Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1216 ggr
[MargaretaA]
12/5/08, 6:26 PM

Klargörande om tolkningstexterna

Jag har talat om det tidigare och det står också i "Om Sajten", men jag känner att det är dags att påminna även här i en tråd.

De tolkningstexter ni får i era tolkningar (med kursiverad stil) och även dem som finns i artiklarna (ska också vara kursiverade, men jag glömmer det ibland), är det alltså inte jag som ska ha beröm för.

Det är inte mina texter i den meningen att det är jag som har skrivit dem. Däremot har jag köpt rätten att använda dem. Originaltexterna är på engelska och ska jag ha beröm för något så får det bli för de svenska översättningar som jag har gjort - under stort lidande (nacke och axlar) under lång tid Obestämd

Att jag har valt att ge er tolkningarna på detta viset beror på att det skulle vara omöjligt att för varje medlem skriva en helt egen text som är anpassad till just den personen. Då skulle varje tolkning kräva minst en hel arbetsdag (och då pratar jag bara om en liten tolkning).

Att tolka horoskop är det mest spännande jag vet och när jag går på djupet i en persons karta, så brukar jag efter tag börja ana personen bakom. Jag får en slags uppfattning om vem denna person kan vara.

Men att sedan skriva ner det och formulera det med ord… det kräver mycket kraft, tid, koncentration och inte minst inspiration. Det är inte varje dag man ligger på topp och skulle jag ge mig på att ge såna tolkningar, så skulle de bli ganska ojämna kvalitetsmässigt, beroende på dagsformen.

De tolkningstexter ni får är alltså redan skrivna och finns i mitt datorprogram. Det jag gör är att välja ut vilka jag tycker är viktigast för varje enskilt horoskop. Jag hoppas att ni har överseende med denna något opersonliga metod. Men det finns helt enkelt inget annat sätt.

Jag tycker att texterna är bra, och de dem säger är helt i linje med gammal beprövad astrologisk tradition. Att man sedan tyvärr inte kan få hela bilden, kan man inte göra så mycket åt.

Eller jo - det kan man - man kan gå till en proffsastrolog och få en riktigt bra och heltäckande tolkning - men det är dyrt - eftersom det tar tid.

Sedan kan man lära sig astrologi och försöka tolka själv. Det är det jag hoppas kunna hjälpa intresserade med här. Flört

hälsningar

Maggan

Annons:
[MargaretaA]
12/5/08, 7:59 PM
#1

putt

Devina
12/8/08, 2:03 PM
#2

Margareta…

Jag tycker att du gör ett strålande arbete med att engagera dig på det fantastiska sätt du gör för den enskilda individen. Jag har sett här på sajten hur du försöker svara på personliga frågor mm. och det gör du på ett professionellt och väldigt uttömmande sätt.

Precis som du skriver tar det mycket på krafterna på något sätt….åtminstone för mig att tolka ett horoskop. Jag kan gå och fundera i dagar, veckor över hur ett horoskop hänger i hop. För i bland är det så att man kan få något motstridande uppgifter tex. att AC finns i det något reserverade tecknet Jungfrun samtidigt som solen finns i modiga och utåtriktade Lejonet. Detta var ett ganska simpelt exempel, men jag vill göra det enkelt så alla kan förstå svårigheten i det hela. Horoskopet är lika komplext som en människa.

Därför vill jag verkligen tacka dig Margareta för din energi och ditt engagemang. Du gör ett jättejobb och är verkligen värd massor av tackkramar från alla medlemmar.

Här får du en kram från mig i alla fall Flört

Kraft och omtanke till Dig!

Stille
12/8/08, 2:59 PM
#3

Jag håller med föregående talare…

Att skriva tolkningar är verkligen ett hästjobb som man inte gör ofta om man slipper.

Dessa tolkningar som du tar in verkar bra tycker jag.

Rolig sajt.

[MargaretaA]
12/8/08, 5:32 PM
#4

Tack så jättemycket både Devina och Stille! Glad

soulwings
12/10/08, 11:55 AM
#5

Glad bra jobbat,maggan,mvh liv

Charmaine
12/10/08, 4:52 PM
#6

Ett jätte bra jobb, jag har läst som oftast och kanske varit lite väl tyst. Men det är inte så lite att översätta texter, det krävs en hel del för att det ska bli bra i slutändan när man läser. Jätte bra jobb du gjort.

Annons:
[MargaretaA]
12/10/08, 6:34 PM
#7

Tack vad ni är snälla! Det här var också innan Google kom med sitt språkverktyg. Jag tror att det är ganska bra.

Upp till toppen
Annons: