara bäst och sötast. Idag kan jag se det orimliga och har lärt mig acceptera min dotter som hon är. Kanske detta är en följd av trigonen som du nämnde och min lejonnatur?

Samtidigt som jag gärna vill träffa någon kan jag också gripas av panik. Just det här att dela sitt innersta med någon gör jag inte gärna. Jag skulle ha svårt för att inte själv få bestämma allt men det är väl lejonegenskaperna som kommer fram.

Jeani
2008-11-03 21:06
#8

Det är rätt kul att du skriver att lejonet alltid vill stå i centrum eller på scen. Själv har jag aldrig vågat, trots att jag nog drömde om det. Min dotter däremot har jag framhävt och format. Hon var nio år första gången hon stod på scen som konferencier för skolans avslutning. Sedan har det bara rullat på och hon älskar att få vara i centrum. Idag jobbar hon som konferencier på hotell i utlandet.

Jag tror att det jag själv inte lyckats med försöker jag uppleva genom min dotter. Det är en tung börda men jag har en viljestark dotter som inte gör något hon inte själv vill (lejonascendent).Glad

Jeani
2008-11-03 21:18
#9

Bland människor jag känner väl och där jag känner mig trygg kryper nog mina lejonegenskaper fram. Jag älskar att dela med mig av mina synpunkter, debatterar gärna och vill naturligtvis alltid ha rätt. Ibland tror jag att tex. mina arbetskamrater kan tycka att jag är lite väl dryg.Skäms

[MargaretaA]
2008-11-03 21:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag måste få be så väldigt mycket om ursäkt. jag såg fel - du har inte Saturnus i det fjärde huset, utan i det tredje. Jag börjar bli lite  trött tror jagSkäms skyller på att jag sovit dåligt i natt Oskyldig

Jag tycker det visar mycket tydligt på den fixering vid utbildning och blygheten du beskriver. Se tolkningstext nedan.

Förmodligen är det Saturnus som gjort att du varit nöjd med ditt liv, där du har uppfyllt dina förpliktelser  - och därmed prioriterat bort vissa saker. Du har ju faktiskt Stenbocken som Ascendent, så Saturnus är din horoskopshärskare. En tung gubbe den,,,,

Däremot lyckas jag inte hitta anledningen till varför du är så hemmabunden. Kanske kan Månen i det Tionde huset (Saturnus Hus) spela in…

Det jag sa om hopp inför framtiden gäller dock fortfarande. Förmodligen kommer du att lyckas besegra den värsta blygheten och våga bli lite mera Lejon (som du är menad att vara) om du bara vill Flört man mår inte bra om man förnekar sin sanna Solnatur.

Det är tur för din dotter att hon är stark och kan stå upp mot dig - att lejonmammor är  en "aning" dominanta kan hon säkert berätta en del om Förvånad

jag lägger in din horoskopskarta med Lika Hussytemet.

Din Saturnus i det Tredje Huset

Hus tre handlar om lärande, utbildning och kommunikation av alla sorter. I hus tre samlar vi fakta, analyserar erfarenheter och delar våra idéer med andra. Hur vi samlar information, etablerar kontakt och relaterar till grannar, syskon och klasskamrater, manifesteras genom det tecken som tredje huset står i, och av eventuella planeter som finns här - vilka också förstärker vikten av detta område i våra liv. Det är det rationella, konkreta sinnets hus.

Med den seriösa planeten Saturnus här, kan du ha svårigheter att klä dina tankar och känslor i ord, eller är rädd för att bli missförstådd i sociala situationer. Du har ingen tid för småprat, då du är en seriöst sinnad person, som föredrar en eller två nära vänner framför nya kontakter. När du är osäker, är du tyst, men när någon känner dig bättre, upptäcker de vanligen precis hur djup och insiktsfull din livsinställning kan vara. Du var förmodligen en seriös och engagerad student, som alltid avslutade kurserna du påbörjat. Samma noggrannhet kommer att hjälpa dig i alla nya projekt du tar dig an.

[MargaretaA]
2008-11-04 18:19
#11

Jag hade tänkt avsluta tolkningen med att titta närmare på Jeanis Venus i hopp om att finna de svaren hon söker.

Här blir det lite svårare eftersom Venus hamnar i olika hus beroende på vilket system man väljer. Med Placidus system blir det det Sjunde Huset, vilket då extra motiverar frågan "Singel med Venus i sjunde huset"?! Jag tvivlar på att det rätt.

Själv tror jag mer på Venus i det Åttonde Huset - det antyder inte en person som inte kan leva utan en partner, men som är rejält passionerad när det väl finns en (nu är vi inne på barnförbjudet område). Att Venus dessutom är i konjunktion med liv/död-planeten Pluto lägger gör inte saken sämre.

Denna Venus/Pluto-konjunktion befinner sig i Jungfrun och jag tror att det svalkar en aning. Jungfrun är en kritisk granskare och Venus här tar inte "vem som helst".

Några sista ord om Neptuns kvadratur till din Sol. Här finns ett inslag av idealisering, förvirring och oklarhet, sannolikt från det Saturniska tionde huset av karriär och social status (kan vara hus nio också). Kan möjligen förklara osäkerheten angående yrkeslivet, men även skapat vissa frågetecken vad gäller partners.

Din Venus i Jungfrun

_

Jungfrun är analytisk och noggrann. Hon skiljer agnarna från vetet och kasserar det som inte har någon framtida användning, och smälter samman det som återstår till en ny helhet. Självsäkerhet och förmågan att vara hel i sig själv är hennes starkaste sida. Jungfrun är också intresserad av arbete och service, och har medkänslan och förmågan att tänka på, och sörja för andra på ett realistiskt sätt.

Det finns något odefinierbart och självbehärskat över dig, vilket andra uppfattar som både mystiskt och förföriskt. Inte för att du medvetet vill verka hemlighetsfull. Det behöver du inte. Nio gånger av tio är du dock inte medveten om den effekt din medfödda reservation har på din omgivning. Du lever ofta i din egen privata inre värd, upptagen av dina egna känslor, som du kan spendera dagar att analysera och dissekera. Även om du är mycket behärskad och intellektuell när det gäller hjärteangelägenheter - så är du inte kall. Bakom ditt kyliga yttre, finns hela skalan av känslor.

Eftersom Jungfrun är ett jordtecken, har du en annan, enklare och mer sensuell sida, vilket de du är involverad med snart upptäcker, när du väl släppt vaksamheten och kan koppla av. I jämförelse med eldtecknen, vilkas attityd till kärlek du anser vara melodramatisk och verklighetsfrämmande, är du inte romantiskt lagd. Du föredrar att se dina älskade för det dem verkligen är, i stället för genom rosafärgade glasögon. Det du känner har större sannolikhet att hålla och löna sig, och du kan förflytta berg för en framgångsrik relation.

_

Loma
2008-11-05 02:01
#12

Intressant detta med Jeanis horoskop o 7:e huset.

Tror oxå att både saturnus i tredje och hennes venus i Jungfrun påverkar.

(Jag har en god vän som har 6 planeter i sjunde huset. Han har aldrig varit gift,ungkarl.Han rör sig med massor av människor i omlopp. Han arbetar även för en stor förening där han sitter och är spindel i nätet skriver,ringer etc. Han verkar ha många intresserade men verkar väldigt mån om att få göra sin sociala aktiviteter hur han vill…Blev nyfiken på hans astro hur det kommer sig att han ofta lever singel.Hittade hans saturnus som befann sig i 7:e huset…)Glad

Jag har själv Venus i Jungfrun.

Läste någonstans vilket jag kände igen mig i just med kärleksrelationer med  Jungfrun kan ana sig till andras känslor och därför blir reserverad kan förefalla ointresserad så att den andre ger sig av i tron av att vara oälskad…Ngt jag själv upplevt…

Foten i munnen

Men det som är så intressant med astro tycker jag att den belyser o hjälper oss se det vi själva har ett hum om men kanske inte formulerat för oss själva o genom det kan vi förändra…Glad

 Spännande framöver.Flört Du får berätta Jeani om situationen förändras…Glad

[MargaretaA]
2008-11-05 16:01
#13

Loma

Det är med största sannolikhet Saturnus i din väns Sjunde Hus som bråkar med sina restriktioner och hinder. Men glöm inte vad jag har sagt om Saturnus framgångar i den senare halvan av livet. Ingenting är hopplöst för evigt Glad

Annons:
Loma
2008-11-06 00:07
#14

Sant det finns alltid hoppGlad!

Jo lustigt det här med Saturnus för när jag berättade för min kompis om alla hans planeter i 7:e huset och vad 7:e huset står för med äktenskap partnerskap skrattade han till och sa ja det var ju lustigt det är det jag har minst av…När jag då tittade om hans Saturnus position i 7:e huset stod det just det att om du gifter dig så gifter du dig sent…Precis som du skrivit Maggan i detta inlägg.

Så astrot stämde bra i hans fall.Det stod även om just hans stora behov av att vara fri o få göra sina sociala aktiviteter hur han vill och att äktenskap kan betyda att ge avkall på ngt han inte är beredd att kompromissa bort.

Hmm ja astro är spännande…Glad

Jeani
2008-11-08 19:21
#15

MargaretaA

"Du lever ofta i din egen privata inre värd, upptagen av dina egna känslor, som du kan spendera dagar att analysera och dissekera"

Det här är nog det sannaste jag läst och som verkligen stämmer in på mig. Jag lever väldigt mycket i min inre värld, jag analyserar allt och inte bara känslor. Innan jag beslutar mig för något som helst börjar jag med att söka information, bena upp den för att sedan analysera.  Här finns dock ett problem. Oftast slutar de med att jag inte kan ta ett beslut eftersom jag känner ett tvång att hitta det enda och sanna. Om jag i min undersökning får fram ett par "sanna" alternativ blir jag frustrerad och tycker att jag inte lyckats uppnå mitt mål. (ska dock påpeka att jag också njuter av arbetet med att leta fram information och bearbeta för att sedan analysera. Det här är kanske något som jag skulle behöva i mitt yrke?)

När det gäller tanken på att hitta en partner och binda sig känns det inte så relevant trots mina planeter i sjunde huset. Jag är nog mer fokuserad på min egen utveckling. Tror att det är min MC i skytten som spökar. När jag var yngre kändes det viktigare, då jag ville ha barn. Idag känns inte tanken så främmande om att leva ett liv i ensamhet. Kanske i så fall för att hitta en "morfar" till mina möjliga framtida barnbarn.

Jag är lite nyfiken på min kvadratur mellan solen och neptunus som du nämner. Jag misstänker själv att det är neptunus som gör mig förvirrad. Har dock alltid önskat hitta mitt sanna jag och det är väl därför jag är så intresserad av astrologi. Det här innebär också att jag vill komma fram till en möjlig yrkesinriktning. Hur ska jag bära mig åt? Det är så mycket att ta hänsyn till, så många olika möjliga tolkningar i ett horoskop. Obestämd

Upp till toppen
Annons: