Annons:
Etikett2-personliga-horoskop
Läst 1542 ggr
[asamaria]
12/18/08, 8:23 PM

Asamarias tolkning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
[MargaretaA]
12/19/08, 5:55 PM
#1

Hej Åsa

Du har Ascendenten i Skorpionen i konjunktion med Neptunus i sitt eget Tolfte hus. Det gör Neptunus till en mycket viktig planet i ditt horoskop.

Pluto som härskar över Skorpionen är din Horoskopshärskare. Han finns i ditt Tionde Hus i konjunktion med MC. En mycket kraftfullt inflytande  för ditt yrkesliv och din sociala position.

Din Ascendent i Skorpionen

Med den intensiva och passionerade Skorpionen i stigande vid tiden för din födelse, gör du ingenting till hälften. Du är heller inte nöjd med ytliga svar och du vill alltid försöka se under ytan för att finna livets verkliga mening. Skorpionen styr, födelse, sex, död och pånyttfödelse, och ditt mål i livet är ingenting mindre än att finna sanningen.

Eftersom Skorpionen är zodiakens detektiv, har du också ett sjätte sinne när det gäller andra människors motiv. Du tenderar att hålla dina mäktiga känslor för dig själv i rädsla för att bli sårad. Du är brinnande lojal mot dem som inte sviker dig, men din förmåga att lämna de gamla bakom dig, vid behov, är din största styrka.

Med Skorpionen i stigande är du styrd av den intensiva planeten Pluto. Det tecken och husposition - såväl som de aspekter Pluto gör till andra planeter i ditt födelsehoroskop är nyckelaspekter i ditt horoskop.

Din Neptunus i Konjunktion med din Ascendent

Denna aspekt dominerar ditt horoskop, och ger en andlig och mystisk, nästan telepatisk kvalité till hela din natur. Du har ett sjätte sinne för vad som pågår omkring dig, och för kommande trender, som sammantaget blir till något verkligt andligt, och du också en övervärldslig, drömsk kvalité om dig som ger dig stor dragningskraft.

Livets mening och dess poesi, är vad som intresserar dig mest, och du känner helheten i naturen. Men eftersom du så lätt fångar upp andras attityder och känslor, kan du ha svårt för att dra en gräns mellan dina egna och andras inre motiv. Eller att stå på egna fötter, vilket betyder att de mindre känsliga än du kan utnyttja din vänlighet.

Din Pluto i det Tionde huset

Det tionde huset representerar vår sociala image, vår karriär och position i världen. Det tecken som huset står i, liksom eventuella planeter här, visar hur vi projicerar oss själva gentemot andra och den roll vi spelar på livets scen.

Detta hus visar också vår attityd till auktoriteter och är knutet till våra föräldrar, då det är från dem vi får vårt första intryck av världen och lär oss hur vi ska fungera i den. Det är här vi ger konkret form åt den vision av världen vi utvecklade i det nionde huset, som styr vår livsfilosofi.

Med Pluto här har du ett större behov än de flesta att hitta den rätta karriären, då det är mycket viktigt för dig att ditt yrke är meningsfullt och tillfredsställande. Tills du har hittat rätt väg, kan du mycket väl ändra riktning flera gånger, experimenterande tills du har funnit det som passar dig bäst.

Du behöver också känna att du har kontroll över din tillvaro, och du kan använda de krafter du har, över kollegor och underordnade för att du ska känna dig mera säker. Du kan känna en dragning till arbete inom finansvärlden, eller i någon form av vetenskaplig forskning, som psykologi eller kriminologi, då du har ett välutvecklat sinne för andras motiv.

Din Pluto i Konjunktion med din MC_

Du investerar en hel del energi i att strukturera ditt yrkesliv. Du har ett så sofistikerat sätt att nå dina mål, att du får hela din omgivning att häpna. I en klassisk bemärkelse, pekar Pluto på MC-punkter mot verksamheter inom atomfysik, men Pluto är inblandad i allt som har djup._

_Förmodligen du har intuitiv energi som definitivt bör utnyttjas på ett sätt som gynnar alla, annars kan det få negativa konsekvenser för dig.

Pluto handlar om förnyelse, dess position på MC kan innebära att din status ständigt kommer att förändras. Eventuellt kommer du också ofta ändra ditt yrkesområde. Även om människorna närmast dig inte reagerar med särskilt mycket förståelse, är du övertygad om att det är nödvändigt._

[asamaria]
12/19/08, 11:17 PM
#2

Hi, hi, jag känner igen mig. Det ser ju rätt storslaget ut det där. Känner mig inte särskilt storslagen. Ombytligheten i olika yrken=ja! Kriminologi och psykologi tilltalar míg, ja. Skulle nog i ung ålder gillat forskning. Och ja, jag vill verkligen gå på djupet, förstå hur allting funkar. Har alltid gått min egen väg till andras stora irritation, frustration och oförståelse. Jag är mycket målmedveten. Jag kan väl lika väl säga att allt stämmer. Mycket intressant.

Tack!

Upp till toppen
Annons: