Annons:
Etikett6-feedback
Läst 2812 ggr
Astell
1/5/09, 7:00 PM

Mina transiter

Hej! Hittade denna sajten igår, verkligen kul för nu kan jag friska upp mina astrologikunskaper :)

Har inte kollat så mkt på mina transiter på sistone men nu när jag kollade upptäckte jag att Uranus transiterar min Mars exakt på graden idag även Saturnus ligger i opposition till Mars nu. Jag har Mars i Fiskarna, 3:e huset. Tänker ups tuffa transiter på Mars.

Det som slog mig var att 3:e huset berör släktingar och syskon. Uranus på Mars brukar innebära olyckor och att Saturnus kan även innebära att nån dör. Saturnus ligger i mitt 9:e hus nu.

Nu på morgonen fick jag veta att min brorsons bästa vän från Frankrike omkommit i en skooterolycka i Paris häromdan.

Min slutsats: En släkting, 3:e, drabbas av en stor förlust med dödlig utgång Saturnus/Mars, på ett hastigt och oväntat sätt genom olycka, Uranus/Mars samt i utlandet 9:e…

En godtagbar tolkning el är den långsökt? :)

Annons:
Stille
1/5/09, 7:55 PM
#1

Hej AstellGlad

Din tolkning låter jättebra tycker jag.

Energierna i denna starka och potentiellt jobbiga kombination måste ju uttryckas på nåt sätt.

 Att det kommer från dina syskons sida förklaras ju på ett bra sätt av dig med att mars är i  tredje huset (syskon, släktingar).

Astell
1/6/09, 12:12 AM
#2

Tackar för det Stille :) Tolkningen bara kom av sig själv idag…

[Vintersaga]
1/9/09, 12:25 AM
#3

Visst, man skulle kunna tolka det på det viset om man ville använda sig av det gamla sättet att se på horoskop - dvs. att inte se det ur psykologisk synvinkel också.

Men om du hade din släkting framför dig idag och du ser detta i ditt horoskop - vad skulle du ha sagt till honom om du tänkt i dessa banor och olyckan inte hade hänt ännu…?

Jag tror på en annan syn på horoskopet än detta gammalmodiga i svart och vitt - jag tror på en psykologisk/filosofisk betydelse som gäller personen själv och som ska vara vägledande för denne.

Jag hade tolkat det som att en tid har kommit när du genom oväntade händelser (Uranus) får chansen att lägga din energi (Mars) på något annat i din vardag (3:e huset) än du normalt brukar göra. Det handlar förmodligen också om att du får ta ett större ansvar (Saturnus) när det gäller att lära ut (9:e huset) kunskaper som mer handlar om livskunskaper (jämfört med skolkunskaper=3:e huset) och det kan kännas som något som tar mycket av din energi (Mars), som du kanske hellre ville ha till något annat (oppositionen)…

Ser livet ut lite grand så för dig just nu…?

Kan du se skillnaden mellan vägledning för dig och en fatalistisk syn (ödet) som var väldigt vanlig förut…?

Kram Rickard

Astell
1/9/09, 12:54 AM
#4

Mm jo…iofs kan det vara både och…som tur var hade jag inte alls tänkt i dom banorna och jag vill inte heller att astrologin ska vara så fatalistisk för det skapar bara en massa onödig rädsla…

Nu har jag haft Uranus/Mars en tid och faktiskt så fick jag en Uranus granne, en kille, haha, han har Solen konjukt Uranus och är så typiskt en Uranusmänniska man kan tänka sig, alldeles i början av denna transit. Vad gäller oppositionen Mars/Saturnus i 9:e, så har jag Saturnus genom mitt tecken nu, där den har gått över Solen, Månen och Jupiter och nu opposition Mars, det har inneburit mer ansvar och omhändertagande av min far som blivit sjuk och hela denna konstellationen innebär kanske att jag hellre umgås med min Uranusgranne än att jag måste ta hand om min far, jo det stämmer ju mer jag tänker på det, haha :)

Tack…Kram :)

Stille
1/9/09, 2:01 PM
#5

Tack Rickard för ditt sunda perspektiv i denna frågaGlad.

Jag blir alltid lite exalterad när tolkningar stämmer och  ditt inlägg är mycket viktigt i hur astrologin används för att det är som sagt lätt att betoning på negativa tolkningar blir fel.

Astrologin har ju många verksamma tekniker som kan användas på alla möjliga sätt, så det gäller att utövarna har en sund inställning i detta.

Jag upphör aldrig att förvånas av detta system som har så oändligt många sätt att användas på.

Frågan är hur ska det användas på bästa sätt.

 Astrologin har traditionellt sätt alltid hållit på med olika förutsägelser av olika sort, ibland mycket svarta och negativa. 

Jag är lite astrologinörd tror jag och håller konstant på med att testa olika saker och tekniker för att förusäga händelser och sånt som astrologer hållit på med traditionellt.

Fast det är mer för min egen skull som en övning för att testa astrologin objektivt hur det stämmer.

Jag skulle t.ex. vara väldigt försiktig för att göra för mycket förutsägelser till någon som vill veta lite om sitt horoskop.

Däremot brukar jag titta bakåt och försöka pricka in händelser och annat mest för att förstå hur horoskopet fungerar i det här fallet också för att skapa förtroende för astrologins värde.

 Ett lite banalt exempel ur mitt eget liv:

Under fotbolls Em för ett tag sen hade jag och några vänner samlats för att titta på Sverige -Spanien.

Dessa vänner hade med sig sitt lilla barn som jag hade på skoj försökt fastställa födelsedatum på några månader i förväg och det blev så att barnet kom på det förutsagda datumet.

Innan matchen hade jag gjort en astrologisk analys av matchen genom att ta fram olika nyckel spelares transiter och progressioner.

I detta syntes det att Zlatan hade bra progressioner och transiter som skulle uttryckas särskilt mycket  i 34 minuten av transiterande M.c. tror jag.

Jag hade aldrig provat  detta förut och var lite spänd men samtidigt skeptisk.

Så när 33 minuter gått av matchen gått och sverige knappt haft en chans på hela tiden sa jag till mina vänner att zlatan skulle göra mål om en minut vilket han gjorde också…

Detta var inga konstigheter, enkla metoder vem som helst skulle kunna använda. 

Vårat system är ett sånt briljant redskap som fungerar ofta men frågan är hur man använder det  ?

Astrologin kan användas på så många sätt från det mest vardagliga till de mer filosofiska esoteriska  studierna.

Och det är det som är kul tycker jag.

Men det kan lätt bli fel och det är därför jag tycker att ditt inlägg är så viktigt Rickard.

 # Astell

Jag tycker att din tolkning var tekniskt bra  och jag tror att det på något sätt kan vara ett litet kvitto för dig att astrologi fungerar att ett av dess uttryck blev som det blev.

 Sen finns det ju så många andra sätt dessa transiter kan komma till utryck på ett positivt sätt Och det är aldrig så illa som man själv tror.

man blir lätt blind för sitt eget horoskop och väver in de värsta scenarion i tolkningen.

I början av mina astrologi studier för 25 år sen så trodde jag t.ex. att jag skulle dö inom ett år när jag hade nån liten progression som var kopplad till åttonde huset.

Stille

Astell
1/10/09, 12:06 AM
#6

Ja det är ju det, den där rädslan att ngt hemskt ska hända men många ggr är det enklare grejer. Även aspekter i natalhoroskopet behöver inte vara så komplicerade el så djupa…Precis som du skrev att den kan användas på flera olika sätt…det är ju vi som skapar astrologin :)

Visst är det häftigt när man kan se hur det kommer att bli…lite som horarisk astrologi…det skulle jag vilja lära mig mer om…är det nån här som kan det?

Hälsn Astell

Annons:
[Vintersaga]
1/10/09, 6:47 PM
#7

Tack Astell och Stille :-)

Jag vill hela tiden lyfta fram möjligheterna framför problemen - en del av personlig utveckling som jag tycker är så viktigt! Därför blir jag lite trött när jag läser i moderna astrologiböcker (som självklart är SANNA, eftersom de står i en bok!) beskrivningar på olika aspekter och transiter som bara pekar på negativa uttryckssätt! Det finns ALLTID utvecklingsmöjligheter hur transiterna än ser ut!

Sen har astrologin historiskt sett ofta varit förknippad med förutsägelser. Hitler hade astrologer med i krigföringen sägs det - och Churchill använde också det, men då för att de skulle försöka räkna ut vad Hitlers astrologer kunde tänkas ge för besked om lämpliga tidpunkter och platser att angripa… sant eller ej så är det ofta så det har varit förut.

#5 - Det där exemplet var fantastiskt skickligt gjort - det hade jag aldrig kunnat gjort själv!

Den 8 januari 1991 var i stort sett alla planeterna samlade på ett sånt sätt att de träffade viktiga punkter i mitt horoskop - dessutom hade jag dragit dödskortet i tarot för just januari månad, så jag var lite spak när den dagen kom… Och visst hände något just den dagen - det var första händelsen i en lång kedja som ledde till att jag fick min första egna lägenhet! Flört

#6 - Har aldrig hållit på med horarisk astrologi. Det ska visst vara att man ställer en fråga och gör ett horoskop över den tidpunkt när frågan ställdes och tolkat i relation till vad frågan gällde. Jag tycker det är omständligt att göra i jämförelse med att göra detsamma med en tarotkortlek… Glad

Kram Rickard

Upp till toppen
Annons: