Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 2162 ggr
[MargaretaA]
2008-11-03 16:13

BigMamas prognos

Okej BigMama

Du kommer att få en påhälsning av Saturnus i ditt tionde Hus nu från och med 2008-11-22

till 2011-10-14

Så förbered dig på följande;

Transiterande Saturnus i ditt Tionde Hus

Det tionde husets ämne är utmaningen att bestämma din position i livet. Detta inkluderar ditt yrke och din sociala status och alla dina aktiviteter som placerar byggandet av din karaktär i förgrunden. Det kan vara viktigt att tänka över dina mål och att undersöka hur långt du redan har insett dem.

Sambandet mellan Stenbocken och tionde huset bör göra att Saturnus egenskaper märks nu, och det är därför du förmodligen tar ditt ansvar på allvar och inte har några större problem med att därigenom gå miste om en och annan fritidsaktivitet. Du bör försöka att se din roll i det större systemet realistiskt. Vid denna tid är den viktigaste uppgiften att hitta dina styrkor och svagheter och undersöka dem.

I det tionde huset känner sig Saturnus hemma, och det är också Stenbockens hus. Nu är allt centrerat på att hitta en position i livet.

Hur mycket ansvar har du visat under de senaste åren?  Har du riktat ditt liv åt rätt håll? Om så, kan du skörda frukterna av denna två till tre år långa fas och få en tydligare bild av hur ditt liv kan komma att se ut i framtiden.

Saturnus resa genom tionde huset kan tyda på någon form av professionellt avancemang i yrkeslivet. Du kommer att få se vad du kan uppnå om du vill, och du vill även göra andra medvetna om det.

Det bör inte finnas några hinder mot detta i allmänhet, men du bör se upp så att din verksamhet inte tar sig alltför omfattande former, annars kan din kropp komma att få betala priset för det så småningom.

Samma dag! den 2008-11-22 kommer Jupiter att segla in i ditt andra hus av inkomster och resurser. så lycka till med löneförhandlingarna. Du har ett år på dig att smida järnet. Den 2009-11-27 går Jupiter vidare till nästa hus.

_Transiteras Jupiter i ditt andra hus __
Detta är en period som ger dig många tillfällen att höja din levnadsstandard. Kanske kommer du att starta eget företag, som med stor sannolikhet blir framgångsrikt._

Tankar om värderingar, moraliska och etiska ställningstaganden kommer att öka under denna fas.

Det sker en expansion när det gäller materiella värden som är nödvändiga för tillfället. Men det finns också en risk att Du kanske kommer att börja samla på olika saker, kasta pengarna i sjön eller vältra dig i lyx.

Du bör motivera dig själv och skaffa ett bredare perspektiv för att bli framgångsrik i affärer, men du ska inte överdriva det. Vissa människor kan inte hantera sin "lycka" och blir arroganta och nedlåtande. Bli inte inbilsk, utan dela vad du har åstadkommit med andra och du kommer att få mer.

Annons:
[BigMama]
2008-11-04 10:38
#1

Tack än en gång Maggan.

Liten fundering. Kommer jag att märka av något speciellt den 22/11 då både Jupiter och Saturnus kommer in i de olika husen? Obestämd

[MargaretaA]
2008-11-04 15:57
#2

Det är inte alls säkert att du kommer att märka något särskilt just den 22/11

Varken Jupiter eller Saturnus har gjort sig kända för att slå till som blixtar från klar himmel, men Jupiter jobbar garanterat snabbare är Saturnus. Håll koll på vad som är på gång - kanske anar du redan något…

För Saturnuns del kommer han att göra en besvärlig kvadratur till Ascendenten samtidigt som han går in det Tionde Huset och det kan göra att andra uppfattar dig som hämmad eller tillbakadragen. Du behöver inte ha några problem med det, men ska du söka jobb t ex kan det vara en försvårande omständighet givetvis. Kom ihåg att allt går över Obestämd

Du har Ascendenten i Skytten, vilket gör Jupiter till din horoskopshärskare. Sannolikt har Jupiters transiter en starkare påverkan på dig än på personer med en svagare Jupiterplacering. Håll du ögonen öppna och se vad som händer Flört

[BigMama]
2008-11-05 09:37
#3

 Jag står verkligen i startgroparna för något nytt och som du säger har jag mina aningar..

Jag upplevs bland nya bekantskaper kanske som hämmad och tillbakadragen, men jag ÄR inte så. Ska tänka på det dock när jag är bland människor som kan ta mig dit jag vill i yrkeslivet.

Men i det stora hela låter det dock positivt allting! Häftigt!

[MargaretaA]
2008-11-05 14:43
#4

Minns att detta krakel med Saturnus är något övergående och försvinner när transiten är över.

Om du alltid upplevs som tillbakadragen finns orsaken till detta i ditt födelsehoroskop.

Men så roligt att du uppfattar det som positivt. Du får gärna hålla oss uppdaterade Glad

[BigMama]
2008-11-07 13:58
#5

Eftersom Saturnus snart befinner sig i mitt tionde hus så undrar jag om det finns ngt samband med vilka planeter som fanns i det tionde huset vid födelsen?

Står ju vid ett vägskäl kan man säga i yrkeslivet. Har bestämt riktningen men är långt i från framme.

[MargaretaA]
2008-11-07 21:05
#6

jag ska kolla. Återkommer Glad

Annons:
[BigMama]
2008-11-07 22:17
#7

…Om det underlättar så var det den långsamma planeten Pluto som befann sig i hus tio. Inte helt okomplicerat? iaf av det lilla jag snappat upp sedan intresset fick sig en uppsving…

[MargaretaA]
2008-11-15 21:07
#8

Här kommer den utlovade tolkningstexten av Saturnus i Nionde Huset.

Transiterande Saturnus i ditt nionde hus

2009-02-11 - 2009-08-11 Saturnus i hus nio 

Under denna transit skapas en syn på livet som gör att du kommer att vilja leva i harmoni med miljön. Nu är det dags för dig att börja fundera på fred och rättvisa, inte bara i din egen värld utan på hela planeten och att skärskåda din bild av dessa två världar.

När du ser dig själv som en del av en större helhet kommer du att kunna slappna av och låta saker hända. Om du inte förmår att se längre än näsan räcker och möta andra med tolerans och god vilja, kommer du att tvingas till det och du bör inte försöka att göra motstånd.

Leta efter innebörden i vad du gör och reflektera över händelser, detta kommer att leda dig till större insikter och ge dig harmoni i din krets. En lång resa skulle göra dig mycket gott, men Saturnus är inte nödvändigtvis ansvarig för att ta initiativet.

[BigMama]
2008-11-15 21:32
#9

Intressant.. Det sistnämnda skänker stor tröst, att livet är mer positivt än jag trodde.

Men… Hur går det med IKEA-köket nu då? Obestämd Tack för de snabba svaren Maggan! Glad

[MargaretaA]
2008-11-15 21:38
#10

Det går bra, men jag tror att jag börjar bli trött nu - jag ser att jag har lagt in betydelsen av Saturnus i nionde huset i Födelsehoroskopet. Även om det ligger nära så blir en transit(genomgång) lite annat. jag ersätter den felaktiga med den rätta på samma plats. Skäms

[BigMama]
2008-11-15 22:02
#11

Hihi, gå och lägg dig! Flört Ja, det här var lite annat att suga på. Ska fundera på detta.

[BigMama]
2008-11-21 14:05
#12

Angående karriärsval och vägledning: Kan jag bli hjälpt av att titta på i vilket hus solen befinner sig i mitt födelsehoroskop?

Tyckte jag läste det någonstans här i forumet..

Förflutet som fabriksarbetare. Har provat på handel och sneglar åt handledning i någon form. Kanske en kombination av handel och handledning/vägledning?

[MargaretaA]
2008-11-21 20:13
#13

Både ja och nej faktiskt. Solen visar vilka vi är i själ och hjärta, och vad vi än gör i alla sammanhang och olika livsområden (hus) så genomsyras det av Solens inflytande. En kräfta är alltid en Kräfta, eller hur?

 Men vill man veta vilket livsområde som är viktigast för att vi ska må bra i själen (när vi måste välja) så måste man titta på i vilket hus Solen står i. För din del är det sjunde partnerhuset. Inte mycket jobb där inte ;-)

Så vill man då veta vilket yrke man ska välja är det en god idé att kolla det Tionde huset. Det är inflytandena här som fungerar som den bästa fingervisningen. Har man inga planeter där ska man titta på i vilket tecken husets spets (där de börjar) står i.

Du har Pluto i Tionde huset. Vad Pluto kan betyda i det tionde huset vet du redan. Jag skulle tro att det är han du ska titta närmast på om du vill ha tips om yrkesval. Eftersom din Pluto och Tionde Huset är i Vågen ska du också titta på Pluto i Vågen.

Så nu får du jobba lite själv. Läxan till nästa gång blir; lär dig Tionde Huset, Lär dig Pluto och lär dig Vågen. Ta dessa tre pusselbitar och spåna, lek med associationer och använd din intuition (Kräftan) och fantasi. Dina egna svar kommer att bli hundra gånger bättre än mina.

Sedan får du naturligtvis hjärtans gärna komma tillbaka och berätta vad du har kommit fram till Flört

Givetvis hjälper jag dig på traven sen om du kör fast. Men testa lite nu - det är skoj!

Annons:
[BigMama]
2008-11-22 15:00
#14

Ja, det är mycket intressant och skojigt detta. Men jag är så ivrig och i stället för att lära mig en sak i taget så läser jag ALLT och blandar ihop allt. Det är tur att du har ett gott tålamod Maggan! GladSkäms

Jag ska göra min läxa och återkommer sedan.

Soffe
2008-11-22 19:54
#15

Hur får man en prognos? Låter intressant :-)

[BigMama]
2008-11-24 10:35
#16

#15 Du kan ju alltid vara med i utlottningen Soffe!

Kanske du ser att planeternas placering också är med o spökar i vår personliga utveckling… Flört

[BigMama]
2008-11-24 11:42
#17

Pluto i 10:e huset: Det är viktigt att mitt yrke är meningsfullt och tillfredställande. Kan ändra riktning flera ggr innan jag uppnår detta. Behöver ha kontroll över tillvaron (no shit!) för att känna mig mer säker.Kan känna en dragning till finansvärlden (handel?) eller i ngn form av vetenskaplig forskning såsom psykologi (handledning) och kriminologi, då jag har ett välutvecklat sinne för andras motiv.

Pluto: Styr det undermedvetna. Står för återfödelse, förändring och förvandling.

Pluto i vågen: ??? Gick in i vågen 72 och stannade där till 84. Obestämd Men om vågen står för det mest sociala av alla tecken, angelägen om att anpassa sig till alla andra, sökandes efter harmoni och balans. En-till-en relationernas tecken. Behöver andra för att känna sig hel. Att bli kär i kärleken kan skapa problem, liksom att fatta beslut och göra val, men vågen är också juridikens tecken, och är rättvis, civiliserad - och sofistikierad.

Tja… Psykologi är jag ju intresserad av, milt sagt. Så att handleda kanske är OK. Finansvärlden vet jag egentligen inte, inte bankvärlden, men handel om jag får sälja vackra saker och vara kreativ… Obestämd Vill att alla ska må bra, både kunder, vänner och eventuell klient?

Fatta beslut och göra val är verkligen ett problem för mig!

[MargaretaA]
2008-11-24 19:55
#18

Det ser rätt ut. men jag skulle tona ner Plutos betydelse i Vågen - det är generationsinflytande som är lika för väldigt många. Plutos placering i hus är mycket viktigare och det har du redan tittat närmare på.

Fundera på vad Tionde huset i Vågen kan betyda. Läs beskrivningen av Vågen och notera lite stödord.

Takt och diplomati.

Lyx (mode, skönhet, kosmetika).

harmoni

medkänsla

Att sälja vackra saker verkar fungera här. Venus som står för allt som är vackert, härskar över Vågen.

Du kanske ska starta en liten butik och bli den egen chef. Personer med Pluto i Tionde kan ha svårigheter med chefer och andra auktoriteter. Vågen vill däremot gärna ha en partner. Du kommer sannolikt att trivas bättre på jobbet om du inte måste vara ensam.

Soffe
2008-11-25 21:33
#19

Vilken utlottning? :-/

[BigMama]
2008-11-25 22:02
#20

Tråden utlottning av horoskoptolkning - den är klistrad högst upp nästan! Glad

Annons:
Soffe
2008-11-25 22:11
#21

Okej.. Du menar den..

[BigMama]
2008-12-02 22:03
#22

#17 I Devinas tråd om yrkesval och utbildning skriver du Maggan:  Sjätte Huset visar vilket yrke man passar bäst för och det Tionde Huset visar vår position i samhället, som mycket väl kan kan hänga ihop med vårt yrke.

Så en titt på 6:e huset vore också på sin plats då? Obestämd

[MargaretaA]
2008-12-02 22:31
#23

Enligt min mening är det är olika från person till person, vilket av de två husen som är interssantast när det gäller yrkesvalet. Jag bedömde det tionde huset för din del, eftersom du har Pluto där. Pluto är betydligt svårare att blidka om man väljer fel och du står dessutom vid en vägkorsning och ska välja riktning. Ditt tionde hus transiteras dessutom av Saturnus snart, så det är mycket på gång där.

Du har Venus (Vågens härskare)i ditt Sjätte hus. Mycket sympatisk placering (Venus är lika sympatisk överallt) men jag tycker inte att den informationen tillför något mer, utöver det vi redan vet. Du kommer att värma din arbetsplats med Venus sköna vibbar, vad du än väljer att göra, och det är fortfarande viktigt att ha en partner.Flört

[BigMama]
2008-12-03 10:40
#24

Hmmmm. Haha, ångrar nästan att jag ställde frågan, nu blir jag bara mer konfunderad. Om jag ska sparka igång ngt eget bör jag ha en partner, men ännu hellre vara anställd där det finns arbetskamrater.

Har sparkat igång ett par saker, får se vad Saturnus bringar för något!

[MargaretaA]
2008-12-03 11:07
#25

Hur har du kommit fram till att du hellre ska vara anställd än starta eget?

[BigMama]
2008-12-03 13:42
#26

 Om jag ska sparka igång ngt eget bör jag ha en partner, men ännu hellre vara anställd där det finns arbetskamrater.

Jag skriver om det och byter ännu hellre mot eller, för jag har egentligen inte kommit fram till nånting utan bara tolkat ovan nämnda att jag trivs bättre på jobbet om jag slipper vara ensam.

Sedan är det alltid tryggare att vara anställd än egen… Men det är det bara jag som tycker - utan influens av planeterna.

[MargaretaA]
2008-12-03 15:12
#27

Där Venus/Vågen är inblandad trivs vi bättre i sällskap än ensamma. Partner eller arbetskamrater vilket som - om inte andra inflytanden talar emot det.

Sedan om man ska våga starta eget eller nöja sig med att vara anställd tror jag också är en fråga om vår bakgrund och vad vi har med oss "hemmifrån". Vilka erfarenheter, kunskaper och utbildning vi har. Jag skulle personligen aldrig låta mitt horoskop avgöra en sån sak.

Att få tips om yrkesval i horoskopet är däremot en annan sak tycker jag. Det tror jag kan vara en god vägledning.

Annons:
[BigMama]
2008-12-03 15:44
#28

Nej, jag skulle aldrig våga starta eget utifrån ett horoskop. Men som du säger liten fingervisning skadar inte utifrån ett horoskop.

Faktum är att jag inte kommer att starta eget, däremot förhoppningsvis ägna mig åt en bisyssla. Det visar sig med tiden. Just nu funderar jag och drömmer. Förmodligen kommer jag att arbeta i handeln medan jag 'drömmer' vidare. Men skulle jag starta eget, försöker jag nog få med en partner!

[MargaretaA]
2008-12-03 17:21
#29

Du får naturligtvis hemskt gärna berätta om vad det blir, sedan när du själv vet det Flört

[BigMama]
2008-12-03 17:41
#30

Tacka för det! Glad

[BigMama]
2008-12-21 00:05
#31

*host,host* Liten fundering. Går det att läsa i mitt horoskop om jag på något vis varit extra känslig sedan nymånen och framåt?

[MargaretaA]
2008-12-21 20:17
#32

Inte sedan nymånen (vad jag kan se) däremot från och med i dag och till julafton har du den transiterande Mars i en besvärlig aspekt till din födelse-Måne. Frustrerad, Lättretlig, snarstucken, lynnig? Flört

[BigMama]
2008-12-21 20:29
#33

#32 Jasså, jag trodde det var den sedvanliga julstressen….. Och med andra ord kommer det att bli värre än den gångna veckan.

Tjoflöjt, bara hålla i tomteluvan då! Glad

[BigMama]
2009-03-07 00:00
#34

#0 Har fått jobb! Visserligen "bara" på halvtid. Överraskande nog fick jag högsta lönegraden direkt. Tackar, tackar Jupiter.

Samtidigt utforskar jag vad jag kan ägna övriga 50% åt.. Har alltså tre år på mig att avancera på ngt vis.Obestämd

Annons:
chik
2009-03-07 00:10
#35

BigMama! Jag vet inte om det är på plats. Men jag gratulerar..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[BigMama]
2009-03-07 00:13
#36

#35 Tack Chick, helt på plats! Glad

[MargaretaA]
2009-03-09 10:11
#37

Jättegrattis BigMama! Skrattande

Cristine
2009-03-09 12:32
#38

Jag grattar också!Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Upp till toppen
Annons: