Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1692 ggr
snovi
1/15/09, 10:52 AM

behöver hjälp

Hej!

Kan  nägon hjälpa mig?Några sista år i mitt liv är rena helvetet vad det berår på?Blir jag lycklig nån gång får jag tillbaka min livsglädje (helt borta)hittar sanna kärlek  första ggn hur blir min framtid?Född 231159 tack i förhand.

     hälsning till alla jag är så lycklig att jag hittade denna sida.

       SNOVI(drömmar)

Annons:
[MargaretaA]
1/16/09, 1:46 PM
#1

Oj oj vilka svåra frågor!

Utan att ens ha sett ditt Horoskop vågar jag tro att du får tillbaka livsglädjen. Min livserfarenhet är att allt går över förr eller senare Flört

Men om du talar om din födelseplats så ska jag ordna en karta åt dig. Sedan får vi se vart vi kan hitta ljuspunkterna. Såna finns det alltid Glad

[MargaretaA]
1/19/09, 3:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Hej igen snovi

jag lägger in ditt födelsehoroskop här.

Det första jag lägger märke till är stortrigonen med tur ock lyckplaneten Jupiter i ditt andra hus (som styr resurser), som en av de tre inblandade. Sannolikt är du inte utan pengar när du behöver - även om man kanske inte är rik med denna position så brukar man ändå på något mirakulöst sätt få ihop till räkningarna Glad

De övriga planeterna är Merkurius i det sjätte jobb & hälso-huset huset och Uranus i karriär/social status-huset. Inom dessa områden bör livet inte ge dig några större problem.

Karmaplaneten och stora bromdklossen Saturnus befinner sig i ditt tredje hus som styr den närmaste omgivningen, grannar, syskon och släktingar, men även kommunikation och lägre utbildning. Möjligen kan du uppleva en del frustration inom dessa områden - Saturnus har en förmåga att få oss att känna oss låsta och hindrade. Det ska dock inte ses som en livstidsdom - när man har lärt sig Saturnus läxor brukar livet bli lättare och han lovar framgång i den senare halvan av livet.

Detta var lite kort om ditt födelsehoroskop.

Jag återkommer senare med en liten titt i framtidshoroskopets nyckelhål Flört

snovi
1/19/09, 11:49 PM
#3

Tack Margareta !

[MargaretaA]
1/20/09, 10:06 AM
#4

Just nu har du tur- och expansionsplaneten Jupiter i ditt Fjärde hus, som handlar om hem och familj. Det betyder att det bör flyta på bra där och kanske lär du dig också något nytt inom detta område.

Senare i år (April - Aug) flyttar Jupiter över till ditt femte hus. Här handlar det om kärleksaffärer, barn och allt vi gör som vi tycker är roligt. Det handlar om kreativitet och hur vi uttrycker oss själva. Jag kan inte föreställa mig ett bättre inflytande för den som vill få in mera glädje i livet i faktiskt!

I Augusti  - December backar Jupiter tillbaka till fjärde huset och får avsluta sina affärer där - sedan i December blir det full fart framåt i femte huset igen. Ända fram till April 2010 får du glädje av denna placering.

Men glöm inte att man måste hjälpa till själv också - det duger inte att bara sitta på soffan och vänta på att saker ska hända.

läs gärna denna artikel om Jupiters transit-inflytande i de olika husen.

Farwuq
4/14/13, 7:47 AM
#5

Detta är kanske fortfarande intressant att läsa?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Sol69]
4/14/13, 10:18 AM
#6

Mm de som jag blir fundersam på är hur mycket man kan ana via astrologi om vad som kan hända en enskild person 🤔 Om man har dennes födelsedata. hur mycket man kan se och ur mycket som stämmer när man kollar efteråt.. 😎

Annons:
J-Artur-K
4/14/13, 1:40 PM
#7

#6 Håller med 🙂

Ny dag nya möjligheter

[greenseng]
4/14/13, 5:24 PM
#8

#6

Man kan nog inte se så mycket, egentligen.

Ett horoskop är ju tidsmässigt en bild över världsinfluenserna. Och de fokuseras sedan över en bestämd plats. Men hur en person väljer att använda dessa influenser och vad för sociala och genetiska faktorer som spelar roll är ju en annan femma.

Det är alltid lätt att göra bedömningar i efterhand. Man kan se att vissa faktorer tycks spela roll. Men att på ett nyfött barn kunna se dess liv bara med hjälp av logisk utvärdering av ett Horoskop, det tror jag inte mycket på.

Men man kan kanske få hjälp på vägen av ett Horoskop. Det kan tala om faktorer man exempelvis behöver jobba med när det gäller sig själv.

Den berömde yogin Paramahansa Yogananda fick av sin lärare veta att Astrologi är 50% logik och 50% intuition. 🙂

Och jag tror det ligger rätt mycket i det.

Astrologi kan också vara intressant när det gäller förståelsen av världen ur ett något högre perspektiv.

Och vetenskapligt kan det kanske peka på hur ett system som fått miljarder år på sig fungerar när det börjar komma i jämvikt. Att vissa rytmer och svängningar kan förekomma i systemet som kan vara svårt att få en vettig förklaring på.

हूं

J-Artur-K
4/14/13, 5:29 PM
#9

#8 Man kan på sätt i viss säga att om man kollar på sitt Horoskop kan man se vart man kan få ut mest av sina egenskaper o liknande om man kan tolka det på rätt sätt.

Ny dag nya möjligheter

[greenseng]
4/14/13, 5:50 PM
#10

Jo. Det tror jag stämmer.

हूं

Upp till toppen
Annons: