Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 3097 ggr
Devina
2008-12-05 14:30

MC/IC axeln

Jag har en liten fundering ang axeln MC-IC. Vad jag har fått hört/lära mig är området runt IC en privat sfär som man inte gärna visar för andra. Jag har en vän som har ett Stellium i Skytten och detta Stellium hamnar precis runt dennes IC. Till saken hör att denna person inte alls visar upp några direkta Skytten egenskaper, som man tycker borde göras med Solen, Merkurius, Venus, Jupiter och Neptunus i detta tecken. Vad tror ni? Kan detta ha att göra med att planterna ligger i IC området? Givetvis vet jag att det kan ha att göra med andra saker också, men är lite nyfiken om ni tror att denna omständighet påverkar.

Annons:
[MargaretaA]
2008-12-05 19:54
#1

Nu är jag ganska dålig på det här med IC punkten. Den står mitt emot MC som handlar om vårt offentliga liv. Så motsatsen bör då bli privatlivet.

MC startar det tionde huset som visar vår offentliga immage. IC startar det fjärde huset där vi är hemma.

Det finns för många en stor skillnad mellan dessa två roller. Den vi vill visa offentligt är inte alltid densamma som vi visar privat. 

Men om den här personen du talar om är hemlig och svårtillgänlig även i den intima hemmakretsen så bör det finnas en annan förklaring. Också. Rent generellt borde ett Stellium i Skytten vara svårt att dölja. Hmm… var är Pluto nånstans?

Det är hemskt svårt att göra tolkningar av ett horoskop om man inte har bilden framför sig. Åtminstone har jag problem med det. Tyvärr tillåter inte sajtens regler att man lämnar ut tredje persons horoskop, så det kan vi inte göra.

Devina
2008-12-08 13:45
#2

Margareta….roligt att du frågar var Pluto finns i horoskopet. När jag träffade den här personen för första gången gissade jag på att han var just skorpion. När jag ställde upp horoskopskarten noterade jag direkt att pluto låg i 1:a huset. Så det kanske är så att den positionen överskuggar hans Stellium i Skytten, eftersom det givetvis ger hans personlighet en viss svårtillgänglighet.

Det är ju just det här som är så svårt när det gäller horoskopstolkningen. Vilket väger tyngst i horoskopet osv. Det gäller att få pusselbitarna på rätt plats. Tack för ditt inlägg!Glad

[MargaretaA]
2008-12-08 17:28
#3

Det finns nog inte mycket som slår Pluto i första huset, så det är en trolig förklaring Cool

Upp till toppen
Annons: