Annons:
Etikett6-löst-prat-ot
Läst 1674 ggr
[MargaretaA]
2009-02-19 23:20

Babbeltråd

avknoppad härifrån

Bersel säger

 Visst är det ändå lite kul.. Medan jag levde med denna kräftaman var jag på "behandling" på ett  hälsohem i tre veckor 1997 och träffade ju en del olika människor.
Sista veckan var vi några som drog ihop ett gäng för att åka till hotellet för att dansa.
Minns faktiskt inte riktigt vad denna mannen sa till en början, men minns min reaktion och svar som var: Är du kräfta eller??
Ännu mer förvånad blev jag med hans svar; Nej, men jag har ascendenten där!
Blev ju än mer förvånad när han berättade; att en karl på typ 35-40 hade tagit reda på, gjort ett horoskop, och visste var att solen var i Jungfrun mm.
Vad som sen blev än mer av astro..var att det var ett helt gäng från ett företag också var där ( jag gör inte reklam) och flera av dessa killar hade gjort ,typ genom kurs, horoskop till sig!! Detta var synnerligen ovanligt  på 90-talet.
Men vad jag vill säga är att det "nya" tydligen gett spår…

Nu hamnade kanske detta i fel tråd ..men du Maggan flyttar den väl till lämpligare ställeGlad

Annons:
[MargaretaA]
2009-02-19 23:26
#1

Det där är ju enastående! jag har ännu inte upplevt en karl (förutom dem som är med här) som vetat sin ASC! Förvånad

Lite betecknande är det också att du gissade rätt på ASC -tecknet. Det är ju det vi visar utåt. Det bör vara lättare att gissa Ascendenten än soltecknet, åtminston på folk man inte känner så bra.

Sedan pågick det väl en del New Age grejer lite överallt på 90-talet?

men det här med astrologi var otippat!

Men vilket är det "nya" som du säger ger spår?

Bersel
2009-02-20 08:37
#2

Skulle skrivit den nya tidens anda..Vattumannens tidsålder…
Visst var det mycket New Age men det var mest kvinnor..
Vi sprang på en hel del olika föreläsningar mm och det manliga könet var starkt underrepresenterat..mellan en och ett  tre stycken brukade det vara

Förutom på en kurs i slagruta då det var fem av ca 20 som var av manligt kön..å andra sidan har det "fenomenet" oftast varit män som  kunnat utföra, att söka vatten….och hör väl egentligen inte till New Age heller..men det "nya" var  att även leta Curry- och Hartmanlinjer bl.a.

[MargaretaA]
2009-02-20 12:36
#3

Ja det här med Vattumannens tidsålder är spännande. En del menar att vi redan är där och andra säger att vi måste vänta en sisådär 125 år till. Oavsett vilket som gäller, så tycker jag nog att vi ser dess ankomst på olika sätt. Även om vi bara står på tröskeln ännuGlad

Det här med New Age tyckte jag också var spännande på 90-talet. jag läste massor av böcker och det som tilltalade mig mest var den totala bristen på Gurus och såna som ansåg sig ha de rätta svaren. Budskapet om att var och en får hitta sin egen sanning var uppfriskande.

Nu har det tyvärr blivit lite för kommersialiserat för min smak. Kan man bara hosta upp x-antal tusen kronor så kan man numera köpa sig en finare och bättre aura till exempel. Bläää säger jag Skrikandes

Bersel
2009-02-20 13:44
#4

Där håller jag fullkomligt med dig…Alldeles för mycket pengar och profit. Naturligtvis skall människor ha lön för sitt arbete..men inte astronomiska summor..
Vet inte om du hört om "The secret-filmen" Såg att en av de som var med skulle komma till Vattumannens bokhandel Sthlm och hålla föredrag för nästan 3000 per personNån gång har jag läst att läraren inte får ta betalt av sin elev…då han i det falle kan "tappa" sina gåvor.
Nåt du hört?
Jag var iaf. på en kanalisering med  "Elaia" vid den tiden och det ska jag bara säga att det inte var nån som talade genom henne då …. kanske hon kunnat  vid andra tillfällen tidigare men  ingen ande smygtittar på klockan medan vi i publiken skulle blundaSkrikandes Dessutom fanns inget som helst budskap i det hon sa heller. Denna kvinna hade också gett ut en massa kassetter som sålts i mängder..
Men jag menar att när det gått så långt att pengahungern styr så till den grad att hon inte är ärlig och säger ; Tyvärr får jag ingen kontakt idag..ni får tillbaka era pengar…utan i stället låtsas ha det.
Eller hon kanske aldrig haft nån connection heller. Vad vet jagObestämd Tyvärr var jag för  för feg på den tiden att direkt konfrontera henne………

piri-piri
2009-02-20 13:56
#5

Det är intressant det där om vilket tecken man märker hos människor. Jag har varit med om flera gånger att när jag gissat på vilket tecken någon är född i så har det inte alls stämt vilket jag har tyckt varit mkt konstigt men så har det visat sig att det är det teckenet månen är i jag sett.

[MargaretaA]
2009-02-20 14:54
#6

jag har hört talas om Secret-filmen men inte sett den.

Att läraren inte skulle få ta betalt av sin elev är en lite knepig inställning.

I en av de många böcker jag läste togs detta upp. Säg en person med kunskaper som skriver en bok för att på så vis dela dem med andra. vi betalar för boken och lär oss förhoppningsvis något bra. har vi då betalat för kunskaperna? Enligt författaren är det det stora antalet timmar av författar- och formuleringsmöda som vi betalade för - inte själva lärdomarna i sig. Vi lever ju i värld där alla måste äta och betala sina räkningar.

Däremot har jag hört att min inte får man inte missbruka sina gåvor.

Det menar jag att man gör om man tar överpriser av sökande människor och kanske inte sedan ens fixar att fullt ut leverera. Men att ta betalt i sig är inte att missbruka som jag ser det. Det beror på omständigheterna helt enkelt.

Annons:
[MargaretaA]
2009-02-20 14:59
#7

#5

du kanske själv är en känslig mån-personlighet?

Kräftan som sol eller ASC eller månen i stark position i horoskpet ger en ökad känslighet för människor omkring oss.

Men jag tror att även den andres måne behöver vara i en mera framträdande position,( se ovan) för att någon annan ska kunna "se" den. Förslagsvis i Första huset eller i aspekt till ASC.

Men det beror också på hur väl man känner den andre Glad

Bersel
2009-02-20 15:35
#8

Du får inte missförstå mig Maggan…Klart att människor ska få lön för sitt arbete..har inte tänkt annat..
Det jag vänder mig mot är just när det är jättesummor  det handlar om bara…

[MargaretaA]
2009-02-20 15:58
#9

Nej jag har inte missförstått dig - jag vet precis vad du menar Glad

men det finns faktiskt dem som anser att allt sånt här som inbegriper "andliga gåvor" av olika slag skall bjudas på gratis - det skulle liksom vara oandligt att ta betalt för sina tjänster! Rolling Eyes

evrekaw
2009-02-26 12:15
#10

Angåede vad medium, astrologer och dyl tar betalt borde det väl finnas något som kallas "lagom". En som exempelvis reser till andra städer för att utöva sin kunskap har ju utgifter därefter som måste kunna täckas - bara som ett exempel… Gratistänket fungerar ju inte…

#5 Min man är våg, men stämmer inte direkt in i bilden som ges av en våg. Jag lät ställa hans horoskop och fick se att han är oerhört oxedominerad på flera plan - varför han faktiskt - när jag tittade närmare på oxens egenskaper - stämde in rätt bra på en oxe istället - fast han är våg…

                                               Glad

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
2009-02-26 15:46
#11

#10

han är hur som helst en Venusperson och det är väl inte så dåligt säg?

Jag har en bror som är kvadruppel-Oxe och han är verkligen nästan som en karikatyr av Oxens teckens.

Sedan har jag min andra bror och min man som är Vågar. De är födda i varsin ände av tecknet och är faktiskt inte lika alls. Däremot har båda två kraftfulla Skorpioninflytanden och där ser man betydligt flera gemensamma nämnare.

Det är så här det är. Att stoppa in människor i Soltecken-facken kan vi överlåta på veckotidningarna. Det räcker inte alls om man ägnar sig åt seriös astrologi Flört

Bersel
2009-03-10 01:41
#12

Maggan..vad är en kvadruppel?  Nåt med att ens styrande tecken står i kvadratur  till nåt stjärntecken eller? Har aldrig hört  det ordet förut så jag blir nyfiken…och har heller inte hunnit läsa allt du skrivit..du kanske har nämnt det i nån annan trådRynkar på näsan 

Berit

[MargaretaA]
2009-03-10 09:33
#13

med kvadruppel menar jag fyra ggr om. Min bror har alltså fyra planeter i Oxen.

men jag vet inte om det är det rätta sättet att använda det uttrycket - det bara kom för mig när jag satt och skrev. Oskyldig

ursäkta om jag vara otydligt Skäms

Annons:
Bersel
2009-03-10 09:56
#14

Maggan..Tycker att kvadrubbel var ett himla bra och roligt ord.Flört och att då vet man exakt hur många planeter det rör sig om..
Har du fler såna "specialare"?

[MargaretaA]
2009-03-10 10:11
#15

specialare… egentligen var det en försvenskning av det engelska ordet  quadruple, som brukar användas om fyrlingar Glad

jag har inga fler just nu - specialarna brukar komma flygande från ingenstans bara Flört

Bersel
2009-03-10 10:29
#16

Det låter härligt. Jag önskar dig en bra och underbar dag!Glad
Berit

evrekaw
2009-03-10 18:32
#17

Min man har oxen i fem… Vad säger man då… quintruppel Flört ?

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

[MargaretaA]
2009-03-10 19:09
#18

ja det borde man väl kunna säga…Flört

Upp till toppen
Annons: