Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 1364 ggr
fridelfina
11/6/08, 11:56 PM

Fridelfinas tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ser du för intressant i mitt horoskop? Det jag själv slogs av är att jag har tomt i väldigt många hus, vad nu det kan betyda?

PS. Blev det rätt grupp jag publicerade i? DS

 
 

Annons:
fridelfina
11/7/08, 12:04 AM
#1

Hm, ser att andra också har tomma hus så det hör väl till antar jag. Är helt novis på horoskop!

 
 

[MargaretaA]
11/7/08, 12:59 AM
#2

Flera tomma hus är mera regel än undantag så det är helt i sin ordning. Det betyder bara att det inte händer så särskilt mycket i just de livsområdena. Det lunkar på utan större toppar eller dalar.

Du har Ascendenten i Vågen. Det betyder att det är en Vågpersonlighet du visar upp för omvärlden. Venus blir då din horoskopshärskare - så här har vi att göra med en mycket behaglig, rättvis och diplomatisk person som mår bäst med att vara två. En partner är mycket viktigt för dig.

Du har Venus i det tredje huset som handlar om ens närmaste omgivning, släktingar, grannar, syskon men också lägre utbildning.

Solen i Stenbocken gör Saturnus till din Solteckenshärskare. Du är alltså en spännande blandning av både mjukt och hårt. Saturnus är knappast berömd för att sprida ljus och värme onkring sig. Något kärv är nog en bättre beskrivning.

Du har Saturnus i det femte huset som handlar om kreativitet, nöjen och barn. Även romantik och kärleksaffärer finns här. Och med bromsklossen Saturnus i denna position år det sannolikt att du upplever en del hinder i denna avdelning.

så vi tittar väl lite närmare på dem

Din Ascendent i Vågen

Med det sociala och lättsamma tecknet Vågen i stigande vid tiden för din födelse, är det en- till en-relationerna som är det viktigaste i ditt liv. Faktum är att du behöver andra människor för att känna dig hel och i balans. Eftersom din naturliga charm och behagfullhet gör det lätt för dig att umgås med andra, lider du knappast någon brist på vänner och kärlek.

Du älskar att analysera känslor och har ett verkligt sjätte sinne för alla subtila nyanser av känslor. Du är extremt civiliserad och ditt välutvecklade öga för konst och skönhet gör att en vacker omgivning är mycket viktigt för din sinnesfrid. Rättvisa, fred och harmoni, ibland till vilket pris som helst, är Vågens mål.

Med Vågen i stigande är du styrd av den romantiska planeten Venus. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Venus gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Venus i det Tredje Huset

Hus tre handlar om lärande, utbildning och kommunikation av alla sorter. I hus tre samlar vi fakta, analyserar erfarenheter och delar våra idéer med andra. Hur vi samlar information, etablerar kontakt och relaterar till grannar, syskon och klasskamrater, manifesteras genom det tecken som tredje huset står i, och av eventuella planeter som finns här - vilka också förstärker vikten av detta område i våra liv. Det är det rationella, konkreta sinnets hus.

Med den mjuka Venus här, passar du in vart du än kommer och har lätt att etablera kontakt med nya människor. Du är öppen för andras behov och har en medfödd talang att lyssna till deras problem. Människor känner din vänlighet och har lätt att öppna sig och dela sina känslor med dig.

I kärlek, dras du till människor du verkligen kan prata med, eller som du tycker är intelligenta, snabbtänkta och underhållande. Kunskap av alla slag imponerar på dig, och någons mentala kvalitéer betyder mer för dig än något annat. Du gillar sociala happenings och uteliv och står nära eventuella syskon, då dina familjeband förblir viktiga för dig livet ut.

Din Saturnus i det Femte Huset

I hus fem vill vi, och behöver, stå i centrum för uppmärksamheten. Detta hus visar också hur vi utvecklar våra unika talanger och uttrycker oss själva. Femte husets tecken och de planeter som kan finnas här, beskriver hur du njuter av livet och vad som ger dig glädje, samt hur du uttrycker din individualitet.

Traditionellt styr femte huset barn, nöjen, konst, musik och kärleksaffärer där vi ger uttryck för vår verkliga person och våra verkliga känslor.

Saturnus position i ditt horoskop visar på det område i livet du upplever som svårast. Med Saturnus här, kan möjligheten att vara kreativ, eller att öppna dig och uttrycka dina verkliga känslor bli en verklig utmaning för dig.

Av en anledning eller annan - kanske hade dina föräldrar så stora förhoppningar på dig, att du hade svårt att leva upp till dem - så saknar du förmågan att bara koppla av och vara dig själv. Naturligtvis kan andra aspekter i ditt horoskop balansera detta, men du tenderar att ta livet lite för seriöst och kan till och med göra nöjen till hårt arbete.

På plussidan är att när du väl har etablerat din position i världen, bringar du verklig uthållighet till dina kreativa mödor. Medan andra kanske går vilse i drömmar om vad de kan, och ska, uppnå, har du gett dina en grund i verkligheten. Med denna position kan du "ge plats och namn till ett luftigt ingenting".

hilal
11/7/08, 1:13 AM
#3

älskar verkligen våg människor  dem är såå charmiga och trevliga och oftast romantiska oxå:-)

känner 2 killar som är våg och detta stämmer in på dem

även min bror som har våg Acs är väldigt charmig trevlig och rättvis

har även en väldigt nära vän som är våg, hon är väldigt varm och charmig, och diplomatisk men där slutar egenskaperna, hon är verkligen jätte dominant och tempramentsfull,hon håller aldrig sina åsikter för sig någonsin och riktigt äventyrslysten är hon oxå:-p det är nog något eld tecken med i spelet……

[MargaretaA]
11/7/08, 9:13 PM
#4

Vågar är verkligen sköna människor! Jag känner också två killar - min man och min bror, så lika men ändå så olika. Vi är ju nu lyckligtvis alla ihopskruvade av flera olika tecken Glad

jag gissar den dominanta har en del lejon i sig, äventyrslysten är hon kanske i Skytten - båda är eldtecken.

fridelfina
11/8/08, 7:11 PM
#5

Tack MargaretaA! Mycket stämmer bra tycker jag och en del mindre bra som att jag gillar "sociala happenings och uteliv"… men lägger man in naturen i uteliv så kan även det stämma rätt bra!

Det här "Rättvisa, fred och harmoni" stämmer väldigt bra, likaså gör  "passar du in vart du än kommer och har lätt att etablera kontakt med nya människor. Du är öppen för andras behov och har en medfödd talang att lyssna till deras problem. Människor känner din vänlighet och har lätt att öppna sig och dela sina känslor med dig." det är ju därför jag nu utbildar mig till socionom.

Det jag inte hittade i tolkningen var att jag har stort behov av att vara ensam, men det kanske är i något annat hus?

Tack än en gång!

 
 

Upp till toppen
Annons: