Annons:
Etikett1-allmän-astrologi
Läst 3943 ggr
tussbollen
2009-02-11 23:03

norra noden...

Hur stor betydelse har norra noden i ett horpskop? jag har detta i tvillingarna.  =)

Annons:
[MargaretaA]
2009-02-11 23:57
#1

hej tussbollen

jag är ingen hejare på noderna, men om du kollar dessa tidigare trådar kanske du finner något svar. Glad

http://astrologi.ifokus.se/Forum/Search.aspx?q=månnoder

tussbollen
2009-02-12 16:07
#2

tack för svaret!! har läst och begrundat det ni skrivit och fick en helt ny bild av noderna. Det jag har läst om är att norra noden är där vi behöver utvecklas och har störst utvecklingsmöjligheter medans södra noden fungerar lite som käppar i hjulet för oss. Men det har ju många tolkningar och det är det som gör det så intressant.

Men om jag har norra noden i tvillingarna betyder det att jag har det i hus 3 då (merkurius-tvillingarna) ? Hus 3 har jag jungfrun.

södra noden blir då hus 9 antar jag (fiskarna)? den hade jag också i fiskarna… hehe!

vilken härlig astrologisida! =)

[MargaretaA]
2009-02-12 17:38
#3

Jag hängde inte riktigt med där…

om du PM ar mig dina uppgifter kan jag göra en horoskopskarta åt dig med noderna med. Så ser vi i vilka hus de är.

[MargaretaA]
2009-02-13 10:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här kommer ditt horoskop

[MargaretaA]
2009-02-13 10:17
#5

Den visar då att du har Södra noden i Skytten precis i slutet av det 4:e huset.

Norra noden hamnar då i Tvillingarna i slutet på 10:e huset.

hem mot karriär alltså. Ett inte helt ovanligt kvinnligt dilemma med andra ord. Flört

tussbollen
2009-02-13 21:38
#6

tack så mycket för detta! Kul å veta,,,! jag e ingen direkt karriär människa haha… dilemma? oh yes,,,! däremot stämmer det att jag vill kommunicera budskap till människor, med fokus på det andliga, vårat inre. hem mot denna karriär tack! Flört

Annons:
tussbollen
2009-02-14 23:06
#7

hur tycker du att man ska tolka min skytt i södra noden? har funderat lite på detta och det vore kul och se hur du eller någon annan tolkar detta. Altså södra noden i skytten, 4:e huset! Glad

[MargaretaA]
2009-02-16 11:09
#8

Jag har gjort en liten snabbkoll på nätet med inte hittar något matnyttigt gållande din fråga.

men kolla den här länken - intressant info tycker jag Glad

http://www.himlaord.nu/ns/kt.html

Upp till toppen
Annons: