Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 2481 ggr
Perla
12/4/08, 12:14 AM

Perlas tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
Perla
12/4/08, 10:23 PM
#1

Väntar ivrigt på tolkningen. Glad

[MargaretaA]
12/4/08, 11:05 PM
#2

 Okej Perla

Som vanligt så tittar jag först på Ascendenten och den har du Skorpionen. Det gör Pluto till din Horoskopshärskare. En viktig planet för dig. Du har Solen i Lejonet - solens eget tecken, så din Solteckenshärskare är Solen.

Du har båda dina viktigaste planeter i det Nionde Huset. Det betyder att allt det Nionde Huset står för är speciellt viktigt för dig. Att du sedan har Uranus och Merkurius ihop med Solen ökar på det Nionde husets betydelse ännu mer. Din Pluto är i konjunktion (sammansmält) med Jupiter i det Tionde Huset. Ascendenten i konjunktion med Saturnus i det Tolfte huset.  Många spännande punkter och svårt att avgöra vilka som väger tyngst. Jag blundar och siktar.

Din Ascendent i Skorpionen

Med den intensiva och passionerade Skorpionen i stigande vid tiden för din födelse, gör du ingenting till hälften. Du är heller inte nöjd med ytliga svar och du vill alltid försöka se under ytan för att finna livets verkliga mening. Skorpionen styr, födelse, sex, död och pånyttfödelse, och ditt mål i livet är ingenting mindre än att finna sanningen. Eftersom Skorpionen är zodiakens detektiv, har du också ett sjätte sinne när det gäller andra människors motiv. Du tenderar att hålla dina mäktiga känslor för dig själv i rädsla för att bli sårad. Du är brinnande lojal mot dem som inte sviker dig, men din förmåga att lämna de gamla bakom dig, vid behov, är din största styrka.

Med Skorpionen i stigande är du styrd av den intensiva planeten Pluto. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Pluto gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Saturnus i konjunktion med din Ascendent

Denna aspekt dominerar ditt horoskop, och ger en enorm uthållighet och djup till hela din personlighet. Med Saturnus i stigande, är du sannerligen kapabel att sköta ditt arbete med disciplin och minutiös planering och människor vet att de kan lita på dig när det handlar om att ta ansvar, oavsett din medfödda reserverade natur. Du ser seriöst på livet, och nöjen och socialt umgänge, om de inte har något högre syfte, ligger inte högt på din agenda. Du är tystlåten, men ambitiös, och du lyckas vanligen arbeta dig upp, steg för steg, raka vägen till toppen. När du väl har nått dina mål kan du koppla av och släppa fram andra sidor av dig.

Din Sol i hus nio

Det nionde huset styr långa resor, upptäckter och vidgade vyer. Det styr inte bara långväga resor och avlägsna länder, utan också religion och filosofi, därför att många av våra resor är inre resor, upptäcktsresor för att finna meningen med existensen. Det tecken som huset står i, och eventuella planeter här, beskriver vår resa eller vår vision av universums mening. Här kan vi stå tillbaka, se livet som en helhet, sammanfatta våra erfarenheter och känna en mening våra liv.

Med Solen i nionde huset kommer livet att driva dig till resor och att vidga dina horisonter. Det är genom äventyr, och utbyte med andra kulturer, du upplever känslan av att leva i full tillfredsställelse. För dig är det inte målet utan själva resan som räknas mest och du är som lyckligast när du ger dig ut på nya spännande vägar. Din utmaning i livet blir att finna din egen livsfilosofi och du kommer förmodligen att experimentera med ett brett spektrum av olika tro, värderingar och livsåskådningar, innan du känner dig säker och övertygad om att du har nått ditt mål och vet vart du står. Detta är en mycket positiv position för Solen, vilket betyder att du kan se fram emot ett varierat och äventyrligt liv.

Med Solen här, passar du för en karriär som innehåller resor ut i världen, lärare, publicist eller skrivande.

Din Pluto i det Nionde huset

Med sanningens planet Pluto, i det nionde huset i ditt horoskop, är du inte nöjd med de ytliga svaren. Eftersom Pluto styr över det undermedvetna sinnet, kan din resa mot sanningen, med alla dess risker och gåvor, bli en mycket personlig resa genom själens labyrinter. Du är också modig när det gäller att se sanningar som andra skulle undvika och vända sig bort ifrån. Om något visar sig vara en lögn, kommer du att lämna det utan en sekunds tvekan, även om du måste stå ensam. Med då Pluto inte bara styr avslutningar, utan också pånyttfödelse och förvandling, återuppstår du, pånyttfödd, och redo att säga ja till livet; och med en djupare förståelse av dess mening.

Perla
12/4/08, 11:19 PM
#3

Tack, Margareta. De beskrivningarna var mitt i prick!

[MargaretaA]
12/4/08, 11:43 PM
#4

Det var roligt att du tycker det. Faktiskt så känner jag mig lite som en barnmorska ibland. Inte för att här kommer nya liv till jorden - men förundran över hur fantastiskt det fungerar, slutar aldrig att faschinera (stavas det så?)mig Förvånad

Perla
12/5/08, 7:33 AM
#5

Det här var roligt! Andra horoskop som jag har fått ställda har stämt så dåligt att jag har tappat intresset för astrologi men nu vill jag veta mer. (De horoskopen har utgått ifrån ett annat Hussystem.)

Hur kan jag ta reda på var planeterna kommer att befinna sig under 2009 i mitt horoskop? /Gb

Skippa h:et så blir det rätt stavning. ;)

Perla
12/8/08, 8:41 AM
#6

Läste om Saturnusreturer i en annan tråd.

Hur kan man se/räkna ut, när de inträffar?

Annons:
Stille
12/8/08, 2:33 PM
#7

De brukar äga rum runt 28/29 års åldern och brukar betyda en slags mognadsprocess där man inser att man faktist är på väg att bli vuxen till slut och blir kanske mer fokuserad (saturnus ) på att förverkliga sina ambitioner(också saturnus).

För dig var den nog extra viktig då saturnus är placerad vid asc.

Du började nog känna av den våren 1985 då saturnus återvänt till den position du hade när du föddes. 

Detta borde vara nån slags ny livscykel för dig.  Speciellt eftersom pluto i transit påverkade din sol (identiteten) 1984 och kan ha inneburit en slags identitetsomvandling med nya livsmål som följd.

Stille
12/8/08, 2:41 PM
#8

Förlåt jag glömde ju tala om hur man ser dom.

Man tittar på saturnus i sitt horoskop och ser var den befinner sig , vilken grad. Och sen så tittar man i en planettabell (efemerid) vilken tidpunkt saturnus är på samma ställe.

Perla
12/8/08, 3:57 PM
#9

Stille

Det stämmer att jag tog en helt ny riktning i livet 1985 som började redan 1984.

Kommer jag att kunna uppleva Saturnus verkningar igen om ytterligare 28/29 år (räknat från 84/85)?

Stille
12/8/08, 4:32 PM
#10

Perla

Ja du kommer inte undan…Glad

Saturnus befinner sig på din saturnus från hösten 2014. Så detta är slutet på den planetcykel du började -85 och början på en ny cykel fast nog inte så tydligt vägskäl som -85   eftersom  det inte var så mycket andra starka saker på gång som då.

Dessutom har du jupiter  i ditt soltecken då vilket kan öka möjligheter och framtidstro.

Fast detta är ju generella tolkningar,  och man måste även titta på andra tekniker som t.ex. progressioner och solförmörkelser m.m  för att vara säker på en periods kvalite.

Saturnus är ju en planet som förknippas med tid. Och det är alltid intressant att titta på var den befinner sig i ett horoskop för att se saker som känns väsentliga att ta itu med, eller saker som universum man mer eller mindre tvingas att titta på och förbättra genom arbete och disciplin (andra nyckelord för saturnus)

Jag önskar dig en en riktigt trevlig saturnusretur.

Perla
12/9/08, 10:39 AM
#11

Det här var så intressant så jag slänger in den andra horoskopbilden (med ett annat hussystem) också. Hittills har jag bara läst om mina planeter i det åttonde huset och med den tolkningen som ges här så stämmer det också in på mig!

Förvånad

 

Stille
12/9/08, 12:38 PM
#12

Ja det är förvirrande med alla olika Hussystem.

Själv började jag med koch under några år för att en av mina hjältar Robert Hand använde det. Sen bytte jag till placidus som också suveräna astrologer använder sig av som t.ex. Liz green.

Nuförtiden använder jag mig av lika hus när jag tittar på det västerländska horoskopet. Detta används också av många bra astrologer.

Och nu  har ju Robert Hand min gamla hjälte bytt  till Hela tecken hussystem där hela tecknet där husspetsen faller räknas som ett hus (också det som hinduerna använder).

Så förvirringen är total men så länge man tror på sitt system och använder sin känsla och intuition så hamnar man nog rätt i sina tolkningar.

Också är det kanske så att om man som astrolog använder ett system och tror på det så drar man till sig de klienter som den tolkningen passar för.

Så det vore kanske kul att testa lite i ditt horoskop.

I ditt fall har du ju t.ex. transit uranus på mars I ditt horoskop under 2008, så var är då mars i vilket hus?

Mars är ju en viktig planet för dig eftersom den tillsammans med pluto  styr din skorpionasc.Så denna transit med uranus borde ju innebära nåt märkbart som du kan känna av i vilket hus det nu är som mars är placerad i ?

1.) LIKA HUS

Med lika hus är mars i fjärde vilket borde innebära lite förändringar i hemmet(4:e hus ) t.ex. renoveringar saker som går sönder, förändringar i familjen, mamma, psykologiska prylar eller liknande.

2.) KOCH/PLACIDUS

Å andra sidan med placidus/koch Hussystem så är mars i tredje huset och är i så fall en tid av mycket aktivitet i vardagen, mycket samtal, kommunikation,internet,  plötsliga syskonrelaterade frågor eller nya studier .

Vilket stämmer ? kanske båda.

Kul att spåna lite.

Perla
12/9/08, 1:24 PM
#13

Stille

Intressant med jämförelser! I det här exemplet med Mars så är det Koch/Placidus Hussystem som stämmer bäst.

Sen blir jag så klart nyfiken…

Hur kan man se att Uranus är i transit på Mars under 2008? Hur länge har den varit och hur länge kommer den att vara det?

Förutom det som du tog upp här - vad innebär det att Mars och Pluto styr min Skorpionasc.?

Det här kanske är total överkurs för min del men jag styrs av min vetgirighet. ;)

Annons:
[MargaretaA]
12/9/08, 4:58 PM
#14

#12

wow det där var mycket intressant info om "Hela Tecken" systemet. Det har jag aldrig hört talas om tidigare. Kan inte du Stille vara en ängel och klistra in dina kommentarer om hussystemen i den här tråden så får vi alla godbitar på samma ställe.

Du behöver inte klistra in det du skrivit som gäller specifikt för Perla, det passar bäst här i hennes egen tråd Glad

#13

För att veta vart planeterna ligger en viss bestämd tid, måste man ha tillgång till efemerider

Du frågar om Pluto. Minns vad som sades i din tolkning;

"Med Skorpionen i stigande är du styrd av den intensiva planeten Pluto. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Pluto gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop".

Varje tecken anses ha en härskarplanet. Innan Pluto upptäcktes var det Mars som ansågs vara Skorpionens härskare.Jag vet inte hur mycket vikt man lägger vid de "gamla" härskarna i modern astrologi - men det är väl som med så mycket annat - det beror på vem man frågar. Flört

Perla
12/12/08, 5:46 PM
#15

Tack för svaret, Margareta. Det var så många år sedan som jag intresserade mig för astrologi så jag har glömt det lilla som jag kunde då. Nu känns det som sagt kul igen, kanske mest för att det finns kunnigt folk att fråga. :)

I båda de här kartorna så finns Saturnus i Skorpionens tecken i det tolfte huset. Mars finns däremot i 4:e resp. 3:e huset beroende på vilket Hussystem man använder. Vad kan man läsa ut av resp. placering?

[MargaretaA]
12/15/08, 7:57 PM
#16

Mars är energi som vill få utlopp. Mars bryr sig inte så mycket om hur något händer - bra eller dåligt - bara det händer något. Husen är ju olika livsområden, så man kan säga att Mars husposition visar ett område i livet där du gärna får saker att hända… eller där saker händer dig.

läs om Mars här

[

och husen här](../?ThreadId=5da74518-cb24-4e23-973a-011c98087e3a)

och försök att själv spåna fram något. Sedan får du gärna dela med dig av vad du kom fram till Flört

Perla
12/16/08, 8:24 AM
#17

Var hittar jag artiklar/inlägg om Mars och husen? Först gjorde jag en sökning via sökmotorn på sajten och sedan en manuell men jag kunde inte hitta något.

Var hittar man äldre artiklar, dvs de som inte får plats på förstasidan här?

Perla
12/16/08, 8:58 AM
#18

Jag hittade Anna Granbergs Astrologi - En väg till inre harmoni, i min bokhylla så nu ska jag djupdyka i den när jag får en stund över.

Det är dock inte helt lätt att förstå sig på hur man utläser aspekter och planeternas vandring så det kommer säkert att bli fler "dumma" frågor ifrån mig.

[MargaretaA]
12/16/08, 10:18 AM
#19

Nu har jag reparerat länkarna i #16

Artiklar hittar du om du klickar på Artiklar högst upp till vänster. Skrolla sedan ner en bit så ser du alla artikelkategorier.

Nu är jag inte säker på att det finns några artiklar om just planeter i hus, men du kanske hittar något annat spännande Glad

Perla
12/16/08, 11:44 AM
#20

När jag följer länken till husen så kommer jag till den sidan där man kan läsa om Mars.

Tack för den övriga informationen. Glad

Annons:
[MargaretaA]
12/16/08, 12:14 PM
#21

Det var då hopplöst att få ordning på länkarna i dag Obestämd

kolla den här tråden i stället, den är bättre

[

](../?ThreadId=a272ac2e-0649-4ffa-95dd-1495f4b5900a)

Perla
12/16/08, 12:25 PM
#22

Det är inte bara länkar som inte fungerar som de ska idag. Det var omöjligt att lägga ett bokmärke på de här sidorna också!

Tack för att du har tålamod och tar dig tid att rätta till.

Glad

Perla
12/16/08, 12:28 PM
#23

En sak till bara…(kommer iofs säkert fler)

I den bild som du har tagit fram (överst) så finns det ett otydligt litet tecken bredvid Saturnus. Vad är det och vad betyder det?

[MargaretaA]
12/17/08, 1:29 PM
#24

Det är ett R och betyder Retrograd.

Vill du veta mer om det så gör gärna en sökning på Retrograd här på sajten, vi har pratat om det tidigare.

Farwuq
4/27/13, 6:32 AM
#25

Intressant att läsa

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: