Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 2251 ggr
Kurina
2008-11-06 12:34

Obamas horoskop

Skulle jag vilja se, av ren nyfikenhet.

Han är född i Honolulu 1961-08-04.

Klockslaget har jag inte reda på. Kanske någon kan forska fram.

Annons:
[BigMama]
2008-11-06 17:19
#1

Han är iaf en 11:a i numerologi. Ett sk mästartal.

[MargaretaA]
2008-11-06 17:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer det. jag skickar bara in kartan nu. Det skulle vara roligt att veta vad ni andra ser i hans horoskop. Syns det nånstans att vi har att göra med en kommande president i världens mäktigaste land.

och ser vi det som gör honom så speciell?

Kurina
2008-11-06 20:53
#3

Det här var inte lätt. Enligt länken nedan så ska Neptunus vara aspekterad av Saturnus för att göra en president. Saturnus/Jupiter konjunktionen kanske är det "nya" som han representerar. Obestämd

http://www.astrofuturetrends.com/id73.html

[MargaretaA]
2008-11-06 22:19
#4

oh my God!

Nu förstår jag varför så många presidenter har framstått som lögnaktiga linslusar med dold agenda!

Obama kommer sannerligen att vända blad i historien, om han nu får chansen vill säga.

Men detta horoskop är ju inte "Presidentens" utan personen. Vad jag undrar är vilka egenskaper han har som har lett honom fram till den positionen. Vad är det hos honom som ger världen så mycket hopp?

Jag har mina teorier, men nu tänker jag stänga näbben och låta er medlemmar träna lite Flört

så sätt igång att spåna. Det finns inga rätt eller fel!

[Vintersaga]
2008-11-07 00:02
#5

Herregud vad spännande - min bror är född dagen innan Obama (alltså samma år) och en arbetskamrat samma dag som han! Det måste jag berätta för dem :-)

Därför blir det också lite intressant att se vad som gör honom till lämplig presidentkandidat och inte de andra två… Flört

Får återkomma när jag funderat färdigt…

[MargaretaA]
2008-11-07 01:12
#6

Fundera du - jag väntar med spänning Flört

Annons:
Loma
2008-11-07 01:33
#7

Jag är för ny att kunna ha ngn teori men det festliga är att Fredrik Reinfeldt oxå fyller år 4 augustiSkrattande som Obama och även min lillasyster ja hon kan bli vår nästa presidentkanditatFlört… Funderar på om en person fyller år samma dag som dig fast olika år har man samma planeter någonstans?Foten i munnen

Kurina
2008-11-07 23:49
#9

Tack för den cgmoto. Intressant site. Man kan jämföra olika presidenter med varandra och se om det finns några gemensamma nämnare. Inte för att jag orkar men någon annan kanske…

#4 Kom igen Margareta. Berätta nu vad du har kommit fram till. Jag är för lat för att orka spåna själv.Skrattande

Jeani
2008-11-08 21:45
#10

Intressant!

Är inte så duktig på att tolka horoskop men ska försöka. Kommer att koncentrera mig på husen och inte aspekter.

Det jag först lägger märke till är att tyngden ligger på den västra hemisfären. Vilket borde betyda att mycket sker i samarbete med andra eller för att tjäna andra. Hans asc ligger i vattumannen och han har då ett stort intresse för andra människor, att förbättra världen och nydanande tankar (att gå utanför den vanliga världsordningen, vilket vi fick erfara i valet). Horoskopets härskare är uranus som ligger i 7:e huset och hans vattumanegenskaper förstärks i samarbete med andra. Att med gemensamma krafter förändra och förbättra världen.

Solen ligger i lejonet i 6:e huset som kanske kan ha något med önskan om en ledande ställning i sitt arbete och en strävan att tjäna andra på bästa sätt. Även merkurius ligger här i konjunktion med solen och trigon till MC i skytten. Kan kanske betyda en önskan att kommunicera i sitt arbete och med MC, förmedla den kunskap han förvärvar till världen.

Mars i jungfrun i 8:e huset tyder på en stark vilja och att påbörja och avsluta samt ett intresse för världens resurser. Jungfrun vill gärna hjälpa andra och bättre ta till vara på allt.

Jupiter och saturnus i 12:e huset skapar medkänsla en önskan att ta hand om de svaga i vårt samhälle.

Skäms Ja, det här var mitt första försök någonsin att tolka ett annat horoskop än mitt eget (och min dotters, såklart).

[MargaretaA]
2008-11-08 22:33
#11

hej Jeani!

Så roligt att du vågade dig på en tolkning. Den ser bra ut!

 Det är precis det jag hoppades på - att fler ska vilja/våga prova. så kom igen själv Kurina och alla andra - jag ska väl inte göra allt här? Tungan ute

Tyvärr har jag inte tid att kommentera just nu, men jag lovar att jag ska titta närmare på det du kommit fram till Jeani - jag ska bara plocka fram Jungfruglasögonen förstCool

återkommer

Maggan

Loma
2008-11-09 20:51
#12

Som sagt är jag väldigt ny med detta men det jag förstod av ovanstående och det lilla jag känner till om astro som får mig att reagera extra är hans tofte hus planeter. Tänker speciellt på hans Jupiter i Tolfte huset.I tolfte huset hemliga fiender som han med sin Jupiter eliminerar!Har förstått detta som en otroligt stark position. Läste om en man som var med i vietnamkriget tror jag det var som hade sin Jupiter i Tolfte huset och som lyckades genomlida att bli föremål för de andra men som aldrig sårades el skadades…

Att  Obama han har tur inom ett av de svåraste husen som jag förstått det…

Är en absolut amatör men du sa vi skulle försökaFlört

Saturnus i 12:e huset ger väl troligtvis en väldigt ansvarsfull person som känner ansvar för de svagaste ngt som Jeani och andra varit inne på före mig…Hmm ja det var det jag tänkte påFoten i munnen

Kurina
2008-11-09 23:12
#13

Ledsen Margareta Skäms, om jag hade tid. Jag är så inne på att läsa och lära mig om annat just nu. 

Det finns redan så mycket på näter som man kan fuska med och använda som facitFlört.

http://www.neptunecafe.com/obama.html

Han har en intressant koppling till USA:s horoskop

Annons:
Loma
2008-11-10 04:40
#14

Visst kan man fuska men annars kan man använda sin intuition oxå Om man vågarFlört Vilket jag inte gjorde tidigare i veckan… Foten i munnen

Hade tankar om hans Saturnus-Jupiter men tänkte att jag mest är en nybörjare och vågade inte chansa. Säkerligen min Sol,Venus,Mars,Pluto i 12:e huset som höll mig tillbaka.

Jeani har redan lämnat en bra analys.O kurina har lämnat länk o tidigare nämnt det jag oxå tänker med Saturnus-Jupiter…

Själv hade jag skrivit en hel del då jag har mycket tankar om just 12:e huset…Men det blev helt plötsligt error när jag skulle sända så det försvann troligtvis ut i tomma luften…Glad

Visst finns det mycket på nätet men roligare är ju att försöka gissa vad man tror…En väninna berättade ikväll för mig att han vunnit!

Jag kan inte lämna ngn helhetsanalys men tänker mest på hans planeter i 12:e huset som starka…

12:e huset står mycket för Offer-Lidande-Medkänsla-Intuition

Som Maggan lärde mig om 12:e huset att känna att vi är del av ngt större!

Har läst någonstans att Saturnus i tolfte huset kan leda till depression då man känner ett sådant ansvar. Han är säkerligen en väldigt ansvarsfull person som känner för helheten inte bara en grupp utan för det Universella.Dvs Nära kontakt med det Gudomliga.

Har själv just nu min Saturnus i 12:e huset vilket gjorde att jag reagerade när Maggan lämnade min prognos då jag tyckte det lät mindre positivt. Men som hon nyanserat fick mig att inse Saturnus i tolfte huset ger utrymme att se vad som tidigare gått fel och som vi nu kan undvika.Att se helheten!

Han känner säkerligen en plikt i att hjälpa de sjuka,lidande i ett större sammanhang och att han kan känna de känslor som de sjuka känner och inte bara prata om det…Stark intuition och förmåga att känna underströmningar…

Han kan använda sina egna känslor till sin största styrka.Det blir oxå hans plikt att hjälpa de svaga.Människor känner säkert av detta.

Med sin lyckosamma placering av Jupiter i konjunktion med Saturnus

kan han överkomma alla hinder,förseningar, svårigheter som Saturnus ger honom med all medkänsla och all tur som Jupiter innebär i 12:e huset. 12:e huset kan oxå vara psykologiska problem dolda fiender vilket han enkelt övervinner och överbrygger…

Hmm ja det var mina tankar om det hela även om det redan har nämnts av flera ovanståendeOskyldig

Loma
2008-11-10 04:49
#15

Slog mig oxå att hans Jupiter-Saturnus i retrograd i 12:e huset troligtvis tvingar honom att söka sin verklighet djupt inåt  istället för i den yttre världen…Han känner säkerligen en djup andlighet som han kan förmedla…Tro på ngt större som han funnit inom sig…med all styrka som hans tuffa placeringar i 12:e huset innebär…

Vår svaghet är vår styrka!Glad

Kurina
2008-11-10 11:16
#16

#14, 15 Vad duktig du är, en blivande astrolog. Kan instämma i det du kommit fram till.

Saturnus i tolfte huset retrograd är  intressant för det har jag också (lite navelskådning).

Ser fram emot fortsatt tolkningGlad

hilal
2008-11-10 17:24
#17

spännade läsning dessa tolkningar

man lär sig verkligen mycket:-)

Loma
2008-11-10 18:21
#18

#16

Tack, blir glad för dina ord. Är fortfarande nybörjare om tycker astro är så intressant… Försöker tillämpa det jag lärt mig utav flera andra duktiga inklusive dig!

Har fortfarande svårt med olika aspekter o hur de påverkar så nu blev det väldigt inriktat på 12:e huset som det utmärkande /annorlunda mot andra.

Intressant att du har Saturnus i 12:e retrograd precis som Obama. Kanske vår nästa presidentFlört?

Kan behövas fler människor som blickar inåt än bara utåt…

Slår mig också att 12:e huset står för drömmar ett rikt inre liv.

Troligtvis kan han förmedla visioner mer "drömskt" på ett djupt plan till kollektivet massorna. Just det slår mig nu 12:e huset är kollektivet.

Inte säkert de förverkligas men han kan ingjuta mycket hopp tänker jag med dessa positioner. Många pratar annars ofta om bräckligheten med 12:e huset…Hmm

Även som Jeani redan varit inne på tänker jag om att han har solen i det 6 huset dvs Jungfruns hus dvs där arbete,hälsa och analys är i fokus. Jungfrun har förmågan att kritiskt granska vad som kan bli bättre.Hälsa och vardagligt arbete är naturligt för honom då det genomsyras utav hans sol.Solen vår vilja.Då han har sin sol här i lejonets tecken i det sjätte huset är han kreativ,skapande,generös,analytisk och ser helheten.

Jeani har som sagt redan lämnat en bra analys.Glad

Hans Mekurius gör att han kan prata om hälsa och arbete på ett naturligt sätt då de är en del av honom. Merkurius i Konjunktion med Solen.

Även hans sjunde hus placeringar som Jeani varit inne på med Uranus där gör att han har insikt,klarhet som han kan förmedla med stor social förmåga.Uranus- Förändra- Sjunde huset Vågens det sociala offentliga livet.

Kan inte ännu alla tecken riktigt ett tecken till i sjunde är det hans Pluto?Hmm orkar inte kolla nu men. Slår mig oxå att jag läst att sjunde huset kan stå för öppna fiender om det skulle vara hans Pluto och Uranus så kan han transformera dem säkert till vänner.Flört

Annars har han sin Bra jupiter placering i 12;e som sopar banan med det mesta…Flört

Vet att jag tidigare oxå läst om många presidenter som haft mycket placeringar i 8.e huset. Skorpionens hus.Makt-liv-död.Dolda krafter.

Då han har sin Mars här kan han hävda sig mer genom dolda krafter som intuition,att få reda på det mesta om de som är runt honom. Ett djupt psykologisk intresse. Mars i makthuset är säkert  en bra position.

Med hans Venus i 5:e huset har han en stor kärlek för barn,kreativitet,skapande.

Med sin Neptunus i Nionde huset dvs skyttens hus,religion,filosofi,utland har han extra med andlighet tänker jag med sin Neptunus i 9:e huset som styr frågor som tro,livsfilosofi och säkerligen känner han mycket andlighet och tro som han absorberberar med sin Neptunusenergi. Som är Fiskarnas det tolfte husets energi.Fiskarna som simmar i två riktningar.Han är inte en typisk president utan mer andlig medmänniska…

Och han har mycket dolda förmågor som ligger i 12:e och 8:e…

Hmm ja nu blev det mycket o Jeani hade redan sagt saker som jag kanske upprepar men jag testar ett nytt sätt att tänka o se om jag är ute o cyklar el om det kan finnas ngn poäng så jag kastar fram mina teorier…FlörtSom sagt väldigt generella och mest inriktade på huspositionerna…HmmFoten i munnen

Intressant o höra era tankegångar…

Loma
2008-11-10 18:36
#19

Hmm kom på en sak till med hans månplacering.

Månen i 4:e huset dvs familj,rötter barndomshemmet ligger ju hans mor o det vet jag att man läst om honom att hans riktiga pappa försvann tidigt ur hans liv. Jag tänker hans mor haft en betydande roll i hans liv för rötter o känsla av familj. Vet att jag också läst att placeringar i detta hus ofta kan handla om problem med fadern så jag tänker att då hans riktiga pappa var frånvarande tidigt försvann ur hans liv fick han kanske tidigt ta ansvar för sina känslor.Och vara mer man? Ren spekulation…ObestämdJa amatörastrolog som jag är har jag inte kollat hans tecken så mycket i husen utan bara skummat…

Som Neptunus i nionde är jag lite osäker om jag snurrade in mig…Då Neptunus brukar stå för det vi eg inte kan se klart men också intuition…Hmm klurigt…

Ewerhof
2008-11-11 00:09
#20

Det här ska nog gå bra. Att ha Obama som president alltså.

Jag gör bara en ytlig reflektion så får vi se vad det ger:

IC i Oxen visar att han tycker familjen är viktig. Dock är han nog mer mentalt involverad i en familj än rent praktiskt (månen i tvillingen och MC i skytten). 

Han har troligen en mycket god kontakt med sitt inre men tänker inte nämvärt på det då det är fullkomligt naturligt för honom att ha det. Han går som på 'autopilot' när det kommer till intiution och 'sunt förnuft'.

Merkurius och Solen i 6:e huset, Lejonet + MC i Skytten gör att han trivs i rampljuset och Lejonets generositet gör att han säkert spinner förnöjt om hans 'undersåtar' får applåderna, det behöver inte vara han själv som får dem.

Pluto och Uranus i 7:e huset är troligen det som kommer att göra honom till 'den nya tidens' president. MC skytten får honom att frankt säga som det är och AC i Vattumannen gör att han ser till allas bästa och att han redan befinner sig i framtiden, dit vi vill; där finns också 'illusionen' och 'utopin' som alla hoppas på.

Dock skulle jag inte vilja ha honom som ovän. Saturnus och Jupiter i Stenbocken i Opposition till Merkurius kan ge en skoningslös hämnd.

Kort och gott: han är ett ledarämne som är lätt att följa då hans 'barnsliga/enkla' uppriktighet och entusiasm smittar utav sig som positivitets glitter. (poetiskt, va)

Annons:
Kurina
2008-11-11 11:54
#21

Det finns duktiga amatörastrologer på den här sidan. Själv hamnar jag på sidospår hela tiden när jag ska ge mig på ett försök. "Vad är det här? Vart leder den?" Sen är jag ur kurs. Jag är en virrhjärnaObestämd. Ni är så duktiga *klappar händer" :D

[MargaretaA]
2008-11-11 12:13
#22

Jag instämmer Kurina - i applåderna alltså - jag tycker inte alls att du är en virrhjärna Flört 

jag avvaktar och ser om det dyker upp lite fler tolknigsförsök från er medlemmar, innan jag lägger in facit - och nej det är inte min tolkning som är facit Flört

[MargaretaA]
2008-11-15 16:25
#23

jag får tacka så mycket för responsen. Det verkar som att vi har många duktiga stjärntydare här på sajten Flört

Det som jag tyckte var intressantast att titta närmare på har ni fått med och en hel del mera!

Exempelvis Asc i Vattumannen (Ideal), MC i Skytten(visioner), Solen i Lejonet (makt) och den mycket starka men svårtolkade konjunktionen mellan Jupiter och Saturnus som jag tror är källan till denna ogripbara styrka som han utstrålar.

nu lägger jag in hans horoskopstolkning som bilaga. Tyvärr msåte det bli txt format som är ganska tråkigt - men kopiera gärna in texten i ett worddokumet i stället. För läsvänlighetens skull.

[MargaretaA]
2008-11-15 17:59
#24

Vad sägs om lite reggaeparty på lördagseftermiddan.

Barack Obama be thy name

Loma
2008-11-15 18:44
#25

Underbart MagganSkrattandePassade liksom perfekt in som en bra avslutningFlörtObama i hela världen!Den amerikanska drömmen I have a dream…Ja blir spännande att se utvecklingen overthere…

sniwa
2008-11-17 00:08
#26

Jag är född dagen innan Obama, så våra planeter ligger ungefär på samma ställen, dock i olika hus. Han har mycket mer "linjer i mitten" (i innercirkeln på horoskopkartan) än mig.

Jag är helt ny på detta… så…Vad är det för linjer?

[Vintersaga]
2008-11-17 00:22
#27

#26 - Det är aspekterna mellan planeterna!

Vad roligt - då är du född samma dag som min bror (också 61:a) Skrattande

\Rickard

Annons:
sniwa
2008-11-17 00:46
#28

#27 - Tack för snabbt svar. Fast jag har ingen aning om hur de ska läsas förstås. Det är mycket att lära sig.

Ja, din bror, Obama och jag är väl lite lika varandra skulle jag tro… Skrattande

[Vintersaga]
2008-11-17 00:57
#29

#28 - Jo, det tar ett tag att lära sig alla delarna i ett horoskop… minst två kurshelger Flört

Ja, det skulle vara intressant att se hur ditt horoskop ser ut, så kunde jag jämföra med brorsans och se om ni har lika tonvikt på husen också… :-)

Han har ascendenten i Väduren och MC i början på Stenbocken.

sniwa
2008-11-17 12:26
#30

#29 - Jag har fått en horoskopkarta men jag har ingen aning om hur man gör för att få den dit jag vill..  T ex in på denna sida, eller i en egen tråd…

Jag har ascendenten i Skytten och MC i mitten på Skorpionen, så mycket vet jag i alla fall…

Kurina
2008-11-17 17:12
#31

Du kan starta din egen tråd genom att klicka på "Skriv inlägg" överst på vänstra sidan.

Sen kan du bifoga din horoskopkarta, om du har den på din hårddisk t ex - genom att bläddra, se nedan.

Gör ett försökGlad

[MargaretaA]
2008-11-17 18:09
#32

#29

två kurshelgerFörvånad

jag misstänker att Astro-Ricke plägar skämta med oss Flört

Ewerhof
2008-11-17 22:45
#33

#32 Ja verkligen! 1½ räcker väl?! Tungan ute

[Vintersaga]
2008-11-18 00:19
#34

Ha ha ha - ja jag är en riktig skämtare emellanåt Skrattande

Jag har hållit på sen 1983 och det är många områden som jag inte har en susning om hur man tolkar och arbetar med!

#33 - Ja 1½ räcker för att lära dig… vilka delar ett standardhoroskop innehåller. Sen tar det nån dag till innan man kan alla detaljerna utantill… och nån dag till innan man kan kombinera ihop alla delarna till en enhet Flört På en vecka borde man kunna annonsera om att man är erfaren astrolog Cool

Bus-kram, Ricke

Annons:
sniwa
2008-11-18 00:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Här är min horoskopkarta… Jag är född dagen innan Obama, så lite lika är i kanske…

[MargaretaA]
2008-11-18 00:36
#36

hm.. jag ser nog helst att att vi håller denna tråd endast för Obamas horoskop.

Alla som vill kommentera snivas får gärna göra det i hennes egen tråd Flört

#34

Skrattande

Kurina
2008-11-18 00:38
#37

Egentilen är det bara huspositionerna som skiljer sig samt att ni har månen i olika tecken. Du får läsa på om husens betydelse och om planeter i husen.

Kramis

sniwa
2008-11-18 00:51
#38

Oj, det  var inte meningen att klampa in på Obamas sida, det blev bara så eftersom jag skulle testa om jag fick in min karta efter tipset jag fick…

[MargaretaA]
2008-11-18 00:55
#39

#38 det är inte jordens undergång Glad

#37 Precis - Det enda som skiljer dem åt är Månen, ASC och husgrånserna. Låt oss åter igen konstatera hur viktigt födelsetiden är i ett horoskop!

Komihåg att alla människor på jorden som har samma födelsedag också har samma planetpositioner.

Hur många kan det röra sig om tro?

Kurina
2008-11-20 22:24
#40

Hämtad från: http://www.astrofool.com/files/aktuellt.html

Barack Obama; Vad kan man se i hans horoskop? (förutsatt att uppgifterna stämmer) Ascendent i Vattumannen betonar att han är ett barn av URANUS (se ovan&nedan), vilket bådar gott för det nya ledarskapet. Vi ser en man som vill göra en originell framtoning, som tycker om att överraska, gå sin egen väg och samtidigt kunna vara ett språkrör för ett kollektiv, eller ett folk. Gruppansvaret är mycket betonat. Genom sitt utanförskap har han också fått lära sig att helt och hållet lita till sina egna resurser. Detta kan medföra en hel del utmaningar när det gäller samarbeten.

Det finns en stark vilja att bryta stagnationens grepp: han är kort och gott en katalysator. Att kämpa för jämlikhet och rättvisa är en naturlig del av hans liv. Hans originalitet kom-mer kanske bäst till sin rätt när han har en motståndare. När situa-tionen kräver det kan han utan problem frigöra sig från sina känslor och vara helt objektiv inför en situation.

Solen i Lejonet pekar ändå på att han uttrycker sig med hjärtat, det betonar hans aristokratiska utstrålning och hans starka individualitet; han har inga problem med att vara i rampljuset. Mycket pekar på att han haft en oklar bild av sin far (vilket stämmer eftersom föräldrarna separerade när han var ung), vilket sedan lett till många frågetecken när han ställt sig frågan vem han själv är. Hans självbild kan ha varit både låg och hög, gränslöst pendlat mellan självtvivel och hybris. Men utan tvivel är han en visionär och en idealist; han kan lyssna både inåt och på andra. Men han kan också vara en gåta, en mystiker. Många undrar ju idag vem han egentligen är?

Han behöver antagligen lära sig bli mer konkret, mer praktisk, mer strukturerad. Han kan även ha utmaningar när det gäller att svälja en del stolthet och våga be om hjälp från alla möjliga håll. Det är viktigt att han inte sluter sig för mycket (inför t.ex sina medarbetare). Humor och värme kan hjälpa honom igenom många tunga problem.

Han kan i många frågor troligen ligga ett steg före utvecklingen, se saker i förväg. Han kan dock bära på en stor inre rastlöshet, som aldrig kommer fram i det offentliga. När situa-tionen kräver det av honom kan han lägga band på sig själv och skapa lugn omkring sig, Men hans kanske största funktion är att vara en healer, att läka och reparera den blodiga och förnedrande historien för alla afroamerikaner. Nu är han sårbar och utsatt, men även mottaglig, för att ta emot och infria kollektiva drömmar och förhoppningar. Flera planeter ger honom nu hjälp att hamna i rampljuset med lyckat resultat. Rent mognadsmässigt skulle han dock troligen behöva några år till för att vara riktigt beredd på ledarskapet. Detta kan betyda att han behöver göra en del misstag de första åren, för att växa in i rollen.

[MargaretaA]
2008-11-21 00:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Mycket bra! jag tror att Obama är Vattumannen himselfGlad

jag kan inte låta bli att lägga in denna fantastiska bild.

Tänk att det inte är från en film eller TV-serie - det här är på riktigt!

Annons:
Ewerhof
2008-11-21 00:56
#42

Vi är med när världen skriver historia!

Det är så coolt! Skrattande

[MargaretaA]
2008-11-21 01:02
#43

ja och ändå har vi varit varit med förr. Det här känns lika stort som när jag såg TV-sändningarna när folk hackade ner Berlinmuren!

Stackar karl vilka förväntningar som ligger på honom Obestämd

Fast bara genom det faktum att han blev vald, så har det största redan hänt - enligt mig Skrattande

Ewerhof
2008-11-21 01:19
#44

Ja, så känner jag med! Han kan liksom slå sig till ro redan nu, Ha-ha! Han har gjort sin del för världen bara genom att bli vald. :-)

[Vintersaga]
2009-01-20 00:23
#45

I morgon är det dags!

Spännande… Just nu har han Pluto i transit (i opposition) till hans natala Venus - för en "normal människa" betyder det att man lägger ifrån sig gamla kärleksmönster och påverkar ens relationer (både kärleks- och vänskapsrelationer). Undrar vad det betyder för en president…?

\Rickard

[MargaretaA]
2009-01-20 09:24
#46

äntligen ja!

Det vore nästan märkligt om det inte påverkar en människas relationer att bli amerikas president - som regel får vi inte veta vad som händer bakom kulisserna men ibland sipprar det ju ut en del. Det finns säkert ett antal fruar och vänner till presidenter som har en del att berätta Flört

Kurina
2009-01-20 11:45
#47

Jag tänker i alla fall se hela installationen i kväll, Kl 17.30 i TV4. Man kanske skulle passa på att kolla klockslaget för exakt installation. Glad. Vill ju inte missa detta historiska händelse.

[MargaretaA]
2009-01-20 14:18
#48

Jag kommer absolut att titta på det. Vi kan hjälpas åt att försöka hålla koll på den exakta tidpunkten Flört

Annons:
Kurina
2009-01-20 19:55
#49

Jag prickade in installationen till Kl 12:05 i Washington.

[MargaretaA]
2009-01-20 20:24
#50

Då är vi överens om tidpunkten. Frågan är hur man ska använda den på rätt sätt… måste fundera lite

Upp till toppen
Annons: