Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1570 ggr
sniwa
11/18/08, 12:24 AM

Sniwas tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha lite tankar om yrkesval, tycker om att jobba med service, ekonomi, männskor, men har scenskräck som jag tycker begränsar mig - vart kommer den ifrån?…

…och gärna några tankar om kärleken förstås.

Någon?

Annons:
[MargaretaA]
11/18/08, 1:20 PM
#1

Jag skulle vilja ha lite tankar om yrkesval, tycker om att jobba med service, ekonomi, männskor, men har scenskräck som jag tycker begränsar mig - vart kommer den ifrån?…

…och gärna några tankar om kärleken förstås

blygheten (scenskräck) tror jag att jag ser direkt då du har det Tionde karriärshuset i Jungfruns tecken. Jungfrun kan vara lite blyg och har kanske inte världens bästa självförtroende alla gånger.

 Att du vill jobba med service och människor är nog en fullträff. Det sjätte huset som befolkas av Månen, skvallrar om att du trivs med att serva andra. Mars i tionde huset i Jungfrun säger att du är en överdängare på att hålla reda på de små detaljerna - så du har nog ett antal olika yrken att välja på.

 Kärlekens planet Venus i Sjunde Huset som styr partnerlivet ser verkligt gosigt ut - men som med allting annat -  man måste hjälpa till själv också - sparvarna kommer inte flygande färdigstekta.

Så vi tittar närmare på dessa punkter.

Din Måne i Hus Sex

I det Sjätte Huset förvandlar vi våra drömmar från det Femte Huset till verklighet. Här skiljer vi agnarna från vetet och bedömer vad i våra erfarenheter som är värt att spara och införliva i vår dagliga tillvaro. Vi börjar bry oss om oss själva och intressera oss för vår hälsa. Vi analyserar våra erfarenheter och ger rutin och struktur till våra liv. Detta hus styr vårt arbetsliv, kollegor och det sättet på vilket vi hjälper andra.

Med din Måne i Sjätte Huset, uppnår du din största känsla av lugn och trygghet genom arbete och dagliga rutiner. Du har ett bra öga för de små detaljerna och ett sinne för hur saker borde bli gjorda. Utan tvekan fungerar ditt hem friktionsfritt och du njuter av livets enklare nöjen. Vare sig du återskapar din egen barndom, eller försöker kompensera för det stillsamma hemlivet som du inte hade, är kontinuitet och ordning grundläggande för dig.

Du tycker också om att arbeta tillsammans med andra människor och det slutar ofta med att du lyssnar på dina kollegors problem - det är Månens stora medkänsla och vilja att hjälpa som visar sig här. Då du är intonad på livets rytm, finner du det lätt att lyssna på dina instinkter och att leva ett hälsosamt och balanserat liv.

Din Mars i Jungfrun

Jungfrun är analytisk och noggrann. Hon skiljer agnarna från vetet och kasserar det som inte har någon framtida användning, och smälter samman det som återstår till en ny helhet. Självsäkerhet och förmågan att vara hel i sig själv är hennes starkaste sida. Jungfrun är också intresserad av arbete och service, och har medkänslan och förmågan att tänka på, och sörja för andra på ett realistiskt sätt.

Du kanaliserar din energi mot att uppfylla dina plikter gentemot andra, och du går ofta mycket längre än du behöver. Din stora uthållighet och praktiska skicklighet kan ge stor framgång, men du kan vara för mycket av en perfektionist ibland, och döma efter din egen höga standard. Du älskar att arbeta med detaljer och kommer att välja en karriär där precision är nödvändig.

Eftersom du inte rusar in i något, kan du missa möjligheter genom att väga riskerna för länge, men vad du än bestämmer dig för att göra, avslutar du det alltid, eftersom du ägnar dig åt verkliga, uppnåeliga resultat, inte fantasier och drömmar. Detsamma gäller för din attityd till kärlek, där du har en realistisk och jordnära inställning. Men när du älskar är det på riktigt, och du accepterar andras fel som en naturlig del av livet.

Din Venus i det Sjunde Huset

Det Sjunde huset står för långvariga partnerskap, en-till-en relationer, och med allt som sammanbinder oss, och gör oss medvetna om andra. Det är samarbetets sfär. Det tecken sjundes står i, och eventuella planeter här, visar också hur du relaterar till andra - och vilka kvaliteter du söker hos en partner. Det visar också på vilka sorters relationer vi har, samt de aspekterna av oss själva vi projicerar på andra.

Venus, relationernas planet, är hemma här i sjunde huset, vilket den är nära länkat till. Relationer är din livsluft, och du kommer att göra allt i din makt för att fungera ihop med andra och att behaga dem. Du avskyr konflikter och gör allt för att bevara friden.

Med Venus här, behöver du se upp för att inte bli för beroende, eller att sälja dig för billigt bara för att du inte vill vara ensam, speciellt om det finns utmanande aspekter från andra planeter. Du har också ett stort behov av beundran, vilket du vanligen får, då Venus ger dig mer än din del av charm och magnetism. Du har också en tendens att bli kär i kärleken.

sniwa
11/19/08, 1:09 AM
#2

Tack snälla för tolkningen. jag känner väl att det stämmer förstås!

Just nu är det inte kul på jobbet, jag skulle löneförhandla med en anställd. Men jag är absolut ingen förhandlare, det var nog sista gången… Mår riktigt dåligt över detta.

Visst är jag kär i kärleken! Är fortfarande jättekär i min man, det är fem år sedan vi träffades.

Han är vattuman (ac och måne i jungfrun)och envisades med att bara dejta lejon. Han anser att motstående tecken har de bästa förutsättningarna för en bra kärleksrelation då man kompletterar varandra och så blir det aldrig tråkigt…

Några tankar om detta? Jag vet att jag inte passar med stenbockar, kräftor, vågar och skorpioner, de attraherar mig inte alls. Hur är det för er där ute?

Kurina
11/19/08, 1:26 PM
#3

Njaa, det är inte soltecknet ensamt som avgör hur man passar för varandra. AC och dom inre planeternas förhållande till partnerns horoskop har större betydelse i kärleksrelationer.

Att han har AC och måne i samma tecken som du har din mars är ju en indikation på attraktion. Hur är det med Venus?

sniwa
11/19/08, 11:21 PM
#4

Jo, jag vet att det inte bara är soltecknet som styr.

Det är ju klart att jag inte passar ihop med alla vattumän för det, men grundförutsättningarna är bra, det gäller bara att vänta in de övriga planeterna också… Flört

Vi har ett företag ihop och jobbar tillsammans, det funkar också väldigt bra. Det enda jag kan klaga på är väl att han inte är så romantisk som jag skulle vilja, men jag är ju som sagtkär i kärleken så jag har kanske för stora krav.

Venus har han i sjätte huset i Fiskarna

Kurina
11/20/08, 12:14 AM
#5

Man måste ta hänsyn till planeterna i bådas horoskop, ni påverkar varandra fast olika beroende på vilka planeter som har aspekter med varandra. T ex din mars aspekterar hans måne. Mars är aktiv, måne är passiv. Man skulle kunna tolka det som att du är mer dominerande. Men igen, kanske hans mars aspekterar också någon av dina planeter.

sniwa
11/21/08, 12:12 AM
#6

Ja, han säger att jag är den dominerande av oss två när jag frågar…

Jag får väl beställa ett partnerhoroskop när det kommer på svenska.

Jag blir ibland lite less på mig själv, en del människor har jag svårt att stå emot, dvs. svårt att diskutera sakligt med. I normala fall så funkar jag ju bra med dessa människor, men när det blir allvar och kanske känsligt då blir jag "galen"

Jag kan bli hur arg som helst när dessa maler på om sitt och inte tar hänsyn till andra i sin omgivning. Jag har så svårt att säga till på ett vettigt sätt och det irriterar mig. Jag känner mig nog ganska liten vid dessa tillfällen, oftast är det s.k. energitjuvar… Ber dem fara och flyga helt enkelt, sen står jag där och darrar som ett asplöv…

Men vad ska man göra åt detta? Det gäller ju inte alla människor…hm… en del är värre än andra. Beror det på att mina och deras horoskop inte alls passar?

Annons:
[MargaretaA]
11/21/08, 12:34 AM
#7

Möjligen finns det i ditt horoskop, men det här är ett allmänmänskligt problem som vi alla möter tror jag.

Energitjuvar är riktigt joggiba och tärande människor och med dem har man bara två saker att välja på, enligt min erfarenhet.

De bästa är att lära sig att inte ge dem det de vill ha - alltså av din energi. Låt dem hållas men ge ingenting tillbaka. Det är svårt jag vet det.Obestämd

Det andra alternativet är att se till att man undviker att ha dem i sin närhet. Gå ut, gå bort, eller be dem dra… du är inte skyldig dem något - glöm aldrig det!

min ungar kommer hem ibland och frågar om varför folk gör si och så, beter sig dumt och störande. Jag brukar säga att du under hela ditt liv kommer att möta den sortens människor - det bästa man kan göra är att komma på en metod att hantera det.

man kan aldrig ändra på andra - man kan bara ändra sig själv, och sitt sätt att deala med det som stör, tills det inte stör dig längre Flört

sniwa
11/21/08, 1:03 AM
#8

Problemet är ju att det är en anställd, eller rättare sagt fd anställd om några veckor. Och i den positionen som man då har är det absolut inte lämpligt att inte kunna hålla igen…

Men som sagt, människan är förhoppningsvis ute ur våra liv snart.

Jag får svårare och svårare att hålla igen och det är ju inte bara mot energitjuvar, förut har man ju kunnat hålla med och låta allt rinna av, men inte längre, men det har väl med åldern att göra kanske. De sämre sidorna brukar man ju inte kunna hålla i schack lika bra när man blir äldre…

[MargaretaA]
11/21/08, 1:17 AM
#9

Vilka sämre sidor? Att kunna sätta ner foten och säga ifrån är en värdefull kunskap - ju äldre man blir desto mindre crap går man med på Flört

sniwa
11/23/08, 11:50 PM
#10

Vad jag förstår så har jag pluto i nionde huset i jungfrun, hur påverkar det min "resa"?

Tycker att meningen med livet är kärleken och att resa på vanligtvis är härligt…

Religion är intressant och jag har väl kommit fram till en livsåskådning som jag är nöjd med.

Stille
12/8/08, 1:11 PM
#11

Din mars i horoskopet är just nu utsatt för lite problematiska energier. Mars är sandwichad av saturnus och uranus på himlavalvet.

Detta är en klassisk kombination för frustration och en känsla av motstånd som man vill bli kvitt för att kunna gå vidare.

Att detta handlar om något i yrkeslivet primärt är för att mars befinner sig i yrkeshuset i ditt horoskop.

Det är alltså inte konstigt att du måste hantera marsproblem såsom konflikter.

Bra att träna (positiv mars) för att få utlopp för energierna och öka välmående.

Pluto transformationsplaneten påverkar din venus mycket dessa tider. Det brukar betyda att man går igenom en omvandling av sin relationsdynamik. vilket är utvecklande men ibland jobbigt beroende på hur relationen ser ut. En bra relation blir ofta bättre efter processen….

Stille
12/8/08, 1:22 PM
#12

Scenskräcken du nämnde kanske beror på att   saturnus är i aspekt till din kommunikationsplanet merkurius. Detta kan leda till rädslor förknippade med att uttryca sina ideer och att kommunicera.

Med saturnus finns det inga genvägar utan träning och att försöka leva med rädslorna kan göra att med tiden så blir man ett proffs som vet hur man ska tala och kommunicera.

Så det kanske kan vara bra att träna retorik och läsa böcker om det.

Jupiter stödjer din merkurius och gör att du kan lyckas.

[MargaretaA]
12/8/08, 5:26 PM
#13

Oj så trevligt att se flera som vill svara! Välkommen hit Stille Glad

Annons:
Stille
12/8/08, 6:03 PM
#14

Tack så mycket Glad

Det finns inte så många att diskutera astrologi med, jag har några vänner som är intresserade men vi träffas rätt sällan, därför är det kul att vara med i ett forum som detta.

sniwa
12/10/08, 10:58 PM
#15

Tack för svar Stille! Jag tycker att det stämmer rätt bra det du skriver!

Jag var nog bara 7-8 år när jag upptäckte den här scenskräcken så den har ju funnits med mig hela livet känns det som. Jag har även svårt att prata naturligt när någon annan än den jag pratar med hör på, och det är inte problemfritt att prata i telefon när någon annan lyssnar, inte ens min man eller mina barn…                                Jag har faktiskt en bok om retorik, men inte läst den, så det kanske är dags nu…

Den utbildningen jag sökt till är jag reserv på , men kommer jag inte in så ska jag läsa på distans till hösten i stället. 

Det är en utbildning som kan innebära att undervisa i grupp, men som tur är så behöver jag inte göra detta annat än under utbildningen. (Tack för orden som säger att jag kan klara det!)      På jobbet sen har jag en underbar talare till man som älskar att prata för publik!

Vi jobbar ihop och har en bra relation och det låter ju bra att den kan bli ännu bättre :-)

Att träna är något som jag tänker på men prioriterar lågt då jag inte tycker det är särskilt roligt. Jag har provat olika alternativ, men inte hittat rätt.

Annars så känner jag mig trött, sover illa just nu och skulle vilja ha mer energi…

Stille
12/11/08, 12:12 AM
#16

Tråkigt att du inte har energin just nu Sniwa.

Det är vi väl alla till mans i dessa mörka tider, men när saturnus transiterar mars så kan det ju kännas än värre.

Det är lite lustigt att just nu när du pratar om dessa kommunikations  rädslor så befinner sig Jupiter i transit på just detta mönster i ditt horoskop.

Jupiter är planeten för visdom och förbättringar bl.a. så i december och början av januari kan vara en tid då du kanske kan få uppslag och ideer att handskas med detta.Du har i samband med detta också din "jupiterretur" (jupiter återvänder till samma grad som den var då man föddes) Detta äger rum vart 12:e år och en tid då du kan få ökat hopp(jupiter) inför framtiden.

Så det är jobbigt , pressande och tröttsamt men samtidigt en tid för förbättringar och nya visioner om framtida framgång.

Mycket på gång i ditt horoskop just nu verkar det somGlad.

Ha det bra.

sniwa
12/14/08, 11:49 PM
#17

Ja, visst hoppas jag på att det ska kännas bättre snart, för just nu känns ingenting bra.

Hur länge är sandwichen ett faktum?

Vart kan man se hur planeterna rör sig (antar att det är transiterar)?

Stille
12/15/08, 7:05 PM
#18

He he…"sandwichen" är inte ett astrologiskt begrepp bara ett uttryck jag använde i ditt fall.

Saturnus och uranus formar just nu en aspekt i zodiaken där de befinner sig mitt emot varandra i jungfrun - fiskarna.

Detta korresponderar med den kris som sveper över världen just nu. (2001 v t.ex. var saturnus i opposition till pluto - 9/11 krisen)

I ditt fall är det mars som befinner sig i 21 grader jungfrun. Det lättar nog nån gång i februari.

( Bara som en parantes så kan dessa planetenergier till just mars göra att man har en tendens till oförsiktighet och kan i värsta fall vara förnippade med en viss olycksrisk. Det är absolut ingen fara och det brukar mycket sällan hända något.  Men det kan ändå vara bra information att ha .   Jag skulle nog inte dyka från klippor eller åka mc i 200 km timmen t.ex.

Du hade  i aug. en eclipse ( solförmörkelse) 1 grad från solen i 9: hus. ( Dessa är aktiva i ca 6 månader) Detta kan innebära att identitetsfrågor betonas nu. Att den faller i 9: hus korresponderar med att det kan handla om utbildning (9 Hus) som sätts igång detta halvår.

Eclipser är kraftfulla när de hamnar nära planet, (speciellt på solen som har en sån betydelse för identiteten och vårat uttryck i livet). 

Detta är transiter och kan ses i efemerid eller i dataprogram.Glad

Upp till toppen
Annons: