Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 2467 ggr
[MargaretaA]
2008-11-12 12:35

Frågelåda om ditt framtidshoroskop

Många vill veta vad som "väntar runt hörnet" och vad som ska "hända i framtiden" med kärleken, jobbet, pengarna eller annat.

Frå och med nu gäller att man här får ställa sin fråga om detta, men den får inte vara för omfattande;

En fråga i taget är vad som gäller -  Man kan alltid komma tillbaka vid ett senare tillfälle och fråga mera.

Jag har tyvärr heller ingen möjlighet att skriva långa svar utan jag måste hålla det kortfattat. Förhoppningsvist blir det informativt ändå Glad

Blir det många frågor på kort tid kommer jag tillfälligt att låsa tråden så att jag hinner med. Givetvis låses den upp igen sedan.

Villkoret för att få ställa frågor här är att man är registrerad som medlem och redan har en Horoskopskarta

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Mnleo
2008-11-12 16:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Undrar lite hur det kommer att gå med arbetslivet?

(Ifall du ser det i mitt horoskop)?

MVH, Mathilda

[MargaretaA]
2008-11-12 19:05
#3

Från 2009-06-17 - 2009-07-29

Har du Mars i Tionde Huset. Det betyder att det nu är en bra tid att sätta in stötarna och börja agera, om du vill byta jobb eller förbättra positionen i det arbete du har.

Du har en stark vilja och är fylld av energi - ta det lugn bara så att det inte blir för mycket av det goda - baksidan med en sån här transit är att man också kan hamna i konflikter.

Detta är inte en livsavgörande transit - den återkommer ungefär vartannat år. Men utnyttja den så mycket du kan. Hur det går är mycket upp till dig. Glad

[MargaretaA]
2008-11-12 19:07
#4

Ni behöver inte lägga in era horoskopskartor här. Det fungerar ändå inte eftersom ett transithoroskop förändras varje dag.

Loma
2008-11-12 19:40
#5

Undrar kan du se om det syns ngn förändring framöver med arbete för mig?

Kan man se vad jag skulle kunna passa att arbeta med?

Har varit ifrån arbetsmarknaden många år. "Gick in i väggen".Foten i munnen

Vänlig hälsning Marianne

Loma
2008-11-12 19:42
#6

Såg att jag skrev 2 frågor…Kan börja med om det syns ngn förändring?

Annons:
hyacintia
2008-11-12 23:20
#7

Hej nu frågar jag här då,jag undrar vad är det med mina relationer,har  jah någon jobbig ställning mellan planeterna?har verkligen haft det svårt privat under en period.ObestämdSka jag skicka in horoskopskarta igen?Hyacintia

[BigMama]
2008-11-13 11:30
#8

Kopierar in min fråga från BigMama-tråden:

Eftersom Saturnus snart befinner sig i mitt tionde hus så undrar jag om det finns ngt samband med vilka planeter som fanns i det tionde huset vid födelsen?

Står ju vid ett vägskäl kan man säga i yrkeslivet. Har bestämt riktningen men är långt i från framme.

hilal
2008-11-15 02:40
#9

undrar hur det kommer gå för mig på kärleks/relations fronten

[MargaretaA]
2008-11-15 12:16
#10

Loma

Det ser mycket bra ut! Precis efter nyårsafton 2008 gick De plötsliga förändringarnas och insikternas planet Uranus in i ditt sjätte hus som styr jobb och hälsa. Han tuffade på framåt ändå till 25 juni då han började backa i Retrograd. Möjligen anade du under denna våren att något var på gång? Men på grund av retrograden stannade detta upp.

Nu när Uranus återgår till direkt rörelse igen den 27 November kommer det åter att ta fart och du har stora chanser att kunna se fram emot de förändringar du vill ha. Samtidigt kommer Uranus nämligen att göra en positiv aspekt till din Saturnus i ditt födelsehoroskop. Han är det Tionde karriärshuset och det är också en mycket kraftfull fingervisning om vartåt vindarna blåser. Du kanske byter yrke helt och hållet och gör något alldeles nytt.

Ända fram till julafton kommer Uranus att kasta sina strålar mot din Saturnus - så gör det bästa av det - sök de jobb du vill ha, inte bara dem du tror att du kan få.

Uranus kommer sedan att åter gå i retrograd fram och tillbaka till Saturnusaspekten. Så om Du inte nådde ända fram vid första omgången  så får du två chanser till; i 2009-03-13 - 2009-04-14 och 2009-09-19 - 2010-01-14.

Uranus kommer att stanna i ditt Sjätte hus till 2016 och vid det laget kan du sannolikt se tillbaka på en hel del förändringar inom detta område.

[MargaretaA]
2008-11-15 12:34
#11

Hyacintia

Jag ser ingen aktivitet i det sjunde partnerhuset, så där är det lugnt.

Däremot så har du haft tråkmånsen Saturnus På din Sol,Venus och din egen Saturnus, dels en månad runt nyåret 07/08 och sedan igen ifrån augusti och en bit in på oktober.

Saturnus är inte precis känd för att göra folk charmiga och mysiga så om dina bekymmer kommer därifrån så kan det vara så att du har varit lite "kantig", och att relationsproblemen kan bero på att du inte har bjudit på dig själv, eller varit så kärleksfull mot din omgivning som du är i vanliga fall. Det finns ju faktiskt orsaker till att man inte alltid orkar det.

Den goda nyheter är att Saturnus har farit vidare nu och kommer inte att ligga som en blöt filt över dina viktiga planeter längre. Vad han än hittar på framöver så tror jag att det värsta är över för din del.

[MargaretaA]
2008-11-15 12:54
#12

BigMama

Du har säkert redan märkt av Saturnus inträde i ditt tionde hus -men det är bara förnamnet än så länge. Från dec 2009 och nästan hela 2010 kommer Saturnus att fara fram och tillbaka ett par gånger över din Pluto som du har i det tionde huset. Det kan närmast beskrivas som segt som kola. Du kommer att kämpa på med karriären och yrkeslivet men av olika anledningar kommer du ingen vart, och du känner dig fast och hindrad från att genomföra de förändringar du vill ha.

Det kan finnas många orsaker till det - det mest troliga är att Saturnus håller dig i nackskinnet tills du är mogen nog att få gå dit du vill. Det är Saturnus förmåga att ge oss det vi behöver, men  inte det vi vill ha. Det är tråkigt att behöva säga det, men så ser det ut.

Det bästa du kan göra är att lägga din energi och intresse på andra livsområden där det flyter på utan problem. Annars kommer du att bli galen av frustration. Jag vet hur det är- jag har varit där. Mitt enda tips är; håll ut- allt går över .

och under tiden;

Umgås med familj och vänner, res, roa dig med nåt du gillar, var kreativ - det finns så mycket i livet att glädja sig åt.

[MargaretaA]
2008-11-15 13:02
#13

hilal

Du har redan tur och lyckoplaneter Jupiter i ditt femte hus som bland annat handlar om kärleksaffärer och romanser. Så vem vet - du kan hamna på en romantisk middag vilken dag som helst. Ut i världen med dig och visa att du finns!

Annons:
hilal
2008-11-15 15:09
#14

ok jag tar mig friheten att fråga en sak till, hoppas det går bra?

jag har jätte svårt att ta tag i skolan jag känner mig ofta rastlös, orkar inte göra hemläxor, skolkar mycket osv,  kan det bero på någon planets inverkan? (inte bara förstås)

varför lyckas jag inte ta tag i mig själv?

[MargaretaA]
2008-11-15 15:31
#15

Jag skulle tro att det är Saturnus i ditt Första hus som stretar emot när du vill gå för fort fram och blir uttråkad och otålig. Jag gissar att du är trött på skolan därför att du vill vidare, framåt i livet, till nästa stadium.

Det är dock bäst att lyda Saturnus och inse att man inte kan springa innan man lärt sig gå osv Det man smiter ifrån under ett Saturnusinflytande, kommer alltid tillbaka och knackar dig i ryggen förr eller senare. Räkningen kommer. Var så säker.

Mitt råd är; bestäm dig när du vaknar på måndagmorgon att "idag ska jag uppfylla alla mina plikter ", vad du då upptäcker på kvällen är; att du faktiskt klarade av det! Och då skulle du kunna klara av det även nästa dag Flörtmen titta inte för långt fram i tiden, då kan det kännas övermäktigt. Ta en dag i taget.

Förhoppningsvis vaknar det nåt litet jäklar anamma i dig så du börjar se det som en tävling med dig själv. Om du lyckas bara några dagar så blir det till slut en vana som du inte ens tänker på.

Du får gärna höra av dig nästa helg och berätta hur det gick, och jag hoppas att både jag och Saturnus kan vara stolta över dig då. Okej?

hilal
2008-11-15 15:38
#16

åh! tack Margareta

ja det känns bättre nu när jag vet att "dumma"Tungan ute saturnus har en viss verkan på det hela  men jag är annars väldigt "slow" och samtidigt rastlös så det ligger ju även i min karaktär det vet jag

ja nu j*lar ska jag ta tag i det hela! på måndag gäller detGlad jag berättar hur det gick sedan:-)

tack Margareta, jag uppskattar verkligen dina  stödande ord, även om vi inte känner varandra irl och bara genom nätet så har det ändå bra effekt tycker jag tack:-)

[MargaretaA]
2008-11-15 16:29
#17

Vad roligt att du tagit till dig det jag sa Glad

sedan har jag lite svårt att låta bli att agera morsa, när jag samtalar med folk i mina barns ålder Skäms men det gläder mig oerhört om det hjälper nån!

hyacintia
2008-11-15 17:05
#18

tackar,det var faktiskt intressant att jag har varit "kantig" i  relationer,hhm,tufft har det varit,ingentig har funderat på sistone,det är någonting som inte låter mig bestämma över relationer,bara fastnar i det dåliga,det dras åt två olika håll,det gick inte alls att ta nåon ställning om människor,har blivit besviken tusentals gånger om en och samma sak,samma misstagObestämdsamma sorts folk runt omkring mig.

Måste tänka på saken ordentligt.

Någon gång i oktober blev det lite lättare,är det med saturnusretur att göra?

Hälsar så varmt.H.

[MargaretaA]
2008-11-15 17:40
#19

ja den 18 oktober släppte den tranisterande Saturnus taget om din födelsedito, så du har klättrat över bergets topp. Nu ska det bli lättare. Glad

hyacintia
2008-11-15 18:55
#20

jaja,tack för informationenTungan utedet där berget var högt.lite småtrött fotfarande

Annons:
[BigMama]
2008-11-15 20:26
#21

#12 Jag förstår inte riktigt.. Så Plutos position i tionde huset i mitt födelsehoroskop gör att allt det positiva som du skrev i BigMama-tråden med både Jupiter och Saturnus i 10:e huset  egentligen inte är så positivt?

[MargaretaA]
2008-11-15 21:05
#22

Det som stod i din andra tolkning gäller fortfarande (detta är ett tillägg som beskriver vad du kan förvänta dig vid tidpunkten för Saturnus konjunktion med Pluto. Kom ihåg att de prognoser jag gjorde bara tog med Saturnus och Jupiter transiter genom hus. Inte aspekter till olika planeter.

Vi tar datumen igen

något som jag missade vid förra kollen och som jag ber om ursäkt för är att Saturnus kommer att backa (retrograd) tillbaka till ditt nionde hus under 6 månader nästa år, så det är något som fortfarande inte är avslutat där.

Men så här det ut för att vara exakt.

2008-11-22 - 2009-02-11 Saturnus i hus tio

2009-02-11 - 2009-08-11 Saturnus i hus nio

2009-08-11 - 2011-10-14 saturnus i hus tio

2009-12-04 - 2010-09-10 saturnus i konjunktion med din födelse-Pluto

jag lägger in ett tolkningsförslag om Saturnus i det Nionde huset i din egen tråd.

PS

Jupiter är överhuvudtaget inte inblandad i detta. han är nån helt annan stans. Glad

[BigMama]
2008-11-15 21:39
#23

Jag försöker lära mig. Transiter är framtid, eller hur? Vad innebär det då när planeterna är i konjunktion? En speciell position dem emellan?

Ser nyfiket fram emot att se om prognoserna stämmer, och tack för din generositet att hjälpa mig trots din tidsbrist.

Kram / Bm

[MargaretaA]
2008-11-15 21:45
#24

Tranister kallas de "övergångar" som planeterna gör i nutid i ditt födelsehoroskop (som visar hur de stod när vi föddes) vi talar dels om tranister genom hus, men också om transitaspekter.

här kan du läsa mer om aspekter.

Mammzing
2008-11-15 22:50
#25

Läser det du skrev om och om igen. En del klarnar annat inte, antar det ska vara så. En undran : var tillsammans med en stenbock, 590103, gifte mej med en kräfta, gift 25 år, hittade tillbaka till stenbocken, känner det är rätt, för första gången i livet. Att jag hittat hem. Nu har vi en time out, jag vill satsa men vill han? Vet det är komplicerat men ser du nåt? Läst och tolkat massor och det är helrätt! Men vi når inte fram.

[MargaretaA]
2008-11-16 12:54
#26

Mammzing

Det går inte att tala om vad han vill genom att titta i ditt horoskop. Vad jag däremot kan se är hur det rör sig i ditt kärleksliv och relationer. Och det är inte så dåligt det heller ;-)

Du kommer att få en trigon (en mycket positiv aspekt) mellan förvandlingarnas och storstädningens planet Pluto till kärleksplaneten Venus i ditt födelsehoroskop.

Aktuella datum är;

2009-02-01 - 2009-04-05

2009-04-05 - 2009-06-13

2009-12-13 - 2010-01-28

Pluto går långsamt och går baklänges i retrograd i ibland, därför kan hans transiter upprepas flera ggr. Se det som att en första förvarning om vad som är på gång kan visa sig vid den första transiten, avstanna vid uppehållet och sedan aktualiseras igen vid nästa träff. Den stora finalen kommer vid den sista övergången.

Sannolikt att du vid dessa tidpunkter när transiten är aktiv, kommer att skärskåda dina förhållanden och fundera på om de ger dig det du vill ha. Det blir en tid för testa av nära relationer, där det kan komma att utmynna i ett antingen eller. Du har höga förväntningar och kommer inte att tolerera ytlighet. Observera att detta inte bara gäller kärleksrealationer utan kan även röra vänner och andra nära kontakter.

Tyvärr kan vissa separationer bli nödvändiga, men eftersom transiten är av den snälla sorten, så kommer du inte att uppleva detta som svårt och smärtsamt, utan du inser att det är bättre att göra sig av med det gamla som inte har någon funktion längre.

Summa summarum; du tar fram stora kvasten och sopar bort det du inte vill ha och behöver längre, återstår det du uppfattar som värt att behålla. I januari 2010 står du med facit och vet hur det gick. Glad

hilal
2008-11-16 16:13
#27

jag undrar om något allvarligt eller svårt kan hända inom framtiden

om det syns några svåra transiter i mitt horoskop?

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-16 18:03
#28

#27 hilal

Det korta svaret på den frågan är nej

Det längre svaret är att natruligtvis kommer du att få din beskärda del av bekymmer. Ingen av oss slipper undan det - livet är sällan en räkmacka hela tiden - det behöver jag inte ens titta i ditt horoskop för att kunna säga.Flört

Men -  jag ser inget allvarligt eller svårt. Glad

hilal
2008-11-16 20:11
#29

ja skönt att höra:-)

ja jag menade förstås om det fanns några större oros moln i sikte:-p

Loma
2008-11-16 20:33
#30

Tack Maggan för den intressanta tolkningen!

Det är lustigt att det stämmer så bra. För just i Januari som du skrev kände jag en stor förändring med yrkeslivet att ngt var på gång. Började vid denna tid en bra rehabilitering som arbetar holistiskt denna varade fram till början av Juni. Kändes stort men sedan stannade det av som du såväl beskrev.

Tänkte häromdagen vad märkligt jag var ju på g hur kunde det bli så här igen typ segt att inget händer…Foten i munnenmen 27 november får jag nog en liten kick igen…(Då Uranus oxå ligger i mitt första hus i ursprungsastrot.)

Skönt att den snart går framåt  igen Uranus transiten. Låter hoppfullt att Uranus ligger i mitt 6:e hus fram till 2016 ja tills dess har nog mycket hänt…

Det enda jag funderade på var det du skrev om min Saturnus i tionde huset för jag brukar få att min Saturnus ligger i nionde huset i  födelseastrot. Är det pga av vilket hussytem…För de andra planeterna på horoskopskartan ligger som de brukar…

Ja i vilket fall tack Maggan för den spännande tolkningenGlad

Marianne

tufs
2008-11-16 20:36
#31

Jag undrar hur det kommer att gå med mitt företag framöver, just nu verkar det som om jag kommer att tappa några av mina kunder, har jag någon jobbig planet aspekt just nu eller framöver….känner mig rättså lugn ändå, trots allt.

Hälsningar Tufs

Mammzing
2008-11-16 22:39
#32

Läste lite ur boken du rekomenderade Madson, nu börjar bilden klarna!

elsa-linnea
2008-11-17 12:12
#33

Hej!

Jag är skorpion född: 25/10 1962 på eftermiddagen. Jag har varit singel länge, haft några korta romanser men intresset har svalnat antingen för mig eller partnern. Min fråga är, vad kommer att hänta med kärleken i mitt liv?

Hälsningar

Ann

monlun
2008-11-17 16:56
#34

Ngt speciellt…

Är ny här på sajten och kanske skickade jag frågan till fel ställe. Undrar om ngt speciellt händer mig framöver? Jobbet ex vis?

Undrar om ngn kan se att nåt speciellt skall hända mig framöver. Vet att jag är påvekad nu och framöver av både uranus och saturnus. Jag har merkurius 23 och  månen 25 grader i Fiskarna, tredje huset. Jupiter 25-26 grader i Oxen, sjätte huset. Jag har också en ansamling av planeter mittemot varandra, väduren - vågen från 20 grader o framåt. MC 20 grader och saturnus, neptunus ca 24 grader i Vågen, solen 22 och venus 24 grader i Väduren. Hur påverkas jag av detta och vad är det bästa för mig i så fall att handskas med det?

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-17 17:41
#35

jag tog bort din andra tråd - det är onödigt med två likadana frågor på olika ställen Glad

Tyvärr är frågan "något speciellt" lite för allmänt hållen för att jag ska vilja ge mig in på det. Då blir jag tvungen att leta igenom alla transiter för - säg ett år, framåt i ditt horoskop och då har vi nog hamnat lite utanför staketet för denna frågelåda.

Det är nog bara en fullständig tolkning som kan bena ut det.

Samma sak gällande ditt födelsehoroskop.

Men gör som alla andra och starta en tråd som heter monluns tolkning, lägg den i forumgruppen som heter Personliga horoskop, och försök att smalna av din frågeställning litegrann. Annars blir det nästan en fullständig tolkning även där Flört

[MargaretaA]
2008-11-17 18:02
#36

#31

tufs

Det ser bra ut såtillvida att tur och expansions-planeten Jupiter är på väg in i ditt sjätte arbetshus. Detta är en mycket bra transit för dem som vill starta eget.

Nu har du redan startat ditt företag, så ett tips är att du kanske hittar på något nytt i verksamheten, och föreställer dig en nystart. Nu tror jag nog att det kommer att gå bra hur som helst eftersom Jupiter alltid står på vår sida, om inte andra, besvärliga  planeter är inblandade och ställer till det. Men det finns inga såna i ditt horoskop, Så jag ser optimistiskt på ditt företagande. .

De aktuella datumen för Jupiter i ditt Sjätte hus är 2008-12-18 - 2009-05-17 sedan gör han ett besök i ditt sjunde hus ett par månader för att sedan backa tillbaka till det Sjätte huset en sista gång mellan 2009-07-16  - 2009-12-28 utnyttja den tiden så mycket du bara kan, och agera och planera för expansion. Det du skördar nu får du glädjen att så senare Glad

[MargaretaA]
2008-11-17 18:06
#37

#30

ja det beror på vilket Hussystem man använder

#32

så trevligt Glad

#33

elsa-Linnea

du måste ge ett klockslag också och sedan ser jag gärna att du registrerar dig som medlem på sajten  - sen ska vi kolla kärleksfronten för dig också Flört

elsa-linnea
2008-11-17 22:36
#38

Hej igen!

jag är registerad och medlem i "ifokus", är det någon speciell registering för denna sida? Jag är född 14.20

Spännande!

tufs
2008-11-17 22:48
#39

Tack Margareta för tolkningen, mycket intressant, eftersom jag har haft en idé om att hitta på en ny aktivitet i mitt företag,  så nu vet jag att jag ska satsa på den från och med december….jättekul att få veta detta!!!

Det är så roligt och intressant att läsa dina tolkningar, synd bara att jag inte hinner sitta framför datorn så mycket.

Tufs

sniwa
2008-11-18 00:57
#40

Det känns som att någonting är på gång på yrkesfronen, helt plötsligt känns det som om man går i gamla hjulspår och är beredd på något nytt…

Kan du se om någonting är på gång, eller är är jag i någon sorts ålderskris… Skrattande

[MargaretaA]
2008-11-18 14:09
#41

Du har ju haft Saturnus i ditt tionde karriärshus sedan 2008-09-10 och han kommer att stanna att där till 2010-11-11. det betyder att mycket kommer att handla om din karriär under den här tiden. Läs gärna denna Big Mamas prognos för betydelsen av denna position. Så visst är saker på gång - men det kan dröja innan du ser resultatet.

Vad som är på gång just nu är att Saturnus är på väg in i en konjunktion med din Mars i födelsehoroskopet (se din egen tolkning). Hur det hela avlöper beror ganska mycket på hur du redan lever.

Har du många järn i elden kommer du att känna dig som att du inte kommer någon vart, eftersom Saturnus vill koncentrera kraften till en uppgift i taget. Han kommer också att vara till god hjälp i organisatoriska frågor.

Förmodligen kommer denna tid att bli en utmaning för dig, men även när du är redo att kasta in handduken, ska du visa att du är disciplinerad nog att kämpa vidare och arbeta hårt. Det kommer att löna sig i längden. Försöker man smita från Saturnus krav får man betala priset genom att t ex hamna i konflikt med sin omgivning.

Kämpa på alltså - det blir lättare längre fram. Flört

Här är datumen för Saturnus konjunktion med Mars. Du kan utnyttja pausen till att pusta ut.

2008-11-27 - 2009-02-07

2009-08-13 -  2009-08-30

Annons:
skorpion-petra
2008-11-18 17:44
#42

hej maggan Glad

jo jag undrar hur min kärleksutsikt ser ut just nu och framåt??

30 okt - 74 jönköping kl. 11.02

[MargaretaA]
2008-11-18 18:18
#43

# 42

Det var tråkigt Obestämd

det är faktiskt första gången jag inte kan svara på en fråga, för det finns inget. Inga speciella transiter varken genom partnerhuset eller till kärleksplaneten Venus.

Det är bara de snabba planeterna från Solen till Mars som gör sina årliga passager, men de brukar man knappast märka av.

Vi får tolka det som att det är den vanliga lunken som gäller nästa år. Varkens ups eller downs Oskyldig

kvinna76
2008-11-18 21:07
#44

hej

skulel gärna vilja veta hur det ser ut för mig inom ekonomi o jobb  jag arbetsträna till januri  hur ser mina chaner ut där

o ja händer nåt skoj inom kärlek kasnke hehe

monlun
2008-11-19 20:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Hej igen och tack för guidning

Jag undrar hur det ser ut framöver för mig **jobbmässigt?
**Jag är född 11/4 - 53 och jag bifogar min horoskopskarta.
Hoppas det räcker.

Monlun

lapri
2008-11-19 22:53
#46

Hej!

Hur skulle du säja att jag ska klara ut den här situationen med mitt arbete i nuläget, på bästa sätt?

Jag känner starkt att jag vill tillbaka till Sverige omgående.

Ser det ut som om jag ska utbilda mig, eller skola om mig alt. utvecklas som healer?

Lapri

sniwa
2008-11-20 01:13
#47

Tack Margareta! Jag har sökt till en utbildning som börjar i januari och är tre terminer lång.

Hoppas på att komma in, det var många sökanden till få platser…Det jobbigaste blir kanske att pendla 20 mil om dagen.

I slutet är det dock många veckors praktik som jag kan göra i vårt företag, så det verkar ju stämma att det blir lättare längre fram.

Jag brukar kunna ha koll på det mesta på jobbet, mycket detaljer, men den senaste tiden har det inte funkat, Jag har fått skriva upp det jag ska göra i ett block för att jag känt mig okoncentrerad…

Du skriver att Saturnus är på väg in i en konjunktion med min mars i födelsehoroskopet och utgången beror på hur jag lever.

Jag är gift med min älskling, har 4 barn sedan tidigare varav den yngste på 15 år bor med oss. Vi har ett företag och jobbar i princip alltsom oftast. Reser ett par gånger om år. Vi har inget stort umgänge och bor i en ny stad för oss båda sedan drygt 4 år. Spelar lite bridge på fritiden….

BlixtTilda
2008-11-20 01:20
#48

Hej igen!

Nu ska jag fråga här rakt ut, kan någon utav er tala om om jag ska byta bostad snart, alltså inom en snar framtid, dvs. ca inom 6 månader.

Jag är född 20 maj 1960 kl 16.50 eller 17.10 i finsk tid. Finsk tid är en timme före den svenska tiden. På den tiden fanns inte sommartid.

Någon som kan hjälpa mig? Det ska bli intressant att se vad ni får fram om ni väljer att svara mig.

Tack på förhand.

blixtTilda

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-20 12:05
#49

#44

kvinna76 när det gäller jobb och ekonomi ser jag ingenting speciellt. Men häng inte läpp för det. Det betyder inte att du inte skulle kunna få jobb och bättre ekonomi. men det blir då på den mera vardagliga nivån.

På kärleksfronten ser det mera spännande ut. Tur och lyckoplaneten Jupiter som också förstorar allt den rör vid, har just travat in i ditt sjunde partnerhus. Du har med andra ord stora chanser inom detta område. har du redan en partner kanske ni nu går längre, förlovning, giftemål eller någon form av planering för en gemensam framtid. Skrattande

[MargaretaA]
2008-11-20 12:13
#50

¤45

ja du har Saturnus i ditt tionde karriärshus just nu och har haft ganska länge - så det är kanske du som ska berätta för oss hur det går Flört

här kan du läsa om betydelsen av den transiten

det gäller ett helt år till

monlun
2008-11-20 12:32
#51

Hej Margareta

Ja, jag har det kämpigt tycker jag. Efter arbetslöshet till och från så har jag nu fått en fast anställning i konkurrens med 49 st andra men jag trivs inte på mitt jobb. Här är mycket sura miner sen tidigare och en icke trevlig stämning. Jag har hamnat i en position där alla skall ha nån slags användning av mig (på gott och ont).

Min optimala dröm är eget företag, pensionat men det jag vill ha är inte till salu (än i alla fall). Ser du nån ljusning eller måste jag vara kvar här och kämpa…

Monlun

monlun
2008-11-20 12:51
#52

Hej igen

När jag tänker efter och tittar igen på min horoskopkarta så ser jag att jag har saturnus om den är i jungfrun nu i mitt 9:e istället för mitt 10:e hus?…

Monlun

[MargaretaA]
2008-11-20 12:52
#53

Meningen med alltihop är förmodligen att du ska tvingas att skaffa dig något annat. Det är så här Saturnus gör med oss för att tvinga oss att växa.

men vi måste göra det själva - det duger inte att sitta och vänta, man måste ta tag i det själv. Du har ett år på dig att bestämma dig för vad du ska göra, starta processen, trycka på de rätta knapparna och lägga grunden. har du väl gjort det så kommer belöningen till slut. Fast det kan dröja längre än ett år. Det gör inget - bara du sätter gång medan du fortfarande har Saturnus i karriärshuset.

[MargaretaA]
2008-11-20 12:53
#54

#52

då tittar vi inte på samma karta då Flört

[MargaretaA]
2008-11-20 12:55
#55

#46 lapri

Just nu står den transiterande Neptunus på tröskeln till ditt Tionde karriärshus och bildar en besvärlig aspekt till Ascendenten. Därav din förvirring - du vet varken ut eller in - Neptunus har den effekten. Den goda nyheten är att när han passerat kontakten med Ascendenten kommer det inte att vara lika förvirrat längre.

De långsamma planet brukar fara fram och tillbaka och bilda samma aspekt ett par gånger innan den går vidare. För din del gäller att Neptunus nu gör sin sista kontakt med din ASC och efter den 27 december tror jag att många dimmor kommer att skingras för dig.

Då kan du utnyttja kombinationen Neptunus - som bl a handhar sånt som mediala förmågor och god intuition, med karriärshuset och du kan då mycket väl ta stegen mot en  karriär inom det mediala.  Det är dock mycket viktigt att du är medveten om Neptunus drömska och illusoriska sida. En varning för verklighetsflykt är befogad när Neptunus är med i leken.

Jupiter är på ingång till ditt Nionde hus som förutom långa resor bl a står för vidgade vyer och högre utbildning. Go for it med andra ord.

Om du vill flytta hem ser jag inget som talar varken för eller emot. Men du har ju Uranus och Pluto i ditt hemmahus (det fjärde) så du är van vid plötsliga uppbrott och duktig på att återskapa ditt hem nån annanstans.

Glöm bara inte att du är Kräfta och du har verkligen ett djupt behov av ett tryggt hem. Vart det än är.

Annons:
lapri
2008-11-20 13:35
#56

Tack Margareta!

När du säjer att Jupiter är på ingång i mitt Nionde hus. Hur lång tid kan det ta?

Långa resor kan jag förstå eftersom jag har en resa på runt 45 mil till Sv.

Trots <Neptunus så är jag bensäker på att jag vill bo i Sv igen, där finns ingen förvirring, men jag vill försöka komma dit snart.

Å andra sidan kan det här samarbetet med den nya jobbarkompisen komma att fungera riktigt bra, så det kanske är där jag är lite velig. Det är ju det jag försöker uppnå - gott samarbete.

När jag jobbar med hästarna kan jag vara i full närvaro för jag blir samtidigt jordad. Det kanske kommer ett jättebra hästjobb i Sverige….

Men jag vet inte vad jag ska studera till i så fall. Har bara tre år kvar med studiemedel på högskolenivå.

lapri

[MargaretaA]
2008-11-20 13:42
#57

#33

elsa-linnea

inget som får jorden att rämna inom ett år framåt tyvärr. Annars finns det ett å annat småplock, så häng inte läpp nu Flört

Det intressantaste skulle vara uranus (plötsliga förändringar) i positiv aspekt till kärleksplaneten Venus. men det varar bara en månad. men med lite flyt kan det bli en minnesvärd sommarmånad Cool

 Det betyder förändringar i dina relationer och särskilt kärlekslivet. Det kan betyda helt nya erfarenheter eller en befintlig relation som får nya impulser. En andra smekmånad så att säga. Om du är obunden kommer du att dras till oberoende personer som lever spännande liv och de kommer förmodligen att korsa din väg lite oftare nu. Så håll ögonen öppna och var beredd

2009-06-16 -  2009-07-18

[MargaretaA]
2008-11-20 13:45
#58

jag kommer nu att låsa den här tråden då den börjar bli väl lång och ohanterlig. jag tror att jag har svarat alla, men om jag har missat någon  - var snäll och förlåt mig och hör av dig igen i nästa tråd.

Efter helgen öppnas en ny frågelåda Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: