Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1087 ggr
alabim
2008-11-24 20:41

Alabims tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
[MargaretaA]
2008-11-24 21:09
#1

Hej alabim

Eftersom du inte har frågat något särskilt så väljer jag ut några av de punkter som väger tyngst i ditt horoskop.

Ascendenten i Vågen gör Venus till horoskopshärskare. Venus är i ditt Tredje Hus.

Solen i Stenbocken gör Saturnus till Solteckenhärskare. Saturnus är också i ditt Tredje Hus.

Solen i ditt fjärde hus. Ett av dina viktigaste hus. 

som komplettering till texterna nedan behöver tilläggas:

Eftersom Saturnus och Venus är väldigt olika (nästan motsatta i sitt uttryck)så ska du tolka ditt tredje hus i rätt ordning. Eftersom Saturnus kommer först i huset så är det hans inflytande som visar sig till att börja med. När du har fått kontakt med människor och känner dig mera "varm i kläderna" kommer du sannolikt att bli mera Venuslik i din kommunikation. Alltså - tillbakadragen i början och mera lättsam efterhand.

Din Ascendent i Vågen

Med det sociala och lättsamma tecknet Vågen i stigande vid tiden för din födelse, är det en- till en-relationerna som är det viktigaste i ditt liv. Faktum är att du behöver andra människor för att känna dig hel och i balans. Eftersom din naturliga charm och behagfullhet gör det lätt för dig att umgås med andra, lider du knappast någon brist på vänner och kärlek.

 Du älskar att analysera känslor och har ett verkligt sjätte sinne för alla subtila nyanser av känslor. Du är extremt civiliserad och ditt välutvecklade öga för konst och skönhet gör att en vacker omgivning är mycket viktigt för din sinnesfrid. Rättvisa, fred och harmoni, ibland till vilket pris som helst, är Vågens mål.

Med Vågen i stigande är du styrd av den romantiska planeten Venus. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Venus gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Venus i det Tredje Huset

Hus tre handlar om lärande, utbildning och kommunikation av alla sorter. I hus tre samlar vi fakta, analyserar erfarenheter och delar våra idéer med andra. Hur vi samlar information, etablerar kontakt och relaterar till grannar, syskon och klasskamrater, manifesteras genom det tecken som tredje huset står i, och av eventuella planeter som finns här - vilka också förstärker vikten av detta område i våra liv. Det är det rationella, konkreta sinnets hus.

Med den mjuka Venus här, passar du in vart du än kommer och har lätt att etablera kontakt med nya människor. Du är öppen för andras behov och har en medfödd talang att lyssna till deras problem. Människor känner din vänlighet och har lätt att öppna sig och dela sina känslor med dig.

I kärlek, dras du till människor du verkligen kan prata med, eller som du tycker är intelligenta, snabbtänkta och underhållande. Kunskap av alla slag imponerar på dig, och någons mentala kvalitéer betyder mer för dig än något annat. Du gillar sociala happenings och uteliv och står nära eventuella syskon, då dina familjeband förblir viktiga för dig livet ut.

Din Saturnus i det Tredje Huset

Med den seriösa planeten Saturnus här, kan du ha svårigheter att klä dina tankar och känslor i ord, eller är rädd för att bli missförstådd i sociala situationer. Du har ingen tid för småprat, då du är en seriöst sinnad person, som föredrar en eller två nära vänner framför nya kontakter.

När du är osäker, är du tyst, men när någon känner dig bättre, upptäcker de vanligen precis hur djup och insiktsfull din livsinställning kan vara. Du var förmodligen en seriös och engagerad student, som alltid avslutade kurserna du påbörjat. Samma noggrannhet kommer att hjälpa dig i alla nya projekt du tar dig an.

Din Sol i hus fyra

Det fjärde huset representerar det mest privata, dolda området av ditt psyke, motsatsen till din offentliga image och ansiktet du visar för världen. Det står också för allt du bär med dig från det förflutna, dina rötter, din familjehistoria och ditt hem. Här slutar sökandet efter den kunskap som började i hus tre, och vi kommer hem till oss själva, varvar ner och återvänder till källan för vårt varande.

Med din Sol här, är du en privat person som hellre tittar inåt och ditt inre liv betyder mer för dig än pengar och karriär. Din familj och dina rötter är mycket viktiga för dig, och du föredrar att spendera din tid i hemmet med dem du bryr dig om. Att se dig själv som en individ, mera än en familjemedlem, kan vara svårt ibland, då din barndom och bakgrund har ett kraftfullt inflytande i ditt liv.

Du har också en tendens att vända ryggen till möjligheten att skapa dig en egen nisch i världen, och du kan ha svårigheter att utveckla en verklig känsla för vem du är när du bara är du.

Du kan också finna verklig tröst och tillfredsställelse i studier av det förgångna, då denna position ger en kärlek till historia.

alabim
2008-11-25 00:29
#2

Tackar och bugar för tolkningen!

Jag kunde inte först komma på något konkret att fråga. Mest beroende på att jag emellanåt höll på med att förflytta mig.

Glad

Så här efteråt kan jag fundera på vad det innebär att ha Jupiter i 12:huset nära Ascendenten? Funderar också på vad det kan innebära att Saturnus en tid framöver kommer befinna sig i 12 huset? Kan vara intressant att höra din tolkning om det inte är för omständiga frågor att svara på.

[MargaretaA]
2008-11-25 12:18
#3

Ja det är ju så att en liten tolkning av den typen jag ger så här, inte kan få med allt vi är nyfikna på Flört

men läs gärna om de olika planeterna och husen och aspekterna i de artiklar jag har puffat fram. Se Läsvärt! i spalten till höger, ovanför Nya Medlemmar. Och försök att lägga ditt eget pussel.Glad

Du kan ställa din fråga om Saturnus i frågelådan när jag öppnat den igen. Håll utkik!

Upp till toppen
Annons: