Annons:
Etikett7-om-livet-universum-och-allting
Läst 1685 ggr
Cristine
3/7/09, 12:47 PM

Kul!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
Cristine
3/7/09, 1:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Gapa, här kommer ett flygplan!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[GunillaF]
3/7/09, 1:09 PM
#2

Skrattande

NancyAlke
3/7/09, 2:19 PM
#3

Till bägge bilderna har jag bara en kommentar -O shit!!! Flört

chik
3/7/09, 8:09 PM
#4

Det är sådant här som är så roligt att se..

Men jag hittar inget sådant när jag Googlar.Tyst

Lena.P är jag i verkliga livet.

signemo
3/7/09, 8:11 PM
#5

Hej på er. Har just kommit hem från jobbet och ätit lite. Är helslapp och slö och fnittrig. Sen har jag hällt upp ett litet glas med efterrättsvin. Så bry er inte om vad jag svamlar om i kväll. kram på er och ha en fin kväll

Var rädda om varandra

chik
3/7/09, 8:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

ja!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Mammi
3/7/09, 8:22 PM
#7

Låter ju perfekt det signemo! Skrattande

Vicken läcker lastbil du hittat chik!!

signemo
3/7/09, 8:28 PM
#8

Ja visst gör det Mammi. Men skäms nästan för att jag sitter och småsmuttar framför datorn. Men det går väl över.

Min käre man sitter framför sin burk och lägger spider, det kallar jag att varva ner.

Ja chik är batteriet på väg hem till mig kanske så jag kan ladda mina?.

Var rädda om varandra

Mammi
3/7/09, 8:31 PM
#9

Signemo, int ska du skämmas för det int! Här sitter en till som smuttar framför datorn på lördagkväll! Flört

chik
3/7/09, 8:33 PM
#10

ja smutta i går jag.

Lena.P är jag i verkliga livet.

signemo
3/7/09, 8:34 PM
#11

Oh då känner jag mig inte ensam.Flört. Fast jag behöver inte ta en droppe för att bli fnittrig. Ibland när jag suttit här vid iFokus och läst en rolig historia eller nått annat ul, så skrattar jag. Inästa stund så tänker jag att skulle nån höra mig tror det väl inte jag är klok.

Var rädda om varandra

Mammi
3/7/09, 8:34 PM
#12

Ja just de ja, du gillar ju öl du Chik! Flört

signemo
3/7/09, 8:37 PM
#13

Det är inte fel det heller, men inte samtidigtFlört.

Var rädda om varandra

Annons:
chik
3/7/09, 8:38 PM
#14

Signemo!!Hej! Vist är jag oartig..Nä man skall hålla sig till en sort..

Lena.P är jag i verkliga livet.

signemo
3/7/09, 8:43 PM
#15

Oartig ?. Inte du inte. Här kommer jag körandes och Du bara släpper in mig och bjuder på kaffe.. Onej du förresten. Vin passar ibland ( för det mesta) och en kall go öl ibland.

Var rädda om varandra

Cristine
3/7/09, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Det finns mycket fin öl för katter!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/7/09, 8:54 PM
#17

halloj är det här ni är allihop! Glad

blir det melodifestival eller?

Mammi
3/7/09, 8:56 PM
#18

Absolut! Jag, katta och hunden sitter klistrade! Skrattande

chik
3/7/09, 8:56 PM
#19

japp melodifestival-ja-

Det var en fin katt som du häller ur lådan..Cristine

Lena.P är jag i verkliga livet.

signemo
3/7/09, 8:57 PM
#20

Hej  Margareta.. Vet inte riktigt. blir väl att vi sitter och slappar framför datorn, Skönt att det är tyst när det varit sorl innan på dan. Sen tror jag vi sitter och hoppasr mellan kanalerna.. Hoppas Du har det bra

Var rädda om varandra

Annons:
[GunillaF]
3/7/09, 9:03 PM
#21

Jag "smuttade" igår så ikväll blir det inget. Jag ska upp tidigt imorronbitti och åka och hjälpa en av sönerna att tapetsera. Det skulle se ut om morsan kommer bakis och sätter våderna lite hipp som happ!

Mammi
3/7/09, 9:06 PM
#22

Hehe! Jamen det vore väl nåt Gunill! Kan ju bli riktigt coolt och modernt ju!Cool

signemo
3/7/09, 9:06 PM
#23

Oja, Tapetsera. Vi skulle verkligen behöva tapetsera om vårt sovrum. Huset är snart 30 år. så det börjar bli dags. Vi har tapetserat om de flersta rummen så det är sovrummet och finrummet kvar. Har faktiskt legat isängen och tänkt att  nähä imorron börjar jag måla på tapeterna. Så i år skall det bli. Sen drömmer jag och fantiserar om att byta ut köket. Drömma kan man alltidFlört.

Var rädda om varandra

NancyAlke
3/7/09, 9:33 PM
#24

Här blir det inspelad film från igår, gillar inte melodifestivalen… och jag har fått smuttförbud av doktorn, så det blir nog vatten till filmen Rynkar på näsan

Mammi
3/7/09, 9:37 PM
#25

Du har det inte lätt du Nancy som både har fått skriv och smuttförbud,suck! Flört

Cristine
3/7/09, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Det är så besvärligt att sitt amed glaset i handen särskilt om man ska skriva så jag tar min öl så här i stället.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/7/09, 9:57 PM
#27

Haha Gunilla och Nancy jag bara ääälskar era nya avatarer! Skrattande

Var det månntro Chik som startade den nya trenden?

Mera sånt! Flört

Annons:
[MargaretaA]
3/7/09, 10:00 PM
#28

#26

mmmm dräggel

fast ölen kan jag vara utan

NancyAlke
3/7/09, 10:02 PM
#29

#25 Ja, skrivförbudet klarar jag mig med, det är ju bara på en väldigt utdöd site… men smuttförbudet *snyft* hade varit sååå gott med ett glas vin Gråter

Tack Maggan, visst ÄÄÄR jag snygg! Så där ser jag ut varje helg när jag plockar fram grytor och mysko växter Flört

Cristine
3/7/09, 10:10 PM
#30

Kan vi inte ha en träff nu när det blir fullmåne???

Maggan man kan fylla den med vad som helst, till och med champagne.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
3/7/09, 10:12 PM
#31

Haha!! Vilket gäng vi är!! Cool

[MargaretaA]
3/7/09, 10:23 PM
#32

Ni är skitsnygga!

klart vi ska ha champagne - endast det bästa är gott nog åt så här vackra Quinnor! Kyss

nu skriker bäbisen efter datorplats.Obestämd Återkommer Flört

chik
3/7/09, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Här kommer champanjen flickor…

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
3/7/09, 11:27 PM
#34

Ni får badtunnan med.

Renlighet är en dygd sa flickan o vände på särken.

Skål!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Mammi
3/7/09, 11:35 PM
#35

Haha!! Härligt Chik! Nu hoppar jag i!! Tjoho!! Snygg bild Maggan!! Cool

[MargaretaA]
3/7/09, 11:40 PM
#36

gud vad gott det ser ut! Jag rekommenderar Chapel Hill sparkling som fusk Champagne. Helt okej bubbel. Det ser lika glamoröst ut som äkta vara och ska drickas i fina glas.

Den där badtunnan har jag drömt om i flera år. Jag lovar att när den finns på riktigt ska jag bjuda hem er allihop. Goda vänner, badtunna, bubbel och fullmåne - kan det bli bättre? Skrattande

Cristine
3/7/09, 11:59 PM
#37

Nää faktiskt inte… Du är ju jättesnygg Maggan!

 Champagnen ska vara äkta vara, jag är bortskämdoch får jag inte som jag vill går jag över från häxorna till chimpansflocken! Så det så.Foten i munnen

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
3/8/09, 12:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

okej du får bestämma Cristine Flört

chik
3/8/09, 12:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Nu blev la Cristine Glad!!

Skål.O den trafiken!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
3/11/09, 8:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

japp.

Lena.P är jag i verkliga livet.

chik
3/11/09, 8:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Barn!!

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Cristine
3/11/09, 9:12 PM
#42

Hi hi hi ! Ja den var jättebra ChikSkrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mammi
3/11/09, 9:17 PM
#43

Stackars isbjörn som inte får nussa kudde ifred….! Kyss

chik
3/11/09, 11:03 PM
#44
En snöskottares dagbok
9:e December

Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! Finns det något finare ställe i hela världen? Att flytta hit var det bästa idé jag någonsin haft. Jag skottade för första gången på flera år och kände mig som ung på nytt. Jag skottade både vår uppfart och trottoaren. I eftermiddags kom snöplogen och fyllde trottoaren med snö igen och blockerade uppfarten, så jag fick skotta igen. Vilket underbart liv.

12:e December

Solen har smält all vår fina snö. Vilken besvikelse. Min granne säger att jag inte ska oroa mig, vi kommer absolut att få en vit jul. Ingen snö på julen skulle vara förskräckligt! Bob säger att i slutet på vintern kommer vi att ha så mycket snö att jag aldrig vill se snö igen. Jag tror inte att det är möjligt. Bob är en trevlig människa. Jag är glad att han är vår granne.

14:e December

Snö, underbara snö! Det kom 20 cm i natt. Temperaturen hade sjunkit till -20. Kylan får allting att gnistra så. Vinden gjorde mig lite kall, men jag värmde upp mig med att skotta uppfarten och trottoarerna. Detta är livet! Snöplogen kom tillbaka i eftermiddags och begravde allt i snö igen. Jag insåg inte att jag skulle behöva skotta så här mycket, men jag kommer verkligen i form på det här viset.

15:e December

50 cm till. Sålde min van och köpte en fyrhjulsdriven bil i stället. Köpte vinterdäck till frugans bil och två extra snöskyfflar. Frugan vill skaffa en vedspis utifall elektriciteten skulle sluta fungera. Jag tycker det är löjligt. Vi bor ju faktiskt inte i Alaska.

16:e December

Snöstorm i morse. Föll omkull på isen på uppfarten när jag saltade. Ont som fan. Frugan skrattade i en timme, vilket jag tycker var väldigt elakt.

17:e December

Fortfarande långt under noll grader. Vägarna är för isiga för att man ska kunna ta sig någonstans. Det var strömavbrott i fem timmar. Inget att göra utom att stirra på frugan och försöka att inte irritera henne. Vi skulle nog ha köpt en vedspis, men det erkänner jag inte för henne. Jag hatar när hon har rätt. Jag kan inte fatta att jag fryser ihjäl i mitt eget vardagsrum.

20:e December

Elektriciteten är tillbaka igen, men det kom 35 cm till av den där skiten i natt. Mer snöskottning. Det tog hela dagen. Snöplogen kom två gånger. Försökte hitta en grannunge som kunde skotta, men dom var upptagna med att spela hockey sa dom. Jag tror dom ljuger. Ringde till den enda järnaffären i trakten för att fråga efter en snöslunga, men dom var slut. Dom får kanske hem fler i mars. Jag tror dom ljuger. Bob säger att jag måste skotta annars kommer kommunen att göra det och sedan skicka mig en räkning för jobbet. Jag tror han ljuger.

22:a December

Bob hade rätt om att det blir en vit jul därför att det föll 32 cm till av den där vita skiten, och det är så kallt att det nog inte smälter förrän i augusti. Det tog mig 45 minuter att klä på mig och gå ut och skotta, sedan blev jag tvungen att pissa. När jag klätt av mig, pissat och klätt på mig igen var jag för trött för att skotta. Försökte hyra Bob att ta hand om snöröjningen resten av vintern eftersom han har en plog på sin lastbil, men han säger att han inte har tid. Jag tror att den skitstöveln ljuger.

23:e December

Bara 5 cm snö idag. Det är nollgradigt nu. Frugan ville att jag skulle juldekorera huset i morse. Är hon knäpp eller? Varför sa hon inte det för en månad sen? Hon säger att hon gjorde det, men jag tror ta mig fan att hon ljuger.

24:e December

15 cm. Snön har blivit så hårt packad av snöplogen att jag bröt av snöskyffeln. Tror jag fick en hjärtattack. Om jag får tag på den djäkeln som kör snöplogen ska jag dra honom i hans kulor genom snön. Jag vet att han gömmer sig runt hörnet och väntar på att jag har skottat färdigt sedan kommer han längs gatan i 100 km i timmen och plogar igen det jag nyss skottat! Frugan vill att vi ska sjunga julsånger i kväll när vi öppnar julklapparna men jag är för upptagen med att kolla efter snöplogen.

25:e December

God jul. 50 cm till av den jävla skitsnön. Blev insöad. Tanken på att skotta gör att mitt blod börjar koka. Gud vad jag hatar snön! Snöplogsföraren kom förbi och frågade om en donation. Jag slog honom i huvudet med snöskyffeln.

26:e December

Fortfarande insnöad. Vad fan flyttade jag hit för? Alltihop var HENNES ide. Hon går mig på nerverna.

28:e December

Fortfarande insöad. Satmaran gör mig galen.

29:e December

25 cm till. Bob säger att jag måste skotta taket annars kan det rasa in. Det var det löjligaste jag har hört. Hur dum tror han att jag är?

30:e December

Taket rasade in. Snöplogsföraren stämmer mig på en miljon kronor för att jag slog honom i huvudet. Frugan åkte till sin mamma.

31:a December

Eldade upp det som var kvar av huset. Ingen mer skottning.

8:e Januari

Jag mår så bra. Jag älskar dom här små pillren dom ger mig. Varför är jag fastbunden i sängen?


Tipsa en kompis om denna textDitt namn: Din e-postadress: Din kompis e-postadress:

Lena.P är jag i verkliga livet.

Upp till toppen
Annons: