Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2194 ggr
lapri
2008-11-19 12:32

Tufft liv?

Jag vill fråga astrologer och medium här på sajten om några saker.

Jag är en gammal klok själ i en mer förvirrad människas kropp. Jag lyckas väldigt dåligt med relationer och för varje ny relation så drar jag mig längre och längre ifrån att lita på människor.

Jag tycker att folk vill styra hur jag är och de kan inte låta mig jobba ifred utan vill hela tiden påverka mig fastän jag talar om i föväg hur jag jobbar. (Mycket med känsla och intuition). Det är som om en kund till ett medium el healer skulle börja tala om i vilken ordning man ska säja/göra saker.

Har fått hjälp av healers och andra under många år och har läst och studerat mycket om andlighet och utveckling under de senaste 25 åren. Det som gör mig orolig är att jag verkar komma närmare och närmare ruinens brant vad gäller relationer, ekonomi och liv….

Jag har under flera perioder i mitt liv känt mig stark och som saker går min väg men nu har jag gett mig ut på en resa som verkar leda åt fanders. Jagmår väldigt dåligt fysiskt och psykiskt.

Vill bara komma hem till Sverige och jobba vidare med hästar, och gärna få så bra betalat att jag klarar mig och min häst.

Vad är det som gör att jag som hade byggt en så fungerande, (någorlunda) . Vad är det som gör att vuxna människor (arbetskamrater,vänner) inte tål mig, fast barn och djur älskar mig spontant och direkt.

Behöver hjälp att se vad jag kan göra.

Är det någon som ser något?

Hälsn Lapri

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-19 16:05
#1

ibland när personer ställer frågor av den här typen, så brukar jag försöka att komma på vad problemet kan vara redan innan jag tittar på deras horoskop (för sportens skull) Flört

i ditt fall så blev det ett "vad var det jag sa" nästan omgående.

Jupiter i tolfte huset i konjuktion med Asc - båda i opposition till Neptunus i Sjätte huset.

Tyvärr har jag inte tid att säga mer just nu, måste iväg, men jag återkommer senare.

Kanske finns någon annan hugad astrolgikunnig som vågar sig på en tolkning av ovanstående. Det finns många duktiga tolkare här Glad

Återkommer

Maggan

lapri
2008-11-19 16:11
#2

Jag tackar med hela mitt hjärta!

lapri

Kurina
2008-11-19 16:52
#3

Utan att vara expert i ämnet, men .. jag skulle tolka jupiter opposition neptunus som att du låter andra spegla din självuppfattning. Hur uppfattar du dig själv? Tar du ansvar för vem du är eller skyller du ifrån dig? (Sorry, vill inte verka barsk).

Jupiter konj AC borde ju ändå visa att du är en positiv person, åtminståne kan du ge det uttrycket.

lapri
2008-11-19 18:57
#4

Vanligtvis så ser jag det positiva i mig själv precis som jag gör med andra.

Jag kan vara en "tuff"eller noggrann, ridinstruktör, men ser alltid noga till att personen förstår att jag inte angrier dem som person.

Jag tar alltid fram och förstärker det som är bra hos någon och säjer att de alltid kan träna på det som är mindre bra.

Tränar hästar på samma sätt och det sättet tycker de är bra syns det som. De brukar vara glada när jag kommer och bli blanka och fina i pälsen.

Jag försöker vara likadan i möten med andra, jobbarkompisar tex. JFör mig själv så ser jag det sköna i saker, även de som anses mindre bra.

Jag tar avstånd från att tycka synd om någon, däremot så behandlar jag den som likvärdig.

Jag behandlar oxå mina chefer som likvärdiga, det gillar inte alla.

Jag framåt, skicklig och intelligent och kreativ. Jag kan erkänna när jag har fel eller mina svagheter. Mina svagheter gör mig inte sämre tycker jag. Däremot är det någon annan som är bättre där jag är sämre och tvärtom. Helt i sin ordning ser jag det som.

Trots detta har jag blivit angripen i situationer där jag är 'helt' 'utlämnad till personer. Tex bor på dderas gård när jag jobbar där. Det innebär ju att jag måste försvinna om de säjer det eller att de blir lite maktfullkomliga.(De kan behandla mig lite hur de vill tror de) Vilket händer konstant…

Eftersom jag har den här grundmurade positiva inställningen till människors lika värde retar sig folk till vansinne på mig, eftersom jag inte är beroende av dem. (Är min teori….)

Känslomässigt tar jag stryk när människor på arbetsplats efter arbetsplats, snackar skit och behandlar mig orätt.

lapri
2008-11-19 19:56
#5

Det där med själuppfattning kanske stämmer i så fall.

Att jag ändrar min egen inställning till mig själv om jag tex blir orättvist behandlad eller missförstådd eller liknande..?

Rocktjejen
2008-11-19 20:09
#6

hej lapri!

Får jag låna din tråd ? jag undrar nämligen något liknande..

Mitt horoskop stämmer inte alls med in hur jag är som person..ofta hör jag ifrån andra att enligt mitt horoskop så ska jag vara omgiven av lycka ha framgång och pengar..Men det har alltid varit precis tvärtom så även nu..hur når man balans i allting? Vet att jag har en karma läxa att lära mig..men vet inte hur bara..

några funderingar ifrån mig bara..

Varma kramar Eva

Annons:
[MargaretaA]
2008-11-19 20:15
#7

Hej Rocktjejen

jag vill absolut att du startar en egen tråd. Din fråga är intressant, men passar inte i lapris tråd Flört

Rocktjejen
2008-11-19 20:21
#8

hej margaretaA!

då fixar jag en ny tråd.Glad

[MargaretaA]
2008-11-19 21:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

lapri

Efter att ha läst mera om vad du har skrivit så hade jag lika gärna kunnat välja några andra punkter. Det finns mycket i ditt horoskop som bekräftar den bild du ger av din situation. men - nu tar jag dem jag valde först Flört

Din Jupiter i det Tolfte Huset

Det tolfte huset styr det omedvetna, och är platsen där vi söker enhet med allt liv. Telepati och psykiska krafter, intuition och förmågan att uppfatta gömda behov och känslor, både i oss själva och andra, finns här. Det är också självuppoffringens hus, och hemligheternas, och platsen där vi är länkade till den andra sidan.

Med den optimistiska Jupiter i det område av horoskopet som styr din inre värld och dina länkar till det undermedvetna, har du stor tilltro till livet. Som regel kommer din skyddsängel, som du så starkt tror på, inte att svika dig.

Med Jupiter här, finner du inte meningen med existensen i den yttre världen, eller i ortodoxa religioner, utan genom att göra en resa i själen, finna den djupt inom dig själv. Du kan också vara en född healer, då du inte bara har en instinktiv tilltro, utan också en stor medkänsla med de mindre lyckligt lottade än du själv, och din optimism och tilltro kan vara till stor hjälp för andra.

 Din Neptunus i opposition med din Ascendent

Med din känslighet, kan du överreagera speciellt på kritik. Du kan också bli starkt påverkad av andra människor i din närhet, och löper därför risken att inte kunna skilja mellan gott och ont, och att bli utnyttjad av andra. Du skulle må bra av att lära dig säga nej ibland. Undvik att fly in i din egen drömvärld, det kommer bara att lägga en slöja över din verklighetsuppfattning.

Även om du har en mycket aktiv fantasi och önskar att du oftare hade uttryckt dina tankar i ord, så har du hållit dig själv tillbaka hela ditt liv. Därför bör du fundera på om du ska ägna dig åt områden som omfattar att sörja för andras behov, eftersom du har en speciell uppfattningsförmåga när det gäller orättvisa sociala omständigheter. Det kommer också att ge dig erkännande från andra.

Din Neptunus i det sjätte huset

I det Sjätte Huset förvandlar vi våra drömmar från det Femte Huset till verklighet. Här skiljer vi agnarna från vetet och bedömer vad i våra erfarenheter som är värt att spara och införliva i vår dagliga tillvaro. Vi börjar bry oss om oss själva och intressera oss för vår hälsa. Vi analyserar våra erfarenheter och ger rutin och struktur till våra liv. Detta hus styr vårt arbetsliv, kollegor och det sättet på vilket vi hjälper andra.

Utmaningen i att organisera din dag och att uppfylla alla dina förpliktelser på ett godtagbart sätt gör att du ofta tvivlar på din förmåga. Det är möjligt att du känner dig överväldigad av plikten att hålla ditt hushåll i ordning, kraven på yrkesmässig framgång och att hjälpa behövande närstående mitt i alltihop.

 Det kan också vara så, att du förkastar allt ansvarstagande och är omedveten om det faktum att ditt konstanta dagdrömmande och din ansvarslöshet är en börda för andra. På något sätt känner du dig inte tillräckligt förberedd för den grymma världen där ute och reagerar egentligen mycket sensitivt - denna position kan till och med leda till "allergiska" reaktioner av otrevliga händelser.

Du bör se upp och försöka tolka din kropps signaler realistiskt. Att ignorera kroppens signaler kan orsaka att du förlorar kontrollen; om du inte kan lösa dina problem kan det påverka din hälsa, till exempel genom ätstörningar.

Å andra sidan; du har helande krafter och känslighet nog för att lösa problem på arbetet. När du väl står med fötterna på Jorden, vilket kan kännas obehagligt ibland, sköter du ditt arbete med inspiration och du uppnår en djup tillfredsställelse genom att hjälpa andra.

lapri
2008-11-19 21:23
#10

Tack så jättemycket!

Farwuq
2013-04-06 07:11
#11

putt

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: