Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1815 ggr
Bengt-Olov
10/28/08, 7:18 PM

Vattumannens tidsålder

Hej! Befinner vi oss inte idag i Fiskarnas tidsålder!?

Min egentliga fråga: Vilket år går vi över i Vattumannens tidsålder!?

Har en känsla att det finns flera olika uppgifter där. Vad har NI att säga!?

Annons:
[MargaretaA]
10/29/08, 1:56 PM
#1

Vi befinner oss fortfarande i Fiskarnas tidsålder. Men vilket år som gäller för övergången är som vanligt omtvistad.

jag sällar mig till skaran som tror på Wikipedia Flört

hilal
11/5/08, 1:06 AM
#2

tidsålder!!?? finns det tidålder oxå   förlåt,är ett riktigt blåbärSkäms

kan någon förklara detta med tidålder? please

Bengt-Olov
11/5/08, 12:42 PM
#3

Tack Margareta! Det här med 2012, är inte det frågan om en sådan viktig händelse som har att göra med övergången till en ny tidsåldern i the Great Year!? Handlar 2012 om ett event som inte alls är kopplat till precessionskalendern, och därför - när det nu sker - i det här fallet, slumpar sig ske i slutet av fiskarnas tidsålder, men alltså inte i samband med skiftet till nästa!?

Ja, apropå Hilals fråga - kompletterar den här, med att fråga vad det finns för ev. koppling mellan t.ex. att vara född i fiskarnas tecken runt mars månad eller något som det väl är va, och att leva i fiskarnas tidsålder!? Även om inte alla tecken enligt the Great year motsvarar tecknen enligt zodiakens tolv månadstecken - hur kommer det sig att det finns tecken som i alla fall vad gäller dess namn, medför en fullständig motsvarighet här!? Vilka kopplingar finns mellan dessa två cykler!?

Svara så gott du kan - Margareta eller vem det nu blir… Spekulationer mottas också! Tack på förhand! :-)

[MargaretaA]
11/5/08, 1:42 PM
#4

om tidsåldrar

"De flesta astrologer menar att vi just nu kan sägas vara på väg ut ur Fiskarnas tidsålder, trots de två återstående graderna. Nu eller om 160 år spelar inte så vansinnigt stor roll i detta perspektiv. Vi är i alla fall så nära gränsen att nästa tidsålder redan är allraminst en tendens. Det verkliga inträdet i Vattumannens tidsålder bör ske någon gång mellan år 2150 och 2200 - enligt min mening." Stefan Stenudd

läs mer här

[MargaretaA]
11/5/08, 2:07 PM
#5

#3

He he Bengt Olov du fortsätter att se till så man inte somnar in - du tvingar en som vanligt att tänka till och tänka efter Flört

Kopplingen mellan att vara född i Fiskarnas tecken och att leva i Fiskarnas tidsålder, är givetvis själva tecknet Fiskarna självt.

En person född i Fiskarnas tecken uppvisar vissa karaktärsegenskaper och drag som är typiska för tecknet.

Överför dessa egenskaper till de ideal som har varit en del av hela mänsklighetens liv under en 2000 år lång tidsperiod, så kommer man kanske i närheten av svaret på din fråga…

Fiskarna är religion och tro. man ska vara medkännande, osjälvisk och god. Låter det bekant? Det är nog inte bara Bibeln som förespråkar dessa egenskaper som eftersträvansvärda.

Tyvärr finns också egenskaper som; eskapistisk och idealistisk, svag och lättpåverkad. En mindre smickrande sida av religoinen och en del av dess utövare.

Detta är tecknet Fiskarnas princip, från ett personligt utgångsläge till hela mänskligheten på en gång.

 Bengt-Olov säger;

"Även om inte alla tecken enligt the Great year motsvarar tecknen enligt zodiakens tolv månadstecken - hur kommer det sig att det finns tecken som i alla fall vad gäller dess namn, medför en fullständig motsvarighet här!? Vilka kopplingar finns mellan dessa två cykler!?"

kan du vara snäll och förtydliga dig här B-O, jag fattar inte riktigt vad det är du frågar efter Skäms

Upp till toppen
Annons: