Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 974 ggr
[MargaretaA]
2008-11-06 17:30

hilals prognos

Jösses tjejjen, du är för ung för att börja spana efter mannen i ditt liv! Lyssna på tant Maggan; jag lovar det brinner inte. Du kommer sannolikt att få pussa några grodor till innan du hittar prinsen ;-)

I ditt horoskop för det kommande året ser jag Saturnus på väg in i ditt Andra Hus som handlar resurser. Från 2008-11-24 till 2011-10-16

Jupiter är på väg in i ditt Sjätte Hus som berör jobb och hälsa. Den resan varar från 2008-11-22 till 2009-11-27

Sedan går Jupiter in i ditt Sjunde Hus som är partnerhuset och då kan det börja hända saker på hjärtefronten Flört

Transiterande Saturnus i ditt Andra Hus

I traditionell astrologi är detta är en tid för materiella förluster. Men det  är inte något du bara ska acceptera. Det kommer endast att bli förluster inom detta område om din syn på livet placerar dina egna personliga fördelar före allting annat.

Detta är en längre period där dina erfarenheter leder till att du omprövar dina värderingar. Även om du har oroat dig för din framtida ekonomiska situation, vore det bättre om du började tänka på de mera mänskliga värdena.

Om du koncentrerar dig bara på ekonomiska värden, finns en risk att du glömmer bort det som verkligen är viktigt och sedan finner dig själv i ekonomiska svårigheter. Det bästa vore att organisera din bokföring så att du får tid över för viktigare saker i livet.

_Transiterande Jupiter i ditt Sjätte hus _Det sjätte huset är inte Jupiters favoritställe, för här krävs insatser och ansträngningar, och dessa är inte Jupiters kvaliteter.

Jupiter kan fortfarande fungera effektivt i det sjätte huset. Det bästa vore om du skulle uppfylla dina skyldigheter gentemot dig själv och sedan tänka på vad ansvar och service till andra betyder för dig.

Precis som en student som först måste lära sig, för att sedan förstå, det kloka i vad läraren säger, kommer du att uppleva intellektuell och andlig utveckling genom arbetet.

Kanske vill du göra dig professionellt oberoende eftersom Jupiter alltid behöver sin frihet. Dess passage genom sjätte och tionde huset är i varje fall en utomordentlig möjlighet att starta eget företag. När allt kommer omkring, är den centrala punkten att närma sig arbetet med glädje, eftersom det sjätte huset handlar om hälsa, bör du ordna din situation så att du kan försäkra dig om att du mår bra och tar hand om din hälsa.

Annons:
hilal
2008-11-06 20:47
#1

neeej!! så synd att jupiter tar sån tid på sig med sin transit:-(

skulle verkligen behöva lite hjälp…….  problemet är att jag blir kär så lätt men har ändå aldrig haft pojkvän………

när jag blir riktigt kär är det nästan som om jag drabbats av en sjukdom, jag blir helt utmattat, vill bara ligga och sova mig igenom hela dagarna och tänker bara på den personen…hela tiden. det är alltid smärtsamt för mig att bli kär

men det brukar gå över lika fort som det började. jag blir riktigt dödskär på bara en sekund plågas i nån/några veckor och det går över bara sådär!    det beror nog på den dumma jupiter som var i tecknet väduren när jag föddes?

ja jag behöver nog lite hjäp med studierna i alla fall, hoppas jupiter har en positiv verkan på den fronten åtminståne?

och hälsan är på topp just nu, har äntligen börjat träna och äta ordentligt sedan augusti så hoppas det håller i sig……

[MargaretaA]
2008-11-06 22:06
#2

min spontana tanke när jag läser dina räder är ; "JAG ÄR SÅ GLAD ATT JAG INTE UNG LÄNGRE" Förvånad

Du fungerar bara precis som de flesta unga tjejjer, som inte har så mycket erfarenheter om livet kärleken än. Du vet inte ens vem du själv är. Det är smärtsamt, det gör ont, men det går över. Jag lovar. Det en av klasserna i livets skola du måste gå igenom, och det kommer du att göra också. Ha tillit och tålamod - koncentrera dig på skolan.

Sedan ska du inte skylla på Jupiter i Väduren. Jupiter kan liksom inte ställa till med verklig skada nånstans - det är ju turens och lyckans planet. Dessutom har du Jupiter och kärleksplaneten Venus i konjunkiton (sammansmälta) med varandra, i ditt födelsehoroskop. Det kan inte bli mycket bättre än så Cool

Men jisse vad jag känner igen allt du säger - även om det var rätt länge sedan nu Skäms

hilal
2008-11-07 00:00
#3

ja det kan verkligen vara smärtsamt när man är ung:-p

jag brukar alltid tänka på hur skatteretande sakerna man prioriterar kan var egentligen.

tex när man öppnar garderoben och har minst 50 olika tröjor att välja mellan men ändå tänker "jag har ju inget att ta på mig"

samtidigt i en annan del av världen finns det människor som bara äger 2 tröjor .

samma sak med mat och allt annat som man gör så stor sak av i sin egna lilla värld…men hur som helst jag är ändå glad att jag kan inse detta och skratta åt mig själv:-P

ja kärlek och närhet är det viktigaste som finns för mig. och jag vill att allt blir rätt och perfekt och jag vet att jag måste ha tålamod för att det ska bli så…..

jag vet att jag kommer hitta rätte i sinom tid, det känner jag på mig

va kul att jupiter är med mig istället för mot mig då:-) och tack för dina tröstande ord

Upp till toppen
Annons: