Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1837 ggr
[Spanaren]
12/3/08, 5:43 PM

Bappis tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag önskar att du tolkar mitt horoskop precis som du själv vill/ kram Bappi

Ps Jag fick in min bild genom att göra den större och sedan spara ned den i min egen dator och sedan infoga den här.

Annons:
[MargaretaA]
12/3/08, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Okej då ska vi se.

Du har Ascendenten i Lejonet, vilket gör Solen till Horoskopshärskare.

Solen i Stenbocken gör Saturnus till Solteckenshärskare. Solen står i Femte Huset vilket gör det till ett av de viktigaste Husen.

Jupiter och Pluto i Konjunktion (sammansmälta) i det första Huset är också en mycket viktig placering.

Jag har markerat på bilden vilka punkter jag har tagit med.

Då ser vi lite närmare på;

Din Ascendent i Lejonet

Med det kungliga, eldiga Lejonets tecken stigande över horisonten vid tidpunkten för din födelse, har du en generös och öppen inställning till livet. Du är inte intresserad av de små detaljerna när du målar på livets stora duk och du älskar det storvulna, även när det  anstränger dina finanser.

Du har en stark föreställningsförmåga, vilket betyder att allt som är möjligt, inte bara i verkligheten, är det som upptar ditt intresse. Du har också ett naturligt sinne för det dramatiska och du står gärna i centrum på scenen.

Med Lejonet i stigande, styrs du av den mäktiga och livgivande Solen. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Solen gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din sol i hus fem

I hus fem vill vi, och behöver, stå i centrum för uppmärksamheten. Detta hus visar också hur vi utvecklar våra unika talanger och uttrycker oss själva. Femte husets tecken och de planeter som kan finnas här, beskriver hur du njuter av livet och vad som ger dig glädje, samt hur du uttrycker din individualitet.

Traditionellt styr femte huset barn, nöjen, konst, musik och kärleksaffärer där vi ger uttryck för vår verkliga person och våra verkliga känslor.

Solen styr det femte huset och här som starkast. Denna position ger stor energi och krydda i livet och för att kunna känna dig nöjd och tillfredsställd behöver du leva det till fullo. Då det femte huset står för självuttryck, kreativitet och nöje uppnår du din starkaste känsla av vem du verkligen är genom att göra saker som hyllar det faktum att du lever.

Du vill också stå i centrum för uppmärksamheten och du tenderar att söka den beundran du behöver och åtrår i kärleksaffärer, i vilka du kan uttrycka dina känslor och får dig att känna dig levande. Måleri, skådespeleri, skrivande eller vilken annan kreativ verksamhet som helst kan bli en god karriärväg, då du tenderar att tyna bort om du inte använder dina unika talanger.

Du har också gåvan att fungera bra tillsammans med barn, då det femte huset styr över lekar, som är ett annat sätt att uttrycka sig på. Du är en naturlig förälder och kan vinna en verklig känsla av tillfredsställelse genom att ha barn runtomkring dig.

Din Jupiter i det Första Huset

Det första huset representerar din syn på livet, linsen genom vilken du ser på världen.

Det styr också din personlighet, ditt yttre och hur du framstår för andra. Eftersom det första husets tecken var det som steg upp över horisonten vid tidpunkten för din födelse, representerar det ditt första intryck av livet - och hur du även i framtiden kommer att se på det.

Med expansiva Jupiter i det Första Huset, har du en storsint och jovial personlighet som drar andra till dig, eftersom du är så glad och rolig att umgås med. Du är alltid med där saker händer, och du får lätt vänner. Du kan vara allting för alla människor - vilket kan bli för mycket ibland.

Du trivs med bekvämlighet och lyx i livet, och kan slösa dyrbar tid på nöjen, när du hellre borde jobba på att uppnå dina ambitioner. Men du har också en annan, mycket mera seriös sida. Du söker ständigt efter svaren på livets stora frågor, har en stark känsla för rättvisa och slåss för det du tror på. Faktum är att när du en gång har anslutit dig till sak, kan du bli dogmatisk och försöka att tvinga dina synpunkter på andra. Men, för dig är livet ett äventyr och du kommer att finna många lojala och pålitliga vänner efter vägen.

Din Pluto i det Första huset

Med den intensiva planeten Pluto här, har du en mäktig, magnetisk personlighet och du kan bli emotionellt extrem. Om en person, eller en situation, inte längre får dig att känna dig levande, drivs du att gå vidare, ibland emot din bättre natur. Du känner saker intensivt, och nöjer dig inte med ytliga kontakter med dina älskade eller vänner. Men du är också mycket hemlighetsfull och visar vanligen inte dina känslor för andra. För dig är en kärleksaffär en stor passion och du är på ett naturligt sätt intonad på både dina egna och andras djupa känslor. Tills du lär dig att kanalisera din energi, kan du vara självdestruktiv, men du kan också vara en stark kraft i det godas tjänst, och är alltid på jakt efter den verkliga sanningen. Om du kunde uttrycka dina känslor direkt, istället för att vänta tills du likt vulkanen får ett utbrott, kommer du att kunna uppnå stora saker under din livstid.

[Spanaren]
12/3/08, 9:00 PM
#2

Ja en hel del stämmer in men inte allt.

Är en ensamvarg som trivs i min ensamhet och är inte festens medelpunkt heller.

Gillar inte att slösa och vräka mig bland lyx och sånt heller *fniss*

Naturen är min lyx där jag trivs med att gå klädd precis som man vill.

Många bekanta har jag men endast någon riktig vän.

Skriver och fotar och fungerar bra med barn m.m.

Nyfiken på livet och är en sökare.

Detta gav en mersmak på ännu mera frågor Glad

Ps Hur pass bra ska detta stämma in på min personlighet?

[MargaretaA]
12/3/08, 11:16 PM
#3

De här punkterna som jag har valt ut och gett förslag på tolkningar, är hur de kan fungera ensamma och utan inblandning från andra inflytanden. I verkligheten så finns oftast andra inflytanden, som kan både förstärka, försvaga eller förändra det en planet ensamt står för i sin speciella position.

Om du tittar på bilden jag la in, så se du att det finns många fler planeter i ditt horoskop som inte finns med i denna lilla och mycket enkla tolkning (av några få punkter).

Bland annat så har du Jupiter i konjunktion (sammansmältning) med allt- eller inget planeten Pluto. Han lägger sin speciella färg på din Jupiter (sökaren). Sedan har du bromsklossen Saturnus i en besvärlig aspekt till Jupiter som även han vill ha ett ord med i laget (ogillar lyx och slöseri). Att leva med dessa två giganter på tvärs med varandra är i vissa fall som att försöka köra bil med både gasen och bromsen samtidigt.

Så givetvis finns förklaringar om man bara gräver djupt nog.

Hur pass bra det stämmer med astrologi beror på vem man frågar. Jag har aldrig stött på någon som säger att allt stämmer - men heller aldrig någon som sagt att inget stämt. Man hamnar som regel nånstans mitt emellan.

Men fråga på du - det är alltid en utmaning att få "knäcka nötter"Flört

[Spanaren]
12/4/08, 8:53 AM
#4

Hemska tanke!!!!!!!

Jag kom på att jag är född fem minuter före den tiden som jag sade till dig. Påverkas mitt horoskop mycket av den felsägningen?

/kram Bappi

[Spanaren]
12/4/08, 1:54 PM
#5

puffar lite *ler*

/kram Bappi

[MargaretaA]
12/4/08, 6:06 PM
#6

ajajaj bappi! jag ska kolla och se vad det leder till. Byte av Ascendent är den största konsekvensen, men det behöver inte bli det.

Annons:
[MargaretaA]
12/4/08, 6:12 PM
#7

Det vart ingen större skillnad som tur var. nu har lagt in kartan i #0 som är gjord med födelsetiden 18,05.

[Spanaren]
12/4/08, 8:26 PM
#8
#7 Kl 18.10 ska det vara

/kram Bappi

[MargaretaA]
12/4/08, 9:02 PM
#9

Jamen det var ju den tiden du sa först - innan du sa att det skulle vara fem minuter tidigare. har du tjuvstartat med glöggen eller? Förvånad

Jag lägger tillbaka den gamla bilden igen Flört

[MargaretaA]
12/4/08, 9:04 PM
#10

ordningen återställd

[Spanaren]
12/4/08, 9:17 PM
#11

Förlåt, men jag trodde jag hade sagt 18.15 och bara fick för mig det i morse. Snälla Margareta jag ber om ursäkt för allt besvär som jag ställer till med (utan glögg) Glad Du är bäst!

/kram Bappi

[MargaretaA]
12/4/08, 9:27 PM
#12

Skrattande

[Spanaren]
12/5/08, 8:57 AM
#13

Kanalisera energi, vilket spännande ord och hur tänker du då?

Anar svaret men kan ändå inte låta bli att frågaFlört

/kram Bappi

Annons:
Devina
12/5/08, 1:31 PM
#14

Jag kan bara hålla med dig Margareta när det gäller ett horoskops komplexitet. Det är svårt att rycka lös vissa delar av horoskopet utan att ta hänsyn till helheten. Inga planeter opererar själva kan man väl säga utan aspekter, andra planeter, hus, tecken mm färgar av sig. Därför är varje horoskop unikt! För att seriöst tolka ett horoskop krävs det åtskilliga timmar i att försöka sätta sig in i hur allt hänger i hop. Det är som att läga ett gigantiskt pussel med massor av pusselbitar. Spännande och enormt fascinerande. Glad

[Spanaren]
12/5/08, 2:55 PM
#15

Jag förstår nog och lär mig allt eftersom och jättekul att du också Devina tycker till /kram Bappi

[MargaretaA]
12/5/08, 7:43 PM
#16

#13 även om det nu inte är jag som ligger bakom begreppet kan jag ändå dela med mig av hur jag ser på det.

Med "att kanalisera energi" tänker jag mig en kraft som måste styras i en viss riktining för att man ska kunna ta tillvara den på bästa sätt. med Pluto i första huset är man sannolikt som ett kärnkraftverk. Fullständigt "livsfarlig" om det hanteras fel och mycket bra att ha, under kontrollerade former Flört

var det det svaret du anade?

#14

precis så är det!

#15 jag uppskattar också Devinas kunniga inhopp. (Då kanske jag kan lägga upp fötterna på bordet och ta lite ledigt ibland)Flört

[Spanaren]
12/6/08, 10:38 AM
#17

Margareta svar ja angående att det är en kraft som ska hittas och vårdas och utvecklas mycket ömt och försiktigt!

/ kram Bappi

[Spanaren]
12/7/08, 9:22 PM
#18

Säger som Skerike att horoskopet ska läsas om och om igen och vridas och vändas på för att igenkänna mer och mer saker som egentligen står där/ kram Bappi

[MargaretaA]
12/8/08, 5:24 PM
#19

Läs gärna mellan raderna också Flört

[Spanaren]
12/9/08, 1:51 PM
#20

Men givetvis för det är ju där som det mesta intresssanta står Flört

/kram Bappi

Annons:
Upp till toppen
Annons: