Annons:
Etikett6-medlemspresentation
Läst 1645 ggr
eva2005
2008-12-12 13:03

Också ny : )

Hej! Jag är ny här, blev rekommenderad sidan av en god vän, ni verkar föra många intressanta diskussioner.

Jag har studerat och arbetat med astrologi sedan början av 80-talet, först i Frankrike, böcker jag glömt namnen på, sen engelska korrespondenskurser, sen gick jag på Skolan för Helhetsterapi, en utbildning jag starkt skulle ha rekommenderat om den hade funnits kvar.

Min främsta källa till inspiration idag är Dr Samuel Sagan och hans arbete, bl.a. boken Planetary Forces som tar astrologin till helt nya dimensioner och där astrologin används som ett helande redskap, underbar bok. 

Ja, som sagt, känns jätteroligt att ha hittat ett bra forum för astrologidiskussioner Glad

Annons:
[MargaretaA]
2008-12-15 20:06
#1

Hjärtligt välkommen hit Eva!

Astrologi som helande redskap låter sensationellt! Den boken blir jag mycket nyfiken på.

du får gärna ge en kortfattad (om det går) förklaring till hur det fungerar rent praktiskt. Finns det någon webbsida i ämnet?

eva2005
2008-12-16 11:15
#2

Tack!

hmm kortfattad förklaring är inte så lätt, ska göra ett försök:

Sagan kombinerar sina kunskaper som läkare (både vanlig och alternativ) med psykologi, alkemi, mm och astrologi. Boken är dels en manual, t.ex. vilka homeopatmedel som stärker Mars, men också en verkligt djup beskrivning av varför det är så.

t ex vet alla astrologer att neptunus ofta är involverad när människor är sjuka, men varför är det så? vad är det i neptunus energi som gör att människor med en framträdande neptunus ofta är sjuka? det är sånt som han förklarar, och genom att koppla ihop kunska från många traditioner, hur man kan motverka detta.

så om vi har en patient med en svår mars-neptunus, förts kan vi titta på hur vi stärker mars (vilka homeopatmedel, mat som stärker mars´eld, t ex ingefära och chili, motion, etc) sen neptunus (neptunus energi är gränslös, hur har den här patienten det med sina gränser? mot andra människor? mot negativa energier? går patienten runt i världen som en svamp och får i sig alla negativa energier och bakterier som finns? neptunus kan också ge en motvilja mot att inkarnera "inte-vilja-födas-på-jorden-syndromet" så hur kan vi stärka patientens vilja att leva sitt liv här på jorden? Neptunier är oerhört känsliga människor så med dem extra viktigt att gå varsamt fram, på ngt sätt måste man stärka deras tro att det går att leva på jorden och samtidigt ha kontakt med kosmisk kärlek, hjälpa dem leva ett andligt liv. osv)

ja, så det finns mkt mer att säga om mars och neptunus och massor mer förstås om alla andra planeter

mer om boken finns det på www.clairvision.org

där kan man beställa den, jag tror den finns på amazon oxå

eva2005
2008-12-16 11:22
#3

PS kanske kuriosa, men ville bara säga att på den tiden samuel sagan arbetade som läkare och terapeut så tog han aldrig emot ngn patient utan att göra deras horoskop, genom att titta på det fick han alla ledtrådar han behövde för en lyckosam behandling, styrkor och svagheter i patientens konstitution, hur man bäst skulle bemöta personen, etc

mycket av detta arbetssätt förstår man från boken

[MargaretaA]
2008-12-17 13:38
#4

Hmm… intressant men ändå lite knepigt. Det betyder att man måste tro på Homeopati också Flört

Men bortsett från det så låter det som en intressant bok. Tack för att du tog dig tid Eva! Glad

petra70
2008-12-21 13:37
#5

Hej Eva och övriga, nu har jag också hittat hit. Mycket intressant att läsa om neptunus. Minns du min väninna vars syster hade en stark Neptunus i 6:e huset…dessutom är hon fisk. Haft många hälsoproblem..psykiskt.

Och till MargaretaA: det där med homeopati måste man ju inte ens tro på, det funkar ju på djur också!

God jul till samtliga!

[MargaretaA]
2008-12-21 20:22
#6

he he.. jag trodde att homeopati var den sortens medicin man måste tro på för att det ska fungera Flört

Trevligt att du hittade hit petra70 Glad

Annons:
nynne
2009-01-07 16:39
#7

Hej! Jag är ny här oxå! Tycker verkligen att det låter MYCKET intressant om hur vi kan använda astrologin i olika situationer,

eftersom jag tycker att det är då astrologin verkligen blir intressant & användbar till verkligt positiva ändamål som t.ex. hälsoanalyser, m.m. Jag ser fram emot och hoppas på fler inlägg om detta!

Tycker att MargaretaA  verkar vara en duktig , seriös & kunnig astrolog + att det känns jättebra och lätt att få kontakt med!

Hjärtlig hälsn.

nynne

Kathy
2009-01-07 18:54
#8

Hej Eva! Måste tacka för tipset..Clairvision är en kanon site!

Horoskopet är väldigt detaljerat och intressant vinkling. Ska lusläsa allt i siten:D

Tusen tack!!! mvh Kathy

Upp till toppen
Annons: