Annons:
Etikett3-övrig-astrologi
Läst 1366 ggr
[Vintersaga]
1/15/09, 12:12 AM

Horoskop för annat än personer

I princip kan man ställa horoskop för vad eller vem som helst! Ta t.ex. horoskoptypen horariskt horoskop (horary på engelska) som handlar om att man stället ett horoskop för en fråga som ställs av kunden.

Man kan också ställa ett horoskop för en förenings bildande, en ny relation, ett företags start m.m. Horoskopet ställs på samma sätt som ett personhoroskop - det är bara tolkningen som blir annorlunda!

Solen i en förenings horoskop är t.ex. ledningen (ordförande t.ex.) och månen "folket", dvs. föreningens medlemmar. Om många planeter står i öster (dvs. i hus 10-12, 1-3) i en förenings horoskop så indikerar det att man driver föreningen väldigt privat - medan om planeterna står i väster (mitt emot alltså) så är föreningen vänd till "partnern", dvs. de som föreningen ska vända sig till med sin verksamhet.

Har någon hållit på med detta och kan ge något bra exempel på hur det har fungerat? Hade varit roligt att diskutera detta spännande ämne genom att luta sig mot praktiska exempel istället för teorier! Flört

Kram Rickard

Annons:
[MargaretaA]
1/16/09, 1:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej Rickard

Jag har aldrig hållit på med Horariska horoskop även om jag tycker att det är ett spännande område. Det är svårt att veta vad man ska titta efter och hur olika inflytanden ska tolkas (jag antar att det beror på frågan?), men jag lär mig gärna mer.

Däremot så gjorde jag ett Horoskop för denna sajt. jag valde födelsetiden en minut innan jag fick meddelandet om att den var publicerad. Notera att min sajt och jag har samma ASC Förvånad!

Precis som jag anser det olämpligt att ställa horoskop för nyfödda, så har jag heller inte tittat så noga på sajthoroskopet än. Man behöver lite tid på sig att lära känna varandra innan man vet vad som stämmer och inte, men jag tror nog att en del är "mitt i prick" faktisktFlört

Sedan har vi ju Sveriges Horoskop. Mycket spännande att se om t ex finanskrisen syns där?

[Vintersaga]
1/18/09, 1:31 AM
#2

#1 - Har heller aldrig gjort horariska horoskop - mycket enklare att använda mig av en tarotkortlek då!

Däremot har jag intresserat mig för horoskop för föreningar och andra födelser av olika slag. Det som är viktigt då är ju att tolka planeter, tecken och hus på ett sätt som är representativt för t.ex. din sajt här! Solen skulle då vara du själv, månen vi medlemmar, merkurius alla inläggen, venus för den konstnärliga utsmyckningen samt kärleksfullheten på sajten osv.

Framför allt är det intressant för dig, att följa sajtens utveckling under månaderna och åren som går… Flört

Har du använt det i något annat sammanhang (förutom då att titta på Sveriges horoskop)?

Kram Rickard

[MargaretaA]
1/19/09, 3:57 PM
#3

Nej jag har aldrig använt det just för att jag inte riktigt vet hur jag ska ändra betydelsen av t ex planeterna. Nu fick jag en liten fingervisning av dig när det gäller sajten, tack för den, så jag ska nog hålla lite mera koll framöver.

Du för gärna ge förslag på vad de återstående planeterna kan representera - och gärna husen också - när du får tid över nån dag Flört

[Vintersaga]
1/20/09, 12:19 AM
#4

#3 - Ha ha, lite nyckelord kan jag väl skriva här… så får du fylla ut med lite mer kött på benen… Flört

Solen=Sajtvärden och medarbetarna
Månen=Medlemmarna
Merkurius=Trådar, artiklar och allt som kommuniceras
Venus=Kärleksfullheten mot varandra, den konstnärliga utsmyckningen av sajten (tillsammans med Neptunus)
Mars=Sajtens överlevnad (handlingskraft alltså)
Jupiter=Lärdomarna vi alla gör, sajtens expansiva sida
Saturnus=Ramverket och disciplinen (både din egen och sajtens)
Uranus=Astrologins egen planet! Det banbrytande och viljan att göra något annorlunda
Neptunus=Den andliga sidan av astrologin, fantasifullheten
Pluto=Viljan till att lämna det som är föråldrat bakom sig, saker som man inte har någon kontroll över
Norra noden=Målet med sajten (mer av ett inre mål)
Södra noden=Alla erfarenheter som vi har
Ascendenten=Hur andra (utomstående) uppfattar sajten
MC=Det rykte och de yttre mål som finns med sajten

Så, nu har du lite grand att filosofera över - ta till dig det som känns bra för dig… Flört

Kram Rickard

[MargaretaA]
1/20/09, 9:31 AM
#5

Det där var ju perfekt Rickard! Egentligen borde jag ha kunnat fixa det här själv, men då hamnar man bara i samma gamla tänk - det är nyttigt med impulser från andra.

jag gillar kopplingen mellan handlingskraft och överlevnad - jag hade aldrig gjort den själv. Skäms

tack så jättemycket - nu ska här granskas. Det är lika spännande som att öppna ett paket med okänt innehåll!Flört

Astell
1/23/09, 5:31 PM
#6

Tack för tipset Vintersaga :) Ska bli spännande vad Margareta får fram :)

Annons:
[MargaretaA]
1/26/09, 2:19 PM
#7

Jag är också nyfiken, men jag har inte haft tid än Obestämd

jag lovar att återkomma senare Glad

Maggan

Upp till toppen
Annons: