Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1169 ggr
[Spanaren]
2008-12-29 09:11

Min dag idag och ...

Finns det något att säga om min dag idag den 29 december?

/kram Bappi

Annons:
[MargaretaA]
2008-12-29 15:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Eftersom det är din födelsedag i dag så ska få en liten present från astrologisajten.

Jag skickar med ett sk Solarhoroskop. Det visar hur ditt kommande år, fram till nästa födelsedag kan komma att se ut,

Din astrologiska födelsedag (tidpunkten när solen återkommer till den position den hade vid tidpunkten för din födelse) inträffade i går. Alltså den 2008-12-28 kl 14,58 (För att horoskopet ska bli helt rätt så måste jag ha uppgift om vart du bor i dag). Medsända Solarhoroskop är för din födelseplats.

Här kan man också se de aktuella planetaspekterna för dagen.

Uranus opposition Saturnus och Konjunktioner mellan Pluto/Mars, Merkurius/Jupiter och Venus/Neptunus, för att nämna några.

I år har du Kräftan som Ascendent. Det betyder att du kommer att verka mera som en Kräfta nu, än du vanligen gör. Sannolikt lutar det åt ett år i familjens tecken.

Grattis på födelsedagen bappi och sätt i gång och tolka nu Flört

Stille
2008-12-30 01:52
#2

Grattis på födelsedagen Bappi !

Hm…..solretur….lite knepiga att tolka….Jag spånar lite så får vi se

1.

Planeter vid vinklar är viktiga i dessa solreturer horoskop så merkurius-jupiter på 7:e husspetsen borde vara viktig och tyda på ett år av mental växt och utvecklandet av intellektet på ett positivt sätt.

Att jupiter(vishet, expansion) är på 7H spetsen kan ge positiva möten med andra människor som har nåt att ge och kanske goda råd och läror.Bra tid att ta hjälp av andra med vishet och kunskap. 

Det underlättar också existerande relationer(7H) och gör det lättare att kommunicera(merkurius) på ett bra sätt.

Månen i konjunktion med 7.e husspetsen kan ge möjligheter till närande relationer där du kan stödja dina nära och kära eller få detta stöd från andra. Detta rimmar lite med det som Margareta var inne på med kräftasc. och familjen.

2.

Fyra planeter i ett hus är viktigt. I det här fallet 6H ( arbete service och hälsa). 

Så Bappi tänk på din hälsa och ät inte för mycket tårta idag!

 Med de viktiga planeterna sol,måne och asc.styrare i sjätte huset blir det nog viktigt med arbete i olika former. Kanske förändringar och utvecklingar  i jobbet eller på arbetsplatsen.

Ett bra år att utveckla sina hälsovanor kanske med kost och motion.

3.

Venus och Neptunus på M.c. är viktigt men jag blir lite osäker om hur jag ska tolka den i det här fallet så det kanske finns någon annan astrolog som har några ideer.

4.

Mars i ganska exakt konjunktion med Pluto( de står bredvid varandra) är definitivt viktigt och ger mycket energi att lägga på arbete(6H). Se upp för arbetsnarkomani och kanske lite irritation på dina arbetskamrater.

5.

Jag har hört att månnoden är viktiga i solreturer och eftersom den är i 7H så kan det förstärka det redan viktiga temat av relationer och möten i år.

min upplevelse är dessa solreturer kan stämma bra ibland men att man måste titta på andra prognosmetoder också för att få en klar bild av året.

Stille

[Spanaren]
2008-12-30 09:49
#3

Stille och MaragretaA tack från mitt hjärta över en sådan fin present!

Tack också för jag är riktigt ny inom astrologin och Stille din tolkning av mig blev därför mycket värdefull Glad

Tusen tack/ kram Bappi

[MargaretaA]
2008-12-31 14:29
#4

Jag får återigen tacka Stille för lektionen. Just Solreturer har jag själv aldrig fördjupat mig särskilt mycket i. Men det finns natruligtvis mycket intressant information att gräva fram även i dem Glad

Upp till toppen
Annons: