Annons:
Etikett2-personliga-framtidshoroskop
Läst 1698 ggr
[Angelz]
1/19/09, 7:57 PM

Någon vänlig själ

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Margareta har varit snäll o gjort ett horoskop till mig, tänkte höra om det e ngn som e duktig på att tyda detta.

Just nu känns det som jag har hamnat i ett vägskäl vad det gäller både jobb & familj, kanske ngn som vet var jag ska sätta nästa kliv?

Annons:
[MargaretaA]
1/19/09, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

jag lägger in ditt transithoroskop här. Om du kollar den yttersta blå cirkeln så visar den hur planeterna står i dag.

[Angelz]
1/19/09, 8:46 PM
#2

Tack Margareta!! Kyss

[MargaretaA]
1/20/09, 10:13 AM
#3

När det gäller jobb så ser jag inget särskilt just nu. Sjätte och Tionde husen (som handlar om jobb på olika sätt) är tomma på planeter, så det betyder sannolikt att det inte blir några avgörande förändringar inom det området.

Vad gäller familjelivet så har du tråkmånsen Saturnus i ditt fjärde hem- och familjehus. Han är sällan rolig, men brukar ändå lära oss en del viktiga läxor. Om du känner att du sitter fast som sirap och inte kommer nån vart så är det Saturnus som trampar på bromsen och manar till eftertanke.

[MargaretaA]
1/20/09, 10:17 AM
#4

i denna artikel kan du läsa om Saturnus transit-inflytande i de olika husen.

Stille
1/21/09, 1:38 PM
#5

Hej AngelzGlad !

Jag la upp ditt horoskop i datorn. Har ingen födelsetid men det gick rätt bra att luska ut en ungefärlig tid ändå.

När det gäller transiter så var det inte så mycket aktivitet tyckte jag, det som var aktuellt just nu var att både saturnus och uranus och uranus  samtidigt aspekterar din venus med oktil(45 grader) och trioctil (135 grader). Denna dubbla transit gör att relations frågor kan vara aktuellt nu här i början av året.

Din venus är också aktiverad av en eclips(solförmörkelse) exakt i aspekt med venus.

Eclipser som träffar en planet inom två -tre grader blir viktiga. 26 januari är det en sådan.

Hur länge en eclips är verksam är det lite olika utsagor men jag brukar ha 6 månader som dess tema gäller.

Transit saturnus står nu också på exakt den grad som din venus har förflyttat sig i progression (21 grader jungfrun).

Så det är lite aktivitet på venus och det kan göra att dina relationer till nära och kära är i utveckling .

Progressioner är ett viktigt instrument för att se utvecklingsprocesser i livet. Progressioner är tillsammans med transiter det viktigaste instrumenten för prognoser i den västerländska astrologin.

Ofta är det inte så mycket aktivitet i progressionerna (sekundära) i ditt fall fanns det några viktiga sådana.

Du har Mars i opposition till solen

Och prog. solen till Mars (kvinkuns).

Eftersom du har den aspekten i ditt födelsehoroskop blir dessa mycket viktiga. Detta kan göra att i din inre utveckling håller du på att införliva marsenergi i dig och lära dig att hantera detta.Du lär dig mer om din mars och kommer efter denna period kanske att kunna hantera och rikta din energi på ett mer utvecklat sätt.

   Det kan också vara frågan om att lära sig att handskas med konflikter och att hävda sig på ett positivt sätt.

Att aspekten är opposition kan innebära att det delvis spelas ut i samspel med andra och det kan vara lite irriterat ibland. Under en sådan aspekt som du har i födelsehoroskopet kan det vara bra att bli medveten om sina egna behov och ta tag i sin egen energi så kanske det inte projiceras ut i relationerna så mycket. 

Du kan känna ett behov att agera och handla med kraft eller så kan du hindras från detta och vara lite frustrerad som följd.

Om du har tillfälle att träna eller göra något fysiskt kan det bidra till att skapa  positiva uttryck för energin.

(Att  detta äger rum på den sk.  karmiska axeln av noderna är något att notera men kanske inte gå in på djupare just nu)

Du har ocså progressiva månen som passerar i din ascendent under ca en tvåårs period. Detta kan vara en tid för en ny cykel i livet antingen i det yttre livet eller en ny definition av dig själv som människa.

Prog. merkurius är i aspekt till neptunus detta kan skapa en viss förvirring i dina beslutsprocesser och det kan vara oklart vilken väg att gå. Det faktum att merkurius är styrare av din asc. gör alla progressioner av merkurius viktigare för dig.

Under inflytande av neptunus till merkurius brukar det vara viktigt att tänka sig för lite extra innan man tar besluten eftersom hjärnkontoret inte är lika precist som vanligt speciellt inte eftersom marsenergierna är så starka och det finns risk för snabba handlingar.(Fast med saturnus på ascendenten är detta nog inget problem).

I ditt vediska horoskop är din subperiod merkurius som befinner sig i fjärde huset vilket kan accentuera temat med familj ,hus och hem.

Att sen saturnus är där i transit kan göra att detta känns lite pressande just nu som Margareta nämnde . Detta kan bli bättre när ur vedisk synpunkt när saturnus lämnar detta hus i september.

Hoppas att detta kunde ge dig en viss spegling av det som händer i ditt liv.

Det kan vara lite svårt att ge konkreta råd i ett forum som detta när man bara har ett horoskop att tillgå och inte hela personen men det kanske inte är meningen heller. Till sist är det ju så att man måste lyssna till sitt eget hjärta vad som är bäst att göra i en situation.

Om du tycker att det blir lite mycket astrologiska termer hit och dit så ber jag om ursäkt för detta men det kanske kan vara intressant för de som är intresserade av astrologi. Om det är andra som har saker att tillägga eller kommentera är det bara roligt, alla astrogiutövare har ju sina egna infallsvinklar. 

Ha det så bra och lycka tillGlad.

[MargaretaA]
1/22/09, 11:29 AM
#6

Tillägga?

He he du är som vanligt en guldgruva av kunskap och jag bara läser och lär. Glad

Dessutom är jag djupt avundsjuk på den lätthet du verkar ha att formulera dina iaktagelser. När jag studerar ett horoskop så ser jag massor, men jag har otrologt svårt att formulera det med ord. Det beror sannolikt på en ovana att diskutera astrologi - innan jag startade sajten så hade jag ingen att dela med det. Tyst

Förhoppningsvis blir det bättre med tiden Flört

Annons:
Stille
1/23/09, 12:30 AM
#7

# Hej Margareta

Jag håller med dig helt och fullt att det är svårt att formulera sig och att hitta sätt att få ord på ganska subtila saker.Tungan ute

Horoskopet är ju som en karta över astrala arketypiska energier eller hur man nu ska uttrycka det.

Att uttrycka detta i ord med alla aspekter och ofta motsägelser man möter i olika horoskop kan ibland vara fruktansvärt svårt det håller jag med om till hundra procent.

Dessutom måste man ha tid för att skriva tolkningar, det är roligt men tidskrävande. Saker som kanske skulle gå rätt snabbt att förlara muntligt tar en väldig tid att skriva ner på ett vettigt sätt.

Nu har jag haft mer tid än vanligt under en period och kunnat ta mig tiden att försöka få formuleringarna rätt.

Jag har nog egentligen inte så lätt med det men många försök under många år  har gjort att det finns vissa standard formuleringar man tar till ibland när inspirationen tryter. Det blir som ett astrologiskt språk man lär sig.

 Detta kan ge en viss trygghet när man inte vet vad man ska säga om ett horoskop under en tolkning.

Jag tycker att du utrycker dig väldigt bra och gör ett jättebra jobb med sajten,  det måste ta mycket energi och tid i anspråk.Glad

Upp till toppen
Annons: