Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1237 ggr
Indiania
2008-12-05 19:08

Indianias tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
[MargaretaA]
2008-12-05 20:00
#1

Vi får ta det efter helgen Indiania. tolkarverkstan har tatt helg Glad

Indiania
2008-12-05 20:41
#2

Ja naturligtvis Margareta ! Jag var bara ute i god tidSkäms

Jag önskar tolkarverkstan en skön helg!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[MargaretaA]
2008-12-05 20:44
#3

Det är bra att vara ute i god tid Skrattande

Jag ville bara förklara att jag absolut inte har gömt bort dig Flört

[MargaretaA]
2008-12-08 17:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej igen Indiania

Du har ett mycket intressant aspektmönster (se bilden), som jag tyvärr inte är kompetent nog att tolka. Att flera av "hörnen" dessutom består av 2 planeter i konjunktion (ihop) gör det ännu mera spännande och svårtolkat. Jag bara talar om det för dig, så att du vet det. Kanske finns någon annan?

För övrigt

Du har Ascendenten i Tvillingarna. Det gör Merkurius till din Horoskopshärkare. Du har Merkurius i det Åttonde Huset. Ascendenten i Konjunktion (sammansmält) med Uranus i Första Huset, gör Uranus till en mycket viktig planet i ditt horoskop.  

Solen i Stenbocken, gör Saturnus till Solteckenshärskare. Solen står dessutom i Saturnus eget hus - det Tionde - vilket gör det till ett av dina viktigaste hus.

Din Ascendent i Tvillingarna

Med det Merkuriskt snabbtänkta Tvillingarnas tecken stigande över horisonten vid tiden för din födelse, är ett intellektuellt synsätt på livet och kunskapen, för dess egen skull, det du mest värdesätter. Du söker alltid efter ny information och nya sätt att se på världen.

Faktum är att nyheter och förändring är grundläggande för att du ska känna dig tillfredsställd och lycklig. Likaväl som att dela dina idéer med andra, vilket mycket väl kan vara ditt favoritnöje. Då du ser på livet i termer av kommunikation och idéer, och en naturlig läggning för språk, skrift, lärande, eller media är det inom dessa områden du utmärker dig bäst.

Med Tvillingarna i stigande, är din härskande planet den snabbtänkte Merkurius. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Merkurius gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Uranus i konjunktion med din Ascendent

Denna aspekt dominerar ditt horoskop, och ger en rebellisk, frihetsälskande kvalitet till hela din natur. Med Uranus i stigande, är att få vara den du är, och ingen annan, din huvudsakliga prioritering och du har inte tid till övers för att spela roller, eller till samhällets konventioner.

Du är en rebell och en omstörtare, som ger dig på sedvänjor och det etablerade, för att skapa vägar för nya, och befriande, sätt att tänka och leva. Du är den första som säger att kejsaren inte har några kläder och du röjer väg genom livet, förlitandes på din unika personliga vision.

Du litar till din inspiration, inte till logik, och du kommer ofta fram till den rätta slutsatsen innan mera rationella människor ens har börjat fundera på vart de ska börja. Eftersom Uranus styr teknologi i alla varianter, kan det spela en stor roll i ditt liv.

Din Merkurius i det Åttonde Huset

Det åttonde huset står för avslutningar och nystarter, med pånyttfödelse och förvandling. Här gör vi oss av med det vi har vuxit ur för att skapa plats för det nya.

Här går vi också ända in till kärnan av saker, skalar av det ena lagret efter andra av sånt som skymmer sikten, för att avslöja sanningen eller själva essensen i det vi vill veta mer om.

Detta hus styr också arv och andra finansiella spörsmål, sexualitet och resurser vi delar med andra.

Med Merkurius här är du inte nöjd med de enkla svaren och du har inget intresse för den ytliga sidan av livet. Det viktigaste för dig är att finna meningen med livet och du vilar inte förrän du har fått veta det du behöver veta. Inte mycket undgår din hökblick, då du är en född detektiv, du uppfattar det osagda och genomskådar andras motiv.

En karriär inom psykologi eller där du gör undersökningar av olika slag skulle passa dig bra. Din inställning till emotionella problem är att ta fram dem i ljuset och prata igenom dem, och du har förmågan att backa ett steg och vara objektiv. Du skulle också bli framgångsrik i den finansiella världen, då du instinktivt förstår hur man gör en bra affär.

Din Sol i tionde huset

Det tionde huset representerar vår sociala image, vår karriär och position i världen. Det tecken som huset står i, liksom eventuella planeter här, visar hur vi projicerar oss själva gentemot andra och den roll vi spelar på livets scen.

Detta hus visar också vår attityd gentemot auktoriteter och är knutet till våra föräldrar, då det är från dem vi får vårt första intryck av världen och lär oss hur vi ska fungera i den. Det är här vi ger konkret form åt den vision av världen vi utvecklade i det nionde huset, som styr vår livsfilosofi.

Med din Sol i hus tio, Kommer du att finna din självkänsla och verkliga identitet genom din karriär och position i världen. Det är genom att se dig själv med andras ögon och genom att få ett allmänt erkännande du upptäcker ditt sanna jag.

Med Solen här, spelade din far, och spelar fortfarande, en mycket viktig roll i hur du fungerar i världen och du kan mycket väl ha blivit uppmuntrad att lysa och bli någon han kunde vara stolt över.

Du kan försöka att utmärka dig på ett sätt som reflekterar kvalitéerna i ditt soltecken. Det är vanligt att personer med Solen här klättrar högt på karriärsstegen, men de bör se upp så att deras ambitioner inte hindrar dem från att uttrycka sig även på andra områden.

Indiania
2008-12-08 21:03
#5

Hej Margareta! Nog var det ett intressant aspektmönster alltid!

Men det var minst lika intressant att läsa din tolkning som stämde till 90 procent!!! Det var ibland som att läsa, ja detta är jag i ett nötskal måste säga att du är suverän……….Vilken känsla och vilken bekräftelse.Är inte färdig med horoskopet än, kommer att läsa det många gånger.

Hjärtligt tack Margareta du är en Pärla!

" Var nära naturen - var när dig själv "

[MargaretaA]
2008-12-09 17:01
#6

90% det var inte dåligt!

Nu är det ju inte min förtjänst, men det är lika roligt varje gång någon blir nöjd Glad

Annons:
Indiania
2008-12-09 17:55
#7

KyssDet beror på hur man ser det…………..Det är ju i alla fall du som tolkat horoskopet så det så!Tack än en gång!

" Var nära naturen - var när dig själv "

LenaR
2009-03-09 19:34
#8

Måste vara lite nyfiken: aspektmönstret, är det pentagonen i mitten, eller vad? Och varför ser husen ut som de gör?

Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[MargaretaA]
2009-03-09 19:54
#9

Ja det stämmer. Aspekterna mellan planeterna kan ibland bilda mönster som ska ha olika betydelse i horoskopen. jag är ingen expert på det här och vågar inte tolka dessa komplicerade mönster, men en skicklig astrolog ska kunna plocka fram intressant info ur dem.

om husen kan du läsa här Flört

Upp till toppen
Annons: